• Hey iedereen!

    Ja ja, je hoort het al donderen in Keulen! De vakantie brengt mijn vriend en ik naar Keulen. We dachten eraan om 3-4 dagen naar Keulen te gaan als vakantie. En nu komen de hamvragen:

    Wie is er al in Keulen geweest? En wat vond jij toen écht (niet) de moeite?
    Hebben jullie nog tips/suggesties voor het reizen naar, in, rond Keulen en wat we er kunnen doen?


    We hebben al vernomen dat we een bepaalde sticker moeten kopen om met de auto Keulen binnen te mogen. En we gaan een dagje naar Phantasialand (de tickets liggen al klaar). Maar we zoeken dus nog leuke dingen om te doen/te bekijken. Eventueel leuke hotelletjes? Wie o wie kan me wat meer vertellen over Keulen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oeh ik ga daar ook in de buurt op vakantie, dus ik lees even mee!

    Phantasialand is trouwens echt fantastisch, ik ga er ook heen :)


    Treat people with kindness

    Ik lees even mee, want ik wil het ook wel weten.


    16 - 09 - '17

    Shoppen in Keulen is wel fijn ^^
    En de Dom bezoeken, maar dat kan je in principe wel combineren (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oh ja ik ben vorig jaar in Keulen geweest (:
    Persoonlijk vond ik Phantasialand echt leuk, net als het museum van moderne kunsten -dat museum had een superuitgebreide en grote collectie, we hebben er toen een hele dag rondgewandeld. Ik ben wel de exacte naam vergeten - die zoek ik wel even op.
    Afraders had ik niet echt, op zich vond ik alles wel de moeite waard. Wij hadden een soort reisgids mee en daar stonden architectuurwandelingen in, maar buiten het feit dat de eerste echt niets bijzonders was, waren ook die wabdelingen echt de moeite waard.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Gaaf! Veel plezier!
    Ik ben nog nooit in Keulen geweest, maar ik ga er binnenkort heen als start van het schooljaar.

    Ik ben er nooit geweest, maar heb wel nog een paar goede sites die wij altijd gebruiken voor het plannen van vakanties.
    Booking.com -> voor hotels en restaurants
    tripadvisor.nl -> voor hotels, restaurants en ze hebben lijstjes met leuke dingen om te doen.

    Bijna alle hotels en restaurants staan er in met beoordelingen.
    Je kan het gebruiken om een hotel mee te boeken, maar voor restaurants kan je het ook gebruiken als een guide om fijne, goedkope restaurants te vinden c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik vind het trouwens ook altijd leuk om even langs pinterest te gaan en in het Engels te zoeken naar bijvoorbeeld "Koln food", "Kohn locals", "Koln tipps", "Koln insta", etc. voor leuke (en vaak picturesque) plekjes c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik ben een keer een paar uurtjes in Köln geweest, de Dom vond ik erg mooi (is ook het enige wat ik toen bezocht heb.)

    Als ik nog een keer naar Köln zou gaan, zou ik graag zo'n tour willen doen, door de radio en televisie studio's van WDR (SENDUNG MIT DER MAUS <3 )
    Misschien vind jij dat ook leuk?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ken niets van Keulen, dus kan je geen tips geven. Maar veel plezier in ieder geval! *O*


    Ik wil een tuin vol egels

    Even super raar. Ik kreeg mijn vrijdagnachterror en dacht dat de titel een mix van een Veulen en een Koe betekende... Ik dacht even dat is een interessante wending :')
    Terwijl ik het topic gewoon al eerder had geopend en zelf vaak ik Keulen ben geweest maargoed. Ik z wel hard toe zijn aan het weekend xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Weggooiwashand schreef:
    Ik vind het trouwens ook altijd leuk om even langs pinterest te gaan en in het Engels te zoeken naar bijvoorbeeld "Koln food", "Kohn locals", "Koln tipps", "Koln insta", etc. voor leuke (en vaak picturesque) plekjes c:

    Dit vind ik echt wel een leuke tip!
    Vandaag gaan wij ons verblijf vastleggen. We zijn nog tussen 2 plaatsen aan het twijfelen: een studio (handig want een koelkast) of een hotelkamer. Wij hebben ook die booking.com gebruikt.

    Derks schreef:
    Ik ben een keer een paar uurtjes in Köln geweest, de Dom vond ik erg mooi (is ook het enige wat ik toen bezocht heb.)

    Als ik nog een keer naar Köln zou gaan, zou ik graag zo'n tour willen doen, door de radio en televisie studio's van WDR (SENDUNG MIT DER MAUS <3 )
    Misschien vind jij dat ook leuk?

    Ik spreek geen centimeter Duits, dus ik begrijp helaas niets van wat er staat, haha. =P
    Ik ken niets van Duitse televisie/radio, maar mijn vriend misschien wel. Dus wie weet. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Laleah schreef:
    Even super raar. Ik kreeg mijn vrijdagnachterror en dacht dat de titel een mix van een Veulen en een Koe betekende... Ik dacht even dat is een interessante wending :')
    Terwijl ik het topic gewoon al eerder had geopend en zelf vaak ik Keulen ben geweest maargoed. Ik z wel hard toe zijn aan het weekend xD

    Haha, wat houd je tegen om hier zelf geen topic over te maken? Gebruik je fantasie!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury