• Staat het hier goed?

    De verhalen over onbekende, magische of futuristische landen kennen jullie vast wel. Denk aan:
    Narnia (Narnia), Midden-aarde (LOTR), Illea (Selectie), Cyndrië (Elfenblauw), Neverland (Peter Pan), Ember (City of Ember), Lilliput (Gulliver's Travels), Oz (Wizard of Oz) Enz.

    Maar hoe kom je nu aan zo'n naam? Ik heb een heel verhaal in mijn hoofd klaar. Zelfs een landkaart, maar ik struikel enorm over het namen probleem. Hoe gaan mijn steden heten? Hoe gaat mijn gebergte heten?
    En de grootste vraag: Hoe noem ik mijn land?

    Iemand tips?


    ~My Mind Is Free~

    ik plak meestal gwn wat letters aan elkaar, kijk of het lekker klinkt en dan heb ik een naam!
    :D


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Aelin_Ashryver schreef:
    ik plak meestal gwn wat letters aan elkaar, kijk of het lekker klinkt en dan heb ik een naam!
    :D

    Dat is basically hoe ik het ook doe :') Soms haal ik inspiratie in het Latijn.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik kijk naar verschillende talen net zoals bij the Hunger games. Het land heet panem afgeleid van panem et circenses of in het Nederlands: Brood en spelen

    Je hebt daar online generators voor (gewoon fantasy country generator opzoeken).
    Meestal doe ik het daarmee en dan combineer ik verschillende voorstellen. Soms komt er gewoon een naam in mij op. (:


    The soul needs autumn.

    Google vertalen en dan een taal selecteren waar je nog nooit van hebt gehoord. Mijn favoriet is Occula (uit het Latijn) ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Okey, thanks all :) Ik ga ff met de verschillende voorstellen aan het werk en maak straks een poll aan. Ben benieuwt of een naam jullie aanspreekt :)


    ~My Mind Is Free~

    Ik duw wat random letters in op het toetsenbord en maak daar dan iets uitspreekbaars van :')
    Of indien ik op voorhand al wat werk heb gestoken in de worldbuilding kijk ik naar wie het land heeft ontdekt, of naar bepaalde (zelfverzonnen) mythes en dergelijke waar je misschien ook wat uit kan afleiden.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Wervelwind schreef:
    Je hebt daar online generators voor (gewoon fantasy country generator opzoeken).
    Meestal doe ik het daarmee en dan combineer ik verschillende voorstellen. Soms komt er gewoon een naam in mij op. (:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    handleiding voor landnamen

    1) typ random shizzle bv. dfyqknhfuzbhguyaauidbuan
    2) delen met enkel medeklinkers bv. dfyqknh gaan weg dus fuzbhguyaauidbuan
    3) dubbele klinkers gaan ook weg en de resterende dubbele medeklinkers ook dus fuzguyaidbuan
    4) zeg het enkele keren hardop; als het te moeilijk is, ga naar stap 5; indien het past, lees stap 6
    5) haal enkele moeilijke delen weg dus fuguyabun. indien dit nog steeds niet klinkt, ga naar stap 7; indien het past, lees stap 6
    6) gefeliciteerd! je landnaam!
    7) probeer het weer hardop te zeggen en splits het woord in lettergrepen: fu-gu-ya-bun; haal er nu eentje weg. fugubun fuguya guyabun of fuyabun; lees stap 6.

    8) (optioneel) voeg accenten toe op plekken waar het goed klinkt

    [ bericht aangepast op 12 jan 2017 - 17:34 ]


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb wat namen bij elkaar gescharreld. Zouden jullie de poll willen invullen?

    Poll

    Het is een fantasyverhaal met magie en zwaardvechten en zo


    ~My Mind Is Free~

    Josiah schreef:
    Google vertalen en dan een taal selecteren waar je nog nooit van hebt gehoord. Mijn favoriet is Occula (uit het Latijn) ^^


    Ja inderdaad, dat doe ik ook vaak.
    Of je neemt net een woord met een passende betekenis in een taal die je net wel kent en die bij voorkeur wat mysterieus klinkt, zoals Grieks of Latijn of Arabisch en dergelijke.
    Lijkt me trouwens misschien zelfs iets beter, omdat je dan tenminste niet voor verrassingen staat wat betekenissen betreft, wat bij onbekende talen best wel het geval kan zijn ^^

    [ bericht aangepast op 12 jan 2017 - 18:31 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Sla met je vuist (hoofd is ook een optie) heel hard op het toetsenbord. Voeg hier en daar wat klinkers toe en je hebt je land/stad/straat/wereld.