• THUNDERBIRD

    Dit topic maakt deel uit van deze wedstrijd. Nieuwe deelnemers zijn altijd welkom.
    Username
    Krolock
    Jaceler
    Dysphoria
    Pickett
    Casterwill
    ProngsPotter
    Incantatem
    Trishanakru
    Triumph
    FaramirOfGondor
    Serdaigle
    Lilly_Potter
    Brinvi
    Patholoog
    Sulit
    Laleah
    TwinButterfly
    (schuil)Naam
    ⚜ Laura
    ⚜ Melissa
    ⚜ Glenn
    ⚜ Lisa
    ⚜ Danique
    ⚜ Froukje
    ⚜ Myke
    ⚜ Lisanne
    ⚜ Natas
    ⚜ Belle
    ⚜ Mare
    ⚜ Lilly
    ⚜ Cheryl
    ⚜ Manon
    ⚜ Delphine
    ⚜ Leah
    ⚜ Sarah
    Hogwarts House
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    slytherin
    ⚜ ?
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    slytherin
    ⚜ ?
    ⚜ ?
    ⚜ ?

    "There's bravery in being soft."




    BULLETIN BOARD

    Find that Fantastic Beast! ~ Deadlines 18 en 28 Februari
    Deze wedstrijd zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een Fantastic Beast opdracht! Het is jullie taak om de Newt Scamander in jullie naar boven te halen en een nieuw soort fabeldier te ontdekken. Wij Amerikanen moeten natuurlijk volledig op de hoogte zijn van hoe dit dier in elkaar steekt en hoe we het in toom kunnen houden in verband met ons Geen Fabeldieren beleid.

    Wat wordt er dus deze opdracht van jullie verwacht:
    1) Bedenk met je House één nieuw soort fabeldier. Voor inspiratie kan je natuurlijk altijd eens kijken hoe J.K. Rowling te werk is gegaan bij alle bekende fabeldieren en Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan.
    2) Vertel mij (en ieder ander die dit tot zich neemt) alles over dit fabeldier. Dit kan op de manier die jullie prettig vinden. Woorden, tekeningen, beelden, filmpjes, alles is toegestaan. Ook hiervoor kan je altijd Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan voor inspiratie.

    Houd er wel rekening mee dat het 28 februari ingediend dient te worden bij mij via een privé bericht en vergeet ook niet 18 februari in te dienen wat jullie op dat moment allemaal al hebben bedacht. Zorg dat je project haalbaar is en voer de ideeën stroom ook daadwerkelijk uit! Anders zou het zonde zijn van die geweldige ideeën.

    Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De originaliteit van het fabeldier (Hier zijn punten te verdienen)
    ~ De compleetheid van de gegeven informatie, weet ik nu alles over jullie dier? (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Hoe verzorgder en duidelijker, hoe beter. (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Je kunt bonuspunten verdienen als je fabeldier op de één of andere wijze past bij je House!


    "Find the adventure in yourself."




    THE COMMON ROOM

    Net zoals in Hogwarts, heeft elke afdeling een aparte ingang naar de Common Room gebaseerd op waar het huis voor staat. De ingang van onze Common Room is, natuurlijk, alleen voor echte Thunderbirds toegankelijk. Je komt uit in drie gangen. Met een windroos spreuk moet je je weg vinden naar de juiste gang. Omdat Thunderbirds echte avonturiers zijn, is de ingang nooit hetzelfde. Aan het einde van deze gang kom je bij een raam. Dit raam reflecteert niet wat voor een weer het buiten is, maar de sfeer in de Common Room zelf. Het regent hard, als de stemming neerslachtig is. De zon schijnt als iedereen vrolijk is. Het sneeuwt als er hoog nodig eens een vuurtje aangestoken moet worden. Met een simpele beweging van je toverstok en de spreuk “Wingardium Leviosa” zweef je rustig door het raam heen, de Common Room in. Je komt uit in een grote, maar gezellig kamer, bekleed met vele posters, schilderijen en andere muurdecoraties. Op de vloer liggen dikke Perzische tapijten van blauwe wol en gouddraad erdoorheen geweven. Ook de meubels zijn in dezelfde kleuren en boven het vrijwel altijd knapperende vuurtje, hangt een blauw spandoek met een gigantische Thunderbird erop, ook geweven in het goud. Tegen de muren staan kasten vol boeken, om je voor te bereiden op je avonturen. Aan de achterkant van de Common Room, tegenover de ingang - die trouwens vanaf de binnenkant simpelweg het raam is waardoor je de gang in kan kijken - zijn de trappen naar de slaapzalen. De Common Room bevind zich in een van de hoogste torens van Ilvermorny en is zeker de gezelligste ruimte van het gehele kasteel!

