• Hey hoi,

    Ik zit in het laatste middelbaar en ben waarschijnlijk als velen best wel bezig met mijn studiekeuze. Terwijl ik erover aan het nadenken was, stuitte ik opeens op een hypothetisch dilemma, en ik vraag me eigenlijk af wat jullie zouden kiezen, mocht je de keuze hebben tussen:
    - je droomjob (dus je zou echt niets liever willen doen dan deze job), die redelijk goed betaalt (lees als: je komt goed rond, maar kunt je wel geen al te dure extra's veroorloven iedere maand),
    - een job die je redelijk graag zou doen (je gaat dus zeker niet met tegenzin naar je werk, maar het is niet wat je het allerliefste zou doen), die extreem goed verdient (kort gezegd: je bent rijk),

    POLL

    Ik ben dus heel erg benieuwd naar wat iedereen zou kiezen c;

    Trouwens, nog zo'n leuke vraag: Wat zouden jullie eigenlijk willen worden als geld niet langer bestond? En is dat verschillend van het beroep dat je nu eigenlijk zou willen uitoefenen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dit is echt hét dilemma waar ik al heerlijk drie jaren mee zit (': Ik heb in principe voor het tweede gekozen, al is het eerder: de droomstudie waar je niet veel me bent, en een oké studie waarin je wel werk zal vinden.
    Maar verder zou ik voor het eerste gaan, omdat ik simpelweg zo al niet veel motivatie heb en elk beetje dus ook nodig heb om me überhaupt voor de studie in te zetten.

    Schrijver, obv ^^ en daarnaast zou ik willen gidsen of iets geschiedkundig gaan doen ^^


    Mhm?

    Droomjob. Als ik iets geleerd heb de afgelopen paar jaar, is het wel dat de werkomgeving heeeel erg bepalend is voor hoe je je voelt (wat ook effect heeft op je privéleven). Ik zou geen baan willen hebben waar ik heel veel mee verdien, maar niet gelukkig van word.

    Wat zouden jullie eigenlijk willen worden als geld niet langer bestond? En is dat verschillend van het beroep dat je nu eigenlijk zou willen uitoefenen?
    Schrijver. Of ik zou medewerker willen zijn in Disneyland. :')
    En ik weet nog niet precies wat ik voor baan wil hebben (heb nu een media-gerelateerde studie), kan nog alle kanten op gaan.

    Optie 2. Het klinkt misschien wat raar, maar één van de redenen dat ik studeer wat ik nu studeer is veel geld verdienen. En na wat rondvraag bij mijn studiegenoten bleek dat bij hun ook een factor te zijn. :') Maar ik vind mijn studie ook gewoon leuk, dus eigenlijk heb ik dat probleem niet nu. ^^

    En ik zou nog steeds hetzelfde studeren als geld niet bestond, denk ik. Of misschien de makkelijkere versie van mijn studie, maar zeker niet iets totaal anders.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 19:32 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zou kiezen voor de droomjob en een redelijk inkomen. Geld maakt maar in bepaalde mate gelukkig. Als je het minimum om goed van te kunnen leven bezit, zal het maar weinig bijdragen aan verder geluk, terwijl een droomjob juist heel gelukkig maakt, dus ik zou het dan wel weten.

    En als geld niet bestond zou ik schrijfster en musicalster willen zijn denk ik. Of synchroonzwemster en schrijfster. Of parodieën maken. Damn dit is lastig. Sowieso schrijven iig en daarnaast dan nog één/twee/drie van die andere dingen. Ligt er een beetje aan hoe goed alles te combineren valt.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb optie 1. Ik ga waarschijnlijk wel geld verdienen na mijn studie, maar ik heb hem gekozen omdat het hetgeen is waar ik wel echt wil doen met mijn leven later. In een wereld waar geld niet bestond zou ik dan ook hetzelfde studeren (:

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 19:40 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik leef voor mijn levensdoel.
    en mijn levensdoel is om mijn droomjob te halen.
    redelijk verdienen is altijd voldoende ^^

    Optie 2.
    Mijn droomjob is betaald worden om te schrijven, maar dat wil ik ook gerust onbetaald blijven doen. Daarnaast kan ik met een job die extreem goed betaald mijn eigen boeken publiceren, reizen maken, anderen mensen helpen hun dromen te verwezenlijken, ...

    Als er geen geld bestond zou ik nog steeds hetzelfde studeren denk ik. (:


    The soul needs autumn.

    Ik zou altijd kiezen voor je droomjob. Ik snap dat geld belangrijk is, maar dat is lang niet zo belangrijk als doen waar je hart ligt. Daarnaast ben ik er ook echt van overtuigd dat je - als je je niet happy voelt in die baan - ook nooit echt hoog op komt en veel geld gaat verdienen, gewoon omdat de motivatie er niet is. Het is een lastige keuze, maar ik zou echt kiezen voor je droomjob/droomstudie. Dat heb ik namelijk ook gedaan en ik heb er tot de dag van vandaag nog nooit spijt van gehad. Daarnaast geloof ik er in dat als je iets echt wil, je het kan bereiken.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    De eerste optie. Ik weet dat ik dan minder zin heb, en als ik minder zin heb, dan verkloot ik het en ga ik er niet vol voor. De dreamjob is niet voor niets iets wat ik wil gaan doen, omdat het me uitdaagt, keeps me focused en ik hou ervan om het te doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    De droomjob. Wat ik zou doen als er geen geld bestaat?

    Het liefst bij de Harry Potter wereld werken, maar ik weet niet of het werk daar heel leuk is, maar het klinkt altijd heel gaaf. En anders zou ik blijven tekenen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wervelwind schreef:
    Optie 2.
    Mijn droomjob is betaald worden om te schrijven, maar dat wil ik ook gerust onbetaald blijven doen. Daarnaast kan ik met een job die extreem goed betaald mijn eigen boeken publiceren, reizen maken, anderen mensen helpen hun dromen te verwezenlijken, ...

    [ bericht aangepast op 9 jan 2017 - 16:25 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik heb niet echt een idee van de ultieme droomjob, dus ik zou voor optie twee gaan.

    En voor de extra vraag, ik heb geen idee. Enkele weken geleden was ik eens aan het kijken naar opties op de jobmarkt voor wanneer ik afstudeer, en daar vond ik best wel een fijne job. Maar het is nogal complex om uit te leggen, dus doe ik dat niet :')
    Recensent zijn, zou ik wel fijn vinden. Van verschillende dingen die ik graag doe, musicals of reizen. Zolang ik die dingen mag doen, en er zelf niet voor hoef te betalen, hoor je mij niet klagen :Y)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik zou kiezen voor een redelijk leuke job en veel salaris. Uiteindelijk vind ik geld belangrijker dan het werk wat ik doe en als het redelijk leuk is, dan is het ook niet vreselijk. Daarnaast heb ik ook niet bepaald een droomjob, dus maakt mij dat ook niet zo veel uit. Zo lang het maar goed verdient, zodat je in je vrije tijd enorm veel leuke dingen kunt doen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    ik zou denk ik een de droomjob doen en er dan nog een klein dingetje erbij nemen zoals je hobbie alleen dan geld mee verdienen. Dit is wat ik zou doen denk ik...


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    De droomjob, hence de naam "droomjob." :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss