• Hoi hoi!
    Ik zit hier nu al meer dan vier jaar op deze site en ik heb eigenlijk nog nooit een schrijfwedstrijd georganiseerd. Hoog tijd dat daar verandering in komt!

    Ik ben op zoek naar maximaal vier juryleden en een heleboel enthousiaste schrijvers. (:


    Wat is de bedoeling?
    Het is de bedoeling dat je een verhaal schrijft tussen de 10K en 15K dat binnen het thema “tijdreizen” valt. Hierbij gaat het alleen om tijdreizen naar het verleden, en met het verleden bedoel ik een jaar voordat jij zelf werd geboren. Een tweede vereiste is dat je een historisch of mythologisch persoon uitkiest die een rol gaat spelen in jouw verhaal. Deze moet (natuurlijk) inmiddels wel overleden zijn. Een belangrijk onderdeel van deze wedstrijd is het doen van research.

    De persoon die jij kiest blijft een bijpersoon: jouw personage die de tijdreis maakt, blijft de hoofdpersoon. Dat betekent echter niet dat je niet met meerdere perspectieven mag werken, je kunt de historische of mythologische persoon dus wel aan het woord laten.

    Het verhaal dient op 15 april te zijn afgerond. Daarnaast kun je iedere maand één verdiepingsopdracht inleveren om bonuspunten verdienen. Hier zul je geen feedback op ontvangen, dit is vooral bedoeld om je te motiveren je in bepaalde onderwerpen te verdiepen. Zes onderwerpen zullen je worden aangereikt, waaruit je er zelf drie moet kiezen. Iedere laatste week van de maand kun je deze opdrachten inleveren. Je kunt de onderwerpen hier vinden.


    Het buddy-systeem
    Iedereen heeft af en toe wel iemand nodig om door gemotiveerd te worden of om mee te brainstormen. Elke deelnemer zal aan iemand anders worden gekoppeld, bij diegene kun je aan de bel trekken als je ergens tegenaan loopt. Naderhand zal ik jullie vragen om ook een beoordeling over elkaar in te vullen, hierdoor kunnen jullie bonuspunten verdienen.

    Let op: de buddy's zijn er ter ondersteuning van elkaar, zodat je iemand hebt om op terug te vallen. Het kan nooit zo zijn dat het de schuld van jouw buddy is wanneer jij vastloopt met je verhaal. Maak afspraken met elkaar zodat je weet wat je van elkaar kunt verwachten.

    De koppels
    Noiz|| Romi & Wervelwind|| Lindsey
    Underscore || Jerina & Perffect ||
    Richonne || Laura & Firgun || Leah
    Natblida || Elise & Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline & AnakinSkywalker|| Marleen
    antepast || Ella & Semantiek || Rosanne

    Wat verwacht ik van de andere juryleden?
    De juryleden nemen een abonnement op ieder verhaal. Driemaal (begin februari, maart en april) zullen zij elke schrijver twee tips geven. De hele maand mei krijgen zij de tijd om een beoordeling te schrijven over de verhalen.

    Zijn er prijzen?
    Jazeker! Op basis van de eindbeoordelingen (en de verdiende bonuspunten) zal er een top 3 worden gekozen.
    De winnaar krijgt de keuze uit 5 spots of 30 credits.
    De tweede plaats krijgt de keuze uit 3 spots of 18 credits.
    De derde plaats krijgt de keuze uit 1 spot of 6 credits.

    Ook voor het jurylid dat de nuttigste tips levert staat een prijs klaar: 3 spots of 18 credits.
    Aan de schrijvers zal worden gevraagd van welk jurylid (mijzelf uitgezonderd) zij het meeste hebben geleerd.

    Dus samengevat:
    - Deelnemers schrijven een tijdreisverhaal naar het verleden en laten een historisch of mythologisch figuur daar een rol in spelen.
    - Het verhaal is tussen de 10.000 en 15.000 woorden.
    - Iedere maand kan er een extra opdracht worden ingeleverd voor bonuspunten.
    - Schrijvers ontvangen driemaal twee tips van ieder jurylid op hun werk.
    - De verhalen mogen worden geactiveerd op 1 januari.
    - De verhalen worden afgerond voor 15 april. Uitstel is niet mogelijk.
    - De verhalen worden in het Nederlands geschreven.
    - Er mag voor de spelling een beroep worden gedaan op Bètareaders.

    Ik wil me opgeven!
    Yay! Je kunt dat gewoon in het topic roepen. Let op: de historische/mythische persoon die je kiest moet wél ter goedkeuring (per PB) aan mij worden overgelegd. Ieder persoon mag namelijk maar één keer worden gekozen.
    Deelnemers
    Noiz || Romi
    Wervelwind || Lindsey
    Underscore || Jerina
    Perffect ||
    Richonne || Laura
    Firgun || Leah
    Natblida || Elise
    Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline
    AnakinSkywalker || Marleen
    [/s]antepast || Ella[/s]
    Semantiek || Rosanne

    Story
    "Nevermore"
    De Laatste Romanov
    Trouver Jeanne

    Een wereld van verschil

    Testobject 33
    Ballets Russes
    Behind doors
    ALEX(ANDER)
    -
    Keep on knocking - Matt. 7:7

    Juryleden
    Virtues || Melissa


    Bijbehorende story
    Met toestemming van wedstrijdmoderator Ledecky
    Lichtelijk geïnspireerd door SOTY en de Go Fanfic wedstrijd van Pickett

    [ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 17:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Trouver Jeanne Mijne staat ook online :)


    ~My Mind Is Free~

    Hoii,

    ik ga heel misschien mee doen aan SOTY (voor het eerst). Als dit het geval is, ga ik mezelf helaas niet ook aan deze wedstrijd wagen, want dan weet ik dat er niets van zal komen.

    Ik laat het nog weten!

    xoxo


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Moeten we het hier melden als we een hoofdstuk online plaatsen of is dat niet nodig? (:


    The soul needs autumn.

    Nee hoor. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Perffect schreef:
    Hoii,

    ik ga heel misschien mee doen aan SOTY (voor het eerst). Als dit het geval is, ga ik mezelf helaas niet ook aan deze wedstrijd wagen, want dan weet ik dat er niets van zal komen.

    Ik laat het nog weten!

    xoxo

    Oké. Ik hoop wel dat je meedoet, of in elk geval de buddy wil blijven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na wat twijfelen, heb ik besloten dat ik nog graag mee zou willen doen aan deze wedstrijd. Ik ben véél te onzeker over de dingen die ik schrijf waardoor ik ook gewoon veel te weinig schrijf en deze wedstrijd lijkt me een goede manier om mezelf een beetje te motiveren. Dat kan nog, toch?
    Ik heb ook al meteen een idee voor mijn historische figuur :)

    Navigator schreef:
    (...)
    Oké. Ik hoop wel dat je meedoet, of in elk geval de buddy wil blijven.


    SOTY gaat hem niet worden, dus ik doe nog mee! Nu heb ik het heel druk, maar voor mijn buddy heb ik altijd tijd :Y)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hé Natas, ik vergeet steeds het topic te checken, dus kan je mij een PB'tje sturen als er iets moet worden nagekeken? Anders ga ik het geheid niet doorhebben :')

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 17:46 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Josiah schreef:
    Hé Natas, ik vergeet steeds het topic te checken, dus kan je mij een PB'tje sturen als er iets moet worden nagekeken? Anders ga ik het geheid niet doorhebben :')

    Is goed. (:
    Ik zou alleen wel alvast de verhalen volgen haha, anders moet je ineens heel veel doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Perffect schreef:
    (...)

    SOTY gaat hem niet worden, dus ik doe nog mee! Nu heb ik het heel druk, maar voor mijn buddy heb ik altijd tijd :Y)

    Yaay c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    antepast schreef:
    Na wat twijfelen, heb ik besloten dat ik nog graag mee zou willen doen aan deze wedstrijd. Ik ben véél te onzeker over de dingen die ik schrijf waardoor ik ook gewoon veel te weinig schrijf en deze wedstrijd lijkt me een goede manier om mezelf een beetje te motiveren. Dat kan nog, toch?
    Ik heb ook al meteen een idee voor mijn historische figuur :)

    Leuk dat je meedoet! *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is er een uiterlijke deadline om je in te schrijven?
    Ik twijfel ontzettend, namelijk. En ik denk: waarom niet? En dan denk ik: hallo, je hebt toch nog een leven buiten Quizlet?
    Dus..

    Want weet je, ik vind het idee van deze wedstrijd echt tof! Research en zo...

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 17:52 ]

    Semantiek schreef:
    Is er een uiterlijke deadline om je in te schrijven?
    Ik twijfel ontzettend, namelijk. En ik denk: waarom niet? En dan denk ik: hallo, je hebt toch nog een leven buiten Quizlet?
    Dus..

    Want weet je, ik vind het idee van deze wedstrijd echt tof! Research en zo...

    Er is geen uiterlijke inschrijfdatum, zolang je de deadline maar haalt. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Er is geen uiterlijke inschrijfdatum, zolang je de deadline maar haalt. (:


    oké, schrijf me maar gewoon in. ik zat gisteren de hele avond te brainstormen over mijn onderwerp en het kriebelt wel. dus ik doe het gewoon!

    Ik ga me terug trekken uit deze wedstrijd. Ik ben de feeling met het verhaal echt volledig kwijt. Ik heb al ettelijke keren geprobeerd om opnieuw te beginnen, maar telkens tevergeefs.

    Ik wil nog wel steeds buddy zijn! (eventueel voor meerdere personen als dat nodig zou zijn)


    The soul needs autumn.