    Hier is verslag van een eerstejaars die voor het eerst onze geweldige Common Room betrad!
    "Ik was in paniek! Je moest al toveren voordat we iets hadden geleerd. Gelukkig waren de ouderejaars er nu nog om ons te helpen. Ze spraken de spreuk uit, wij volgden hen. Alle eerstejaars keken hun ogen uit toen de ouderejaars één voor één het raam opendeden en eruit sprongen. Naast mij werd gefluisterd: 'Het is toch wel veilig hè?' Ik hoopte van wel. Met trillende benen liepen we met z'n allen naar het raam. Een klein meisje met zwart haar deed het raam open, twijfelde even, en sprong. Opeens zagen we haar niet meer. Iedereen ging in een rij staan en sprong. Toen ik aan de beurt was, trilde ik als een rietje. Ik keek niet waar ik heen ging, ik sprong gewoon. Na een paar seconden waarin ik naar beneden viel, kwam ik in de Commonroom terecht. "Wauw, dit is luxe!" Ik keek mijn ogen uit, overal zag ik blauw met goud. Mijn tijd op Ilvermony kon beginnen!"

    En als laatste bonus: als je op het raam klikt, kom je in onze digitale Common Room terecht!

    [ bericht aangepast op 13 feb 2017 - 17:27 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik keur alles goed, dan kan ik nu mey een gerust hart gaan slapen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    DONE!


    THUNDERBIRD

    Dit topic maakt deel uit van deze wedstrijd. Nieuwe deelnemers zijn altijd welkom.
    Username
    Krolock
    Virtues
    Dysphoria
    Pickett
    Casterwill
    ProngsPotter
    Incantatem
    Trishanakru
    Navigator
    Syncline
    Hedone
    GinnyWeasley8
    Stiles
    Patholoog
    (schuil)Naam
    ⚜ Laura
    ⚜ Melissa
    ⚜ Glenn
    ⚜ Lisa
    ⚜ Danique
    ⚜ Froukje
    ⚜ Myke
    ⚜ Lisanne
    ⚜ Natas
    ⚜ Belle
    ⚜ Mare
    ⚜ Lilly
    ⚜ Cheryl
    ⚜ Manon
    Hogwarts House
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    slytherin
    ⚜ ?
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    slytherin

    "There's bravery in being soft."




    BULLETIN BOARD

    Richt de Common Room in! - Deadlines 20 en 30 januari
    Opdracht 1 is een kleine opdracht, omdat deze samenvalt in de maand van kennismaking. Zoals jullie hebben gezien, zijn de House Topics nu allemaal vrij basic. Er staat belangrijke informatie van de wedstrijd in en welk House het is, maar verder niks. Het is aan jullie om dit topic aan te vullen. Aan de wedstrijd informatie mag niks worden aangepast, maar verder krijgen jullie alle vrijheid om het topic verder in te vullen en helemaal aan te passen naar eigen smaak en inzicht. Laat zien wat je kan en hoe creatief jullie zijn! Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De stijl en inrichting van Common Room dient bij je House te passen (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Alle wedstrijdinformatie moet onaangetast blijven (hier zijn House Points te verliezen)
    ~ Hoe origineler, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Hoe mooier de totale lay-out, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Hoe opener en vriendelijker, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen en te verliezen)


    "Find the adventure in yourself."




    THE COMMON ROOM

    Net zoals in Hogwarts, heeft elke afdeling een aparte ingang naar de Common Room gebaseerd op waar het huis voor staat. De ingang van onze Common Room is, natuurlijk, alleen voor echte Thunderbirds toegankelijk. Je komt uit in drie gangen. Met een windroos spreuk moet je je weg vinden naar de juiste gang. Omdat Thunderbirds echte avonturiers zijn, is de ingang nooit hetzelfde. Aan het einde van deze gang kom je bij een raam. Dit raam reflecteert niet wat voor een weer het buiten is, maar de sfeer in de Common Room zelf. Het regent hard, als de stemming neerslachtig is. De zon schijnt als iedereen vrolijk is. Het sneeuwt als er hoog nodig eens een vuurtje aangestoken moet worden. Met een simpele beweging van je toverstok en de spreuk “Wingardium Leviosa” zweef je rustig door het raam heen, de Common Room in. Je komt uit in een grote, maar gezellig kamer, bekleed met vele posters, schilderijen en andere muurdecoraties. Op de vloer liggen dikke Perzische tapijten van blauwe wol en gouddraad erdoorheen geweven. Ook de meubels zijn in dezelfde kleuren en boven het vrijwel altijd knapperende vuurtje, hangt een blauw spandoek met een gigantische Thunderbird erop, ook geweven in het goud. Tegen de muren staan kasten vol boeken, om je voor te bereiden op je avonturen. Aan de achterkant van de Common Room, tegenover de ingang - die trouwens vanaf de binnenkant simpelweg het raam is waardoor je de gang in kan kijken - zijn de trappen naar de slaapzalen. De Common Room bevind zich in een van de hoogste torens van Ilvermorny en is zeker de gezelligste ruimte van het gehele kasteel!

    Hier is verslag van een eerstejaars die voor het eerst onze geweldige Common Room betrad!
    "Ik was in paniek! Je moest al toveren voordat we iets hadden geleerd. Gelukkig waren de ouderejaars er nu nog om ons te helpen. Ze spraken de spreuk uit, wij volgden hen. Alle eerstejaars keken hun ogen uit toen de ouderejaars één voor één het raam opendeden en eruit sprongen. Naast mij werd gefluisterd: 'Het is toch wel veilig hè?' Ik hoopte van wel. Met trillende benen liepen we met z'n allen naar het raam. Een klein meisje met zwart haar deed het raam open, twijfelde even, en sprong. Opeens zagen we haar niet meer. Iedereen ging in een rij staan en sprong. Toen ik aan de beurt was, trilde ik als een rietje. Ik keek niet waar ik heen ging, ik sprong gewoon. Na een paar seconden waarin ik naar beneden viel, kwam ik in de Commonroom terecht. "Wauw, dit is luxe!" Ik keek mijn ogen uit, overal zag ik blauw met goud. Mijn tijd op Ilvermony kon beginnen!"

    En als laatste bonus: als je op het raam klikt, kom je in onze digitale Common Room terecht!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb beide versies in goede orde "ontvangen" c:


    Happy Birthday my Potter!

    Oh even balen dat ik dit nu pas zie. Er staat twee keer ThunderBird girl. (Ipv boy)


    It's never gonna happen, Guys.

    Oh shit, mijn excuses! Ik dacht dat ik nog een dag had, shiiit :'D Jullie hebben het goed opgelost, in elk geval, het ziet er super uit!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oh jeetje, ik zei maandagavond dat ik ernaar zou kijken en ik ben het glad vergeten. Sorry guys, ik schaam me echt. :/


    Every villain is a hero in his own mind.



    Opdracht 2 staat online

    De lay-out zal in het topic worden gezet, zodra ik tijd heb gehad alles te beoordelen. Ik verwacht dat ergens deze of volgende week af te ronden.


    Happy Birthday my Potter!

    Sorry, ik was gister vroeg offline gegaan. Het is echt mooi geworden!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hi


    CooleSarah11 --> TwinButterfly

    Hallo allemaal,

    Voor deze maand moeten we een fabeldier maken. Is er toevallig iemand hier die kan tekenen of zoiets?
    Ik zat te bedenken: Ik wil op zich wel bezig gaan met de omgeving waar het dier in leeft. Al moeten we dan in overleg even doen hoe het dier eruit gaat zien. Kan het vliegen? Kan het zwemmen? Etc. Maar ik dacht misschien is het daar leuk voor om een collage te maken van een omgeving met foto's of...

    Ik/Iemand die dat erg leuk vind kan ook het bos in gaan, of naar het strand en daar een vlog maken over dat we zogenaamd op zoek zijn naar het fantastic Beast. Vlogs zijn helemaal in toch? Hihi


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik kan wel goed tekenen (bloos) en wil het ook wel doen. Maar inderdaad eerst de basic dingen. Misschien weer even wat mod-polls aanmaken, zodat alleen Thunderbirds kunnen stemmen, en we tot een uitslag komen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Hedone schreef:
    Ik kan wel goed tekenen (bloos) en wil het ook wel doen. Maar inderdaad eerst de basic dingen. Misschien weer even wat mod-polls aanmaken, zodat alleen Thunderbirds kunnen stemmen, en we tot een uitslag komen.


    Goed idee om te doen. Wat moet er in de polls staan dan?

    *Kan ons Fantastic Beast rennen, zwemmen of vliegen? (Of twee dingen tegelijk?)
    * Is het een vogel of een zoogdier achtige?
    * Heeft het één of meer hoofden xD

    Zulk soort vragen?


    It's never gonna happen, Guys.

    Ja zoiets, welke kleur, is het aardig voor dreuzels en tovenaars? etc. Polls zijn overzichtelijker dan posts in het topic.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Beoordeling Thunderbird – Opdracht 1: 44/50 House points verdiend!



