• Hoi hoi!
    Ik zit hier nu al meer dan vier jaar op deze site en ik heb eigenlijk nog nooit een schrijfwedstrijd georganiseerd. Hoog tijd dat daar verandering in komt!

    Ik ben op zoek naar maximaal vier juryleden en een heleboel enthousiaste schrijvers. (:


    Wat is de bedoeling?
    Het is de bedoeling dat je een verhaal schrijft tussen de 10K en 15K dat binnen het thema “tijdreizen” valt. Hierbij gaat het alleen om tijdreizen naar het verleden, en met het verleden bedoel ik een jaar voordat jij zelf werd geboren. Een tweede vereiste is dat je een historisch of mythologisch persoon uitkiest die een rol gaat spelen in jouw verhaal. Deze moet (natuurlijk) inmiddels wel overleden zijn. Een belangrijk onderdeel van deze wedstrijd is het doen van research.

    De persoon die jij kiest blijft een bijpersoon: jouw personage die de tijdreis maakt, blijft de hoofdpersoon. Dat betekent echter niet dat je niet met meerdere perspectieven mag werken, je kunt de historische of mythologische persoon dus wel aan het woord laten.

    Het verhaal dient op 15 april te zijn afgerond. Daarnaast kun je iedere maand één verdiepingsopdracht inleveren om bonuspunten verdienen. Hier zul je geen feedback op ontvangen, dit is vooral bedoeld om je te motiveren je in bepaalde onderwerpen te verdiepen. Zes onderwerpen zullen je worden aangereikt, waaruit je er zelf drie moet kiezen. Iedere laatste week van de maand kun je deze opdrachten inleveren. Je kunt de onderwerpen hier vinden.


    Het buddy-systeem
    Iedereen heeft af en toe wel iemand nodig om door gemotiveerd te worden of om mee te brainstormen. Elke deelnemer zal aan iemand anders worden gekoppeld, bij diegene kun je aan de bel trekken als je ergens tegenaan loopt. Naderhand zal ik jullie vragen om ook een beoordeling over elkaar in te vullen, hierdoor kunnen jullie bonuspunten verdienen.

    Let op: de buddy's zijn er ter ondersteuning van elkaar, zodat je iemand hebt om op terug te vallen. Het kan nooit zo zijn dat het de schuld van jouw buddy is wanneer jij vastloopt met je verhaal. Maak afspraken met elkaar zodat je weet wat je van elkaar kunt verwachten.

    De koppels
    Noiz|| Romi & Wervelwind|| Lindsey
    Underscore || Jerina & Perffect ||
    Richonne || Laura & Firgun || Leah
    Natblida || Elise & Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline & AnakinSkywalker|| Marleen
    antepast || Ella & Semantiek || Rosanne

    Wat verwacht ik van de andere juryleden?
    De juryleden nemen een abonnement op ieder verhaal. Driemaal (begin februari, maart en april) zullen zij elke schrijver twee tips geven. De hele maand mei krijgen zij de tijd om een beoordeling te schrijven over de verhalen.

    Zijn er prijzen?
    Jazeker! Op basis van de eindbeoordelingen (en de verdiende bonuspunten) zal er een top 3 worden gekozen.
    De winnaar krijgt de keuze uit 5 spots of 30 credits.
    De tweede plaats krijgt de keuze uit 3 spots of 18 credits.
    De derde plaats krijgt de keuze uit 1 spot of 6 credits.

    Ook voor het jurylid dat de nuttigste tips levert staat een prijs klaar: 3 spots of 18 credits.
    Aan de schrijvers zal worden gevraagd van welk jurylid (mijzelf uitgezonderd) zij het meeste hebben geleerd.

    Dus samengevat:
    - Deelnemers schrijven een tijdreisverhaal naar het verleden en laten een historisch of mythologisch figuur daar een rol in spelen.
    - Het verhaal is tussen de 10.000 en 15.000 woorden.
    - Iedere maand kan er een extra opdracht worden ingeleverd voor bonuspunten.
    - Schrijvers ontvangen driemaal twee tips van ieder jurylid op hun werk.
    - De verhalen mogen worden geactiveerd op 1 januari.
    - De verhalen worden afgerond voor 15 april. Uitstel is niet mogelijk.
    - De verhalen worden in het Nederlands geschreven.
    - Er mag voor de spelling een beroep worden gedaan op Bètareaders.

    Ik wil me opgeven!
    Yay! Je kunt dat gewoon in het topic roepen. Let op: de historische/mythische persoon die je kiest moet wél ter goedkeuring (per PB) aan mij worden overgelegd. Ieder persoon mag namelijk maar één keer worden gekozen.
    Deelnemers
    Noiz || Romi
    Wervelwind || Lindsey
    Underscore || Jerina
    Perffect ||
    Richonne || Laura
    Firgun || Leah
    Natblida || Elise
    Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline
    AnakinSkywalker || Marleen
    [/s]antepast || Ella[/s]
    Semantiek || Rosanne

    Story
    "Nevermore"
    De Laatste Romanov
    Trouver Jeanne

    Een wereld van verschil

    Testobject 33
    Ballets Russes
    Behind doors
    ALEX(ANDER)
    -
    Keep on knocking - Matt. 7:7

    Juryleden
    Virtues || Melissa


    Bijbehorende story
    Met toestemming van wedstrijdmoderator Ledecky
    Lichtelijk geïnspireerd door SOTY en de Go Fanfic wedstrijd van Pickett

    [ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 17:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Ik begrijp niet zo goed hoe dit concept met die van jou overeenkomt eerlijk gezegd, behalve dat er één verhaal wordt geschreven. Maar dat lijkt me nu weer niet iets super speciaals bij een schrijfwedstrijd. Door met tips te werken en met extra opdrachten die je uit een opdrachtenpoul kunt kiezen vind ik het eigenlijk toch iets heel anders dan een short van vier hoofdstukken.

    Welk deel beschouw jij dan als plagiaat als ik vragen mag?

    Voor mijn gevoel lijkt het er heel erg op omdat ik Go Short juist bedacht had als een concept waarbij je een heel verhaal schrijft in plaats van alleen maar losse opdrachten wat bij elk andere schrijfwedstrijd gedaan wordt. Daarom heb ik het gevoel dat het in de basis heel erg lijkt en de tips hebben wij ook als beoordeling, maar goed, ik ben er natuurlijk ook meer mee bezig geweest dan andere mensen dus waarschijnlijk zien jullie die overeenkomst niet. Het voelt echter wel zo als ik het zo lees.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Maar dan lijkt mijn wedstrijd ook op die van jou, omdat mensen mijn opdrachten gebruiken om een verhaal te schrijven.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Maar dan lijkt mijn wedstrijd ook op die van jou, omdat mensen mijn opdrachten gebruiken om een verhaal te schrijven.

    Ja, maar dat is niet de opdracht, dat is gewoon de invulling van de deelnemers.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kan ik jureren? ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Kan ik ook jureren?

    Natblida schreef:
    Vraagje; moet het echt een tijdreis zijn als in een letterlijke tijdreis, of mag het verhaal zich ook compleet in het verleden afspelen?

    Een letterlijke tijdreis. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Pickett schreef:
    (...)
    Voor mijn gevoel lijkt het er heel erg op omdat ik Go Short juist bedacht had als een concept waarbij je een heel verhaal schrijft in plaats van alleen maar losse opdrachten wat bij elk andere schrijfwedstrijd gedaan wordt. Daarom heb ik het gevoel dat het in de basis heel erg lijkt en de tips hebben wij ook als beoordeling, maar goed, ik ben er natuurlijk ook meer mee bezig geweest dan andere mensen dus waarschijnlijk zien jullie die overeenkomst niet. Het voelt echter wel zo als ik het zo lees.

    Aah op die fiets. De enige schrijfwedstrijden waar ik me ooit voor heb in geschreven zijn jouw Go Fanfic, SOTY en schrijfwedstrijden buiten Q, en dat waren allemaal wedstrijden die uit één verhaal bestonden. Dus ik wist niet echt beter, eigenlijk. :'D

    Ik snap best dat je vooral door de timing verdacht vond en ik ga niet ontkennen dat ik ongetwijfeld door jouw wedstrijd (en SOTY) ben geïnspireerd, maar ik voelde me niet echt geroepen om dat per se te vermelden, gezien ik iedere dag door zo veel dingen wordt geïnspireerd (en ik neem aan dat dat voor iedereen geldt).

    Dat jij ook tussendoor tips zou geven, had ik overigens niet begrepen.

    Anyway, ik vind het jammer dat je het zo opvat. Horen dat je iemands idee steelt is echt niet tof als je er zo veel tijd in hebt gestoken, maar gezien je zelf zo veel moeite in je wedstrijd hebt gestoken, kun je dat je waarschijnlijk ook wel indenken. Maar goed, ik heb het erbij gezet.(:

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 23:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    GinnyWeasley8 schreef:
    Kan ik ook jureren?


    Virtues schreef:
    Kan ik jureren? ^^


    Jullie staan erbij (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Aah op die fiets. De enige schrijfwedstrijden waar ik me ooit voor heb in geschreven zijn jouw Go Fanfic, SOTY en schrijfwedstrijden buiten Q, en dat waren allemaal wedstrijden die uit één verhaal bestonden. Dus ik wist niet echt beter, eigenlijk. :'D

    Ik snap best dat je vooral door de timing verdacht vond en ik ga niet ontkennen dat ik ongetwijfeld door jouw wedstrijd (en SOTY) ben geïnspireerd, maar ik voelde me niet echt geroepen om dat per se te vermelden, gezien ik iedere dag door zo veel dingen wordt geïnspireerd (en ik neem aan dat dat voor iedereen geldt).

