• Beste Q'er die dit leest,

    Ik ben mijn pil ondertussen best zat, omdat ik maar max. 2 strips achter elkaar mag slikkende van mijn moeder - geen idee waarom. Ik ben dat ongesteld zijn zo zat, ik loop 6 dagen bloedend rond, met pijn en maandverbandjes op zak en ik vind het gewoon vervelend, vooral als mijn vriend en ik onverwachts iets gaan doen en ik of een hele dag moet lopen of naar de boot van zijn ouders gaan en ik niet in een bikini rond kan lopen (tampons werken gewoon niet). Nu wil ik eigenlijk een nieuwe manier van anticonceptie proberen, maar ik twijfel tussen de prikpil en het hormonale spiraaltje.

    Zijn er hier misschien mensen met ervaring die deze willen delen en wat het beste is in jouw ogen?

    (Ik hoop dat het topic goed staat)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hmm. Geen ervaring met beiden, maar ik weet wel dat je van de prikpil ontvruchtbaar kunt worden en een spiraaltje niet heel prettig is bij het inbrengen. xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik weet ook dat het bij beide geen zekerheid is dat je niet meer ongesteld wordt.

    Ik zit ook over het spiraaltje te denken tho.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vind het raar dat je moeder zegt dat je maar twee achter elkaar mag slikken, want volgens mij kan drie achter elkaar echt geen kwaad. Je kan beter het medicijnadvies volgen van je huisarts, i.p.v die van je moeder :').
    Ik gebruik zelf de pil al jaren. Ik had eerst ook last van lang en veel ongesteld zijn. Met de pil werd het minder, maar niet goed genoeg. Wat bleek nou: Ik had een te lage dosis. Nu gaat alles wel goed. Ik heb dus geen ervaring met de prikpil of spiraal. Ik blijf nog lekker bij de pil, want die werkt goed genoeg ^^. Mijn advies: bel even met je huisarts. Die kunnen in overleg kijken naar een goede optie c:.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 23:38 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Oscura schreef:
    Ik vind het raar dat je moeder zegt dat je maar twee achter elkaar mag slikken, want volgens mij kan drie achter elkaar echt geen kwaad. Je kan beter het medicijnadvies volgen van je huisarts, i.p.v die van je moeder :').
    Ik gebruik zelf de pil al jaren. Ik had eerst ook last van lang en veel ongesteld zijn. Met de pil werd het minder, maar niet goed genoeg. Wat bleek nou: Ik had een te lage dosis. Nu gaat alles wel goed. Mijn advies: bel even met je huisarts. Die kunnen in overleg kijken naar een goede optie c:.


    Ik gebruik de pil nu anderhalf jaar c: mijn moeder denkt dat je lichaam dan van slag raakt ofzo, geen idee. Hoe lang gebruik je de pil al precies en wat was het verschil in menstruatie tussen de verschillende pillen?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 23:50 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Raisei schreef:
    (...)

    Ik gebruik de pil nu anderhalf jaar c: mijn moeder denkt dat je lichaam dan van slagen raakt ofzo, geen idee. Hoe lang gebruik je de pil al precies en wat was het verschil in menstruatie tussen de verschillende pillen?


    Ik gebruik de pil nu 5 jaar.
    Ik ben tussen mijn laatste en eerste pil, ongeveer 4 dagen ongesteld zonder buikpijn (misschien soms wat, maar totaal niet heftig ^^)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    The100 schreef:
    (...)

    Ik gebruik de pil nu 5 jaar.
    Ik ben tussen mijn laatste en eerste pil, ongeveer 4 dagen ongesteld zonder buikpijn (misschien soms wat, maar totaal niet heftig ^^)


    En was het in de eerste paar jaar erger?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Raisei schreef:
    (...)

    Ik gebruik de pil nu anderhalf jaar c: mijn moeder denkt dat je lichaam dan van slagen raakt ofzo, geen idee. Hoe lang gebruik je de pil al precies en wat was het verschil in menstruatie tussen de verschillende pillen?


    6 jaar, misschien langer? Ik ben de tel kwijt geraakt :')
    Ik heb verschillende sterktes en merken gehad in die jaren. Ik had wel wat verschil in merken, maar meer in de zin van bijwerkingen. Ik kreeg bij één meer hoofdpijn tijdens en rond mijn menstruatie of iets meer puisten, dus dat is bij mij niet heel erg grote verschillen. Al kan het bij iedereen verschillen. Bij mij was het verhogen van de dosis beter merkbaar. Mijn menstruatie ging van 6 naar 4 dagen. Voorheen had ik echt 4 zware dagen. Nu heb ik 2 zware maar ook weer 2 lichte dagen. Af en toe is het na 3 dagen bijna weg! Mijn buikpijn en hoofdpijn werd ook minder (wat altijd fijn is (cat) ). Dus ja, voor mij was het een groot verschil.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb 2x een Mirena spiraal gehad en beide keren ben ik er erg tevreden over geweest. Na het plaatsen van de eerste heb de eerste maanden wel op en af lichte spottingen gehad - wat normaal is en ook mag - om vervolgens 2 jaar nergens last van te hebben.
    Bij de tweede heb ik ook de eerste maanden wederom wat lichte spottingen gehad, waarna dit uiteindelijk maandelijks is aan blijven houden voor vier jaar. Omdat de spottingen die ik had echt maar heel licht waren en hooguit een dag of twee vond ik het geen ramp. De ene vrouw heeft dit, of wordt maandelijks licht/gewoon ongesteld, maar je kunt ook geen menstruatie meer krijgen.
    Na het verwijderen is beide keren mijn cyclus gewoon weer normaal op gang gekomen/gebleven. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Raisei schreef:
    (...)

    En was het in de eerste paar jaar erger?

    Nope, voordat ik de pil gebruikt ging ik altijd door de grond van de pijn. Maar sinds ik de pil gebruik heb ik hier nooit meer last van gehad, al sinds de eerste maand ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oscura schreef:
    (...)

    6 jaar, misschien langer? Ik ben de tel kwijt geraakt :')
    Ik heb verschillende sterktes en merken gehad in die jaren. Ik had wel wat verschil in merken, maar meer in de zin van bijwerkingen. Ik kreeg bij één meer hoofdpijn tijdens en rond mijn menstruatie of iets meer puisten, dus dat is bij mij niet heel erg grote verschillen. Al kan het bij iedereen verschillen. Bij mij was het verhogen van de dosis beter merkbaar. Mijn menstruatie ging van 6 naar 4 dagen. Voorheen had ik echt 4 zware dagen. Nu heb ik 2 zware maar ook weer 2 lichte dagen. Af en toe is het na 3 dagen bijna weg! Mijn buikpijn en hoofdpijn werd ook minder (wat altijd fijn is (cat) ). Dus ja, voor mij was het een groot verschil.


    Maar verhogen in dosis als in ipv 1 pil 2 pillen slikken (als in, dubbel zo zwaar zeg maar in 1 pil) of ook echt een ander merk en zo?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Raisei schreef:
    (...)

    Maar verhogen in dosis als in ipv 1 pil 2 pillen slikken (als in, dubbel zo zwaar zeg maar in 1 pil) of ook echt een ander merk en zo?

    Je hebt verschillende pillen. Je hebt lichte, maar ook zwaardere en dat is de dosis. Niet dat je er meer moet slikken ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Een spiraaltje kan helpen en anders en implanon dat ik jouw arm gebracht kan worden. Dat is een soort kleine capsule dat 3 jaar werkt om in elk geval geen ongewenste kids te krijgen. Het spiraaltje werkt 5 jaar.

    Raisei schreef:
    (...)

    Maar verhogen in dosis als in ipv 1 pil 2 pillen slikken (als in, dubbel zo zwaar zeg maar in 1 pil) of ook echt een ander merk en zo?

    Nee, ik slik niet 2 pillen. Ze verhogen de dosis van het werkzame stof in het pilletje zelf ^^. Die van mij was verdubbeld en ik kreeg een ander merk.


    Seasons will change, but I shall remain

    En over het doorslikken: je moet minstens drie keer per jaar ongesteld worden om het beneden allemaal 'schoon" te houden. Advies van een huisarts!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Oscura schreef:
    (...)
    Nee, ik slik niet 2 pillen. Ze verhogen de dosis van het werkzame stof in het pilletje zelf ^^. Die van mij was verdubbeld en ik kreeg een ander merk.


    Dat bedoelde ik ook (: denk dat ik daar dan maar eens over ga praten, twijfel toch een beetje bij niet weten wanneer je ongesteld wordt

    @Perrfect: goed om te weten, thanks


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen