• Morgen beginnen voor mij de tentamens weer en helaas ben ik voor de tweede keer in een paar week tijd verkouden geworden. Van verkouden zijn wordt je nooit blij maar in je tentamenweek is het helemaal niet leuk. Nou moet ik vandaag natuurlijk ook nog leren en dat redt ik wel met een hoop thee en zakdoekjes denk ik, maar heeft iemand tips van hoe je de verkoudheidklachten misschien iets kan verminderen, want morgen zit ik natuurlijk in een hele grote zaal met zo'n 200 man en wil ik natuurlijk gewoon mijn tentamen kunnen halen. Allemaal alvast bedankt voor de tips en voor de gene die ook tentamenweek hebben, heel veel succes!

    xx


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Van die neusspray van kruidvat. Niet de zoutoplossing maar die andere. Is best slecht voor je neus, maar het werkt super!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Neusspray, stomen, zoutoplossing snuiven, paracetamol/ibuprofen tegen eventuele koorts/hoofdpijn. Ik zou vlak van te voren ervoor zorgen dat je dan stoomt/neusspray gebruist, zodat je vlak van te voren je neus 'leeg' kan snuiten. Beste tijd tussen neusspray en snuiten is een halfuur.
    En ik hoop voor je dat het toegestaan is om een shitload aan zakdoekjes mee te nemen x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat Occamy ook zegt, stomen wil nog wel eens helpen! Dat zorgt er niet voor dat de verkoudheid helemaal verdwijnt maar door te stomen lost het slijm in je holten wel op zodat je niet zo snotterig bent en beter kunt ademhalen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Occamy dat hoop ik ook xD


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Neusspray en naproxen doen wonderen. Zelf drink ik veel thee, maar koffie zou ik ook aanraden aangezien dat een boost geeft in energie (wat handig is met verkoudheden en pijnstilling)


    Shoganai i ne~

    Wow, super toevallig. Ik heb morgen examen en ik ben ook verkouden. Ik dacht vandaag nog eens goed te knallen, maar nee, mijn verkoudheid heeft mij duf gemaakt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Wow, super toevallig. Ik heb morgen examen en ik ben ook verkouden. Ik dacht vandaag nog eens goed te knallen, maar nee, mijn verkoudheid heeft mij duf gemaakt.


    Precies dat heb ik dus ook.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ariena schreef:
    (...)

    Precies dat heb ik dus ook.


    Heel veel succes dan! Ik weet hoe vervelend het is helaas.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Livsnjutare schreef:
    Wat Occamy ook zegt, stomen wil nog wel eens helpen! Dat zorgt er niet voor dat de verkoudheid helemaal verdwijnt maar door te stomen lost het slijm in je holten wel op zodat je niet zo snotterig bent en beter kunt ademhalen.


    Dat wat je nu zegt klopt niet helemaal. Een verstopte neus is namelijk niet alleen slijm (en dat zit ook vaak in je bijholtes), maar een deel opgezette slijmvliezen. Door deze slijmvliezen lopen bloedvaatjes en zijn tijdens een verkoudheid extra opgezet, zodat er veel bloed (met witte bloedcellen) langs kunnen komen. Door te stomen zorg je ervoor dat je bloedvaten/slijmvliezen minder opgezet worden, waardoor je beter kan ademen door je neus. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Patholoog schreef:
    (...)

    Heel veel succes dan! Ik weet hoe vervelend het is helaas.

    Jij ook heel veel succes!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.