• Ik ga hier geen verdere uitleg aan geven. Maar misschien wel een wake-up call voor iedereen die verzuurd is en durft te beweren dat we in een kutland wonen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mooi lijstje. Positief ook! Fijn dat je dit deelt Jarne.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Nummer 1 kwaliteit gezondheidszorg? Daar geloof ik dus geen ene reet van als je kijkt naar hoe ze in de zorg omgaan met ouderen. 3 keer per dag maar naar de wc mogen en ook nog moeten betalen om hun kamer uit te gaan? Nee, de eerste plek klopt echt niet hier.

    Maar dit komt van facebook, dus het moet wel 100% waar zijn. (:

    Ik dacht dat ik de enige was die trots op mijn land was

    Bron?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Rockabye schreef:
    Nummer 1 kwaliteit gezondheidszorg? Daar geloof ik dus geen ene reet van als je kijkt naar hoe ze in de zorg omgaan met ouderen. 3 keer per dag maar naar de wc mogen en ook nog moeten betalen om hun kamer uit te gaan? Nee, de eerste plek klopt echt niet hier.

    Maar dit komt van facebook, dus het moet wel 100% waar zijn. (:


    En hoe weet jij dan zo zeker dat dat niet klopt? Tuurlijk, het is niet perfect, verre van, maar dat wilt dan zeggen dat het in andere landen veel slechter is. Zo moet je naar dit lijstje kijken. Niet ernaar kijken en dan zeggen: Nee dat klopt niet, want dit loopt fout, dit is barslecht, dat is kut.(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Barnabas schreef:
    Bron?


    De poster staat erbij.(; Ik heb het via twitter gevonden.

    Hier trouwens een aantal artikels ivm gezondheidszorg:

    Klik

    Vind het trouwens best vervelend dat ik het toch moet beginnen te verdedigen. Gezien dit een positief lijstje is, iets waar we trots op mogen zijn. Is het dan echt zo leuk overal het slechtste achter te zoeken? Dit is geen persoonlijke aanval trouwens.


    Queer zijn is gewoon alles

    Het valt me vooral op dat Nederland vaak op nummer 2 staat. Welk land is het magische land dat nummer 1 is... Finland oid?


    I am an idiot, I move.

    I agree with you. Ik had er van de week nog met een vriendin over dat Nederlanders altijd klagen over alles, terwijl het hier vele malen beter is dan in de meeste andere landen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Waddles schreef:
    Het valt me vooral op dat Nederland vaak op nummer 2 staat. Welk land is het magische land dat nummer 1 is... Finland oid?


    Bij de press freedom index krijg je al gelijk.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    als de gezondheidszorg op één hier staat wil ik niet weten hoe het in het buitenland is
    voor de rest hebben we inderdaad niks te klagen ;')

    [ bericht aangepast op 18 dec 2016 - 17:33 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Dit is echt een mooi topic en ik vind het ook leuk te lezen, maar ik vraag me toch altijd af waar dit soort dingen op gebaseerd worden? Hoe vergelijken ze dat allemaal?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    'gezelligste' en 'beste' ben ik het niet mee eens tbh. Dat ze op bepaalde dingen hoog scoren, wil niet zeggen dat het voor het gehele land geldt. Zo vind ik de zorgverzekeraars duur hier, is het met geldzaken moeilijk om iets voor elkaar te krijgen omdat instanties als uwv (waar ik mee te maken heb helaas) ontzettend lastig zijn om iets mee te regelen. Ze delen dingen zo in dat je net boven het sociale minimum komt waardoor je op niks extra hoeft te rekenen als je bijvoorbeeld uit huis gaat of gaat werken, dit heb ik gehoord van iemand van het UWV zelf.

    Het is leuk dat je dit deelt, en met enkele dingen ben ik het ook eens, maar helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2016 - 17:35 ]


    26 - 02 - '16

    Richonne schreef:
    Dit is echt een mooi topic en ik vind het ook leuk te lezen, maar ik vraag me toch altijd af waar dit soort dingen op gebaseerd worden? Hoe vergelijken ze dat allemaal?


    Ik weet het niet voor alles. Maar het lijkt me dat veel dingen gewoon gemeten en vergeleken kunnen worden. En bijvoorbeeld de indexen worden echt serieuze studies ieder jaar opnieuw voor gedaan.

    @Erieka
    Daar moet ik je uiteraard wel gelijk in geven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik weet het niet voor alles. Maar het lijkt me dat veel dingen gewoon gemeten en vergeleken kunnen worden. En bijvoorbeeld de indexen worden echt serieuze studies ieder jaar opnieuw voor gedaan.

    @Erieka
    Daar moet ik je uiteraard wel gelijk in geven.


    Ik ben benieuwd of dit soort indexen er zijn vanuit het perspectief van een deels of geheel afgekeurde persoon die door kromme regelingen nauwelijks of geen recht heeft op aanvullingen.


    26 - 02 - '16

    Nu vraag ik me eigenlijk af hoe dit alles voor België zou zijn haha :') In ieder geval wel een mooi, positief lijstje (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.