• Okayy ik heb even meningen nodig (ik wil niet beledigd worden, maar ik heb graag dat je eerlijk bent).

    Ik ken mijn beste vriend nu ongeveer een jaar en ik begin eindelijk te beseffen dat ik best wel eens verliefd op hem zou kunnen zijn. Ongeveer een half jaar terug zijn we friends with benefits geweest, maar dat hebben we afgebroken omdat (ja, het maakt het erger, ik weet het) ik een vriend kreeg.
    Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik gewoon van hem houd als een vriend, maar langzamerhand merk ik aan kleine dingen dat ik misschien toch wel verliefd op hem ben. Deze kleine dingen zijn bijvoorbeeld het feit dat hij vaak de laatste persoon is aan wie ik denk voor ik in slaap val, de persoon die me blij kan maken door 1 appje te sturen en door hoe geërgerd ik kan worden wanneer hij een foto post met zijn vriendin (want ja, sinds een maand heeft hij ook een vriendin...).
    Ik heb nog steeds een vriend en ik hou ongelooflijk erg van hem en ik wil hem absoluut niet kwijt, daarbij komt ook nog dat ik 100% zeker weet dat het nooit iets kan worden met mijn beste vriend, ik kan het niet uitleggen, maar dat zou vroeg of laat fout gaan.
    We spreken maar soms af, maar wanneer ik hem dan weer zie, kan ik mijn geluk niet op. Vaak kijken we een film ofzo in zijn bed en dan blijft het een behoorlijk grote opgave om van elkaar af te blijven, vaak wordt dat alleen voorkomen doordat we iets of iemand horen dat ons uit onze concentratie van het naar elkaar kijken haalt.
    Nu weet ik eigenlijk niet of ik dit topic heb aangemaakt om gewoon even een "confession" te doen (want dit kan ik natuurlijk niet aan iemand in mijn omgeving vertellen) of om daadwerkelijk reacties te krijgen, maar toch heb ik graag reacties.

    Xx


    “Maybe the wolf is in love with the moon, and each month it cries for a love it will never touch.”

    Ow wat naughty hihi.

    Ten eerste, je moet voor jezelf gaan bepalen of je bij je huidige vriend wil blijven (ongeacht of het iets gaat worden met de beste vriend) omdat je naast deze relatie blijkbaar ook verliefd kunt zijn op een ander.

    Ten tweede, als jij gevoelens hebt voor hem (en hij ook voor jou) kun je het altijd proberen, you never know.

    En als hij een vriendin heeft, wil hij dan nog steeds voor jou gaan?

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 20:25 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dit klinkt jammer genoeg uitzonderlijk bekend. Ik denk dat je nu vooral zal moeten nadenken over hoe graag je, je huidige vriend ziet en of dat genoeg is. (en hoe het zit met zijn gevoelens voor jou)

    En wat dit betreft:

    daarbij komt ook nog dat ik 100% zeker weet dat het nooit iets kan worden met mijn beste vriend, ik kan het niet uitleggen, maar dat zou vroeg of laat fout gaan.


    Moet je, je gaan afvragen of dat een relatie met hem het waard is om de vriendschap ervoor op het spel te zetten?
    Dat is wat wij gedaan hebben en uiteindelijk hebben wij besloten dat we elkaar niet kwijt willen als vriend en daarom niet verder willen gaan dan we nu zijn. Hij heeft ondertussen een vriendin, ik ben even single en voorlopig werkt het. De spanning blijft, de jaloezie is ook nog lang niet weg en soms twijfel ik nog wel eens of dat we de juiste beslissing gemaakt hebben maar voor ons is dit beter. En ik denk dat je daar eens over zal moeten nadenken.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    @Perrfect
    Ik wil zeker bij mijn huidige vriend blijven, ik ben echt dolblij met hem en hij is ook dolblij met mij. Daarom snap ik mijn gevoelens voor mijn beste vriend ook niet haha
    En nee, ik denk dat het in mijn beste vriend zijn geval vooral lust is maar dat weet ik niet zeker en ik ben te bang om de vriendschap te verliezen om het tegen hem te zeggen.

    @Tolstoy
    Je reactie is inderdaad behoorlijk accurate haha.
    Inderdaad wil ik mijn vriendschap niet op het spel zetten maar de jaloezie is nu ondraagbaar...
    Maar ik kom er wel overheen denk ik, het is meer dat dit gevoel er nu al zo lang is, dat ik er moe van word.


    “Maybe the wolf is in love with the moon, and each month it cries for a love it will never touch.”

    Cinta_ schreef:
    @Perrfect
    Ik wil zeker bij mijn huidige vriend blijven, ik ben echt dolblij met hem en hij is ook dolblij met mij. Daarom snap ik mijn gevoelens voor mijn beste vriend ook niet haha
    En nee, ik denk dat het in mijn beste vriend zijn geval vooral lust is maar dat weet ik niet zeker en ik ben te bang om de vriendschap te verliezen om het tegen hem te zeggen.

    @Tolstoy
    Je reactie is inderdaad behoorlijk accurate haha.
    Inderdaad wil ik mijn vriendschap niet op het spel zetten maar de jaloezie is nu ondraagbaar...
    Maar ik kom er wel overheen denk ik, het is meer dat dit gevoel er nu al zo lang is, dat ik er moe van word.


    haha, ja, jammer genoeg wel ja.
    De jaloezie wordt beter als je even wat afstand neemt van elkaar, dat heeft voor ons toch wel een beetje gewerkt. Geen idee of jullie ook zo een hele fanclub achter jullie hebben staan (ouders, vrienden). Als dat zo is, zeg hun dat het tijd is om het onderwerp te laten. De meeste druk en het meeste "voelen van dat gevoel" kwam doordat mijn vrienden en moeder constant de nood voelden om mij daaraan te herinneren. Hoe enthousiaster zij waren, hoe meer ik dacht dat het misschien wél zou lukken.

    Ik zie hierboven ook dat je het hem nog niet gezegd hebt. Beste vrienden kunnen dat hebben, echt waar! Het kan even awkward en moeilijk zijn om je balans terug te vinden, maar die komt terug. Je zal je ook al veel beter voelen daarna, het zal je niet meer zo naar beneden halen. Succes ermee iig!


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tolstoy schreef:
    (...)

    haha, ja, jammer genoeg wel ja.
    De jaloezie wordt beter als je even wat afstand neemt van elkaar, dat heeft voor ons toch wel een beetje gewerkt. Geen idee of jullie ook zo een hele fanclub achter jullie hebben staan (ouders, vrienden). Als dat zo is, zeg hun dat het tijd is om het onderwerp te laten. De meeste druk en het meeste "voelen van dat gevoel" kwam doordat mijn vrienden en moeder constant de nood voelden om mij daaraan te herinneren. Hoe enthousiaster zij waren, hoe meer ik dacht dat het misschien wél zou lukken.

    Ik zie hierboven ook dat je het hem nog niet gezegd hebt. Beste vrienden kunnen dat hebben, echt waar! Het kan even awkward en moeilijk zijn om je balans terug te vinden, maar die komt terug. Je zal je ook al veel beter voelen daarna, het zal je niet meer zo naar beneden halen. Succes ermee iig!




    Die fanclub hebben we zeker, tot zo erg dat mijn ouders (zelfs in het bijzijn van mijn vriend) zeggen dat mijn beste vriend leuker, beter, noem maar iets op zou zijn...
    Hier heb ik ze al een aantal keer op aangesproken maar "ze bedoelen het niet zo" en "ik moet me niet zo aanstellen"...
    Struggles :(


    “Maybe the wolf is in love with the moon, and each month it cries for a love it will never touch.”

    Perffect schreef:
    Ow wat naughty hihi.

    Ten eerste, je moet voor jezelf gaan bepalen of je bij je huidige vriend wil blijven (ongeacht of het iets gaat worden met de beste vriend) omdat je naast deze relatie blijkbaar ook verliefd kunt zijn op een ander.

    Ten tweede, als jij gevoelens hebt voor hem (en hij ook voor jou) kun je het altijd proberen, you never know.

    En als hij een vriendin heeft, wil hij dan nog steeds voor jou gaan?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Cinta_
    Ik denk dat je het beste jouw gevoelens voor verliefdheid maar voor jezelf kunt houden. Vertrouw er maar op dat verliefdheid over een tijdje altijd weer overgaat. Gelukkig maar...

    Ik kan moeilijk in jouw plaats zeggen wie je moet kiezen, in deze situatie. (;
    Daarvoor ga je nog even heel goed bij jezelf ten rade moeten gaan, deze personen betekenen allebei iets voor je en ik denk dat je het contact gaat moeten stopzetten met één van beiden. In ieder geval zou ik, als je wenst verder te gaan met je huidige vriend, het contact stopzetten met je beste vriend en omgekeerd want je gaat jezelf nog harder in de knoop verstrikken waar je nu al inzit, anders.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2017 - 9:12 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Lastig zeg! Ik denk dat het iedereen wel eens zal overkomen dat hij of zij een crushje krijgt op iemand anders, terwijl diegene al in een relatie is. Het is vooral de vraag wat je ermee doet. Toen het mij overkwam ging het om een jongen met wie ik het best goed kon vinden, maar we waren geen vrienden of zo en na mijn studie heb ik hem nooit meer gezien en was het vanzelf opgelost. Maar ja, je beste vriend... dat is wel een ander verhaal. Ik denk dat ik het hem zou vertellen (als hij echt zo'n goede vriend is) en dat het misschien het proberen waard is om even een pauze te nemen zodat die gevoelens kunnen afzwakken. (Geen garantie dat dat daadwerkelijk gebeurt natuurlijk, maar goed. Op deze voet verder gaan lijkt me toch ook niet slim).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Eh, ik vind het best slecht dat je zo denkt, terwijl je een vriend hebt. Je vriend verdient wel de waarheid te weten? En je zegt dat je vaak aan je beste vriend denkt. Ik zou eerst goed nadenken wie je nou echt als vriend wil en het feit meenemen dat je beste vriend nu een vriendin hebt en jij een vriend. Wil je dat kapot maken? Dus net zoals wat anderen zeggen, eerst goed nadenken en wat rust nemen van je beste vriend (wellicht ook je vriend) en zien wie je het meer mist.


    Don't walk. Run, you sheep, run.