• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Inferius schreef:
    (...)
    Ik heb een verhaal - nog niet geschreven - waar ik de opdrachten op wil toepassen omdat ik al wel een hoofdpersonage en een arena heb (:


    Dat lijkt mij geen probleem! Leuk!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    BELANGRIJK

    EXTRA'S
    Per opdracht zijn er extra punten te verdienen. Dit door bijvoorbeeld de mooiste zin of mooiste vergelijking te schrijven. Met elke opdracht zal er een extra online komen. Die extra geldt ook alleen bij die opdracht.

    WOORDENAANTAL
    Er is bij elke opdracht een woordenmarge aangegeven. Hierbij wil ik een kanttekening maken: ik vind het aanzienlijk erger wanneer je onder de woordenmarge zit, dan wanneer je boven het woordenmarge zit. Dit zal dan ook duidelijk te zien zijn bij je puntentelling

    INLEVEREN
    Je maakt een hoofdstuk aan, waarvan je de link naar mij in een privébericht stuurt.

    TE LAAT OF NIET INLEVEREN
    Ik geef geen uitstel of jokers, omdat jullie aanzienlijk veel tijd krijgen voor het bescheiden woordenaantal. Toch lig je er niet uit wanneer je niet of te laat inlevert. Bij te laat inleveren krijg je nog wel een beoordeling, maar zal er een vast aantal punten af gaan. Bij niet inleveren krijg je geen beoordeling, waardoor je maximaal 50 punten achterstand hebt.

    DEADLINE
    De opdracht komt telkens maandagavond online te staan, dat betekent dat de deadline dan twee weken later, maandag om 21:00 's avonds is. Dit is mede omdat ik maandag overdag toch geen tijd heb en jullie misschien die laatste uurtjes nog goed kunnen gebruiken om de laatste hand eraan te leggen.

    PERSONAGE
    Met de opdrachten is de bedoeling dat je gevoelens overbrengt bij de lezer, je personage uitwerkt en karakteriseert of spanning in je verhaal stopt. Sommige deelnemers hebben gevraagd of ze bij alle opdrachten hetzelfde personage kunnen gebruiken. Dat mag, maar is geen vereiste. Het kan zijn dat ik dan bij de finale vraag om een ander personage te gebruiken, dat zal logisch zijn wanneer jullie de finale-opdracht krijgen!

    [ bericht aangepast op 29 nov 2016 - 11:10 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb er zin in! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Inferius schreef:
    Ik heb er zin in! (:


    Fijn om te horen! Ik ook!

    Ik ben van plan om mee te schrijven met jullie, ik weet niet of het gaat lukken, hoor!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Fijn om te horen! Ik ook!

    Ik ben van plan om mee te schrijven met jullie, ik weet niet of het gaat lukken, hoor!

    Awesome!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wanneer komt de eerste opdracht online?

    Vanavond!

    Ik ga nu de jury een bericht sturen. Ook staat er een nieuw kopje onder mijn vorige bericht met "belangrijk".

    - er is een probleempje: ik kan eventjes geen privéberichtjes sturen. Ik probeer het later nog eens.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2016 - 11:14 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Vanavond!

    Ik ga nu de jury een bericht sturen. Ook staat er een nieuw kopje onder mijn vorige bericht met "belangrijk".

    - er is een probleempje: ik kan eventjes geen privéberichtjes sturen. Ik probeer het later nog eens.


    Oké

    Ahhh, ik had gehoopt dat de opdracht al bekend was, had net zo'n zin/tijd om er nu aan te schrijven. Helaasch, wachten dan maar : (

    Inferius went Pickett.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Inferius went Pickett.



    Jeeh Pickett!!

    [ bericht aangepast op 29 nov 2016 - 17:01 ]

    Omg het spijt me zo! Ik had helemaal niet door dat het al dinsdag is!

    Opdracht één

    Excuses! Omdat ik zo sullig was dat ik het te laat online zette, hebben jullie gewoon tot dinsdag over twee weken, tot 21:00 ('s avonds)!

    Succes allemaal! Ik hoop dat jullie het leuk vinden!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Succes iedereen!

    @Pickett, ik verander het als ik op de computer zit!

    [ bericht aangepast op 29 nov 2016 - 17:06 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Oeh yay!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.