• "You can make anything by writing."
    — C. W. Lewis

    Welkom bij de Go Short Fanfic schrijfwedstrijd van Inferius en Syoxisia. Wij zoeken — maximaal — vierentwintig schrijvers en twee extra juryleden die met ons de uitdaging gaan om in zeven weken één short te schrijven. Who’s in?

    “There is nothing to writing. All you do is sit down at a typewriter and bleed.”
    — Ernest Hemingway

    CONCEPT
    Het idee is simpel: in de zeven weken dat deze wedstrijd loopt, ga je één kort verhaal schrijven bestaande uit maximaal vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. Deze hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een minimaal aantal woorden van 700 per hoofdstuk. Aan het einde van de wedstrijd heeft iedere deelnemer een afgerond verhaal en op dat eindproduct wordt je beoordeeld door de jury.

    OPDRACHTEN
    In de eerste week krijg je de opdracht om een concept te bedenken en een story aan te maken, de daaropvolgende vier weken zijn bedoeld om te schrijven en de laatste twee weken kan je gebruiken om te herschrijven. Aan het eind van de wedstrijd wordt je beoordeeld op de volgende punten door de jury:
    • Originaliteit
    • Spelling en grammatica
    • Spanning en vlotheid
    • Alinea's
    • Lay-out
    • Uitvoering
    • Overig commentaar
    Het thema is fanfiction. De enige regel is dat het geen onbekende personen is, maar verder kan je je creativiteit helemaal vrij laten lopen.


    INLEVEREN
    Iedere deelnemer maakt een story aan die je in de eerste week bij de concept ontwikkeling in kan leveren. Verder is het het doel om elke week een hoofdstuk te schrijven. Echter, als dit niet lukt, betekent het niet dat je gelijk uit de wedstrijd ligt. Het is namelijk vooral de opdracht om na zeven weken een heel verhaal te hebben staan, deze weken zijn een rode draad in het schrijven, maar als jij in de eerste week drie hoofdstukken schrijft en in de laatste drie weken maar eentje, dan is dit ook goed. Zo lang je op de laatste deadline maar dat hele verhaal hebt geschreven. Deadline — 22/01/2017.


    PRIJZEN
    "Publieks" prijs — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Eerste plaats — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Tweede plaats — Een creatie naar keuze gepromoot op onze profielen voor een week.
    Derde plaats — Een creatie naar keuze gepromoot in de story en in het topic.
    Afmaken van de story — Jouw geschreven short story voor een week gepromoot op onze profielen.
    Behalen van alle badges — Jouw geschreven short story op een ereplek in de story en in het topic.

    Per week krijgen diegene die een hoofdstuk geschreven hebben een “badge” voor hun werk. Daarnaast krijg je elke week als je de deadline haalt een zin/klein stukje commentaar van de juryleden om je verder op weg te helpen. Er zijn ook nog extra badges voor origineelste story, meest interessante hoofdpersonage, beste dialoog, mooiste openingszin en mooiste lay-out die worden uitgedeeld aan het einde van de rit! Daarnaast is het ook een goede manier om elkaars werk te lezen, dus doe dit ook! Reacties, kudos etc. Probeer elkaar te motiveren, want dat is wat wij als juryleden voornamelijk gaan doen tijdens de wedstrijd zelf.


    REGELS
    • De huisregels van Quizlet.
    • Plagiaat is verboden, als je dat pleegt zul je gelijk uit de wedstrijd liggen.
    • Je verhaal mag zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven zijn.
    • Geef naamsveranderingen alsjeblieft door.
    • Wees aardig voor elkaar, kraak elkaars werken niet af.
    • Opbouwende kritiek naar schrijvers en organisatoren is altijd toegestaan!
    • Lees en reageer op de verhalen van andere, dit is niet verplicht, maar wel leuk en motiverend voor iedereen.
    • Geen OP, uitsluitend fanfiction verhalen.
    • Als je niks inlevert lig je niet meteen uit de race, maar krijg je geen feedback voor die week.
    • Houd je aan de regels.


    INSCHRIJVEN
    Je kan je inschrijven door een reactie achter te laten met je (schuil)naam en je username. We zijn op zoek naar vierentwintig deelnemers en nog twee juryleden. Als je interesse hebt hierin, schrijf dan een korte motivatie met waarom jij jurylid wil worden met een link naar een van je verhalen zodat wij wat van je kunnen lezen. We kiezen het derde jurylid als de wedstrijd begint.


    LINKS


    JURY
    • Inferius — Lizor
    • Syoxisia — Demi
    • Semantiek — Rosanne
    • Chantilly — Britte
    • BelIona — Savannah


    DEELNEMERS VOL
    • Goldstein — Anna [story]
    • Macabre — Michelle [story]
    • Bludger — Anne [story]
    • SPECS — Jolijn [story]
    • Dougal — Matty [story]
    • Oakheart — Nánouk [story]
    • Navigator — Natascha [story]
    • Ziegler — Sanne [story]
    • Cliffhanger — Amber [story]
    • ProngsPotter — Froukje [story]
    • HaldirOfLorien — Lisa [story]
    • xShaw — ? [story]
    • Travelandbeliev — Samia [story]
    • Johnston — Lieke [story]
    • FIorian — Danique [story]
    • Ogeda — Ismae [story]
    • Nomophobe — Yu [story]
    • Quake — Marie [story]
    • Mignon — Lotte [story]
    • Maslany — Dore [story]
    • HalfBloodPrince — Sharon [story]
    • Hodnes — Loeka [story]
    • Weaf — Bo [story]
    • Occamy — Sofie [story]
    • Thymbraeus — Lisanne [story]
    • Sempre — Chloë [story]
    • GinnyWeasley8 — Lilly [story]
    • Virtues — Melissa [story]
    • Swagisugly — Michelle [story]


    VRAGEN?
    — Ik heb al heel lang een idee voor een verhaal, alleen ben ik er telkens niet mee begonnen. Mag ik dat idee gebruiken of moet het "nieuw" zijn? Je mag een oud idee gebruiken, alleen niet als het al uitgewerkt is.
    — Wanneer begint de wedstrijd? De eerste opdracht komt online op maandag 5 december.
    — Is het de bedoeling dat je gewoon 'willekeurig' wat schrijft, of krijg je bij de opdrachten concrete richtlijnen over welke kant het verhaal op moet gaan? Je krijgt geen richtlijnen over de kant waar het verhaal op moet gaan, behalve de vorm waarin het geschreven moet worden. Echter, als je hier behoefte aan hebt en je het fijn vindt om iets van een opdracht te krijgen, is dit mogelijk.
    — Is het de bedoeling dat we in de titel van de story ook de naam van de wedstrijd zetten? Dat mag, maar het hoeft niet. Je kant het ook vermelden als een punt in de omschrijving, maar ook dit is niet verplicht, het belangrijkste is dat wij een link hebben zodat we weten dat dat jouw story voor deze wedstrijd is.
    — Is het goed als we die beginpagina nog aanpassen later? Ja, je mag je hele story tot aan de deadline nog aanpassen.
    — Mag je de cover door iemand anders laten maken? Ja, dit is toegestaan.
    — Mag je nog van concept wisselen? Ja je mag de gehele story aanpassen tot aan de laatste deadline.
    — Mag ik al de story zelf online zetten, of pas als de wedstrijd echt begint? We hebben besloten dat de stories pas online gaan na de eerste opdracht zodat er geen sprake kan zijn van plagiaat.

    In de eerste week van deze wedstrijd is het de bedoeling dat je een concept bedenkt voor je korte verhaal. De volgende regels gelden voor het schrijven van dit verhaal: max. vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. De hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een min. aantal woorden van zevenhonderd per hoofdstuk. OP is niet toegestaan, wij willen enkel fanfiction stories. Verder ben je compleet vrij met wat je gaat doen voor je short story.
          In deze week is het de bedoeling dat je voor zondag 11 december 23.59 je story inlevert via een link in een privé bericht aan Pickett. Zorg dat je een lay-out hebt, een cover is niet verplicht, maar probeer je story een beetje verzorgt over te laten komen zodat het aantrekkelijk is om deze te lezen. Voeg een samenvatting toe aan je verhaal van minimaal vijftig woorden waarmee je kort vertelt waar het verhaal over gaat en lezers mee aantrekt en leg aan ons uit wat je fandom inhoud. Als je hulp nodig hebt, kan je dit vragen in een pb of in het topic. Help elkaar en ga met elkaar brainstormen, daar wordt het ook leuker van! Het is toegestaan om een proloog toe te voegen, dit mag je nu doen, maar ook in de tweede week. Het is maar wat je het fijnste vindt. Deze telt niet mee met het aantal hoofdstukken. Lukt het je om deze opdracht te voltooien, dan krijg je natuurlijk de allereerste badge! Je mag je story pas online zetten na de deadline! Dit is om plagiaat te voorkomen.

