• Ik doe mee aan de schrijfwedstrijd "Mijn Kort Verhaal" en eindelijk staat mijn verhaal online (duurde voor mijn gevoel best lang :'D)

    Mijn inzending kun je vinden op deze website!
    Ik zou het echt heel erg tof vinden als jullie mijn inzending zouden willen lezen en misschien zelfs wel zouden willen stemmen (vergeet je stem niet te bevestigen daarna! :D )

    Opmerkingen, kritiek, tips of een andere vorm van feedback? Laat het me weten, ik kan daar veel van leren!

    ik ben me bewust van het feit dat er een fout staat in de tekst. "Ik knik een derde keer" moet "ik knik een tweede keer" zijn

    Sowry voor mijn reclame :')

    x Vincie

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Topic verplaatst naar Stories Promoten.

    Gestemd ^^


    Seasons will change, but I shall remain

    Oscura schreef:
    Gestemd ^^


    Thankyouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ook gestemd. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat leuk dat je weer meedoet! Ik wist zelf dit jaar niets te bedenken, aangezien ik echt moeite had met het thema.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ledecky schreef:
    Ook gestemd. ^^


    Thanks a lot! :D


    Josiah schreef:
    Wat leuk dat je weer meedoet! Ik wist zelf dit jaar niets te bedenken, aangezien ik echt moeite had met het thema.


    Ik had ook wel moeite met het thema, tot ik de definitie van 'overstap' ging googlen.
    Een overstap is o.a. een 'zelfgekozen verandering van de situatie' (heb ik in het verhaal verwerkt), 'over iets heen komen' (heb ik er ook in verwerkt) en 'letterlijk over iemand heen stappen' (heb ik er ook in verwerkt). Heb het thema gewoon 3x er in kunnen verwerken, hehe.

    Heb het thema van vorig jaar er ook een klein beetje in verwerkt viel me op toen ik het verhaal af had, haha. Het is immers te laat voor haar :D

    Er zit dit jaar wel een grotere diversiteit aan titels in. En de concurrentie is moordend, letterlijk en figuurlijk. Letterlijk omdat in bijna elk verhaal wel iemand vermoord wordt :'D stelletje moordlustige typetjes allemaal


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hoii!!

    Ik heb het even gelezen.
    - Je gebruikt meerdere malen de constructie "als dat" en dat is in volgens mij alle situaties niet nodig en niet zo mooi.
    - Je herhaalt op een gegeven moment (na de uitleg van de ontmoeting) haar situatie met precies dezelfde woorden. Ik weet niet of dit opzettelijk is gedaan, maar de lezer weet echt nog hoe ze erbij zat, dus zou je het niet allemaal hoeven te herhalen en daarbij als je het wil herhalen, kun je het misschien in andere woorden doen?
    - Ook spreekt je hoofdpersonage zichzelf tegen. Dat ze geen creditcard wilde aanvragen en eerst voet bij stuk wil houden maar later toch denkt "had ik het maar gedaan".
    In principe kan een personage een ontwikkeling doormaken, maar je hebt maar 1000 woorden waardoor het heel rommelig en ondoordacht overkomt.
    - De ontsnappingspoging is heel leuk, realistisch dat ze het niet redt, maar misschien een beetje vaag. Natuurlijk hoef je niet te zeggen waar de deur precies was (vier meter naar links bv) maar omdat de jongen ook net was verdwenen door een deur - is dit dan een andere deur?
    - "het wordt zwart voor mijn ogen" is eigenlijk /inmiddels wel een beetje een cliché te noemen. Misschien kun je iets originelers bedenken (wel zwart maar een andere metafoor O.i.d.)

    Ik zit nu op mijn telefoon maar later kan ik wel letterlijke zinnen overnemen om het duidelijker te maken!

    Let wel, ik heb een schrijfstijl En jij de jouwe, dus het kan zijn dat je het met bepaalde dingen niet eens bent of gewoon op een andere manier mooi vindt!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Hoii!!

    Ik heb het even gelezen.
    - Je gebruikt meerdere malen de constructie "als dat" en dat is in volgens mij alle situaties niet nodig en niet zo mooi.
    - Je herhaalt op een gegeven moment (na de uitleg van de ontmoeting) haar situatie met precies dezelfde woorden. Ik weet niet of dit opzettelijk is gedaan, maar de lezer weet echt nog hoe ze erbij zat, dus zou je het niet allemaal hoeven te herhalen en daarbij als je het wil herhalen, kun je het misschien in andere woorden doen?
    - Ook spreekt je hoofdpersonage zichzelf tegen. Dat ze geen creditcard wilde aanvragen en eerst voet bij stuk wil houden maar later toch denkt "had ik het maar gedaan".
    In principe kan een personage een ontwikkeling doormaken, maar je hebt maar 1000 woorden waardoor het heel rommelig en ondoordacht overkomt.
    - De ontsnappingspoging is heel leuk, realistisch dat ze het niet redt, maar misschien een beetje vaag. Natuurlijk hoef je niet te zeggen waar de deur precies was (vier meter naar links bv) maar omdat de jongen ook net was verdwenen door een deur - is dit dan een andere deur?
    - "het wordt zwart voor mijn ogen" is eigenlijk /inmiddels wel een beetje een cliché te noemen. Misschien kun je iets originelers bedenken (wel zwart maar een andere metafoor O.i.d.)

    Ik zit nu op mijn telefoon maar later kan ik wel letterlijke zinnen overnemen om het duidelijker te maken!

    Let wel, ik heb een schrijfstijl En jij de jouwe, dus het kan zijn dat je het met bepaalde dingen niet eens bent of gewoon op een andere manier mooi vindt!


    Haha ja, hoe vaker ik het zelf teruglees, hoe vaker ik op taalfouten blijf hangen. Baal er een beetje van, maar moet ook zeggen dat ik het verhaal van dit jaar een stuk slechter vind dan dat van vorig jaar (daar was ik toen echt heel trots op). Ik vind het zelf juist heel logisch om het te herhalen, haha. Maar idd, het is wel heel herhalend. Voor mezelf was het heel logisch toen ik het schreef iig.

    Dat tegenspreken is expres. Ze wilde het eerst niet, toen ging ze terugdenken aan de situatie en omdat ze eruit wilde komen dacht ze 'ik moet meewerken'. Ze zei alleen maar dat ze er een wilde aanvragen in de hoop dat hij weg zou gaan (en *tromgeroffel* hij ging weg)

    Het is btw een andere deur. Ik had niet genoeg woorden om te omschrijven dat ze die tweede deur was doorgegaan,maar t komt eropneer dat zij net de trap op was en hij van een andere trap naar beneden kwam om terug naar de kelder te gaan en dat ze elkaar daar tegenkwamen.

    EN IK WEET HET HAHA, grootste cliché die er is. Oh jongens volgende schrijfwedstrijd ga ik echt met wat beters komen dan dit.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gestemd!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb het gelezen en vind het eigenlijk gewoon erg goed. Niet perfect, natuurlijk, maar ik blijf zelf nergens op hangen en het is gewoon lekker vlot te lezen, naar mijn mening. Maar ik heb ook niet per se heel kritisch gelezen misschien P:
    Ik heb op je gestemd !

    Hedone schreef:
    Gestemd!


    Thankyouuuuuuu!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Watsky schreef:
    Ik heb het gelezen en vind het eigenlijk gewoon erg goed. Niet perfect, natuurlijk, maar ik blijf zelf nergens op hangen en het is gewoon lekker vlot te lezen, naar mijn mening. Maar ik heb ook niet per se heel kritisch gelezen misschien P:
    Ik heb op je gestemd !


    Ah thanks :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oooh, ik ga straks eens lezen en stemmen ^^


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Je kunt maar één keer stemmen, als ik het goed heb? Ik heb mijn stem al weggegeven aan een ander verhaal, namelijk.
    Succes met stemmen verzamelen in ieder geval.


    i wanna die with you once or twice.

    Hermownninny schreef:
    Je kunt maar één keer stemmen, als ik het goed heb? Ik heb mijn stem al weggegeven aan een ander verhaal, namelijk.
    Succes met stemmen verzamelen in ieder geval.


    In het mailtje wat m'n vader kreeg stond 'je kunt maar 1x per verhaal stemmen' :'D maar ik weet niet hoe het zit

    Oeh, welk verhaal?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly