• Nadat mijn vriend rond gebezuind heeft dat ik keigoede tiramisu kon maken. (Wat misschien waar was zo'n 7-8 jaar geleden) moest ik voor morgen voor het kerstdiner dus tiramisu maken. (Ik heb massa's teveel gemaakt, maar het ziet er wel goed uit!)

    Door wat ongelukjes in de keuken heb ik nu dus 4 eierdooiers over. Iemand een idee wat ik hiermee nog kan aanvangen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oeh ik heb ook vandaag tiramisu gemaakt! c:

    Ik weet helaas niet wat je met de eidooiers kan doen tho.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Als het het eiwit was, zou ik zeggen: "gooi er wat fruit bij en hop, de oven in. hapklare meringues"

    Maar eierdooiers zou ik echt niet weten.


    Heaven is a place that we all have

    Ik weet dat je er zelf advocaat van kan maken, misschien ook leuk voor de kerst?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Eierdooiers is toch het geel?

    Dat heb je nodig voor Vanille kipfler (ofzo), een typisch duits kerstgerecht.

    Ff kijken of ik een recept voor je kan vinden! (wij hadden zo'n pakje :'D )


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ...Of je maakt gewoon soezen c;


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    ...Of je maakt gewoon soezen c;

    Maak het maar meteen moeilijk. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Advocaat?

    Of stop het in je haar!


    i put the fun in funeral

    Leora schreef:
    ...Of je maakt gewoon soezen c;

    Ik heb het nog eens opgezocht en blijkbaar heb je daar hele eieren voor nodig, niet enkel dooiers. =(


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik heb het nog eens opgezocht en blijkbaar heb je daar hele eieren voor nodig, niet enkel dooiers. =(


    Kan ook met alleen dooiers. Zo en zo is vier dooiers uit mijn hoofd (ligt aan hoeveel massa je maakt) niet genoeg, waardoor je waarschijnlijk nog wel ei moet tvg. c; Zolang je maar niet met een garde gaat klooien, maar gelieve met een houten spatel komt het goed.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Pudding, mousse, crème brûlée, ijs, rauw/als dip voor vlees gebruiken?

    Dooiers... hmm.

    Je zou het gewoon op kunnen bakken en opeten op een broodje. Het is gewoon ei, maar zonder het eit haha.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Leora schreef:
    (...)

    Kan ook met alleen dooiers. Zo en zo is vier dooiers uit mijn hoofd (ligt aan hoeveel massa je maakt) niet genoeg, waardoor je waarschijnlijk nog wel ei moet tvg. c; Zolang je maar niet met een garde gaat klooien, maar gelieve met een houten spatel komt het goed.

    Was dat ook niet allemaal met een roux?
    Ik heb dat ooit eens in een ver verleden gemaakt en die waren wonder boven wonder gelukt, maar wat voor een moeilijk beslag was me dat! :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Je kan ook andere baksels maken en ze bestrijken met eigeel. Dat is voor de shine, maar ik weet niet hoeveel gebakjes je moet maken om vier eierdooiers op te maken...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.