• GRAPHIC STALKERS


    WAT IS GRAPHIC STALKERS?

    Origineel is Graphic Stalkers een initiatief van het Wattpad Mulitmedia Design Forum. Hier kan je alle soorten graphics delen wanneer je maar wilt en je kan feedback van anderen krijgen. Onder graphics valt: Fotografie, covers, trailers, (foto)manipulaties, banners, blends, character sheets, boekenleggers, hoofdstuk headers, profielfoto's, zelfgemaakte GIFs en moodboards.
    Als je uitleg over de graphics, niet zeker bent of jouw graphic daadwerkelijk een graphic is of de dimensies van de graphics wilt, kan je het gewoon zeggen. Voor de duidelijkheid: Je post dus alleen door jou gemaakte graphics. Bovendien mag je hier reclamemaken en resources plaatsen.
    Op Wattpad lijkt het goed te lopen, dus ik wilde eens zien hoe het hier zou gaan!


    Lopende cover/-graphicshops

    De covershop van DreamerN
    De covershop van FearlessFire
    Nympha's lay-out shop

    Ik heb random wat covershops opgezocht. als je van de lijst af wilt kan je het zeggen.

    Resources

    Filler tekst (lay-out)
    Stock modellen (fotomanipulatie)


    REGELS

    • Wanneer je jouw graphic post, moet je op degenen boven jou reageren; zo geef je elkaar feedback
    • Reageer op minstens twee anderen
    • Reclame is toegestaan maar in beperkte mate (zie: huisregels)
    • Post trailers en andere filmpjes tussen quotes
    • Post niet elke graphic los, maar allemaal in hetzelfde bericht
    • Als je meer dan 3 graphics hebt, plaats deze dan in spoilers
    • Claim niet andermans werk als van jou; resources posten mag wel


    Hoe upload ik ze en wat moet ik doen als mijn foto of Youtube-filmpje niet werkt?

    De eerste stap naar het posten is het online plaatsen van je graphic. Veel mensen gebruiken Tinypic om foto's te uploaden, maar persoonlijk zou ik Imgur aanraden. Voor filmpjes sowieso Youtube, omdat dat de enige manier is om hier op Q filmpjes te plaatsen. Let op dat je filmpjes tussen quotes staan.
    Soms komt wel eens het probleem voor dat filmpjes of foto's niet werken. Bij foto's moet je altijd opletten dat aan het eind van de link .jpg of .png staat, en wanneer dit niet zo is moet je naar de locatie van de foto gaan en rechtermuisknop > adres van afbeelding kopiëren. Als de afbeelding nog niet online staat is dit de eerste stap, want anders kan je het niet op Q plaatsen ^^
    Als je Youtube-filmpje niet werkt moet je naar het filmpje gaan en wachten tot het filmpje begint om er zeker van te zijn dat het klopt, en dan de link recht van je adresbalk kopiëren. Als de bovenstaande opties niet werken kan je altijd mij een PB sturen.



    "NEVER JUDGE A BOOK BY ITS COVER"


    in love with the fictional characters, I'm sorry


    @Nomophobe, ik vind echt dat je hele mooi covers maakt! Ze zijn aantrekkelijk en het loopt goed in elkaar over, dus ten eerste, wauw. Vooral de laatste vind ik echt heel mooi en het is me nog een raadsel waarom die van jou niet gekozen is - hoewel die van Valkyries ook echt prachtig was. De tweede is ook mooi, simpel, maar toch aantrekkelijk en de kleuren passen mooi bij elkaar.
    Bij de eerste is er echter iets waar ik mijn vinger niet helemaal op kan leggen, waarschijnlijk is het gewoon dat ik niet zo'n fan van het meisje, haha. Maar nog steeds is het een hele mooie cover, ze zijn echt heel gaaf!

    Met deze was ik wel tevreden ^^


    obsessive rage

    Wow. Ik vind dit echt een hele, hele mooie cover. De kleuren passen immens goed bij elkaar en ook de afbeeldingen die je gebruikt hebt matchen perfect! Het is echt een heel mooi geheel!
    Ik moet wel toegeven dat ik niet zo'n fan ben van overlappingen op gezichten, haha. Alles mag best overlappen van mij, maar niet op het gezicht. Dat vind ik slordig ogen en dat is heel jammer, want je cover is zó, zó mooi, echt waar!

    Ik ben net een uurtje bezig geweest aan deze cover. Het kan stukken beter, maar ik heb GIMP niet bij de hand en moest het dus maar met PicMonkey maken. Een titel moet ik ook nog bedenken, haha.:'D Het random ding links is gewoon het resultaat van wat prutsen met GIMP. Het zijn vier afbeeldingen en filters, maar twee en een halve afbeelding ervan zijn verloren gegaan in de filters, lol. Niet dat ik het erg vind. :'D


    [ bericht aangepast op 4 dec 2016 - 19:05 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ga gewoon geduldig hier zitten en kijken naar covers, zoals ik misschien al iets te lang doe
    :Y)


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Me


    i wanna vincent van gogh cry in a corner


    @Holly ALL HAIL THE QUEEN OF COLOR SCHEMES! Nee serieus, jouw kleurenschema's zijn altijd zo goed! Ik heb twee kleine puntjes (als je niet houdt van muggenziften kan je dit gewoon lekker overslaan :3): Ten eerste zou ik de auteur wat duidelijker op de cover zetten, en ten tweede zegt mijn perfectionistische geest dat er sommige textures overlopen in haar gezicht en dat er vreemd uitziet. Maar goed, dat is dus alles. Het is echt heel gaaf!

    @Firgun Ze zijn allebei echt gaaf! Bij de eerste heb ik enkel wel mijn vraagtekens waar het nou precies over gaat :') Verder vind ik dat je bij zowel de eerste als de tweede heel mooi hebt geblend ^^




    Deze cover heb ik gemaakt voor een wedstrijd op Wattpad ^^


    Daughter of [insert element]

    - use the title
    - cover must incorporate chosen element
    - you may choose your own element
    - a female model must be presented in the cover
    - 512x800 px in dimention
    - your username must be visible on the cover



    (Friendly reminder: het is een hard-manip; wat betekent dat bijna alle elementen - zelfs bijv. het haar van het model - erin zijn gephotoshopt. De vorige keer kreeg ik commentaar dat tekst-slaps niet leuk waren, en dat is niet zo leuk om te horen.)

    [ bericht aangepast op 4 dec 2016 - 21:06 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    ^Die eerste gaat helemaal nergens over, haha. Ik was gewoon naar wat foto's aan het zoeken en ik kwam Daria Sidorchuck tegen, dus toen heb ik ze in één document met wat witte achtergronden en een veer gegooid en beginnen prutsen met GIMP, haha. Het wil niets zeggen.
    Gezien ik geen andere dingetjes meer heb, ga ik gewoon even zeggen wat ik van je cover vind, haha.

    Wow. Het is echt prachtig. Van alle terminologie die je eronder gezet hebt snap ik helemaal niets (mijn photoshop bestaat dan ook voornamelijk uit alles eens proberen en kijken wat het geeft. :'D), maar je creaties zien er altijd echt als één geheel uit. Niet per sé realistisch, maar ik denk niet dat dat je bedoeling is, haha. Ik bedoel dus gewoon dat mochten we in een fantasy-wereld leven waar we op wolken zouden kunnen zitten en blauwe slierten uit onze handen kunnen laten komen, dit een perfect realistisch beeld zou zijn. Ik vind het echt prachtig. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    ^Die eerste gaat helemaal nergens over, haha. Ik was gewoon naar wat foto's aan het zoeken en ik kwam Daria Sidorchuck tegen, dus toen heb ik ze in één document met wat witte achtergronden en een veer gegooid en beginnen prutsen met GIMP, haha. Het wil niets zeggen.
    Gezien ik geen andere dingetjes meer heb, ga ik gewoon even zeggen wat ik van je cover vind, haha.

    Wow. Het is echt prachtig. Van alle terminologie die je eronder gezet hebt snap ik helemaal niets (mijn photoshop bestaat dan ook voornamelijk uit alles eens proberen en kijken wat het geeft. :'D), maar je creaties zien er altijd echt als één geheel uit. Niet per sé realistisch, maar ik denk niet dat dat je bedoeling is, haha. Ik bedoel dus gewoon dat mochten we in een fantasy-wereld leven waar we op wolken zouden kunnen zitten en blauwe slierten uit onze handen kunnen laten komen, dit een perfect realistisch beeld zou zijn. Ik vind het echt prachtig. c:

    Wauw dankjewel haha, jouw graphics zien er ook gewoon heel gaaf en professioneel uit en je wilt niet weten wat er gebeurt als ik maar wat random ga prutsen ahaha


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    @Bry wat een mooie cover, het lijkt bijna alsof alle foto's speciaal gemaakt zijn voor die cover omdat ze zo goed in elkaar blenden en met die letters is het ook heel erg vet gedaan. Het is misschien wel iets té blauw, maar op zich kan dat wel. Super vet!

    Ik heb een cover gemaakt voor mijn nieuwe story. Hij is niet geweldig geworden, maar ik ben er wel tevreden mee.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    @Bry OH MI GOSHH! Het is gewoon echt net alsof het een tekening of foto is, zelfs de letters passen er precies in! Het is gewoon ontzettend realistisch en gosh ik zou heel blij zijn met zo'n cover, ik zie echter nog wel een klein wit randje bij de arm van het meisje, maar daar zou ik zo overheen kijken als ik je cover niet al twintig keer had zitten bewonderen. Echt heel gaaf! En negeer mijn gebrekkige typskills even, ik ben moe

    @Pickett Ook al een hele mooie cover! Ik zie vrij duidelijk waarover het gaat, plus dat het gewoon een mooi geblend plaatje is, ook de titel ziet er goed uit! Alleen zijn de jongens niet helemaal goed uitgeknipt, maar ik snap eigenlijk ook wel dat je om zo'n klein randje wit niet moeilijk gaat doen, zeker als alles zo is uitgeknipt, heeft het eigenlijk ook wel iets (:

    De tweede is al vrij oud maar ik vond hem niet lelijk dus show ik hem gewoon, bij de linker heb ik een beetje bij Melissa afgekeken, dus is het niet helemaal zoals ik gewoonlijk covers maak ;D

    [ bericht aangepast op 5 dec 2016 - 20:48 ]


    obsessive rage