• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    MabeI schreef:
    Het leven van de twintigjarige Anna-Elizabeth is niet altijd even gemakkelijk geweest. Haar familie heeft gedurende de jaren genoeg problemen en tegenslagen gehad, maar nu lijkt alles eindelijk op zijn plaats te vallen. Lijkt is hier het sleutelwoord, want Anna kan de plotse verdwijning van haar moeder nog steeds geen plaats geven. Er zijn nog te veel vragen, te veel mysteries, maar de oplossing zakt alleen maar verder weg in de herinneringen. Totdat het antwoord letterlijk haar leven binnen wandelt.
    Castitus De Koninck probeert weer de draad op te pakken na de vijf jaar die hij in de cel heeft doorgebracht. Als de jongste zoon van één van de meest beruchte maffiabazen aller tijden, is dat niet gemakkelijk. Zeker niet als de beschuldigen boven je hoofd blijven hangen en er niemand is die je wil geloven. Hij staat er alleen voor, maar wanneer hij wat gezelschap zoekt, had hij wel heel wat anders in gedachten dan de vurige jongedame die in het asiel werkt.
    Wanneer de twee elkaar steeds vaker tegen het lijf lopen, komen ze niet alleen in confrontatie met het verleden, maar ook met zichzelf en vooral: mét elkaar.


    Het is van een verhaal dat ik nog steeds niet in de juiste vorm gegoten krijg en het is geen perfecte flaptekst, maar ik ben niet zo'n talent in die dingen schrijven, dus ik ben best wel trots op de deze ^^


    Ik vind hem eigenlijk wel leuk. Het enige wat misschien op te merken is, is dat het een beetje standaard is? Snap je wat ik bedoel? Ik vind dat ook lastig hoor.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    MabeI schreef:
    Hij staat er alleen voor, maar wanneer hij wat gezelschap zoekt, had hij wel heel wat anders in gedachten dan de vurige jongedame die in het asiel werkt.

    Wanneer de twee elkaar steeds vaker tegen het lijf lopen, komen ze niet alleen in confrontatie met het verleden, maar ook met zichzelf en vooral: mét elkaar.

    De eerste zin van deze vind ik een beetje raar. Ik snap je boodschap, maar kan je dit niet beter op een andere manier schrijven?
    De tweede zin zou ik ook wat anders formuleren...

    Het is van een verhaal dat ik nog steeds niet in de juiste vorm gegoten krijg en het is geen perfecte flaptekst, maar ik ben niet zo'n talent in die dingen schrijven, dus ik ben best wel trots op de deze ^^

    Sage heeft één grote zekerheid in haar leven; het universum is haar niet goed gezind.
    Nadat ze eindelijk is afgestudeerd en naar de universiteit kan, hoopt ze om toch even het superheldenleven achter zich te laten. Een nieuwe plaats, nieuwe dromen, nieuwe vrienden; meer vraagt ze niet. Jammerlijk genoeg horen daar blijkbaar ook nieuwe vijanden bij. Haar nieuwe kamergenoot laat haar aloude aartsvijand TK in het stof bijten. De knorrige, slordige en onrespectvolle respectloze - maar best wel knappe - Talon geeft geen zier om haar privacy, en Sage moet een manier vinden om niet enkel haar ondergoed, maar ook al haar geheimen voor hem verborgen te houden.


    Dit was van mijn soty-poging vorig jaar, een verhaal dat ik nog steeds wil afwerken - al is dat een grote grap bij mij - en ik vind hem ook wel best geslaagd ^^

    In rood wat ik niet echt vind passen. Ik zou "lijk" weghalen en "onrespectvol" is volgens mij geen bestaand woord. :') Verder is dit een prima flaptekst hoor (:


    oi, suzy

    Perffect schreef:
    (...)

    Misschien meer uitleggen wat voor monster/de gevolgen van het monster er zijn?

    Nou ja, het is dus niet eens letterlijk een monster. Het zijn meer trauma's die hem achtervolgen... Maar dat zou ook nog kunnen ja.


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)
    Nou ja, het is dus niet eens letterlijk een monster. Het zijn meer trauma's die hem achtervolgen... Maar dat zou ook nog kunnen ja.


    Ja maar als het een thriller is, is er iets wat spannend en een beetje engig is, toch? Kun je daar niet een beetje een tipje van de sluier lichten?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ja, dat zou best kunnen maar het is juist zijn verleden dat ook nog een beetje geheim moet blijven voor de lezer en dat is ook wat hem drijft. Dus als ik dat meteen al gedeeltelijk bekendmaak, kan de nieuwsgierigheid van de lezer afnemen. Eens denken.


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    Ja, dat zou best kunnen maar het is juist zijn verleden dat ook nog een beetje geheim moet blijven voor de lezer en dat is ook wat hem drijft. Dus als ik dat meteen al gedeeltelijk bekendmaak, kan de nieuwsgierigheid van de lezer afnemen. Eens denken.


    Heb je er een cover bij? Want misschien dat dat het al duidelijker maakt?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Is dit al beter?

    Wie niet beter weet, zou denken dat Ragnar Roslund een heel gewone man is. Niets is minder waar. Na de gruwelijke en onvermijdbare dood van zijn ouders werd hij gedwongen bij zijn oom en tante te gaan wonen, waar hij zich op zijn zachtst gezegd niet welkom voelde. Van een spontane en levenslustige jongen verandert Ragnar in een zwijgzame man, die nog altijd de gevolgen van een verschrikkelijke tijd moet dragen.
    Tot hij besluit dat het genoeg is geweest. Hij zet zijn woede en frustratie om in een vernietigende razernij en verandert in een groot gevaar die de maatschappij compleet op zijn kop zet.


    Ik zou ook nog iets kunnen toevoegen maar ik weet nog niet precies hoe ik dat dan ga invullen. Dan krijg je dit, met op de puntjes iets wat ik nu nog niet weet?

    Wie niet beter weet, zou denken dat Ragnar Roslund een heel gewone man is. Niets is minder waar. Na de gruwelijke en onvermijdbare dood van zijn ouders werd hij gedwongen bij zijn oom en tante te gaan wonen, waar hij zich op zijn zachtst gezegd niet welkom voelde. Van een spontane en levenslustige jongen verandert Ragnar in een zwijgzame man, die nog altijd de gevolgen van een verschrikkelijke tijd moet dragen, versterkt door...
    Tot hij besluit dat het genoeg is geweest. Hij zet zijn woede en frustratie om in een vernietigende razernij en verandert in een groot gevaar die de maatschappij compleet op zijn kop zet.


    Nog tips? De cover hieronder maakt niet veel meer duidelijk denk ik XD

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 17:08 ]


    oi, suzy

    De eerste is al goed denk ik!! De cover is mooi en het geeft misschien de sfeer een beetje aan - ik vind het zo wel goed werken, eigenlijk! :Y)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Oh dat is fijn om te horen ^^ Dank je wel!

    Als er nog mensen zijn die iets weten voor op de puntjes van de tweede flaptekst, ik hoor het graag (:


    oi, suzy

    even MT. ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oké, dit is de flaptekst van mijn short voor Go Fanfic:

    Ruby is een Ierse in de Verenigde Staten die voor Kerstmis naar huis komt. Niall is een wereldberoemde zanger die eindelijk de tijd heeft gevonden om zijn ouders weer eens op te zoeken. Toevallig wonen ze beiden in dezelfde straat in Mullingar en toevallig hebben hun beide ouders besloten de vriendengroep weer eens te herenigen.


    En als het goed is, komt er snel nog eentje aan voor SOTY. :3


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dougal schreef:
    Oké, dit is de flaptekst van mijn short voor Go Fanfic:

    (...)

    En als het goed is, komt er snel nog eentje aan voor SOTY. :3

    Lekker kort, lekker catchy. Maar ik weet niet zo goed waar het heen zal gaan; is het romantiek, thriller of iets anders? Misschien dat je dat iets duidelijker kan verwerken, maar misschien doe je dat in de bijbehorende cover al.


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)
    Lekker kort, lekker catchy. Maar ik weet niet zo goed waar het heen zal gaan; is het romantiek, thriller of iets anders? Misschien dat je dat iets duidelijker kan verwerken, maar misschien doe je dat in de bijbehorende cover al.


    Het worden maar vier hoofdstukken, maar het is een romantische komedie, zeg maar. :'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Leuk! Ben benieuwd wat je hele layout van het verhaal gaat zijn (:


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    Leuk! Ben benieuwd wat je hele layout van het verhaal gaat zijn (:


    Ireland • Horan » staat al online. :3


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.