• Een klasgenoot van mij is net aangenomen bij een winkel. Ze heeft een contract voor 4 maanden en begint morgen. Nu heeft ze een ander aanbod gekregen wat véél beter betaald en wat ze ook veel leuker vind. Ik dacht in eerste instantie dat ze gewoon proeftijd had en dus gewoon weg kon gaan, maar blijkbaar is dat onder de 6 maanden niet meer. Wat nu? Is haar enige optie nu ontslag nemen? Ik heb hier dus echt geen verstand van en jullie vast een stuk meer :"D

    JA duh, fout in de titel. Moet zijn 'Vraag OVER bijbaantje'. Zijn er lieve mods hier?

    [ bericht aangepast op 30 nov 2016 - 14:09 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    U vraagt, wij draaien. -> Titel aangepast. ^^

    Heeft ze haar contract al ondertekend?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Je hebt een proeftijd van twee weken tot een maand toch?

    [ bericht aangepast op 30 nov 2016 - 14:48 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Sarafina schreef:
    U vraagt, wij draaien. -> Titel aangepast. ^^

    Heeft ze haar contract al ondertekend?


    Dankjewel!
    Dat weet ze niet zeker. Ze heeft iets ondertekend voor regels van de winkel en haar gegevens van haar rekening voor salaris enzo. Meer nog niet. Morgen is wel haar eerste werkdag.

    @ Scribe
    Ja, dat dacht ik ook, maar online vind ik dus dat je geen proeftijd meer hebt onder de 6 maanden?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Richonne schreef:
    (...)

    Dankjewel!
    Dat weet ze niet zeker. Ze heeft iets ondertekend voor regels van de winkel en haar gegevens van haar rekening voor salaris enzo. Meer nog niet. Morgen is wel haar eerste werkdag.

    @ Scribe
    Ja, dat dacht ik ook, maar online vind ik dus dat je geen proeftijd meer hebt onder de 6 maanden?


    Huh dat is raar. Bij mijn werk (horeca) hebben we een proeftijd van 2 maanden en dan bepalen ze of je een halfjaar of een jaar contract krijgt. (Of eruit ligt) Als ik haar was zou ik haar andere baan contacteren en vragen hoe het zit.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Als ik haar was zou ik nu meteen opbellen naar het werk en vragen of ik er al aan vast zit. In ieder geval niet wachten tot morgen, dat komt een beetje lullig over; kom je daar langs, zeg je daarna dat je weggaat. Dan willen ze ook geen tijd en energie steken in haar opleiden. Dus vandaag even bellen en om verheldering vragen!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...