• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    En dit dan?

    Wanneer de ouders van de jonge Ragnar Roslund overlijden, wordt hij gedwongen bij zijn oom en tante te gaan wonen. Vanaf dan gaat het mis. Ragnar, de ooit zo spontane en levenslustige jongen, verandert in een zwijgzame en gesloten man die lijkt te verdrinken in zijn eigen verdriet.
    Tot hij zich losrukt van het monster dat hem in zijn slaap achtervolgt. Ragnar groeit uit tot een gevaar van een veel sterkere soort, die de maatschappij met zijn vernietigende razernij compleet op zijn kop zet.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 16:31 ]


    oi, suzy

    Heel trots ben ik niet, maar het is beter dan niets :') Feedback mag altijd :p

    Als je precies wilt weten hoe een prins zich niet hoort te gedragen, moet je bij Connor aankloppen. Hij is losbandig, kent het woord ‘verantwoordelijkheid’ niet en weigert op date te gaan met de prinsessen die zijn moeder voor hem uitkiest. In plaats daarvan amuseert hij zich liever met de stalknecht in de duisterste uithoeken van zijn kasteel. Prins zijn is zacht uitgedrukt niets voor hem, dus wanneer hij (terwijl hij opnieuw een afspraakje met een prinses ontloopt) in de stad ronddwaalt en de onverzorgde, doodarme, maar verdacht veel op hem lijkende River ontmoet, grijpt hij zijn kans.

    Met een aanbod dat gewoon niet af te slaan valt, overtuigt hij River om zijn taken als prins over te nemen, opdat hij er samen met zijn stalknecht vandoor kan gaan. Maar dan slaat het noodlot toe. Connors vader sterft en de onervaren River komt op de troon. Alsof dat nog niet genoeg is, slaat een oude, kwade kracht opnieuw zijn slag. Zal dit alles Connor onverschillig laten, of zal hij toch terugkeren naar zijn geboorteland om zijn rijk te redden?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Heel trots ben ik niet, maar het is beter dan niets :') Feedback mag altijd :p

    Als je precies wilt weten hoe een prins zich niet hoort te gedragen, moet je bij Connor aankloppen. Hij is losbandig, kent het woord ‘verantwoordelijkheid’ niet en weigert op date te gaan met de prinsessen die zijn moeder voor hem uitkiest. In plaats daarvan amuseert hij zich liever met de stalknecht in de duisterste uithoeken van zijn kasteel. Prins zijn is zacht uitgedrukt niets voor hem, dus wanneer hij (terwijl hij opnieuw een afspraakje met een prinses ontloopt) in de stad ronddwaalt en de onverzorgde, doodarme, maar verdacht veel op hem lijkende River ontmoet, grijpt hij zijn kans.

    Met een aanbod dat gewoon niet af te slaan valt, overtuigt hij River om zijn taken als prins over te nemen, opdat hij er samen met zijn stalknecht vandoor kan gaan. Maar dan slaat het noodlot toe. Connors vader sterft en de onervaren River komt op de troon. Alsof dat nog niet genoeg is, slaat een oude, kwade kracht opnieuw zijn slag. Zal dit alles Connor onverschillig laten, of zal hij toch terugkeren naar zijn geboorteland om zijn rijk te redden?


    Ik zou alleen de haakjes weghalen en streepjes of komma's in de plaats zetten (dus wanneer hij - terwijl hij opnieuw een afspraakje met een prinses ontloopt - in de stad ronddwaalt ... )
    Voor de rest vind ik het echt super! Nog een mooie cover erbij and you're good to go :3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Ik zou alleen de haakjes weghalen en streepjes of komma's in de plaats zetten (dus wanneer hij - terwijl hij opnieuw een afspraakje met een prinses ontloopt - in de stad ronddwaalt ... )
    Voor de rest vind ik het echt super! Nog een mooie cover erbij and you're good to go :3

    Een cover heb ik al, hij komt waarschijnlijk vandaag of morgen of zo online :')
    Streepjes leest wel beter ja, nu ik het zo zie.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @Dazai: ik vind het wel tof!! Wat is het genre?
    Misschien kun je 'doodarme' vervangen door een ander woord, omdat het nu een beetje (te) extreem overkomt.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    @ Dazai, ik vind haakjes niet echt storen. Van mij mag je ze dus gerust laten staan... Het idee is wel echt supertof!


    oi, suzy

    Perffect schreef:
    @Dazai: ik vind het wel tof!! Wat is het genre?
    Misschien kun je 'doodarme' vervangen door een ander woord, omdat het nu een beetje (te) extreem overkomt.

    Maar 'arme' vind ik best droog klinken en ik weet zo geen hogere trap van arme :') Ow wacht, zou straatarme dan beter zijn?
    Het is vooral fantasy met een vleugje romantiek c:

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 16:23 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Maar 'arme' vind ik best droog klinken en ik weet zo geen hogere trap van arme :')
    Het is vooral fantasy met een vleugje romantiek c:


    Straatarm?


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)

    Straatarm?

    Het kwam net bij me op, haha :') Ik had echt net mijn berichtje aangepast XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Het kwam net bij me op, haha :') Ik had echt net mijn berichtje aangepast XD


    Hebben we dan telepathische krachten? :')

    Zou je even naar mijn flaptekst willen kijken? Hij is echt heel kort vergeleken met de jouwe, haha.


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    En dit dan?

    Wanneer de ouders van de jonge Ragnar Roslund overlijden, wordt hij gedwongen bij zijn oom en tante te gaan wonen. Vanaf dan gaat het mis. Ragnar, de ooit zo spontane en levenslustige jongen, verandert in een zwijgzame en gesloten man die lijkt te verdrinken in zijn eigen verdriet.
    Tot hij zich losrukt van het monster dat hem in zijn slaap achtervolgt. Ragnar groeit uit tot een gevaar van een veel sterkere soort, die de maatschappij met zijn vernietigende razernij compleet op zijn kop zet.

    Oe, het klinkt echt extreem leuk, maar ik vind het ietwat vaag. Het kan zijn dat het de bedoeling is en dat je de lezer nieuwsgierig wilt maken, maar op dit moment heb ik zelfs niet door of het keiharde fantasy is, of een realistische thriller :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het leven van de twintigjarige Anna-Elizabeth is niet altijd even gemakkelijk geweest. Haar familie heeft gedurende de jaren genoeg problemen en tegenslagen gehad, maar nu lijkt alles eindelijk op zijn plaats te vallen. Lijkt is hier het sleutelwoord, want Anna kan de plotse verdwijning van haar moeder nog steeds geen plaats geven. Er zijn nog te veel vragen, te veel mysteries, maar de oplossing zakt alleen maar verder weg in de herinneringen. Totdat het antwoord letterlijk haar leven binnen wandelt.
    Castitus De Koninck probeert weer de draad op te pakken na de vijf jaar die hij in de cel heeft doorgebracht. Als de jongste zoon van één van de meest beruchte maffiabazen aller tijden, is dat niet gemakkelijk. Zeker niet als de beschuldigen boven je hoofd blijven hangen en er niemand is die je wil geloven. Hij staat er alleen voor, maar wanneer hij wat gezelschap zoekt, had hij wel heel wat anders in gedachten dan de vurige jongedame die in het asiel werkt.
    Wanneer de twee elkaar steeds vaker tegen het lijf lopen, komen ze niet alleen in confrontatie met het verleden, maar ook met zichzelf en vooral: mét elkaar.


    Het is van een verhaal dat ik nog steeds niet in de juiste vorm gegoten krijg en het is geen perfecte flaptekst, maar ik ben niet zo'n talent in die dingen schrijven, dus ik ben best wel trots op de deze ^^

    Sage heeft één grote zekerheid in haar leven; het universum is haar niet goed gezind.
    Nadat ze eindelijk is afgestudeerd en naar de universiteit kan, hoopt ze om toch even het superheldenleven achter zich te laten. Een nieuwe plaats, nieuwe dromen, nieuwe vrienden; meer vraagt ze niet. Jammerlijk genoeg horen daar blijkbaar ook nieuwe vijanden bij. Haar nieuwe kamergenoot laat haar aloude aartsvijand TK in het stof bijten. De knorrige, slordige en onrespectvolle - maar best wel knappe - Talon geeft geen zier om haar privacy, en Sage moet een manier vinden om niet enkel haar ondergoed, maar ook al haar geheimen voor hem verborgen te houden.


    Dit was van mijn soty-poging vorig jaar, een verhaal dat ik nog steeds wil afwerken - al is dat een grote grap bij mij - en ik vind hem ook wel best geslaagd ^^


    Mhm?

    Dazai schreef:
    (...)
    Maar 'arme' vind ik best droog klinken en ik weet zo geen hogere trap van arme :') Ow wacht, zou straatarme dan beter zijn?
    Het is vooral fantasy met een vleugje romantiek c:


    Ja! En die sfeer komt goed over!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dazai schreef:
    (...)
    Oe, het klinkt echt extreem leuk, maar ik vind het ietwat vaag. Het kan zijn dat het de bedoeling is en dat je de lezer nieuwsgierig wilt maken, maar op dit moment heb ik zelfs niet door of het keiharde fantasy is, of een realistische thriller :')


    Oh dat is inderdaad niet echt mijn bedoeling geweest. Maar ja, hoe kan ik dan duidelijk maken dat het een thriller is? Met een tagline/quote op de cover/onder de flaptekst?


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)

    Oh dat is inderdaad niet echt mijn bedoeling geweest. Maar ja, hoe kan ik dan duidelijk maken dat het een thriller is? Met een tagline/quote op de cover/onder de flaptekst?


    Misschien meer uitleggen wat voor monster/de gevolgen van het monster er zijn?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.