• Afgelopen vrijdag hadden we algemene ledenvergadering op de sportclub, want ja, als vzw is dat verplicht. In plaats er een saaie bedoening van te maken waarin enkele mensen de begroting moeten voorlezen enzo, maken we er ook iets leuks van. We tellen ook het sommetje op van actieve leden, leden die iets gepresteerd hebben, hoogtepunten van het afgelopen jaar,... En ik zat overal verbazingwekkend veel bij.

    En ik kan soms moeilijk om met complimentjes, maar ik heb het over me af laten komen. Ik was de actiefste toervaarder van 2016 *O*
    Ik geef enorm veel om het toervaren (lange afstanden kajakken) en ik ben enorm geflatteerd dat ik de meeste officiële en onofficiële stempels op mijn palmares mag schrijven. Ook dit jaar ben ik al goed begonnen! (banana)
    Dusja, ik was wel blij, want ik vind het voor mezelf een geweldige prestatie. Ik ben ondertussen ook al halfweg tot mijn volgend ereteken. Als je een bepaald aantal officiële tochten hebt gedaan, krijg je een soort van badje van het kajak verbond. En ik wil ze ooit allemaal behalen. Ik heb al een bronzen (25), zilveren (50) en gouden (100) en ik ben nu op weg naar palm (250). 250 is al een heel eind (er zijn gemiddeld 25 officiële tochten per jaar, dus het duurt even) en daarna gaat het nog moeilijker worden, 500 en 750, maar we gaan er gewoon voor! *O*

    Toervaren is helemaal mijn ding, lekker op het gemakje, gezellig met vrienden, een terrasje doen,... Geweldig. Maar om variatie te hebben, doe ik sinds enkele jaren ook mee aan wedstrijden. Ik train daar bijlange na niet genoeg voor en ik ben al helemaal niet goed, maar ik doe het ook niet om te winnen. Kajakken gaat erom dat je van je gezelschap, van de natuur,... kan genieten op andere plaatsen. Dus dat is de reden dat ik eens meegegaan ben. En zolang ik in mijn rivierboot zit of lange afstanden doe, ben ik zelfs zo slecht nog niet eens! Ofja, vind ik toch van mezelf. :')
    Maar dus; onze voorzitter heeft bijgehouden wie wat gepresteerd heeft op wedstrijden en ik sta op de 8e plaats tot mijn verbazing, haha. Ik heb 6 keer op het podium gestaan vorig jaar: 1x goud, 1x zilver en 4x brons en nog een boel keren (ver) buiten de top 3.

    Dus, supertof dat ik kampioen toervaren 2016 ben (op mijn club) en ondanks mijn slakkentempo blijkbaar toch meer medailles heb binnen gehaald dan ik oorspronkelijk dacht. *O*
    Het heeft me zelfs een plaatsje opgeleverd bij de sportlaureaten van de gemeente. Onze marathonploeg is genomineerd voor sportploeg van het jaar. Momenteel lopen de online stemmingen nog, maar no way dat we het gaan halen van de korfbalclubs. Die club is veel groter dan onze club en hebben dus veel meer stemmers. Maar de nominatie is al superleuk! =P

    Goed, dat was even een trotse Erica die weer haar mond niet kan houden over kajakken, sorry not sorry!

    Even ook een bijbehorend liedje, want ik hou van kajak én Queen.



    Hoe kijken jullie terug op je eigen sportieve 2016? (zowel recreatief als wedstrijd als initiatie als...) Hebben jullie leuke hoogtepunten die je wilt delen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Aah, dat is echt heel gaaf! En jeez, wat zijn dat grote aantallen! Ik weet zelf echt niets van kajakken af, maar het ziet er altijd zo gezellig uit, haha

    Mijn sportieve 2016 is eigenlijk best wel goed, al zeg ik het zelf. Ben heel wat beter gaan lopen en ben met NKJindoor (febr. '16) 5e geworden op de 400 meter MB, iets wat ik dus echt nooit van m'n leven gedacht had te kunnen doen, NKJoutdoor (juli) 6e geworden op de 400m MB, en ben onder die magische grens van 1 minuut gedoken! Dit jaar wil het alleen nog effe niet zo goed gaan :c


    take me back to the basics and the simple life

    EASE schreef:
    Aah, dat is echt heel gaaf! En jeez, wat zijn dat grote aantallen! Ik weet zelf echt niets van kajakken af, maar het ziet er altijd zo gezellig uit, haha

    Mijn sportieve 2016 is eigenlijk best wel goed, al zeg ik het zelf. Ben heel wat beter gaan lopen en ben met NKJindoor (febr. '16) 5e geworden op de 400 meter MB, iets wat ik dus echt nooit van m'n leven gedacht had te kunnen doen, NKJoutdoor (juli) 6e geworden op de 400m MB, en ben onder die magische grens van 1 minuut gedoken! Dit jaar wil het alleen nog effe niet zo goed gaan :c

    Dat je nog niet zo'n goede start had, wil zeker niet zeggen dat je niet geweldig kan eindigen! *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat je nog niet zo'n goede start had, wil zeker niet zeggen dat je niet geweldig kan eindigen! *O*


    Aww thanks haha. I hope so. Iedereen loopt nu namelijk veel sneller en ik zou ook wel sneller dan vorig jaar indoor moeten lopen maar gewoon het komt er niet uit???


    take me back to the basics and the simple life

    Ah gefeliciteerd Erica! Als ik jouw berichten lees krijg ik altijd zin om zelf te gaan kajakken hahaha

    Mijn sportieve 2016 begon eigenlijk pas in oktober toen ik ben gaan fitnissen. (Na 6 jaar niks gedaan te hebben) Dus ik ben heel blij dat ik dat al volhoud haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Whaw, topper!!
    Mijn hoogtepuntje in de sport van 2016 was denk ik dat ik de aanvoerdersband om me arm kreeg. Vond ik toch wel een hele eer ^.^


    ~My Mind Is Free~

    Nice! Erica!*O*
    Mijn hoogtepunt? Dat ik erin geslaagd ben gemiddeld 1 keer per maand naar de atletiek te gaan.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Sempre schreef:
    Ah gefeliciteerd Erica! Als ik jouw berichten lees krijg ik altijd zin om zelf te gaan kajakken hahaha

    Mijn sportieve 2016 begon eigenlijk pas in oktober toen ik ben gaan fitnissen. (Na 6 jaar niks gedaan te hebben) Dus ik ben heel blij dat ik dat al volhoud haha.

    Wat houdt je tegen? Sportmeeting? =P
    Oh, beter laat dan nooit. Je moet iets doen waar je jezelf goed bij velt, anders houd je het niet volt!

    Underscore schreef:
    Whaw, topper!!
    Mijn hoogtepuntje in de sport van 2016 was denk ik dat ik de aanvoerdersband om me arm kreeg. Vond ik toch wel een hele eer ^.^

    Dat klinkt ook alsof je daar heel trots op mag zijn. You go girl! *O*

    Debbaut schreef:
    Nice! Erica!*O*
    Mijn hoogtepunt? Dat ik erin geslaagd ben gemiddeld 1 keer per maand naar de atletiek te gaan.:W

    Top! Wat voor atletiek doe je dan?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Top! Wat voor atletiek doe je dan?


    Midden en lange afstanden. Nu moet je wel weten dat er twee trainingen per week zijn.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Midden en lange afstanden. Nu moet je wel weten dat er twee trainingen per week zijn.:'D

    Dus lopen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben super trots op je <3

    Scandal schreef:
    (...)
    Dus lopen?


    Jup.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Scandal schreef:
    (...)
    Wat houdt je tegen? Sportmeeting? =P
    Oh, beter laat dan nooit. Je moet iets doen waar je jezelf goed bij velt, anders houd je het niet volt!


    Ja, ik weet het niet.. Ik heb geen idee of het hier in de buurt überhaupt wel kan haha. Ahh ja, goed plan haha (;
    Hm, ja dat is het precies. Ik ga nu ook netjes twee keer per week, dus ik ben al trots op mezelf (en nu nog volhouden..)


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Jup.^^

    Bij mij is lopen een van de sporten waar ik een hekel aan heb. :')
    Het is wel cool dat je dit doet als sport. Ga je ooit uitbreiden naar andere disciplines in het atletiek?

    Sempre schreef:
    (...)

    Ja, ik weet het niet.. Ik heb geen idee of het hier in de buurt überhaupt wel kan haha. Ahh ja, goed plan haha (;
    Hm, ja dat is het precies. Ik ga nu ook netjes twee keer per week, dus ik ben al trots op mezelf (en nu nog volhouden..)

    Mooi zo! *O*

    @ Emma: thanks =D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury