• Hey lieve users van Quizlet,

    Zoals jullie waarschijnlijk allemaal gemerkt hebben, werkte alles de afgelopen dagen niet naar behoren op Q. Teksten waren niet compleet, af en toe lag de site er volledig uit, automatische taken zoals het resetten van de top waren eenmalig niet uitgevoerd en zo waren er nog wel meer kleine of grote probleempjes. Ondertussen zou alles grotendeels opgelost moeten zijn en werken enkel de smileys nog niet naar behoren.



    Wat is hier de reden van?
    De afgelopen dagen is de overstap naar PHP (versie 7) ingang gezet. Dit is een scripttaal die nodig is om de site te laten functioneren zoals hij doet. De vorige versie waarmee gewerkt werd, werd niet meer ondersteund en was dus minder veilig. Bovendien zou de site nu zo'n 400% sneller moeten zijn. Deze overstap was een vrij grote en lastige, waardoor er veel dingen opeens niet meer werkten en hersteld moesten worden. Echter zou als alles weer naar behoren werkt het dus vooruitgang moeten betekenen voor de site.

    Wanneer gaan de smileys weer werken?
    Als het goed is gaat Rutger daar morgen mee aan de slag en de kans is dus groot dat de smileys morgen weer zullen werken.

    Ik heb nog problemen met bepaalde functies die niet optimaal werken, wat nu?
    Geef het vooral aan in dit topic. Voor zover bij ons bekend zou alles weer naar behoren moeten bewerken op de smileys na. Als dat niet het geval is, is het dus fijn als jullie dit even aan zouden kunnen geven, zodat ook daar naar gekeken kan worden.



    We hopen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, maar als jullie nog vragen hebben, stel die dan vooral!


    Liefs,
    Het moderator- en adminteam van Q

    [ bericht aangepast op 1 dec 2016 - 10:16 ]


    Happy Birthday my Potter!

    DociIe schreef:
    (...)
    Op de mobiele versie is dat alleen toch?


    Ja dat zie ik ook net. Op mijn mobiel had ik daar wel last van ja, op de laptop niet


    It's never gonna happen, Guys.

    DociIe schreef:
    - Smileys staan direct tegen de tekst aan, ook al staan er spaties.
    - Shoutbox heeft geen 100 berichten bij 'laatste 100 berichten'.

    Het eerste is nu opgelost normaal. ^^
    De shoutbox heeft geen laatste 100 berichten omdat hij het maar van een week bij houdt. Er waren maar 20 berichten gepost de laatste week. =)
    Rutger heeft het aantal dagen nu opgehoogd naar een maand ipv 1 week. Dus nu zullen die berichten langer blijven staan ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Het eerste is nu opgelost normaal. ^^
    De shoutbox heeft geen laatste 100 berichten omdat hij het maar van een week bij houdt. Er waren maar 20 berichten gepost de laatste week. =)
    Rutger heeft het aantal dagen nu opgehoogd naar een maand ipv 1 week. Dus nu zullen die berichten langer blijven staan ^^

    Fijn (:

    [ bericht aangepast op 5 dec 2016 - 13:15 ]

    De smileys staan op de mobiele versie nog wel direct naast de tekst, ondanks spaties. Of dat aan de smiley ((A)) ligt en of het ook zo is op pc weet ik niet.
    Edit: zo te zien bij alle smileys. En als ik met mijn mobiel op de desktop versie zit is het normaal.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2016 - 22:08 ]

    Als je bij mijn dashboard en dan bij mijn vrienden vanonder op "meer vrienden" klikt, krijg je dit: "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND m.id = f.friend ORDER BY m.ldate DESC LIMIT 5, 25' at line 1"

    Dit is ook bij mijn topics en mijn stories het geval..


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Bij mij is het nog steeds traag, maar dat komt waarschijnlijk door de Wi-Fi die wij thuis hebben, geen enkele site werkt snel :')
    Als ik op andere Wi-Fi netwerken ben is de site wel heel snel c:


    all because i liked a girl