• Wow het is toch echt wel alweer een tijdje geleden dat ik nog een topic geopend heb en dat ik eigenlijk in het algemeen nog op Quizlet ben gekomen. Maar Quizlet is altijd mijn uitlaatklep geweest en omdat ik toch echt wel met iets zit en het niet goed kan verwoorden met de mensen rondom me, doe ik nog eens een toevlucht naar hier. Ik wil nu even iets van mij afschrijven. Haak je liever nu af, mij best. Lees je liever verder, doe maar. Ik moet het gewoon met iemand kunnen delen en ik hoop dat jullie dat begrijpen.

    Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens een hele goeie vriend heb gehad, beter zelf een beste vriend. Ik was hier altijd bang voor vroeger omdat ik zo vaak aan de kant werd geschoven en ik wou mezelf niet meer laten kwetsen. De label 'beste vriend of vriendin' kleefde ik dan ook niet op mensen, maar dit jaar is alles veranderd. Een hele goeie collega van mij op het werk is mijn beste vriend geworden. Ik verschoot er telkens van hoe vlot ik met hem kon praten over dingen hoe persoonlijk het ook was. Het floepte er gewoon telkens uit zonder dat ik moest afwegen of ik het al dan niet zou delen met iemand, het gebeurde gewoon.

    Nu is het zo dat we vroeger bijna elke dag mailden, wat dan opeens over ging in sms'en en een beetje later in snappen (want ons beltegoed ging soms nogal snel door het sms'en en mms'en naar het buitenland). Maar sinds oktober begon alles geleidelijk aan te verminderen. We hadden de regel dat het weekend sowieso off days waren omdat we dan beiden de volledige aandacht aan onze partners gaven, terwijl we in de week beiden vaak eens alleen thuis waren en we elkaar dan wat gezelschap hielden via sociale media. Maar goed dat is bijzaak. Het begon dus drastisch te verminderen en om het werk was hij ook heel vaak afwezig als hij er dan eens was. Normaal kwam hij 's ochtends altijd in onze bureau zitten (ik zit aan het grootste eilandbureau binnen de research, dus 's ochtends is het daar vaak koffievergadering), maar we zagen hem dus telkens minder en minder.

    Nu is het zo dat ik mij vaak ongelukkig begint te voelen als de mensen die ik graag heb ongelukkig zijn en dat begon langzaam aan aan mij te vreten. Hij beloofd namelijk vaak dat hij 'morgen' even tijd voor me ging maken op het werk omdat hij dan weer enkele weken in het buitenland zat, maar vaak zag ik hem dan niet. Vaak kreeg ik dan de indruk dat ik iets verkeerds had gedaan. Nu vertelde hij mij vorige week dat hij al een tijdje afwezig is en zich volledig in zichzelf opsluit. Hij had er geen uitleg voor, maar ik had gewoon geduld nodig. En dat had ik, want ik heb zoiets zelf meegemaakt. En toen had ik schatten van vrienden, hier op Q, dus me daar hebben weten uit te helpen. Dus ik dacht, hé waarom stuur ik hem niet eens een kaartje om hem beter te voelen. Toen Lieke dat met mij deed (waarvoor dank Lieke), voelde ik me zo goed, dat ik dat gevoel ook aan hem wou geven. Ik heb toen samen met mijn vriend een leuk kaartje gekozen en heb hem dan een warme tekst geschreven met veel ludieke uitspraken in de hoop dat hij op zijn minst zou kunnen lachen op het moment dat hij het las.

    Maar dat is dus niet goed gekomen, want ik kreeg deze week een telefoontje op mijn werk, met het rottigste nieuws dat ik op dat moment kon krijgen. Zijn vriendin heeft dat kaartje opengedaan en was ontzettend razend op mij. Ze had een vermoeden dat er meer tussen ons was en dat het via dat kaartje nogmaals bevestigd was. Ik vind dat nu zo uit de context getrokken, want ik heb hem helemaal geen liefdesbrief ofzo gestuurd. Iew christ, hij is mijn vriend. Verder dan een knuffel hoef ik niks van hem hoor. Als ik nu eenmaal een kaartje schrijf, vloeien de woorden er nu eenmaal uit en daar kan ik ook niks aan doen. Dus nu ben ik er in geslaagd om op iemand zijn 'most hated' lijst te staan met het excuus dat ik té lief ben (zijn woorden, niet de mijne). Ik wist niet dat té lief, tegenwoordig voor problemen kon zorgen. Ik voel me hier dus ontzettend rot door, want mijn bedoeling was om hem beter te laten voelen en daar ben ik dus ontzettend in gefaald. Iemand haat mij ontzettend en ik weet niet eens wat ik misdaan heb. Nuja de reden is omdat ik een lief kaartje heb gestuurd naar mijn beste vriend, maar dat kan toch echt niet de reden zijn.

    Nu hebben we afgesproken dat we gewoon even niet meer zullen sms'en mailen of snappen omdat zij nu waarschijnlijk zijn gsm continu zal controleren, maar nu zit ik zelf met een ontzettend naar gevoel en ik kan het gewoon niet met hem bespreken omdat ik hem nu met rust moet laten. Ik vind het gewoon ontzettend kwetsend dat ik er de hele tijd voor hem ben en hij nu niet voor mij. Ik wil niet dat hij kiest tussen haar en mij, want er is geen sprake van een keuze. Ik moet me gewoon langs de zijkant houden, maar ik wil mezelf gewoon kunnen uitleggen dat ik hem gewoon wou beter voelen als een vriendin en niks meer, maar dat kan ik nu niet omdat ik het contact moet laten vallen.
    Gewoon het feit dat ze vanavond normaal kwamen eten en bijgevolg nu niet meer komen, kwetst me ook. Ik ben al weken aan het stressen om iets klaar te maken en was al langzaam hapjes aan het kopen en dat allemaal voor niks. Ik voel me hier gewoon ontzettend belachelijk door omdat het allemaal verloren tijd is geweest.

    Ik heb zo'n naar gevoel binnenin me. Het is niet duidelijk of het verdriet of boosheid is. Maar het suckt echt. Als ik thuis kom, moet ik huilen en stop ik mij volledig weg achter mijn dikke dekens, maar aan de andere kant wilt ik hier geen tranen voor laten omdat het niet mijn fight is momenteel. Het is iets tussen hen. En ik ben ook gewoon boos dat iemand mij haat terwijl ik al heel de tijd vriendelijk tegen haar ben. Ik neem oreo's uit Amerika voor haar mee omdat ze daar blijkbaar verslaafd aan is. Ik geef boeken aan haar weg als ik kans maak op gratis exemplaren en waarom uiteindelijk?

    Dusja ik voel me echt ontzettend rot en ik ben blij dat ik het in ieder geval via deze weg tegen iemand kwijt kan. Alvast bedankt om deze lap te lezen.

    Aan iedereen die al eens een kaartje van mij gekregen heeft. Ben ik echt zo erg met woorden?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik snap je heel goed, en wat een nare situatie maar ik zou het niet allemaal op jezelf afschuiven, deze dame pakt het zoals ik het hoor ook helemaal verkeerd op en daarbij als alles tussen hun koek en ei was had ze denk ik niet zo gereageerd. Geeft het even tijd. Misschien draait zij bij en kan jij weer met je beste vriend omgaan. Het is een blijft een lastig iets, tho. Als je wil praten, you know where to find me. (:


    The truth is out there.

    Ooh wat stom, zeg. Het voelt een beetje alsof het al niet helemaal goed zat tussen die twee en alsof ze nu een zondebok heeft gevonden. :/
    Eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje slap van die vriend van je. Hmm ja, ik weet niet echt opbeurende woorden. Ik denk eerlijk gezegd dat ik vrij pissed zou zijn (en dat ben ik niet snel) en dat je het beste heb gedaan wat je kon doen. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tjeezus dat suckt :c eerst en vooral: het is nieeet jouw schuld. Op geen enkele manier is dit jouw schuld. Je wou alleen maar goed doen en op één of andere manier is het allemaal tegen jou gekeerd (wat kan het leven soms oneerlijk zijn), maar jij verdient dit absoluut niet. Het enige dat je wilde doen is een vriend beter doen voelen, niet zijn vriendin tegen hem opstoken?
    Onthoud gewoon dat er mensen zijn daarbuiten die jouw aandacht en lieve woorden wèl gaan appreciëren. Ik weet dat je je heel goed voelde bij deze persoon, maar wie zegt dat je niet nog zo iemand kan vinden? Het gaat enorm moeilijk zijn om opnieuw die band op te bouwen en terug vertrouwen erin te hebben, maar volgens mij komt dat helemaal goed (: en wat je met die jongen nu moet doen: inderdaad even aan de zijlijn houden en kijken of hij jou ook terug de aandacht gaat geven die je verdient. Zo niet, zou ik hem laten gaan. In een vriendschap moet je allebei evenveel moeite doen, anders kan je het moeilijk een vriendschap noemen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hmm wat balen zeg! Maar leg niet alle schuld bij zijn vriendin neer. Zij kan het ook allemaal helemaal verkeerd opgepikt hebben, stel je eens voor hoe het zou zijn als jij in haar plaats stond en geen idee had wat de context van dat kaartje was. Vooral als ze er al twijfels bij had lijkt het dan inderdaad alsof er in een keer echt iets speelt tussen jou en hem. Wat niet zo is natuurlijk, maar zij ziet dat op dit moment misschien niet zo duidelijk.
    Succes!! Hopelijk wordt het snel opgelost.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Auror schreef:
    Ik snap je heel goed, en wat een nare situatie maar ik zou het niet allemaal op jezelf afschuiven, deze dame pakt het zoals ik het hoor ook helemaal verkeerd op en daarbij als alles tussen hun koek en ei was had ze denk ik niet zo gereageerd. Geeft het even tijd. Misschien draait zij bij en kan jij weer met je beste vriend omgaan. Het is een blijft een lastig iets, tho. Als je wil praten, you know where to find me. (:
    ik voel me gewoon schuldig omdat ik blijkbaar iets getriggerd heb binnen hun relatie en dat was niet de bedoeling. Als ik dat kaartje nooit had gestuurd, was er waarschijnlijk niks gebeurd en zaten we wss nu gezellig samen aan tafel met zn vieren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Navigator schreef:
    Ooh wat stom, zeg. Het voelt een beetje alsof het al niet helemaal goed zat tussen die twee en alsof ze nu een zondebok heeft gevonden. :/
    Eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje slap van die vriend van je. Hmm ja, ik weet niet echt opbeurende woorden. Ik denk eerlijk gezegd dat ik vrij pissed zou zijn (en dat ben ik niet snel) en dat je het beste heb gedaan wat je kon doen. :/
    ik ben ook pisses, maar ook gekwetst. Ik trek me ook ontzettend veel aan van wat iemand van mij vind en het feit dat iemand me nu een beetje haat doet wel pijn zeker omdat ik mijn best bij haar deed zodat ze me leuk zou vinden omdat ik het ontzettend jammer zou vinden moest de vriendin van mijn beste vriend me maar prut vinden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Frodo schreef:
    Tjeezus dat suckt :c eerst en vooral: het is nieeet jouw schuld. Op geen enkele manier is dit jouw schuld. Je wou alleen maar goed doen en op één of andere manier is het allemaal tegen jou gekeerd (wat kan het leven soms oneerlijk zijn), maar jij verdient dit absoluut niet. Het enige dat je wilde doen is een vriend beter doen voelen, niet zijn vriendin tegen hem opstoken?
    Onthoud gewoon dat er mensen zijn daarbuiten die jouw aandacht en lieve woorden wèl gaan appreciëren. Ik weet dat je je heel goed voelde bij deze persoon, maar wie zegt dat je niet nog zo iemand kan vinden? Het gaat enorm moeilijk zijn om opnieuw die band op te bouwen en terug vertrouwen erin te hebben, maar volgens mij komt dat helemaal goed (: en wat je met die jongen nu moet doen: inderdaad even aan de zijlijn houden en kijken of hij jou ook terug de aandacht gaat geven die je verdient. Zo niet, zou ik hem laten gaan. In een vriendschap moet je allebei evenveel moeite doen, anders kan je het moeilijk een vriendschap noemen.
    Hij zei dat er niks veranderd tussen ons en dar hij ook niet wilt dat zij beslist met wie hij wel en niet vrienden mag zijn, maar ik moet nu gewoon een beetje op de rem staan. Dat is natuurlijk ontzettend lastig als je eerst veel met elkaar omgaat, maar dat lukt me wel. Ik heb nu gewoon een beetje problemen met dat ik mezelf niet kan uitdrukken. Het is gewoon een beetje jammer dat dit het effect was van mijn daden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Eledhel schreef:
    Hmm wat balen zeg! Maar leg niet alle schuld bij zijn vriendin neer. Zij kan het ook allemaal helemaal verkeerd opgepikt hebben, stel je eens voor hoe het zou zijn als jij in haar plaats stond en geen idee had wat de context van dat kaartje was. Vooral als ze er al twijfels bij had lijkt het dan inderdaad alsof er in een keer echt iets speelt tussen jou en hem. Wat niet zo is natuurlijk, maar zij ziet dat op dit moment misschien niet zo duidelijk.
    Succes!! Hopelijk wordt het snel opgelost.
    dat doe ik zeker niet. Ik voel mij net de schuldige omdat ik hiervoor gezorgd. Ik vind het een beetje jammer dat ik mijn best heb gedaan om vriendelijk over te komen en ze blijkbaar al een tijdje wantrouwig tegenover me was. Ik hoop dat ik haar vertrouwen terug kan winnen met de tijd. Nu ben ik gewoon een beetje in conflict met mezelf want ik stel nu alles dat ik doe in vraag.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ken je natuurlijk niet goed, maar ik heb het gevoel dat je niet slecht bent met woorden of iets dergelijks. Als iemand van iemand anders houdt worden ze gewoon sneller jaloers en wantrouwig. Dat is wat ik tot nu toe heb meegemaakt, dan.
    Twijfel niet aan jezelf want ik vind niet echt dat je iets fout gedaan hebt.
    Als je met iemand wilt praten ben ik hier altijd, zoals vele anderen, maar goed. Ik hoop dat het snel goed komt^^


    "Ik vind Sanne erg aardig, maar er mag wel 80 decibel af."

    Billywig schreef:
    Ik ken je natuurlijk niet goed, maar ik heb het gevoel dat je niet slecht bent met woorden of iets dergelijks. Als iemand van iemand anders houdt worden ze gewoon sneller jaloers en wantrouwig. Dat is wat ik tot nu toe heb meegemaakt, dan.
    Twijfel niet aan jezelf want ik vind niet echt dat je iets fout gedaan hebt.
    Als je met iemand wilt praten ben ik hier altijd, zoals vele anderen, maar goed. Ik hoop dat het snel goed komt^^
    Dat begrijp ik ook, want ik ben zelf een jaloers type, maar ik heb heel vaak gevraagd of het echt geen probleem was dat we een tijdje zo vaak sms'ten en de laatste tijd deden we dat ook nog amper, dus ik hield echt wel rekening met haar. Pfff ik probeer er echt zo weinig mogelijk aan te denken, maar het floept toch vaak in mijn hoofd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Euh, ik vind het sowieso al bizar dat ze zijn post open heeft gemaakt en dan zo fel van leer getrokken is. Kun je haar niet contacteren, om de boel op te helderen? Nu ben ik zelf ook heel erg jaloers aangelegd, maar blijkbaar zit er sowieso iets niet goed in hun relatie als ze zo woedend wordt.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2016 - 18:53 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Euh, ik vind het sowieso al bizar dat ze zijn post open heeft gemaakt en dan zo fel van leer getrokken is. Kun je haar niet contacteren, om de boel op te helderen? Nu ben ik zelf ook heel erg jaloers aangelegd, maar blijkbaar zit er sowieso iets niet goed in hun relatie als ze zo woedend wordt.
    Dat vond ik dus ook al bizar. Ik ben ook echt wel een jaloers type. Dat weet ik van mijzelf. Daarom dat ik meerdere malen heb aangekaart of ons contact echt geen probleem was, want mijn kennende zou ik misschien ook wel jaloers uit de bocht kunnen komen moest Jelle zoiets doen omdat ik echt wel met 100 % haar toestemming wou sms'en. Ik vind het dan ook echt jammer dat het toen allemaal geen probleem was, maar als dan nu de bom ontploft het opeens wel allemaal een probleem was. Ik wil haar ergens wel contacteren, maar ik denk dat ik dan juist meer olie op het vuur zal smijten, dus ik laat het maar even. Ik zie al helemaal worst case scenario voor me en als hij zegt dat ik me best even koest hou, doe ik dat misschien ook beter.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?