• Hoi hoi!
    Ik zit hier nu al meer dan vier jaar op deze site en ik heb eigenlijk nog nooit een schrijfwedstrijd georganiseerd. Hoog tijd dat daar verandering in komt!

    Ik ben op zoek naar maximaal vier juryleden en een heleboel enthousiaste schrijvers. (:


    Wat is de bedoeling?
    Het is de bedoeling dat je een verhaal schrijft tussen de 10K en 15K dat binnen het thema “tijdreizen” valt. Hierbij gaat het alleen om tijdreizen naar het verleden, en met het verleden bedoel ik een jaar voordat jij zelf werd geboren. Een tweede vereiste is dat je een historisch of mythologisch persoon uitkiest die een rol gaat spelen in jouw verhaal. Deze moet (natuurlijk) inmiddels wel overleden zijn. Een belangrijk onderdeel van deze wedstrijd is het doen van research.

    De persoon die jij kiest blijft een bijpersoon: jouw personage die de tijdreis maakt, blijft de hoofdpersoon. Dat betekent echter niet dat je niet met meerdere perspectieven mag werken, je kunt de historische of mythologische persoon dus wel aan het woord laten.

    Het verhaal dient op 15 april te zijn afgerond. Daarnaast kun je iedere maand één verdiepingsopdracht inleveren om bonuspunten verdienen. Hier zul je geen feedback op ontvangen, dit is vooral bedoeld om je te motiveren je in bepaalde onderwerpen te verdiepen. Zes onderwerpen zullen je worden aangereikt, waaruit je er zelf drie moet kiezen. Iedere laatste week van de maand kun je deze opdrachten inleveren. Je kunt de onderwerpen hier vinden.


    Het buddy-systeem
    Iedereen heeft af en toe wel iemand nodig om door gemotiveerd te worden of om mee te brainstormen. Elke deelnemer zal aan iemand anders worden gekoppeld, bij diegene kun je aan de bel trekken als je ergens tegenaan loopt. Naderhand zal ik jullie vragen om ook een beoordeling over elkaar in te vullen, hierdoor kunnen jullie bonuspunten verdienen.

    Let op: de buddy's zijn er ter ondersteuning van elkaar, zodat je iemand hebt om op terug te vallen. Het kan nooit zo zijn dat het de schuld van jouw buddy is wanneer jij vastloopt met je verhaal. Maak afspraken met elkaar zodat je weet wat je van elkaar kunt verwachten.

    De koppels
    Noiz|| Romi & Wervelwind|| Lindsey
    Underscore || Jerina & Perffect ||
    Richonne || Laura & Firgun || Leah
    Natblida || Elise & Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline & AnakinSkywalker|| Marleen
    antepast || Ella & Semantiek || Rosanne

    Wat verwacht ik van de andere juryleden?
    De juryleden nemen een abonnement op ieder verhaal. Driemaal (begin februari, maart en april) zullen zij elke schrijver twee tips geven. De hele maand mei krijgen zij de tijd om een beoordeling te schrijven over de verhalen.

    Zijn er prijzen?
    Jazeker! Op basis van de eindbeoordelingen (en de verdiende bonuspunten) zal er een top 3 worden gekozen.
    De winnaar krijgt de keuze uit 5 spots of 30 credits.
    De tweede plaats krijgt de keuze uit 3 spots of 18 credits.
    De derde plaats krijgt de keuze uit 1 spot of 6 credits.

    Ook voor het jurylid dat de nuttigste tips levert staat een prijs klaar: 3 spots of 18 credits.
    Aan de schrijvers zal worden gevraagd van welk jurylid (mijzelf uitgezonderd) zij het meeste hebben geleerd.

    Dus samengevat:
    - Deelnemers schrijven een tijdreisverhaal naar het verleden en laten een historisch of mythologisch figuur daar een rol in spelen.
    - Het verhaal is tussen de 10.000 en 15.000 woorden.
    - Iedere maand kan er een extra opdracht worden ingeleverd voor bonuspunten.
    - Schrijvers ontvangen driemaal twee tips van ieder jurylid op hun werk.
    - De verhalen mogen worden geactiveerd op 1 januari.
    - De verhalen worden afgerond voor 15 april. Uitstel is niet mogelijk.
    - De verhalen worden in het Nederlands geschreven.
    - Er mag voor de spelling een beroep worden gedaan op Bètareaders.

    Ik wil me opgeven!
    Yay! Je kunt dat gewoon in het topic roepen. Let op: de historische/mythische persoon die je kiest moet wél ter goedkeuring (per PB) aan mij worden overgelegd. Ieder persoon mag namelijk maar één keer worden gekozen.
    Deelnemers
    Noiz || Romi
    Wervelwind || Lindsey
    Underscore || Jerina
    Perffect ||
    Richonne || Laura
    Firgun || Leah
    Natblida || Elise
    Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline
    AnakinSkywalker || Marleen
    [/s]antepast || Ella[/s]
    Semantiek || Rosanne

    Story
    "Nevermore"
    De Laatste Romanov
    Trouver Jeanne

    Een wereld van verschil

    Testobject 33
    Ballets Russes
    Behind doors
    ALEX(ANDER)
    -
    Keep on knocking - Matt. 7:7

    Juryleden
    Virtues || Melissa


    Bijbehorende story
    Met toestemming van wedstrijdmoderator Ledecky
    Lichtelijk geïnspireerd door SOTY en de Go Fanfic wedstrijd van Pickett

    [ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 17:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Beste allemaal,

    Na niet heel lang wikken en wegen heb ik na een hobbelige weg de lastige knoop doormidden gehakt. Oftewel: ik schrijf me bij deze uit voor deze wedstrijd.
    Aan de inspiratie en de motivatie ligt het niet, maar het probleempje is dat ik gewoon geen tijd vrij kan maken om te schrijven aan 'Keep on knocking'. Ik zal mijn verhaal zeker niet weggooien, want de plot is weken geleden al helemaal uitgestippeld, maar de deadline in april ga ik sowieso niet halen. Ik denk dat het niet meer aan deze wedstrijd meedoen me zal helpen me rustiger in mijn hoofd te voelen.

    Verder wil ik iedereen heeeeeel veel plezier in het schrijven wensen! Zet hem op :)

    Liefs en vet veel groetjes, Rosanne

    [ bericht aangepast op 8 maart 2017 - 21:10 ]

    BoromirOfGondor --> AnakinSkywalker

    Want omg, deze was nog vrij


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Dazai > Noiz (was ik bijna vergeten XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Semantiek schreef:
    Beste allemaal,

    Na niet heel lang wikken en wegen heb ik na een hobbelige weg de lastige knoop doormidden gehakt. Oftewel: ik schrijf me bij deze uit voor deze wedstrijd.
    Aan de inspiratie en de motivatie ligt het niet, maar het probleempje is dat ik gewoon geen tijd vrij kan maken om te schrijven aan 'Keep on knocking'. Ik zal mijn verhaal zeker niet weggooien, want de plot is weken geleden al helemaal uitgestippeld, maar de deadline in april ga ik sowieso niet halen. Ik denk dat het niet meer aan deze wedstrijd meedoen me zal helpen me rustiger in mijn hoofd te voelen.

    Verder wil ik iedereen heeeeeel veel plezier in het schrijven wensen! Zet hem op :)

    Liefs en vet veel groetjes, Rosanne


    Excuses, ik heb dit over het hoofd gezien.
    Jammer dat je je uitschrijft, maar wel begrijpelijk. Hopelijk zul je het evengoed nog eens uitwerken. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jullie hebben nog een maand om het verhaal af te ronden! Heeft iedereen inmiddels één keer tips van Melissa en mij ontvangen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    Jullie hebben nog een maand om het verhaal af te ronden! Heeft iedereen inmiddels één keer tips van Melissa en mij ontvangen?


    Nog steeds alleen van jou!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik vind het echt erg om te moeten melden, maar ik schrijf me toch uit. Ik heb een heleboel andere projecten en die doe ik eigenlijk liever dan deze (en buiten dat ook tonnen schoolwerk). Ik vertrek binnenkort ook op vakantie, dus veel tijd heb ik niet om het nog af te werken (anders had ik eventueel de eerste week van april nog even een sprintje kunnen doen met NaNo). Ik vind het zelf echt heel erg jammer, want ik ben niet iemand die het snel opgeeft bij wedstrijden, maar ik vrees dat het gewoon echt niet af ga krijgen. Mocht ik nog een vloed van inspiratie krijgen en het in een weekje kunnen uitschrijven, schrijf ik me misschien opnieuw in, maar daar zou ik niet op hopen :/ Ik vind het in ieder geval wel een heel leuk concept en ik wens alle deelnemers nog heel erg veel succes!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    AnakinSkywalker schreef:
    (...)

    Nog steeds alleen van jou!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Yuu schreef:
    Ik vind het echt erg om te moeten melden, maar ik schrijf me toch uit. Ik heb een heleboel andere projecten en die doe ik eigenlijk liever dan deze (en buiten dat ook tonnen schoolwerk). Ik vertrek binnenkort ook op vakantie, dus veel tijd heb ik niet om het nog af te werken (anders had ik eventueel de eerste week van april nog even een sprintje kunnen doen met NaNo). Ik vind het zelf echt heel erg jammer, want ik ben niet iemand die het snel opgeeft bij wedstrijden, maar ik vrees dat het gewoon echt niet af ga krijgen. Mocht ik nog een vloed van inspiratie krijgen en het in een weekje kunnen uitschrijven, schrijf ik me misschien opnieuw in, maar daar zou ik niet op hopen :/ Ik vind het in ieder geval wel een heel leuk concept en ik wens alle deelnemers nog heel erg veel succes!

    Wat jammer! In elk geval leuk dat je het geprobeerd hebt. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maester schreef:
    (...)

    Hmm nou ik vrees dat jullie dan ook alleen van mij beoordelingen gaan krijgen. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Volgens mijn zijn jullie nog de enige actieve deelnemers, Alicia en Marleen. D:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik hoop dat ik begin april ineens 10000 woorden kan schrijven, maar idk of dat gaat lukken...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb echt alles hier voor uitschreven, maar worstel met het begin op papier te krijgen. However, ik ben de wedstrijd niet vergeten en hoop dat ik met NaNoWriMo er even wat vaart in kan gooien (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ciri schreef:
    Ik heb echt alles hier voor uitschreven, maar worstel met het begin op papier te krijgen. However, ik ben de wedstrijd niet vergeten en hoop dat ik met NaNoWriMo er even wat vaart in kan gooien (:

    Oké, dat is heel fijn haha! ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ook nog even een reminder voor de bonusopdrachten, trouwens! Jullie hebben tot en met vrijdag om die in te leveren. (:


    Every villain is a hero in his own mind.