• De stelling van deze week luidt:
    De seksuele voorlichting in Nederland/België schiet tekort.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Nee, het mocht wel wat minder. Ik heb 3x seksuele voorlichting gehad. In groep 7, in de eerste en in de tweede.
    Werkstuk over geslachtsziekten, presentaties en proefwerken over hoe en wat.
    Nou, ik kan je zeggen. Voor mijn eerste seksuele voorlichting had ik al genoeg informatie.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Niet helemaal mee eens. Ik ben er van overtuigd dat het altijd beter kan, maar dan vooral wat betreft attitudes in geslachtsgemeenschap, daar wordt meestal nogal snel overgegaan door te zeggen dat beide partijen akkoord moeten gaan en klaar.
    Ook zou er misschien iets meer aandacht mogen zijn voor masturbatie of gewoon voor genot. Ik besef wel dat het belangrijkste om mee te krijgen, vooral gaat over niet ongewenst zwanger worden, het niet oplopen van soa's etc maar er mag toch ook aandacht besteed worden aan genot. Niet dat ze allerlei standjes moeten uitleggen, dat zou dan in mijn ogen weer net iets te ver gaan maar gewoon duidelijk maken dat het niet alleen draait om behoeften.
    Verder vind ik dat het allemaal wel redelijk goed uitgelegd is geweest, toch zeker in het middelbaar.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 21:17 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    God, dit vind ik wel een moeilijke. Momenteel zijn we er op school mee bezig, en voorzover ik zie in onze cursussen hebben ze het vrij uitgebreid over soa's, anticonceptie, dat je het alleen moet doen als je er zelf klaar voor bent enzovoort, maar over toestemming en het hoe en wat bij LGBTQ+ totaal niet, naar mijn gevoel. Overigens heb ik ook het idee dat ze ook bij hetero's rond de pot draaiden, om het zo te zeggen. Misschien onhandig uitgedrukt, maar dat is wel hoe ik het ervaar.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Eens. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik de laatst keer seksuele voorlichting kreeg (6-7 jaar geleden) was het best karig. Er werd alleen kort gepraat over wie allemaal wist wie wist wat het inhield e.d., de hoe en de waarom, je weet wel de basic stuff. Maar niet over de toestemming, wat té ver is als je er eigenlijk niet goed bij voelt en dat soort dingen. Er werd alleen een zinnetje kort ertussendoor gegooid dat je het veilig moet doen en niet moet doen zonder toestemming. Dat werd alleen vaak verstoord door die opgewonden, nutteloze reacties.
    Ik kan me daarnaast ook best ergeren aan de kinderachtige reacties en nerveuze gegiechel als ze het woordje seks horen, en dat waren dan 20-21jarigen. Je doet het zelf ook en hebt er mee te maken. Waarom dan nu opeens dat kinderachtige en irritante gepraat? Uch. (cat)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vind ik wel.


    You dare to gaze upon me?

    Ik geef hier mijn mening niet over omdat er niet de vrijheid is dat te zeggen.

    Maar kortgezegd, ik vind dat school het hier prima op doet. Ookal vind ik het onzinnig dat het vaak 3 keer moet. :D

    [ bericht aangepast op 20 jan 2017 - 8:23 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)