• R y d e l l      H i g h

    Het zijn de ‘60s, het tijdperk van Elvis Presley, The Beatles, Pink Floyd, The Rolling Stones, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, en zo kun je nog wel even doorgaan. Liedjes als Satisfaction en We Can Work It Out worden 24/7 gedraaid op de radio en films als Breakfast at Tiffany's draaien nu in de bioscoop. J.F.K. of te wel Kennedy is op dit moment president van Amerika.
    In deze periode zijn er allerlei tegenbewegingen gaanden onder jongeren, ook wel jeugdculturen genoemd. De grootste "culturen" zijn op dit moment de hippies en de nozems, die zich elk op hun eigen manier verzetten tegen de maatschappij. Ook de muziek maakt een soort revolutie mee, teksten zijn meer provocerend en aanstootgevend, kijk bijvoorbeeld naar Elvis.
    Sex, drugs and rock ’n roll. Dat is waar het nu vooral om draait.

    We focussen ons in deze RPG op het jaar 1962. Alles zal zich afspelen in en om één middelbare school. Ben je een hippie, een nozem, of geen van beiden? Een Beatles of Stones fan? That's all up to you.


    Welcome to Rydell High

    Verhaal
    Twee scholen in één stad. Meestal levert dit strijd op. In deze RPG is dit precies het geval. Rydell High en Irving Crown High zijn de desbetreffende scholen. Ze hebben compleet verschillende visies op de wereld en al jaren is er een soort rivaliteit tussen de twee scholen.
    Echter moeten ze een verbond sluiten wanneer Irving Crown High op een dag afgebrand blijkt te zijn. De dader en/of oorzaak is onbekend (hoeft niet noodzakelijk opgelost te worden in deze RPG maar dit kan wel tot spanningen/beschuldigingen leiden tussen de scholen). Er wordt afgesproken dat de leerlingen van Irving Crown High voortaan hun lessen op Rydell High gaan volgen.
    De RPG begint op de dag dat de leerlingen van Irving Crown High hun eerste dag hebben op de andere school. Hoe zal het aflopen tussen de leerlingen van deze twee compleet verschillende scholen? Zal het alleen maar ruzie worden, of ontstaan er toch onverwachtse vriendschappen (of meer)?

    “The sky is the limit

    Informatie
    Scholen
    Rydell High
    Rydell High is een liberale middelbare school. Deze school heeft niet een bepaald soort mening over hoe de wereld geregeld zou moeten worden. De leerlingen hebben, als ze überhaupt een mening hebben over de maatschappij, geheel eigen gevormde ideeën. Veel leerlingen hebben zich aangesloten bij een jeugdcultuur. Vergeleken met Irving Crown High is Rydell High nogal een vrije school waar ze over het algemeen niet erg streng zijn, al vinden de leerlingen van Rydell dat soms wel.

    Irving Crown High
    Irving Crown High is een conservatieve middelbare school. Men houdt op deze school niet graag van veranderingen en blijft zich het liefst vastklampen aan hoe het nu is. Een phenomeen als een jeugdcultuur is hier amper geaccepteerd – je er bij eentje aansluiten is al helemaal ongebruikelijk – en het gros van de leerlingen is erg braaf. Regels worden niet in twijfel getrokken, leraren hebben het te allen tijden bij het rechte eind, straffen kunnen hier ook vrij zwaar zijn en de school wordt ontzettend streng gevonden door leerlingen van Rydell High, ook al vinden leerlingen van Irving Crown High dit wel meevallen.
    Irving Crown High kun je zeker als de tegenpool van Rydell High beschouwen.


    Jeugdculturen
    Hippies
    Hippies zijn mensen die zich kleurrijk kleden en zich afzetten tegen de standaard regels. Het leven draait naar hun mening te veel om geld en te weinig om liefde. Bovendien zijn zij tegen geweld, oorlog en discriminatie. Hippies willen juist vrijheid, creativiteit, vrede en een vriendelijke wereld. (Klik hier voor meer informatie)


    Nozems
    Een nozem is een type jeugd dat zich zelfbewust en agressief kleedt. Kenmerkend zijn de vetkuif, strakke spijkerbroeken en leren bikerjacks. Meestal verzetten nozems zich tegen de samenleving door onrust te schoppen en problemen te veroorzaken. (Klik hier voor meer informatie)

    Echter wilt natuurlijk niet iedereen tegen de huidige maatschappij ingaan door mee te gaan met een dergelijke stroming.

    Topics
    Uniformen
    Op Rydell High worden er geen uniformen gedragen. De leerlingen komen naar school in hun eigen kleding al is hier natuurlijk wel een dresscode en wordt ongepaste kledij niet getolereerd.
    Op Irving Crown dragen de leerlingen wel degelijk een uniform. Deze bestaat uit een rokje met polo voor de meisjes en een overhemd of met lange broek voor de jongens. De twee kleuren waaruit deze uniformen vooral bestaan zijn grijs en donkerblauw.


    Schooljaren
    Freshman: 14 tot en met 15 jaar
    Sophomore: 15 tot en met 16 jaar
    Junior: 16 tot en met 17 jaar
    Senior: 17 tot en met 18 jaar

    Uiteraard kun je een klas overgeslagen hebben, dan ben je gemiddeld een jaar jonger. Als je bent blijven zitten ben je natuurlijk juist gemiddeld een jaar ouder.

    RYDELL HIGH
    MANNEN
    • Vincent "Vince" Randall Mayfield – Niclas Nilsson – Junior – 1.3 – dubbelstrijder
    • Anthony Steffen Baker – Johnny Depp – Senior – 1.5 – Soco
    • Eliyah Darius Williams – Corey Baptiste – Senior – 1.6 – Dougal
    • Dallon "Pepper" Hayes – Ash Stymest – Senior – 1.3 – Sophocles
    • Mikhael Joshua Ackermann – Axl Rose – Senior – 1.3 – Ziegler
    • Sonny Rose – Ezra Miller – Senior – 1.6 – Shireen
    • Thomas Andrew Dawson – Michael Murphy – Junior – 1.5 – Mouli

    VROUWEN
    • Shanna Susan Clark – Carrie Fisher – Junior – 1.2 – PeterMaximoff
    • Julie Jessica March – Jessica Lange – Junior – 1.7 – Skaikru
    • Michelle Diana Valentino – Vanessa Hudgens – Senior – 1.5 – Cotrona
    • Elizabeth Mary-Susan Dixon – Stefanie Giesinger – Senior – 1.5 – greenlight22
    • Ashton Delia Graclet – Lorena Rae – Senior – 1.5 – Cahira
    • Desdemona "Dot" Barbara Elliot – Mathilda Bernmark – Senior – 1.5 – Valtersen
    • Jill Carla Friedman – ? –Senior – 1.7 – Tullain


    IRVING CROWN HIGH
    MANNEN
    • Timothy Douglas Younge – Gabriel Daum – Junior – 1.3 – dubbeIstrijder
    • Austin William Jones – James Dean – Senior – 1.3 – Pickett
    • Zachary Finnick Mills – Billy Vandendooren – Senior – 1.6 – Horsemen
    • Robin Michael Wilson – Janic Ancens – Senior – 1.6 – Valtersen
    • Steve Richard Quill – Ryan Gosling – Junior – 1.7 – Vaiana

    VROUWEN
    • Kayla Catherine Hudson – Ellie Leith – Junior – 1.4 – dubbelstrijder
    • Dorothy Robyn "Dory" Lee – Emma Stone – Senior – 1.3 – Dougal
    • Brooklyn Caroline Chamberlain – Faceclaim – Senior – 1.6 – Ziegler
    • Emily Mary Brooks – Magdalena Zalejska – Junior – 1.6 – Granian
    • Luitgard Linderman – Gigi Hadid – Junior – 1.6 – Mw0
    • Naam – Faceclaim – Senior – 1.6 – PecuIiar

    Regels
    • Schrijf minimaal 250 woorden per post;
    • De huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier;
    • 16+ is toegestaan, maar geef dit wel duidelijk aan;
    • Enkel wij (dubbelstrijder en dubbeIstrijder) maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven;
    • Je mag meerdere rollen, mits je verschillende geslachten speelt;
    • Houd de geslachten/scholen/jaren qua rollen een beetje gelijk
    • Denk eraan dat er van je wordt verwacht dat je actief meedoet;
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming;
    • Houd het realistisch, de tijden waren toen anders;
    • Have fun!

    “Elvis has left the building.”

    De rpg begint op de eerste dag dat de leerlingen van Irving Crown op Rydell high komen. De RPG begint op Maandag 25 Oktober. Irving Crown High is vijf dagen geleden afgebrand; op woensdag 20 Oktober. In die vijf dagen is alles snel geregeld en hadden de leerlingen van Irving Crown vrij.
    Nu zullen de leerlingen hun eerste paar dagen besteden aan een project dat wordt uitgelegd in de eerste les. De leerlingen zullen de lokalen in druppelen en wachten totdat een docent uit zal leggen wat het project inhoudt (Wij zullen hiervoor tijdig een post maken). Op de tafels zullen naamkaartjes liggen, zodat de leerlingen weten waar ze moeten gaan zitten.
    Groepjes
    Juniors Vincent
    Steve
    Emily
    Thomas
    Shanna
    Luitgard
    Timothy
    Kayla
    Julie
    Seniors Dot
    Zachary
    Mikhael
    Robin
    Dory
    Sonny
    Ashton
    Eliyah
    Brooklyn
    Elizabeth
    Anthony
    Austin
    Michelle
    Pepper



    Gelieve boven je post naam, senior/junior en de school van je personage te zetten.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2017 - 22:43 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    MT


    I just caught the wave in your eyes

    Mon awesome topics aka deurmat.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Deurmatty, Lisa. Wel goed zeggen. D:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Nu kan ik vredig gaan slapen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    VINCENT "VINCE" RANDALL MAYFIELD
    that's really great for you, but you know, nobody cares

    JUNIOR || RYDELL HIGH
          Ik pakte een klodder gel uit de pot om dit vervolgens in één beweging over mijn haar uit de smeren. Met mijn kam in mijn mond stond ik voor de spiegel. Ik neuriede mee met "Boom Boom" dat speelde op de draagbare radio die ik meegenomen had. Praktisch nam ik dat ding overal mee heen. Nou ja, tot mijn ouders dat ding wisten te onderscheppen. Eigenlijk was het van mijn broertje. Hij had het gekregen van mijn ouders omdat hij één of andere spellingwedstrijd gewonnen had - als het geen wiskundeolympiade was. In ieder geval was het echt iets voor sukkels. Ik begreep niet dat mijn ouders trots op hem waren. Ik bedoel, er is toch werkelijk niets stoers aan het winnen van een clubje nerds? De prijs was nog niet eens leuk. Kijk, ik zou het misschien nog doen voor de auto's en wijven - sorry Julie, maar hoogstwaarschijnlijk wisten die luiertjes nog niet eens wat vrouwen waren. Ik wilde me er verder ook niet mee bemoeien. Weet je, als hij er plezier in had, moest hij het vooral doen, maar mij moest hij er niet mee storen. Zijn radio was ook weer een goed bijkomsel.
    Ik had nog een aantal minuten voor ik moest vertrekken. Ik was best trots op mezelf dat ik gewoon op tijd was. Ik moest Julie nog ophalen en een boterhammetje naar binnen schuiven, maar dat kon wel tegelijk.
    Een aantal seconden later was ik klaar om van de klaar naar beneden te denderen, het brood dat mijn moeder voor me gesmeerd had mee te grijpen, mijn sleutels te pakken en te vertrekken. Ik kon mijn ouders een zoen geven, maar ik had er deze ochtend niet zoveel zin in, vooral omdat ik mijn klefheid voor Julie moest bewaren. Die meid verwachte soms echt veel van me. Ik bedoel; natuurlijk wil ik zoenen, maar ik hoef echt niet de hele tijd handen vast te houden en lief te doen.
    In mijn auto zong ik luidkeels mee met de nummers die ik kende en niet kende. Ik kon echt niet zingen, maar dat kon me echt bar weinig schelen.
    Ik reed door tot Julies huis, waar ik voor de deur ging staan en toeterde. Die meid zou zometeen wel naar buiten komen. Niemand kon het geluid van mijn supersonische roestbakkie weerstaan.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 23:38 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    - Mine


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MT


    El Diablo.

    MT


    The world is a book and I will read it

    Timothy Douglas Younge
    “Destroy whatever destroys you.”



    Mijn moeder stond erop dat ik eten zou meenemen van thuis.
    De kantine van Rydell High viel volgens haar namelijk voor geen cent te vertrouwen. De termen 'voedselvergifting' en 'Salmonella' had ze tijdens het onbijt herhaaldelijk laten voorbijkomen; met als gevolg dat iedereen aan de tafel zijn of haar ontbijt met lange tanden had zitten eten. Bovendien had ze – tot afgunst van mijn zusje – ons nog even geattendeerd op het bestaan van ratten en muizen. Heerlijk, huisgemaakte sandwiches met een vleugje paranoia.
          ‘Hey mam, ik moet nu echt gaan,’ deelde ik mee na op de klok gekeken te hebben. Mijn moeder keek me echter vreemd aan.
          ‘Rijd je niet mee met je broertje en je vader dan?’ Ik wierp een blik op mijn twee jaar jongere broertje, die me behoorlijk ongeïnteresseerd aankeek. Ik en mijn broertje waren echt absolute tegenpolen van elkaar en we waren dan ook in een soort 'haat-haat met een heel klein beetje liefde'-relatie verwikkeld. Mijn befaamde ochtendhumeur was echter dik aanwezig en om dat snotjoch mijn maandagochtend erger te laten maken? Nee bedankt. Bovendien wilde ik niet gespot worden met een freshman. Ik trok mijn neus op.
          ‘Nee, ik heb afgesproken met Kayla om samen te lopen.’ Ik pakte mijn boekentas en lunchpakket, voordat ik een natte zoen op mijn moeders wang plantte. ‘Ik zie je vanmiddag!’ En met die woorden verliet ik mijn huis. Ik marcheerde flink door richting de hoek waar ik Kayla had beloofd om daar op haar te wachten, wat ik ook deed toen ik er eenmaal aan was gekomen.



    16 • Junior • Irving Crown High


    I just caught the wave in your eyes

    MT


    If people were like rain, I was like drizzle and she was a hurricane.

    mt


    Bowties were never Cooler

    Mt c;


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    aardbeientaart yolo mt :Y)


    take risks

    Mt


    Big girls cry when their hearts are breaking

    BROOKLYN CAROLINE CHAMBERLAIN
    17 ★ SENIOR ★ IRVING CROWN HIGH ★ OUTSIDE THE SCHOOL



    'Rydell High?' Brooklyn kon de geschrokken reactie, waar een spottende toon in te bespeuren was, van haar moeder nog goed horen. Ze had het slechte nieuws gebracht toen Irving Crown High afgebrand was door onbekende redenen. Meteen dreigde haar moeder dat Brooklyn beter naar een privéschool zou gaan, want het Rydell High was alles behalve een goede invloed op de jongedame. Uiteindelijk wist haar vader te opperen dat het voor Brooklyn juist goed was om naar deze school te gaan, zodat ze met haar eigen ogen kon zien dat anderen het wellicht niet zo goed hadden als zijzelf. Brooklyn was immers gezegend met de familie waar ze vandaan kwam, tenminste dat vonden haar ouders.
          Brooklyn was naar school gebracht door haar vader, zodat hij zeker wist dat ze veilig aan zou komen. Ze drukte liefkozend een kus op de wang van haar vader, zei hem gedag en stapte uit de auto. Voor enkele seconden bleef ze stilstaan. De school zag er niet per se heel anders uit dan haar oude school, maar bij alles kreeg ze een ander gevoel. Om haar heen liepen tientallen leerlingen, sommigen botsten tegen haar aan. Brooklyn had nooit kunnen bedenken dat dit de plek was waar ze haar laatste jaar zou doorbrengen. Ze keek het schoolplein rond toen ze een stuk verder gelopen was en haar oog viel op Austin.
          Zorgvuldig liep ze in een grote bocht om hem heen. Hij zou haar waarschijnlijk weer willen dwingen om wat losser te worden. Dat leek het levensdoel van velen te zijn, aangezien ze Brooklyn vaak te stijf vonden. Zij trok daar niets van aan, zij had tenminste een goede toekomst en dat kon ze niet van iedereen zeggen.


    Big girls cry when their hearts are breaking