• hallo, ik ben hermioneweasely, ik zit in de brugklas, ik moet voor school binnenkort een spreekbeurt houden, alleen mijn docente wil een origineel begin en einde, dus geen, ik ben... en mijn spreekbeurt gaat over... en dit was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen. nee het moet iets leuks en orgineels zijn. Mijn onderwerp is de Berlijnse muur. ik heb heel mijn spreekbeurt al af, ik kan alleen niks verzinnen voor het originele begin en einde, wil iemand me helpen? b.v.d.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Ik vind het altijd heel erg boeiend om een voorbeeld te geven. Ik weet niet precies hoe je je spreekbeurt wilt doen, maar dit bedoel ik:

    Stel je voor ... (insert voorbeeld : bij jou dan iets over de berlijnse muur en misschien een ervaring van een persoon hiervan)


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Allerton schreef:
    Ik vind het altijd heel erg boeiend om een voorbeeld te geven. Ik weet niet precies hoe je je spreekbeurt wilt doen, maar dit bedoel ik:

    (...)



    dus je bedoelt dat ik, misschien een ervaring van iemand kan vertellen die iets van de berlijnse muur heeft mee gekregen?


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Hermioneweasley schreef:
    (...)


    dus je bedoelt dat ik, misschien een ervaring van iemand kan vertellen die iets van de berlijnse muur heeft mee gekregen?

    ja bijvoorbeeld! Ik weet echter niet of je hier iets over kan vinden maar je kan er zeker naar zoeken op het internet of boeken.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik begin altijd met een vraag aan het publiek, of, zoals hierboven gezegd 'stel je voor dat/beeld je in dat...' Je kunt misschien ook beginnen (of eindigen) met een interessant weetje. In eindes verzinnen ben ik niet zo goed, dus ik hoop dat de rest van Q je kan helpen haha.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Misschien aan einde een kort filmpje dat de muur 'valt'. Omdat dat ook het einde is van de Berlijnse muur.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik heb weleens iemand op school gehad die zijn praatje heel leuk deed. Hij begon met een anekdote (grappig verhaaltje) over het thema. Dat zou je ook kunnen doen, als je zoiets weet te vinden.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Een vraag aan het begin is altijd leuk, een persoonlijke herinnering ook. Waar je mee kan eindigen: De Berlijnse muur heeft mij heel veel geleerd over hoe het moet en dat mensen, als ze met zijn allen zijn en er helemaal voor gaan alles kunnen doen wat ze willen. Ik hoop dat ik met deze spreekbeurt ook dit soort dingen aan jullie heb geleerd.
    Ofzoiets.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Allerton schreef:
    Ik vind het altijd heel erg boeiend om een voorbeeld te geven. Ik weet niet precies hoe je je spreekbeurt wilt doen, maar dit bedoel ik:

    (...)


    dankjewel, ik vind het een heel leuk idee! fijne feestdagen!


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Hedone schreef:
    Een vraag aan het begin is altijd leuk, een persoonlijke herinnering ook. Waar je mee kan eindigen: De Berlijnse muur heeft mij heel veel geleerd over hoe het moet en dat mensen, als ze met zijn allen zijn en er helemaal voor gaan alles kunnen doen wat ze willen. Ik hoop dat ik met deze spreekbeurt ook dit soort dingen aan jullie heb geleerd.
    Ofzoiets.


    super leuk idee, daar kan ik zeker wat mee, dankjewel! fijne feestdagen!


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Virtues schreef:
    Ik heb weleens iemand op school gehad die zijn praatje heel leuk deed. Hij begon met een anekdote (grappig verhaaltje) over het thema. Dat zou je ook kunnen doen, als je zoiets weet te vinden.


    dankjewel voor je tip, fijne feestdagen!


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Fictionalworld schreef:
    Misschien aan einde een kort filmpje dat de muur 'valt'. Omdat dat ook het einde is van de Berlijnse muur.


    daar zat ik ook aan te denken, dankjewel! fijne feestdagen!


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Dazai schreef:
    Ik begin altijd met een vraag aan het publiek, of, zoals hierboven gezegd 'stel je voor dat/beeld je in dat...' Je kunt misschien ook beginnen (of eindigen) met een interessant weetje. In eindes verzinnen ben ik niet zo goed, dus ik hoop dat de rest van Q je kan helpen haha.


    dankjewel, leuk idee voor dat begin, hier heb ik zeker wat aan, fijne feestdagen!


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Hermioneweasley schreef:
    (...)

    daar zat ik ook aan te denken, dankjewel! fijne feestdagen!


    Jou ook!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    je zou met een simpele vraag kunnen beginnen. Geen vraag waar een uitgebreid antwoord op volgt wat uit het publiek moet komen want dan bestaat de kans dat het publiek je spreekbeurt overneemt.
    Als je begint met een vraag kun je erop terugkomen op het einde.

    Je zou ook in het begin je vraag onbeantwoord kunnen laten en aan het einde gewoon antwoord geven op de vraag

    Je kan een klein toneelstukje doen aan het begin

    Een voorbeeld geven

    Quote aan het begin

    Of beginnen met een cijfer. Dan letten mensen ook op. Zo deed ik mijn spreekbeurt over dromen en die begon zo:
    Je droomt gemiddeld 1825 keer per jaar dat betekent ongeveer 7 keer per nacht"
    En eindigde met:
    "Maar weten jullie nog waar al doe dromen over gingen en hun betekenis ?"

    Ook aan het einde kun je je stem steeds zachter laten worden dan beseft het publiek dat het afgelopen is. En een "Danku" was bij ons ook niet zo erg, kun je doen als je niet zeker weet of het publiek door heeft dat je spreekbeurt af is gelopen.

    Fermosa schreef:
    je zou met een simpele vraag kunnen beginnen. Geen vraag waar een uitgebreid antwoord op volgt wat uit het publiek moet komen want dan bestaat de kans dat het publiek je spreekbeurt overneemt.
    Als je begint met een vraag kun je erop terugkomen op het einde.

    Je zou ook in het begin je vraag onbeantwoord kunnen laten en aan het einde gewoon antwoord geven op de vraag

    Je kan een klein toneelstukje doen aan het begin

    Een voorbeeld geven

    Quote aan het begin

    Of beginnen met een cijfer. Dan letten mensen ook op. Zo deed ik mijn spreekbeurt over dromen en die begon zo:
    Je droomt gemiddeld 1825 keer per jaar dat betekent ongeveer 7 keer per nacht"
    En eindigde met:
    "Maar weten jullie nog waar al doe dromen over gingen en hun betekenis ?"
    heel erg bedankt! hier heb ik HEEL veel aan! fijne feestdagen en bedankt voor je hulp!


    Ook aan het einde kun je je stem steeds zachter laten worden dan beseft het publiek dat het afgelopen is. En een "Danku" was bij ons ook niet zo erg, kun je doen als je niet zeker weet of het publiek door heeft dat je spreekbeurt af is gelopen.


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.