• Ik zit er best vaak mee dat ik iets wil laten proeflezen/verbeteren of commentaar wil van mensen, maar om daar dan elke keer een nieuw topic voor aan te maken, vind ik een beetje overbodig. Daarnaast heb ik het idee dat er wel meer mensen zijn met dit probleem. Vandaar dit topic. Het werkt simpel. Je geeft aan wat je wil dat er gelezen wordt (soort verhaal, aantal woorden, taal) en dropt dat hier. Je kan het in een hoofdstuk van quizlet zetten, in een google docs, in een reactie in dit topic gewoon in een pb of mail sturen aan degene die zich aanbieden in het topic. Het lijkt een beetje op béta-reading, maar dan minder dat je echt een hoofdstuk moet inleveren. Wat meer casual I guess. Wat mij betreft kan je ook gewoon een zin neerzetten of een stukje van tien zinnen. Alles waar je maar wat kritiek op wil.

    people that are in need of some re-writing help
          Wervelwind • proloog • 600 woorden • nederlands • link
          Preffect • eerste hoofdstuk • 800 woorden • nederlands • pagina 2
          Soco • opening • 800 woorden • nederlands • link

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 9:37 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mt!!


    Mhm?

    MabeI schreef:
    Mt!!


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Mt!

    MT


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ben ik de enige die dit een beetje zielig vindt voor de echte bèta's?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ben ik de enige die dit een beetje zielig vindt voor de echte bèta's?

    Dacht daar ook aan... Het haalt het werk van de bèta's een beetje weg.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik vind van niet, omdat de Bèta's er zijn voor een heel grondige feedbacks, zowel op verhaallijn als op spelling. Dit heeft tijd nodig, logisch en dat is ook waarom het zo grondig is, en ik zie dit meer als iets wat ik zou gebruiken voor kleinere, snellere feedbacks, zoals op deze manier:

    *schrijft een stukje komedie*
    Is dit grappig?

    Maar als ik echt serieus wil gaan editen, zou ik nog steeds naar de Bèta's gaan. Of dat is toch hoe ik dit zie (x


    Mhm?

    MabeI schreef:
    Ik vind van niet, omdat de Bèta's er zijn voor een heel grondige feedbacks, zowel op verhaallijn als op spelling. Dit heeft tijd nodig, logisch en dat is ook waarom het zo grondig is, en ik zie dit meer als iets wat ik zou gebruiken voor kleinere, snellere feedbacks, zoals op deze manier:

    *schrijft een stukje komedie*
    Is dit grappig?

    Maar als ik echt serieus wil gaan editen, zou ik nog steeds naar de Bèta's gaan. Of dat is toch hoe ik dit zie (x


    Ja, precies! Ik zit nu met een idee/flaptekst waar ik wel wat kritische feedback op kan gebruiken, maar ik vind dat persoonlijk geen taak voor een béta. Ik heb gewoon even een extra paar ogen nodig en daar vind ik dit idee heel geschikt voor.

    Frodo schreef:
    Ben ik de enige die dit een beetje zielig vindt voor de echte bèta's?

    Ik snap wel wat je bedoelt, maar dit topic is juist voor de wat kleinere dingen als flapteksten, of stukjes verhaal, niet complete hoofdstukken, columns, gedichten etc. en dingen die voor buiten quizlet zijn of waar je gewoon snel even wat feedback op wil hebben.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Aangezien er wat zorgen waren, hebben we dit met de bèta-readers even besproken, en wij hebben absoluut geen problemen met dit topic!

    Feedback is er in veel verschillende vormen en maten en we willen daar als bèta's zeker geen monopolie op claimen. Bovendien blijft dit iets anders dan een volledige bèta-read, zoals hierboven werd opgemerkt. Die is grondiger, maar ook trager. Beide soorten feedback kunnen heel zinvol zijn in verschillende situaties en ze botsen wat ons betreft niet met elkaar. Als users onderling iets willen organiseren om hun verhalen te verbeteren, vinden wij dat alleen maar mooi om te zien, want schrijfwerk zo mooi mogelijk uit de verf laten komen is immers ook precies waar wij naar streven. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ^ Owkie :3 ik vind het ook een leuk idee hoor, Pickett, gewoon even zeker zijn dat iedereen er mee eens was (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Zouden er mensen misschien een kijkje kunnen nemen naar mijn verhaal? (via de link in de beginpost) Ik ben nu vooral opzoek naar een titel en ik ben benieuwd wat mensen ervan vinden c;


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Zouden er mensen misschien een kijkje kunnen nemen naar mijn verhaal? (via de link in de beginpost) Ik ben nu vooral opzoek naar een titel en ik ben benieuwd wat mensen ervan vinden c;

    Ik had erop gereageerd maar al mijn opmerkingen zijn verdwenen? 🤔😢

    Skrivbar schreef:
    (...)
    Ik had erop gereageerd maar al mijn opmerkingen zijn verdwenen? 🤔😢

    Heb je ze wel opgeslagen? Dat gebeurde laatst ook bij iemand geloof ik. Je moet dan op "comment" klikken anders gooit stomme Google Docs ze weer weg 🙃


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Tof, MT!!

    En ik ben slecht in Engels, dus ik ben niet de aangewezen persoon om je verhaal te lezen, sawry.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2017 - 18:24 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.