    De stijl en inrichting van Common Room dient bij je House te passen (hier zijn House Points te verdienen) 17/20

    Vooral de beschrijving van jullie common room ademt echt het Thunderbird gevoel uit. Het avontuur dat jullie daarin verwerkt hebben, is echt geweldig goed doordacht en zet meteen een heel sterk punt over wie jullie Thunderbirds zijn. De quotes ondersteunen dit gevoel net als jullie House kreet, die wel in jullie signatures staat, maar helaas niet terug te vinden is in de lay-out van jullie common room zelf. Dit is enkel terug te vinden in jullie online document, maar ergens is dit wel jammer. Vooral omdat dit document niet zomaar te vinden is en nieuwe Thunderbirds dus niet meteen worden ingelicht over deze House kreet, jullie motto.
    Ik vind de kleuren goed gekozen! Het goud van de Thunderbird komt mooi naar voren gecombineerd met de kleur blauw die past bij zijn vermogen te vliegen (mits je ervan uitgaat dat de lucht blauw is en niet grijsbewolkt, maar de grijze letters houden daar wel weer rekening mee, haha). De outfits dragen ook mooi bij aan het typische Thunderbird uiterlijk.
    Wat ik echter mis, is een échte identiteit. Wie zijn jullie Thunderbirds? Wat onderscheid jullie van de rest? Ik krijg door de ingang een redelijk beeld, maar ik mis hier toch nog wel het echte Thunderbird gevoel. Dit had beter gekund.
    Maakt niet dat het een slechte representatie is van Thunderbird. Sterker nog, jullie zijn een heel ver eind gekomen én nog wel op een hele originele manier, wat past bij jullie avonturiers. Vandaar dat jullie een groot deel van de punten hebben gekregen, maar niet alles.


    Alle wedstrijdinformatie moet onaangetast blijven (hier zijn House Points te verliezen) 0

    Is nog volledig intact, dus hier wordt niks afgetrokken en hier zijn verder ook geen opmerkingen over.

    Hoe origineler, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 10/10

    Jullie originaliteit verdient eigenlijk haast meer dan die 10/10. Wauw. Het is echt geweldig om te zien hoe jullie je ingezet hebben voor het op jullie eigen manier invullen van de opdracht. Die ingang is simpelweg geniaal bedacht en super origineel (vooral omdat je daadwerkelijk op het raam kan klikken). Jullie hebben je eigen slogan/house kreet gemaakt, eigen outfits samengesteld en een eigen logo (waar is deze gebleven in de eind lay-out though?). Ik heb hier niks op aan te merken. Jullie verdienen die volle punten dubbel en dwars.

    Hoe mooier de totale lay-out, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 8/10

    De lay-out is functioneel en mooi in verhouding. Daarmee bedoel ik dat er een juiste hoeveelheid afbeeldingen, tekst en quotes is. Dit is mooi op elkaar afgestemd. Ook de kleuren passen goed bij elkaar en ondersteunen het Thunderbird gevoel goed. Ik vind het erg leuk om te zien dat de bullet points zijn ingewisseld door figuurtjes die mooi bij de totale lay-out en Thunderbird past. Het is jammer dat er een klein foutje is ingeslopen (twee keer Thunderbird girl), maar dat wordt jullie vergeven.
    Wat mij wel opvalt is dat bepaalde ideeën en werken van afdelingsgenoten deels zijn weggevallen in de lay-out. Dit is natuurlijk zeer zonde en ook zeker een aanmerking op de eind lay-out. Hiermee doel ik op de house kreet die nu enkel terug te vinden is in jullie (mogelijk tijdelijke) signature. Verder mist dus jullie logo en is enkel voor de toegelaten mensen te zien in het raam, wat ook erg zonde is. De lay-out heeft dus niet alles weten te plaatsen en uit te drukken, waardoor er een hoog aantal punten is ontvangen, omdat de totale lay-out zeker heel mooi is, maar er toch enkele puntjes verloren zijn gegaan, omdat er nog ruimte is voor verbetering.

    Hoe opener en vriendelijker, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen en te verliezen) 9/10

    De beschrijving van de common room is heel duidelijk voor nieuwe leden. Bovendien is de aanvulling van jullie Hogwarts house een manier om meteen iets over jezelf te vertellen. Dit vind ik heel mooi en open. Bovendien is het verhaal van de “first year” meteen een soort open raam voor nieuwelingen. Ervaringen van voorgangers die er ook ooit eens voor het eerst waren, werken heel goed voor het op het gemak stellen van mensen die voor het eerst in de common room komen. Slim en effectief. Het straalt ook een soort “samen op avontuur” uit en dat is iets wat zowel bij jullie Thunderbirds past als de sfeer verwelkomend maakt. Ook hier brengt het niet al introduceren van de strijdkreet een klein minpuntje met zich mee. Er is dus nog ruimte voor verbetering, maar dat weegt niet op tegen hoe geweldig jullie je avontuurlijke karakter hebben ingezet voor openheid en samenwerking!





    Happy Birthday my Potter!

    Whoop thanks voor het commentaar (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.