    DELIVERABLES via een pb naar Pickett
    — link story
    — samenvatting [minimaal 50 woorden]
    — uitleg van je fandom [minimaal 50 woorden]


    OPDRACHT TWEE; writing week one.

    In de tweede week van de wedstrijd is het de bedoeling dat je het eerste hoofdstuk voor je korte verhaal schrijft. Het hoofdstuk mag zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een min. aantal woorden van zevenhonderd per hoofdstuk. In deze week is het de bedoeling dat je voor zondag 18 december 23.59 je hoofdstuk inlevert via een link in het topic. Lukt het je om deze opdracht te voltooien, dan krijg je natuurlijk de tweede badge!

    We gebruiken nu "mijn story is klaar om beoordeeld te worden", dit om ervoor te zorgen dat wij weten welke hoofdstukken afgerond zijn en welke niet.

    Voor diegene die er nog niet in geslaagd zijn om hun story deze week in te leveren, graag alsnog de link + samenvatting + fandom motivatie insturen naar Pickett. Alle stories worden namelijk in deze story gezet.

    WORDWARS
    Maandag — 20.00/21.00
    Woensdag — 20.00/21.00
    Vrijdag — 20.00/21.00
    Zaterdag — 14.00/15.00
    Zondag — 14.00/15.00

    Hoi!

    Het ziet er weer prima uit, dus bij deze krijg je toestemming. (: Vergeet niet dat een wedstrijd maximaal vijf maanden mag duren (uitstel is mogelijk) en dat na die weken inactiviteit het topic gesloten wordt.
    Veel plezier gewenst. ^^

    Groetjes,
    Ledecky

    [ bericht aangepast op 13 dec 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga denk ik ook proberen een eigen fanfiction te schrijven op het tempo van de wedstrijd c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Liesje leerde lotje lopen langs de lange lindelaan

    Mijn topics tho


    We've lived in the shadows for far too long.

    Er zijn nog zes plekken vrij (: en we zoeken zeker nog juryleden dus meld je aan!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Even voor de duidelijkheid: Fanfiction is een verhaal over een bestaand persoon/arena/fandom. Je kan het dus over Harry Potter doen, maar ook over Johnny Depp of over Middle Earth. Het is dus best wel breed.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik wil me hierbij inschrijven


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Leuk! Ik zet je erbij c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Let de Modern Marauders unite :Y)


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Inferius schreef:
    (...)
    Ja hoor, je bent helemaal vrij om te overleggen, daar is dit topic ook voor. Zolang je de verhaallijn maar zelf bedenkt en de story maar zelf schrijft c:

    En mag die poll maken ook nu al, of pas als de wedstrijd van start gaat? (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    You know what, count me in. Ik wil niet dat er straks geen plek meer is omdat ik te lang aan het twijfelen was. :') Hodnes / Loeka


    "Don't knock it till you try it."

    Luotisade schreef:
    (...)
    En mag die poll maken ook nu al, of pas als de wedstrijd van start gaat? (:

    Mag nu ook al c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Hodnes schreef:
    You know what, count me in. Ik wil niet dat er straks geen plek meer is omdat ik te lang aan het twijfelen was. :') Hodnes / Loeka

    Ik zet je erbij c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Even MT, ik ga kijken of het me lukt met de drukte.


    16 - 09 - '17

    Dit lijkt me heel leuk en ik heb ook al een idee
    Dus ik schrijf me graag in
    Naam: Bo
    Username: Weaf


    I panic at a lot of places besides the disco!

    Ik zet je erbij (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Weetjewat, ik ga dit gewoon proberen. Waarschijnlijk ga ik je me niet aan de deadlines houden, maar dat ik vind het veel leuker om weer een short te schrijven ^^
    Ik ga vandaag en morgen even lekker brainstormen.
    Voornaam: Sofie
    Username: Occamy


    Deep inside, I've never felt alive