    Dat jij ook tussendoor tips zou geven, had ik overigens niet begrepen.

    Anyway, ik vind het jammer dat je het zo opvat. Horen dat je iemands idee steelt is echt niet tof als je er zo veel tijd in hebt gestoken, maar gezien je zelf zo veel moeite in je wedstrijd hebt gestoken, kun je dat je waarschijnlijk ook wel indenken. Maar goed, ik heb het erbij gezet.(:

    Je moet dat zelf bepalen, als jij het niet nodig vind en het niet met mij eens bent moet je het vooral niet doen. Nogmaals, het komt zo over en ik vind dat het erop lijkt, maar gezien bijna niemand het hier mee eens is, zit ik waarschijnlijk fout. Succes met je wedstrijd.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Je moet dat zelf bepalen, als jij het niet nodig vind en het niet met mij eens bent moet je het vooral niet doen. Nogmaals, het komt zo over en ik vind dat het erop lijkt, maar gezien bijna niemand het hier mee eens is, zit ik waarschijnlijk fout. Succes met je wedstrijd.

    Thanks! En ach ja, het staat er nu al. Als jij dat fijner vindt, vind ik dat een kleine moeite hoor. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Pickett schreef:
    (...)
    Voor mijn gevoel lijkt het er heel erg op omdat ik Go Short juist bedacht had als een concept waarbij je een heel verhaal schrijft in plaats van alleen maar losse opdrachten wat bij elk andere schrijfwedstrijd gedaan wordt. Daarom heb ik het gevoel dat het in de basis heel erg lijkt en de tips hebben wij ook als beoordeling, maar goed, ik ben er natuurlijk ook meer mee bezig geweest dan andere mensen dus waarschijnlijk zien jullie die overeenkomst niet. Het voelt echter wel zo als ik het zo lees.

    Als persoon die mee heeft gedaan met Go Short vind ik het er eigenlijk niet op lijken. Het idee erachter is compleet anders (dit is een wedstrijd om te focussen op reseach doen, die van jou ging vooral over het afmaken van een kort verhaal). Op het moment dat jij Go Short startte zat ik ook met het idee om een wedstrijd te starten waarbij het de bedoeling was dat er ook één verhaal werd geschreven, maar dat heb ik toen expres niet gedaan omdat ik het er te veel op vond lijken. Anyway, mijn punt is gewoon dat dit gewoon een 'soort' schrijfwedstrijd is, en dat het naar mijn gevoel echt niet op plagiaat lijkt. Dit is echt niet aanvallend bedoeld, want ik snap je punt wel, maar ik vind dit idee toch echt wel heel verschillend van jouw wedstrijd.

    Nog een vraagje. Maakt het uit hoe de tijdreis gebeurt? Moet het met tijdmachine zijn of mag het bijvoorbeeld ook door een magische spreuk of zoiets? En met een mythische persoon bedoel je dus echt iemand die niet bestaan heeft? Zoals de Minotaurus of zo?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    10 000 -15 000 gaat me niet lukken maar misschien doe ik voor spek en bonen mee met een korter verhaaltje (1 500 - 2 500 woorden)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Plato schreef:
    (...)
    Als persoon die mee heeft gedaan met Go Short vind ik het er eigenlijk niet op lijken. Het idee erachter is compleet anders (dit is een wedstrijd om te focussen op reseach doen, die van jou ging vooral over het afmaken van een kort verhaal). Op het moment dat jij Go Short startte zat ik ook met het idee om een wedstrijd te starten waarbij het de bedoeling was dat er ook één verhaal werd geschreven, maar dat heb ik toen expres niet gedaan omdat ik het er te veel op vond lijken. Anyway, mijn punt is gewoon dat dit gewoon een 'soort' schrijfwedstrijd is, en dat het naar mijn gevoel echt niet op plagiaat lijkt. Dit is echt niet aanvallend bedoeld, want ik snap je punt wel, maar ik vind dit idee toch echt wel heel verschillend van jouw wedstrijd.

    Nog een vraagje. Maakt het uit hoe de tijdreis gebeurt? Moet het met tijdmachine zijn of mag het bijvoorbeeld ook door een magische spreuk of zoiets? En met een mythische persoon bedoel je dus echt iemand die niet bestaan heeft? Zoals de Minotaurus of zo?


    Nee, je bent helemaal vrij in de manier hoe diegene in het verleden terecht komt. En ik bedoel inderdaad iemand die niet per se bestaan heeft, maar waarvan men toen wel geloofde dat het bestond. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wil aan de ene kant zo graag meedoen. Aan de andere kant... te weinig tijd... dus helaas..


    It's never gonna happen, Guys.

    FIorian schreef:
    Ik wil aan de ene kant zo graag meedoen. Aan de andere kant... te weinig tijd... dus helaas..

    Naah jammer. Je hebt wel vier maanden de tijd hè? Dat is 2500 woorden per maand.^^


    Every villain is a hero in his own mind.