• Hee Q,

    Dit topic stamt af van een jaar geleden toen een user besliste dat ze een filosofie-topic ging openen. Ik ben onlangs op dit topic gebotst en ik vond het best interessant wat er in werd gezegd dus hier is de hernieuwde versie! :Y) Hier mag je discussiëren over theorieën maar laat elkaar wel in zijn waarde/respecteer elkaar. Post hier je brainspews en laat ons zo hard nadenken dat we hersensap plassen of iets minder extreem. ^^

    Q-filosofen:
    > Addie/aisthesis
    > Eva/Ghirahim
    > Xanthe/Hibari
    > Ava/HoIIy
    > Leah/Firgun
    > Romi/Dazai
    > Erieka/Bombay
    > Famke/Victuuri
    > Anne-Mirthe/Unpredictable
    > Necessity
    > Sarah/Overkill
    > Maia/Nerwen
    > Brechtje/_Martyr
    > Delphine/Scipio
    > Vera/Fictionalworld

    [ bericht aangepast op 13 jan 2017 - 20:47 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 19:48 ]


    Heaven is a place that we all have

    Maar vampieren missen andere levenskenmerken ook, dus zouden daar sowieso niet onder vallen.
    Als we toch mythologisch bezig zijn: wat dan met elfen? Ze gaan niet dood door ouderdom en vertonen wel de andere levenskenmerken.

    Dumbly_dorr, natuurlijk is kunnen sterven dan praktisch, omdat je anders inderdaad overbevolking krijgt, maar is het echt een vereiste om te kunnen sterven?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Maar vampieren missen andere levenskenmerken ook, dus zouden daar sowieso niet onder vallen.
    Als we toch mythologisch bezig zijn: wat dan met elfen? Ze gaan niet dood door ouderdom en vertonen wel de andere levenskenmerken.

    Dumbly_dorr, natuurlijk is kunnen sterven dan praktisch, omdat je anders inderdaad overbevolking krijgt, maar is het echt een vereiste om te kunnen sterven?


    Wat leeft kan sterven, want blijkbaar is het voor leven nodig om zich te voeden en kan het dus sterven als het dat niet doet. Er zit een systeem in wat leeft, als iemand dat in elkaar hakt kan het niet verder leven. Maar inderdaad: moet leven per se kunnen sterven uit ouderdom?

    Volgens mij zijn er op een gegeven moment kwallen ontdekt die zichzelf steeds opnieuw jong kunnen maken, en daardoor dus in principe oneindig door zouden kunnen leven.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ik heb nog wel een dingetje om over na te denken ook, het is mijn eigen visie op iets, maar ik zou wel eens willen weten wat andere er van denken.

    We kennen 3 hoofdverdelingen in tijd: verleden, heden en toekomst, maar bestaat er een heden? Ik geloof namelijk van niet, want vanaf je iets doet vanuit de toekomst is het toch meteen verleden? Wat denken jullie?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hibari schreef:
    Ik heb nog wel een dingetje om over na te denken ook, het is mijn eigen visie op iets, maar ik zou wel eens willen weten wat andere er van denken.

    We kennen 3 hoofdverdelingen in tijd: verleden, heden en toekomst, maar bestaat er een heden? Ik geloof namelijk van niet, want vanaf je iets doet vanuit de toekomst is het toch meteen verleden? Wat denken jullie?

    Ik denk net dat er, om het zo te zeggen, niet echt een verleden of toekomst bestaat. Of, beter gezegd, het bestaat wel, maar de tijd is volgens mij net een aaneenschakeling van hedens, die daarna dus het verleden vormen. En zo bestaat toekomst dus niet, of alleen als 'abstract', niet-reëel begrip.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dumbly_dorr schreef:
    (...)
    Ik denk net dat er, om het zo te zeggen, niet echt een verleden of toekomst bestaat. Of, beter gezegd, het bestaat wel, maar de tijd is volgens mij net een aaneenschakeling van hedens, die daarna dus het verleden vormen. En zo bestaat toekomst dus niet, of alleen als 'abstract', niet-reëel begrip.


    Pff lastig.

    Over heden zou ik het niet echt weten. Je hebt natuurlijk gelijk, de ene seconde dat ik bezig ben is al vervlogen en alle andere seconden die erop volgen zijn nu al 'verleden'. Moeilijk.

    Maar toekomst is fantasie, verwachtingen en voorspellingen: oftewel allemaal in ons hoofd. Dat weet ik wel zeker.

    Het verleden zou dan herinneringen zijn, ook in ons hoofd...

    Zou dan het heden het enige zijn dat daadwerkelijk "iets" is, namelijk iets dan zich uitvoert en zichtbaar is en niet enkel in ons hoofd?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hibari schreef:
    Ik heb nog wel een dingetje om over na te denken ook, het is mijn eigen visie op iets, maar ik zou wel eens willen weten wat andere er van denken.

    We kennen 3 hoofdverdelingen in tijd: verleden, heden en toekomst, maar bestaat er een heden? Ik geloof namelijk van niet, want vanaf je iets doet vanuit de toekomst is het toch meteen verleden? Wat denken jullie?


    Ik denk dat er heden is, stel je voor je hebt een tijdlijn:

    -5.....-4.....-3.....-2.....-1.....0.....1.....2.....3.....4.....5

    0 is het heden. Als 0 (heden) er niet zou zijn, zou je geen cijfers verhouding hebben tussen -5 (verleden) en 5 (toekomst). De tijd zou niet lopend kunnen zijn. Hoe kort het heden (0) ook is, het bestaat wel. Anders zou toekomst geen verleden kunnen worden. Als je 5 -10 doet, krijg je -5, maar het moet door 0.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Dit is iets waar ik lang over kan nadenken:
    Wat is er buiten het heelal?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Dit is iets waar ik lang over kan nadenken:
    Wat is er buiten het heelal?


    Helemaal niets. Geen leegte, of vacuum, maar gewoon niets.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Helemaal niets. Geen leegte, of vacuum, maar gewoon niets.


    Hoe ziet het er dan uit als je in het niets bent? Of kan je er niet komen?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Dit is iets waar ik lang over kan nadenken:
    Wat is er buiten het heelal?


    Andere universa, toch? Dat was zo'n hele theorie met ballen die allemaal een universum waren en nja de rest kan ik me niet meer herinneren. Ik zal het later even opzoeken.

    Zie hier de theorie (lang leve Wikipedia)

    [ bericht aangepast op 19 jan 2017 - 14:37 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik denk dat het heelal geen einde heeft dat voor mensen te bereiken is. We leven niet lang genoeg om het einde te bereiken en ook onze technologie kan het niet aan. Er moet echter wel een einde zijn, met een 'niets', want het heelal zet heel langzaam uit, en er moet ruimte zijn om uit te zetten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Fictionalworld schreef:
    Dit is iets waar ik lang over kan nadenken:
    Wat is er buiten het heelal?

    Niks. Gewoon niks. Geen kleur, geen lucht, geen licht, geen materie, gewoon niks. En ik denk niet dat we het ons kunnen inbeelden wat het 'niks' is, maar ik ben er vrij zeker van dat het er is. (Niks, dus)
    Sorry voor eventuele onduidelijkheid, haha.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2017 - 20:59 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio went Dumbly_dorr. Dat was nog niet aangepast ^^

    [ bericht aangepast op 19 jan 2017 - 20:16 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dumbly_dorr schreef:
    (...)
    Niks. Gewoon niks. Geen kleur, geen lucht, geen lucht, geen materie, gewoon niks. En ik denk niet dat we het ons kunnen inbeelden wat het 'niks' is, maar ik ben er vrij zeker van dat het er is. (Niks, dus)
    Sorry voor eventuele onduidelijkheid, haha.


    Het is was niet onduidelijk, maar ik was benieuwd hoe je niks zag. Als ik 'niks' hoor denk ik aan wit, ik weet niet waarom, waarschijnlijk heeft inderdaad geen kleur. Misschien is 'de kleur' van niks zoals een blind iemand ziet.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Dumbly_dorr schreef:
    (...)
    Niks. Gewoon niks. Geen kleur, geen lucht, geen lucht, geen materie, gewoon niks. En ik denk niet dat we het ons kunnen inbeelden wat het 'niks' is, maar ik ben er vrij zeker van dat het er is. (Niks, dus)
    Sorry voor eventuele onduidelijkheid, haha.


    Ja, dit dus. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt