• Ik heb een story probleem!!

    Naast Q ben ik momenteel bezig met een boek, een trilogie actually. Fantasy. Maar ik loop dus ergens enorm op vast. Het is niet eens iets waarover je normaal zou nadenken of wat normaal zoveel zou moeten schelen, maar ja ik hou van uitwerken, dus ik wil het wel duidelijk hebben.
    Ik ga natuurlijk niet te veel verklappen over het boek.

    In het boek heb ik 10 geesten bedacht die allemaal voor iets zorgen in de worldbuilding en ook wat met religie te maken heeft.

    Æolus - sterke wind

    Eira – Sneeuw & ijs

    Delia - Zonaantrekkend

    Lyvia – Levensgeest

    Mortis – Dodengeest

    Gaia – Vruchtbare aarde

    Nirvelli - drinkbaar water

    Eras – Geest van de tijd

    Soleil – Geest van de dageraad

    Orion – Geest van de nacht

    Maar ik heb dus nog geen naam voor al deze wezens bij elkaar.. In mijn worddoc staat nu heel simpel: De 10 geesten, maar ik wil er dus een verzamelnaam voor hebben. Ik heb gegoogled op mythologie, andere geesten, geen idee meer wat, maar ik kon niks vinden. Zoals bijvoorbeeld, die aflevering uit Avatar dat ze in de woestijn opzoek zijn naar een bibliotheek en wolven tegenkomen die kennis zoeken; De Kenniszoekers. Ik ben dus opzoek naar een naam als dat. Simpel, maar wel goed. Dus ik heb het opgegeven en gooi mijn hopen hier maar even op Quizlet. Misschien dat jullie briljanter zijn dan ik ^^

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 13:17 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Umbra betekent schim (oftewel geest), Latijn.

    Misschien iets Frans?

    Ziel in het Frans (Google translate want mijn Frans zuigt) is âme, wat ik wel vet vind klinken.

    Als je iets meer kunt vertellen over wat de geesten tezamen betekenen... Want nu is het nogal lastig om zoiets als "de kenniszoekers" te bedenken.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 13:20 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wat me te binnen schiet is:
    De Tien (simpel, misschien niet zo duidelijk).
    Divus (maar ik weet niet of dit de juiste Latijnse vorm is; geen Latijn gehad)
    De Tekenaars (als in tekenen van symbolen)
    De Formatie

    Neh. In fantasynamen ben ik niet zo goed.

    Perffect schreef:
    Umbra betekent schim (oftewel geest), Latijn.

    Misschien iets Frans?

    Ziel in het Frans (Google translate want mijn Frans zuigt) is âme, wat ik wel vet vind klinken.

    Als je iets meer kunt vertellen over wat de geesten tezamen betekenen... Want nu is het nogal lastig om zoiets als "de kenniszoekers" te bedenken.


    Umbra klinkt inderdaad heel mooi! Ik heb even gegoogled, en ik heb het idee in mijn hoofd, en in mijn hoofd zijn het allemaal een soort vossen. Een vossentotem staat voor onzichtbaarheid en camouflage. Wat logisch is aangezien de geesten bijna niet door het oog worden waargenomen. Anyways, ik vond twee plaatjes die misschine voor jullie ook een beeld kan scheppen:




    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik vind Worddoc wel leuk, al bedoel je word document :')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    NESCHUME: User submitted name of a vessel. It is the Yiddish word for "soul."
    TIEN: Vietnamese name meaning "angel, fairy, spirit."
    SHEN: Chinese name meaning 1) "cautious" or "deep," 2) "giant clam," or 3) "god, spirit."
    ALMA: English name meaning "nourishing" in Latin and "soul" in Spanish.
    ANIMA: Modern English name derived from Latin anima, meaning "anger, courage, essence, feeling, mind, passion, spirit,"
    Guardians

    Misschien kan je iets met deze site.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 14:22 ]

    Wow die plaatjes zijn echt ziek vet!

    Bij die plaatjes denk ik aan licht...

    Lux
    /foos/ in Grieks
    /Lampsè/ of /lampsi/ in Grieks (schijnen)
    /Alépoe/ betekent Vos in Grieks.

    EDIT
    Wat dacht je van Daimon (ander woord voor Nimf)

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 14:19 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Thanks voor het lenen van jullie gedachten mensen!! Echt super tof!
    Ik ga zeker die site nog even bekijken, dat sws! En ik heb nog een boekje besteld met mythische wezens erin, misschien dat ik er nog wat uit kan toveren.

    Een aantal vertalingen en namen hierboven vond ik zeker goed klinken! Het liefst wilde ik gewoon iets nederlands houden, maar ja, je kan niet alles toch hihi ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    De Lichtwezens
    De Lichtvossen
    De Hemel(?)wezens
    De Geestenwezens
    De Kinderen van [...]
          - het licht, de Vos, van de Sterren...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Iets met vossen? De Vossengoden, De Elementvossen (klinkt vreemd, maar okay), De Vossengeesten, zoiets


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Idk ik moest denken aan de bewaarders xD


    ~My Mind Is Free~

    Raisei schreef:
    Iets met vossen? De Vossengoden, De Elementvossen (klinkt vreemd, maar okay), De Vossengeesten, zoiets


    Hahahha hoe toevallig! Het eerste dat ik had was ook Elementvossen, maar dat vond ik inderdaad ook wat sullig klinken xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Hahahha hoe toevallig! Het eerste dat ik had was ook Elementvossen, maar dat vond ik inderdaad ook wat sullig klinken xD


    Ja, een beetje kinds, is meer iets voor in een kinderboek vond ik zelf.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    De Vossen van Lux? Dan kan een eventuele afkorting alleen 'de vossen' zijn.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 18:05 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    De Vossen van Lux? Dan kan een eventuele afkorting alleen 'de vossen' zijn.


    Lux van licht ofzo? Ik kreeg van iemand ook nog de tip om iets met het woord "Vulpes" te doen, dat is de wetenschappelijke naam voor vos. Dat vond ik ook wel een grappige wending! Dus dan wat je zegt, als afkorting De Vulpes (alleen moet ik even een leuke meervoud creëren!)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Vulpes zal dan Latijn zijn en dan is het al meervoud?

    Ik weet niet zo goed wat nominatief enkelvoud dan moet zijn.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 18:17 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.