• Bekende YouTuber wordt uit vliegtuig Delta geschopt omdat hij aan de telefoon met zijn moeder Arabisch sprak.

    Hier een link naar zijn tweet en bewijsmateriaal
    https://twitter.com/omgAdamSaleh/status/811531782982078464

    Schandalig. Ik zag het voorbij komen en ik ben benieuwd naar jullie reacties.

    Richonne schreef:
    Ik snap Laryanue wel een beetje. Ik vind het ook niet fijn als ik bijvoorbeeld op zo'n vierzits zit en er komen drie buitenlanders om me heen zitten die een andere taal spreken en dan heel hard met elkaar gaan kletsen. Dan heb ik echt het idee dat het over mij gaat of zo. Voelt gewoon niet fijn, want ik begrijp ze dan niet.

    Oh, ik heb daar niet eens per se een andere taal voor nodig, als mensen achter mij lachen, dan is mijn eerste gedachte al dat ze mij aan het uitlachen zijn. :') Dus zo heel raar is die gedachte echt niet, vind ik.

    Maar even over deze gebeurtenis; ja het is natuurlijk van de zotte dat je op die manier het vliegtuig uit wordt gezet. Als hij nou "voor de grap" iets zou schreeuwen door het vliegtuig dan zou ik het begrijpen, maar als hij gewoon aan het praten was dan zie ik het probleem niet. Nou ja, 2016 is toch al een heel raar jaar. Eigenlijk verbaast niets mij meer.

    Richonne schreef:
    Ik snap Laryanue wel een beetje. Ik vind het ook niet fijn als ik bijvoorbeeld op zo'n vierzits zit en er komen drie buitenlanders om me heen zitten die een andere taal spreken en dan heel hard met elkaar gaan kletsen. Dan heb ik echt het idee dat het over mij gaat of zo. Voelt gewoon niet fijn, want ik begrijp ze dan niet.


    maar het is een vliegtuig, je zit altijd met niet-nederlands/engels sprekenden


    i put the fun in funeral

    Richonne schreef:
    (...)

    Kun je je voorstellen hoe onzeker ik ben als ik naar Limburg ga of zo, waar ik helemaal niemand versta :"D


    Zo voel ik me in Spanje en Duitsland enzo. Voor hetzelfde geld zit die familie m'n zwembroek aan het belachelijk maken. :"D (het is een groene galaxyzwembroek dus I dont blame em)


    Heaven is a place that we all have

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    Zo voel ik me in Spanje en Duitsland enzo. Voor hetzelfde geld zit die familie m'n zwembroek aan het belachelijk maken. :"D (het is een groene galaxyzwembroek dus I dont blame em)


    Ja, precies! Dat denk ik dus ook altijd, hahaha. Dat gaat nog wat worden als ik straks 4 maanden naar het buitenland moet op stage. :"D

    Sssh, dat is toch fabulous


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Richonne schreef:
    (...)

    Ja, precies! Dat denk ik dus ook altijd, hahaha. Dat gaat nog wat worden als ik straks 4 maanden naar het buitenland moet op stage. :"D

    Sssh, dat is toch fabulous


    hij is echt keimooi echt waar hij maakt me blij en de lichtjes gaan schijnen onderwater


    Heaven is a place that we all have

    Valtersen schreef:
    (...)

    Alsof wij tatta's het verschil herkennen tussen alle niet-Westerse talen :') Elke persoon die geen Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans spreekt het vliegtuig uitzetten want ik versta ze niet dus zullen ze wel foute plannen hebben.

    Oke ik weet niet of dit sarcasme was, zo wel dan beschouw mijn woorden alsjeblieft als niet-gezegd.

    Wat ik basically hierin begrijp is niet-westerse mensen zijn gewoon bloeddorstige terroristen.
    Die alleen maar slechte plannen hebben?
    Want niet westerse mensen die bidden alleen maar dag en nacht om de dood van westerse mensen?
    Dan mogen Amerikanen, Engelsen en westerse mensen die Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans spreken een niet westerse airline, bijv. Turkish Airlines niet betreden want de Turkse mensen daar begrijpen niet wat ze zeggen
    Oh wait no alleen niet westerse mensen zijn gevaarlijk en bloeddorstig.
    Want nee, Islamitische landen worden ook niet gebombardeerd ofzo hoor, zelfs niet door IS. Aub grappig😂

    Kawasaki schreef:
    (...)
    Oke ik weet niet of dit sarcasme was, zo wel dan beschouw mijn woorden alsjeblieft als niet-gezegd.

    Wat ik basically hierin begrijp is niet-westerse mensen zijn gewoon bloeddorstige terroristen.
    Die alleen maar slechte plannen hebben?
    Want niet westerse mensen die bidden alleen maar dag en nacht om de dood van westerse mensen?
    Dan mogen Amerikanen, Engelsen en westerse mensen die Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans spreken een niet westerse airline, bijv. Turkish Airlines niet betreden want de Turkse mensen daar begrijpen niet wat ze zeggen
    Oh wait no alleen niet westerse mensen zijn gevaarlijk en bloeddorstig.
    Want nee, Islamitische landen worden ook niet gebombardeerd ofzo hoor, zelfs niet door IS. Aub grappig😂


    mehri het is sarcasme


    Heaven is a place that we all have

    Ik spreek trouwens plat en boers, onder welke categorie val ik?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Kawasaki schreef:
    (...)
    Oke ik weet niet of dit sarcasme was, zo wel dan beschouw mijn woorden alsjeblieft als niet-gezegd.

    Wat ik basically hierin begrijp is niet-westerse mensen zijn gewoon bloeddorstige terroristen.
    Die alleen maar slechte plannen hebben?
    Want niet westerse mensen die bidden alleen maar dag en nacht om de dood van westerse mensen?
    Dan mogen Amerikanen, Engelsen en westerse mensen die Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans spreken een niet westerse airline, bijv. Turkish Airlines niet betreden want de Turkse mensen daar begrijpen niet wat ze zeggen
    Oh wait no alleen niet westerse mensen zijn gevaarlijk en bloeddorstig.
    Want nee, Islamitische landen worden ook niet gebombardeerd ofzo hoor, zelfs niet door IS. Aub grappig😂


    Het was sarcasme ja don't worry haha.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Valtersen schreef:
    (...)

    Het was sarcasme ja don't worry haha.

    Ohhhhh gelukkig haha sorry sorry sorry 😂

    Richonne schreef:
    Ik spreek trouwens plat en boers, onder welke categorie val ik?

    De "dat is vast iemand met een laag IQ die alleen maar met klompen rond loopt" categorie. Welkom bij de club. :Y)

    Krolock schreef:
    (...)
    De "dat is vast iemand met een laag IQ die alleen maar met klompen rond loopt" categorie. Welkom bij de club. :Y)


    HAHAHa ja maar even serieus he

    ik ben dus op uitwisseling geweest naar Italië voor een week
    En daarna kwamen ze dus een week bij ons. Superleuk! Maar de Italianen bleken nogal bezorgd en nerveus. Waarom? Want ze hadden nog nooit op klompen gelopen, dus hoe moest dat dan? HAHAHHA, was zo schattig. Toch maar even uitgelegd dat het niet echt een ding is :"D
    Oh en ze wilden allemaal heeeeeeeel graag met de fiets naar school ipv met de bus, want dat was zo Nederlands! Dat het 15 km fietsen is en geen enkele Nederlander daar zin in had maakte dan weer niets uit. Want dat hoorde nu eenmaal zo in Nederland. Ze vonden het dan ook echt geweldig, om vroeg op te staan en te fietsen. Mafkezen, die Italianen! :"D

    En hai. Gezellig hier :"D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het is zeker niet mijn bedoeling om jullie kwaad te maken, maar dat is gewoon hoe ik me erover voel. Ik vind het geen goede zaak dat hij het vliegtuig niet in mocht, maar ik kan de angst die mensen hebben wel begrijpen. En nee ik kan het verschil tussen niet-Westerse talen inderdaad niet echt erg goed onderscheiden. Een verdacht uitziende man of vrouw - en ja dit is een vooroordeel, maar zo ervaar ik het wel - is dan in dit geval toch wel iemand die zich kleedt als een extremistische moslim, alleen, geen familie. Niet dat ik dat van de jongen uit filmpje vind, maar het is maar een voorbeeld. En tja, als je als terrorist tussen een paar groepen 'onwetende Europeanen' zit, die je toch niet verstaan, hoezo zou je dan niet bellen? Niet dat het veel voorkomt, maar toch, het zou wel kunnen. Ik voel me zelf vaak gewoon ongemakkelijk in het bijzijn van dat soort, 'onbekende' buitenlanders, hoewel ik weet dat dat geen goede eigenschap is Deze angst komt overigens ook wel door media en dergelijke.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 18:58 ]


    What's meant to be will find it's way

    oh wow lol
    dit moedigt me gewoon aan de volgende keer dat ik in een vliegtuig zit fake arabisch of zo te spreken (achmalach lachabara mohammed fatimah heel veel ch's)
    wat een zever is dit nou weer


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Richonne schreef:
    Ik spreek trouwens plat en boers, onder welke categorie val ik?


    Haha same here.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus