• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hoe nauwkeurig wil je op spelling verbeteren? Want ik wil ook wel jurylid zijn, maar als je echt elk foutje eruit haalt (wat prima is, en zeker heel handig voor de deelnemers, maar ik doe het gewoon niet zo graag), dan pas ik liever omdat ik het dan waarschijnlijk zal laten hangen. (:


    Mhm?

    Frisk schreef:
    Hoe nauwkeurig wil je op spelling verbeteren? Want ik wil ook wel jurylid zijn, maar als je echt elk foutje eruit haalt (wat prima is, en zeker heel handig voor de deelnemers, maar ik doe het gewoon niet zo graag), dan pas ik liever omdat ik het dan waarschijnlijk zal laten hangen. (:



    Ik ben persoonlijk wel streng, maar ik ben van plan om marges af te spreken met de juryleden. Bijvoorbeeld: 1 tot 3 fouten, 1 punt eraf, bij 6 fouten, 3 punten eraf, meer dan 7 fouten geen punten. Daarbij blijven we allemaal mens en maakt iedereen fouten.


    Ook CooleSarah11 is een jurylid vanaf nu!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)


    Ik ben persoonlijk wel streng, maar ik ben van plan om marges af te spreken met de juryleden. Bijvoorbeeld: 1 tot 3 fouten, 1 punt eraf, bij 6 fouten, 3 punten eraf, meer dan 7 fouten geen punten. Daarbij blijven we allemaal mens en maakt iedereen fouten.


    Ook CooleSarah11 is een jurylid vanaf nu!


    Dus het is niet dat je ze er echt allemaal moet gaan uithalen en benoemen?
    Als dat zo is en je hebt nog een jurylid nodig, mag je me erbij zetten (:


    Mhm?

    Frisk schreef:
    (...)

    Dus het is niet dat je ze er echt allemaal moet gaan uithalen en benoemen?
    Als dat zo is en je hebt nog een jurylid nodig, mag je me erbij zetten (:


    Nee, ik zet ze er denk ik wel bij, maar als ze al eens genoemd zijn, hoeft de rest dat niet te doen, natuurlijk.

    Ik zet jou er bij en dan ben ik nu niet meer op zoek naar juryleden, maar juist naar enthousiastelingen die willen gaan schrijven!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Escherichia schreef:
    Oké fuck it ik doe mee!

    Hej då, Skrivbar (; Är du också här?


    Hej då is doei, hè hihi. Jaha! Jag tycker skriver säga är roligt! Var finns du?

    Ik ga morgen even alles doorlezen als m'n hoofdpijn weg is!

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Hej då is doei, hè hihi. Jaha! Jag tycker skriver säga är roligt! Var finns du?

    Ik ga morgen even alles doorlezen als m'n hoofdpijn weg is!


    Dat is goed. Beterschap!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hej kan zowel als begroeting als afscheid worden gebruikt... Oké, hejsan was hier misschien iets passender geweest maar toch :Y)

    [ bericht aangepast op 22 nov 2016 - 8:30 ]


    oi, suzy

    Ik wil graag meedoen :3

    Mag ik één personage voor de gehele wedstrijd gebruiken?


    oi, suzy

    Ik wil wel meedoen! Heb al heel lang niet meer geschreven, dis dit is een goed moment om te beginnen


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Escherichia schreef:
    Mag ik één personage voor de gehele wedstrijd gebruiken?


    Dat mag, maar is geen vereiste. Het is de bedoeling dat je de opdracht volgt en de invulling van wereld/situatie/personage is helemaal aan jullie!

    HaldirOfLorien schreef:
    Ik wil graag meedoen :3


    Scribe schreef:
    Ik wil wel meedoen! Heb al heel lang niet meer geschreven, dis dit is een goed moment om te beginnen


    Leuk! Wanneer ik thuis ben zet ik jullie erbij!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Heb eigenlijk nog maar 1 vraag: wanneer komt opdracht 1 online? Ik heb er te veel zin in (en minder tijd komendr weken). Haha :v

    Skrivbar schreef:
    Heb eigenlijk nog maar 1 vraag: wanneer komt opdracht 1 online? Ik heb er te veel zin in (en minder tijd komendr weken). Haha :v


    Over een weekje! Maandag 28 november. Wat leuk om te horen!!

    [ bericht aangepast op 22 nov 2016 - 16:14 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Lijkt me een fantastische wedstrijd, maar ik ga toch niet deelnemen wegens tijdsgebrek...

    Veel succes ermee! (flower)

    WaIes schreef:
    Lijkt me een fantastische wedstrijd, maar ik ga toch niet deelnemen wegens tijdsgebrek...

    Veel succes ermee! (flower)


    Wat jammer! Erg lief, dankjewel hihi


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.