• ALERT - ZEIKTOPIC AHEAD.


    Ik zit met iets dwars. De meeste die mij kennen op Q weten al wat dit precies is.. Maar ik kan het gewoon niet los laten. Het doet zo'n pijn om eraan te denken, dat ik zo dom was geweest voor meer dan 8 maanden lang. Hoe kon ik voor zulke leugens vallen? Als ik er aan terug denk, zie ik alleen maar momenten waarop ik had moeten twijfelen, maar ik verwacht altijd het beste van mensen... Blijkt maar dat je sommige mensen maar gewoon niet kan vertrouwen.

    Volgende stukje kan triggering zijn. Dus ik schrijf het in Engels, zo kan ik me beter verwoorden en onder een spoiler.
    I know I should let go of this, but I can't. I was lied to for months and everything reminds me of that. And all I want to do is fall into old habits because it made me hate every single cell of my body. I don't want to live anymore. I just feel stupid and dumb for letting myself get so vulnerable. I just don't know if and - more importantly - HOW I should move on.
    I just wish I died when I first tried to kill myself.
    And i just want to try again and succeed because it would be better for everyone in my environment.


    Want net wanneer ik denk dat ik er overheen ben, komt er weer iets of iemand die me aan die tijd moet herinneren, en dan ben ik terug bij square one. Like I am now..
    I just don't want to live anymore.. And I just wish non of this would've happened... I ruined trust.. I ruined friendships.. I ruined myself in the process....

    I just don't know what to do anymore..


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ugh ik vind het zo ontzettend naar voor je en het is zo ontzettend begrijpelijk, maar het is niet jouw schuld. Hoewel het volkomen logisch is dat je je slecht voelt, is dit eigenlijk geen goede reden om je zo te voelen. Mensen kunnen vreselijk gemeen en manipulatief zijn. Heel veel mensen vallen voor minder. Het ziet er nu heel uitzichtloos uit, maar kijk naar al die prachtige vriendschappen die je nog hebt met enkele mensen op Q! Ik kan niks zeggen over verdere situaties, want ik weet daar niks van, maar er zitten hier enkele mensen die hartstikke veel om je geven en voor wie het leven zonder jou er zeker niet beter op wordt. En bovendien, je gaat je toch niet op je kop laten zitten door zoiets! Je bent zoveel beter! Zoveel meer waard dat mensen die je zo de put inwerken! Je verdient zoveel beter! Don't let them get you down. Het feit dat je je afvraagt hoe je verder moet is iets goeds, iets sterks aan jou, want dat betekent dat je hoofd toch ergens nog een heel klein beetje zoekt naar een oplossing. Blijf zoeken en vergeet niet, als er geen reden voor je was om hier te zijn, was je hier nu niet meer. Er is driedubbel en dwars nog een reden. Je bent een prachtige creatieve en lieve meid. Het komt wel goed. Je vindt je weg wel weer. Echt waar.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik weet niet precies wat er is voorgevallen, Shan — maar remember what I said a couple of weeks ago? Ik kan hier een uitgebreid en zoetsappig bericht van maken, maar ik kan niet meer zeggen dan ik al heb gedaan. Ik hou van je.


    @Goldstein:

    I literally started crying because of your post. Thank you for saying those sweet words. It's just really really hard and I want to keep going, I want to let people know that I am strong, but I don't know if I am and how am I supposed to convince others when I can't even convince myself? :c

    @Hanscom:

    Thanks Mirte, and I know <3 You're the best, like seriously.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Plisetsky schreef:
    @Goldstein:

    I literally started crying because of your post. Thank you for saying those sweet words. It's just really really hard and I want to keep going, I want to let people know that I am strong, but I don't know if I am and how am I supposed to convince others when I can't even convince myself? :c





    Je bent sterk. Het feit dat je door wil gaan maakt je sterk. Wat er is gebeurd is echt oprecht choquerend en heel naar, maar nogmaals dat is enkel en alleen diens fout. Jou valt niks te verwijten, het is niet jouw schuld, je had dit niet aan kunnen zien komen en er is geen reden om je slecht te voelen over jezelf. Het is geweldig, prachtig en bewonderenswaardig dat je juist vertrouwen had en wil hebben in personen en graag het goede in wil zien. Het wordt vaak als naïef bestempeld, maar feitelijk is het eerder hoopvol, vriendelijk, vergevingsgezind en optimistisch tegenover mensen. Damn, dat mensen zoiets moois zo kunnen verwoesten maakt mij soms echt kwaad, maar echt meid, je bent sterk. Hartstikke sterk. En je hoeft voor nu echt even anderen niet te overtuigen. Ieder slim persoon zou in moeten zien dat je hartstikke sterk bent en echt wel door wil. Je moet gewoon weer voorzichtig aan opzoek gaan naar de mensen die je wel kan vertrouwen, de vriendinnen waar jij je veilig en fijn bij voelt zijn het beste beginpunt. En je moet dingen doen die jij leuk vindt, waar jij je goed bij voelt. Denk allereerst gewoon even alleen aan jezelf. Jij en je gemoedstoestand zijn nu even het belangrijkst. Je gaat je eroverheen kunnen zetten en je gaat er sterker uitkomen dan ooit. Dat weet ik zeker.


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)


    Je bent sterk. Het feit dat je door wil gaan maakt je sterk. Wat er is gebeurd is echt oprecht choquerend en heel naar, maar nogmaals dat is enkel en alleen diens fout. Jou valt niks te verwijten, het is niet jouw schuld, je had dit niet aan kunnen zien komen en er is geen reden om je slecht te voelen over jezelf. Het is geweldig, prachtig en bewonderenswaardig dat je juist vertrouwen had en wil hebben in personen en graag het goede in wil zien. Het wordt vaak als naïef bestempeld, maar feitelijk is het eerder hoopvol, vriendelijk, vergevingsgezind en optimistisch tegenover mensen. Damn, dat mensen zoiets moois zo kunnen verwoesten maakt mij soms echt kwaad, maar echt meid, je bent sterk. Hartstikke sterk. En je hoeft voor nu echt even anderen niet te overtuigen. Ieder slim persoon zou in moeten zien dat je hartstikke sterk bent en echt wel door wil. Je moet gewoon weer voorzichtig aan opzoek gaan naar de mensen die je wel kan vertrouwen, de vriendinnen waar jij je veilig en fijn bij voelt zijn het beste beginpunt. En je moet dingen doen die jij leuk vindt, waar jij je goed bij voelt. Denk allereerst gewoon even alleen aan jezelf. Jij en je gemoedstoestand zijn nu even het belangrijkst. Je gaat je eroverheen kunnen zetten en je gaat er sterker uitkomen dan ooit. Dat weet ik zeker.

    Honestly, dat is precies waar ik nu naar aan het zoeken ben. Ik probeer zoveel mogelijk dingen te regelen waarnaar ik uitkijk die ik niet wil missen, zodat ik mezelf bezig kan houden, maar soms komt het nog zo dichtbij, en ik val de hele tijd terug in die tijd door mensen en dingen die me aan die tijd herinneren, onbewust of bewust.. But I really appreciate your trust in me. <3


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Shan, ik heb hier al uitgebreid met je over gepraat op Whatsapp maar je bent niet dom, oke. Je bent beter. Je hebt zoveel mensen om je heen die zoveel van je houden.


    Heaven is a place that we all have

    Ik denk dat Anna het zo'n beetje allemaal gezegd heeft. Ik ben het compleet met haar eens en ik weet zeker dat het uiteindelijk allemaal weer de goede kant op gaat. Het feit dat je hier nog staat laat zien hoe sterk je bent geweest. You can do this. Ik ken je niet zo goed, maar als je ergens over wilt praten kan je altijd bij mij aankloppen. Though het is begrijpbaar als je dat liever doet bij mensen die je beter kent (: ik adviseer je vooral om dat echt te doen. Je staat er niet alleen voor en er zijn 100% zeker mensen die naar je willen luisteren en je willen steunen, want dat ben je echt waard. *hugs* 'cause you're gonna be okay and you can do this.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ook ik weet niet wat je hebt meegemaakt, maar ik kan alleen maar zeggen dat het beter word. Ik ben ook door iets traumatisch gegaan een tijdje terug en het heeft toch een heel jaar geduurd voor ik terug 100% normaal functioneerde in mijn dagdagelijkse situatie en geen last meer had van triggers die me dan volledig overnamen zonder dat ik er controle over leek te hebben. Nu heb ik nog regelmatig gedachten eraan, maar het beheerst mij niet meer en de emotionele intensiteit is ook vervaagd. Ik heb veel theorievideo's gekeken om Youtube omdat ik iemand ben die alles altijd tot in de puntjes moet begrijpen om het een plaats te geven. Dat was een helse klus want ik was totaal gebrainwasht en de hele werkelijkheid zat vol tegenstrijdigheid en het was om gek van te worden. Ik ben erachter gekomen dat mijn realiteitszin gemanipuleerd was maar ik daardoor niet inzien welke informatie de echte was en welke de valse. Mocht het dit zijn dat je hebt meegemaakt, zoek op gaslighting op Youtube.
    Op youtube filmpjes bekijken was erg belangrijk voor mij. Zo ben ik gaan inzien dat ik geen reden had om me schuldig te voelen of een slecht persoon. Ook dat alles wat hij me op beoordeelde niet eens over mij ging, maar projecties waren over hem. Ik voelde in de tijd zelf al aan dat zijn leugens geen steek inhielden en het niet waar was: ik voelde, dacht, deed, was de dingen niet waar hij me voor verweet. Hij was dat allemaal zelf.

    Je hoeft je niet perse schuldig te voelen ten aanzien van jezelf dat je niet naar je intuïtie geluisterd heb. Aangezien sommige mensen daarbuiten zich ermee bezig houden met je kompas trachten te verstoren. Bij mij was dat omdat ik een heel kritisch persoon ben, ik zag door zijn masker heen en hij wist het. Dat was een bedreiging voor hem, dus hij moest me uitschakelen. Mijn emoties en intuïtie totaal ontregelen zodat ik mijn eigen meningen en inzichten zou opgeven en afhankelijk zou worden van hem voor mijn definitie van de waarheid. Zo'n mensen bestaan. En als je dat net zoals ik voorheen niet wist, prijs jezelf gelukkig. Het maakt je tot een goed persoon, niet tot een dom persoon.

    Ik snap ook dat je zoekt naar de oplossing om het van je af te snijden, als een gewicht dat je meedraagt die je graag wilt dumpen. Maar dat kan jammergenoeg niet, er is geen snelle oplossing en je hoeft zeker niet hard te zijn op jezelf dat het zo lang duurt. Zie het als dat je het laag per laag af zult moeten pellen, emotioneel inzicht per emotioneel inzicht tot dat moment komt waarin je dat touw vanzelf voelt doorschieten

    [ bericht aangepast op 12 jan 2017 - 10:27 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ook ik ga even na lange twijfel toch even hierop reageren.
    Ten eerste; we gaan geen slechte, oude gewoontes oppakken, of zelfmoord plegen. Er zijn zoveel andere en gezonde manieren om met deze situatie om te gaan. Ik ben hier ook bloed serieus in, het zou alles nog erger maken. Ook wil ik zeggen, dit ligt niét aan jou. Ook al wist je het een tijdje, het is alsnog jouw schuld niet.

    I ruined trust.. I ruined friendships.. I ruined myself in the process....

    It's not true. It* ruined trust.. It* ruined friendships.. It* ruined myself in the process....
    Je moet alle schuld niet op jezelf afschuiven, maar proberen in te zien dat jij het slachtoffer bent en hier niks maar dan ook maar niks aan kan doen.
    En Anna heeft echt helemaal gelijk, je moet diegene al deze verdriet niet gunnen. Jij verdient beter.

    Toch wil ik wel mijn excuses aanbieden, dit heeft zeker onze vriendschap ook wel verpest. Ik ben ook iemand die jou onbewust of bewust aan deze tijd herinnert. Toch wil ik je er aan herinneren dat je niet de enige bent die hier doorheen bent gegaan, en je had de meest hechte band met de desbetreffende persoon dat zeker, maar je kunt zeker met de mensen ( waaronder ik) die hier ook slachtoffer van waren mee praten. En ik weet dat je het haat om er zelf over te beginnen, maar doe het alsjeblieft toch en krop het niet op!

    En het was niet alleen dat we 8 maanden voor de gek werden gehouden. Ik voelde me ook buitengesloten van groep, en ik baal gewoon dat ik hierdoor vrienden ben kwijtgeraakt en dat vriendschappen niet meer zijn zoals ze eerst waren. Bij mij is het geval ook anders, ik ben opgelucht dat ik van de persoon af ben, omdat ie andere personen tegen mij opstookte tegen mij met leugens. Bij jou ligt het gewoon anders, want jij had wel goede ervaringen met degene. En ik vind het daarom ook rot dat dit is gebeurd. Door dit topic komt alles toch wel weer even naar boven, dus ik heb het wel even van me af kunnen typen. Toch schrik ik wel even dat ik zomaar iemand kan zijn die jou er steeds aan herinnert, en ik wil gewoon dat je erover heen komt, ik wil daar geen last in zijn.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2017 - 15:24 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Jullie zijn echt allemaal, stuk voor stuk, allemaal schatjes. Jullie zijn zo lief <3
    + famke: like i said to you before: this whole thing isn't your fault. Het is meer ook dat ik door mezelf eraan word herinnerd. (aka ook de reden dat ik mezelf atm nogal heel erg haat.)
    Maar je bent geen last <3


    — Inner peace, it's hard to find. —