• Altijd als ik kettingen draag, verkleuren deze en sommige verkleuren al na 2/3 weken dragen. Het is niet dat ik er iets speciaals mee doe en doe ze altijd af tijdens het douchen. Mooie zilveren worden altijd helemaal bruin en ik had een prachtige ketting van €30 gekocht en die is ook al verkleurd binnen 1-2 weken en ik weet niet hoe dit kan. Het is niet alleen bij de goedkopere kettingen, maar ook bij de duurdere.

    Weet iemand hoe ik ze weer mooi kan maken? Ik heb zo'n zilver doekje geprobeerd, maar dat haalt helemaal niks uit. Dit weerhoudt mij er nu van om kettingen te dragen, terwijl ik ze écht wil dragen.
    (Iemand idee om het te kunnen voorkomen?)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Zijn ze van echt zilver of alleen een zilver laagje? Want dan ligt het gewoon aan de kwaliteit (denk ik). Al is 2/3 weken wel erg snel.


    The soul needs autumn.

    Google vertelt me dat het een teken is dat het echt zilver is (dat gaat roesten) en dat je het met een zilver moet poetsen met een chemisch middeltje, maar... Ik lees ook iets over de as van een sigaret? ik weet niet of dat echt slim is. Ik heb het zelf nog nooit gehad, enkel ringen die groen werden...

    Ik vrees dat het toch met de kwaliteit van het materiaal te maken heeft. Wat alleszins kan helpen om dit te voorkomen (of minder snel op te laten treden) is contact met water vermijden. Doe de ketting altijd uit als je gaat douchen bijvoorbeeld. Verder zei een vriendin van me eens dat je er doorzichtige nagellak op moet smeren om verkleuren te voorkomen. Dat heb ik ook gedaan bij een aantal ringen van me en dat helpt. Alleen zou ik er wel mee opletten aangezien je niet wil dat iedereen gaat merken dat er een laagje nagellak overheen zit (en dat is nog net iets moeilijker bij een ketting denk ik). Hoe je de kleur terug krijgt? Echt geen idee eerlijk gezegd.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik denk ook dat het toch met de kwaliteit van de kettingen te maken heeft...
    Gebruik je parfum? Ik heb dit ooit ook gehad met een goedkoper kettinkje, deze verkleurde heel snel doordat ik vrij royaal ben met mijn parfum.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Als het echt zilver is, kan het geen roest zijn. Als zilver niet gedragen wordt, wordt het vaak donker grijs/zwartig en dit kun je schoon poetsen met een speciale zilver doek/spulletje. Maar dit gaat ook weg als het in contact komt met de huid dus als je het dan langer draagt dan gaat het weg.

    Als het kettinkje een andere kleur wordt (brons of goudkleurig) is het een kettinkje van lage kwaliteit (dat heb je ook met ringen en dan krijg je vaak zo'n blauwe ring in je huid van de reactie).
    Hier kun je eigenlijk niet zoveel aan doen. Ik heb ook gelezen dat je dit soort ringen inderdaad kunt insmeren met topcoat (wat een gedoe) en dan kun je er iets langer van genieten. Let wel dat ook de topcoat eraf slijt en het dan als nog kan verkleuren.

    Als het echt zilver is wordt dat vaak aangegeven op de verpakking (ik weet dat six zo'n lijn heeft) en anders kun je bij een juwelier vragen of het dat daadwerkelijk is.
    Of bij de winkel waar je de ketting gekocht hebt natuurlijk!

    Verder zou ik het ook niet weten, wel jammer zeg!

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 12:19 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Als het echt zilver is, kan het geen roest zijn. Als zilver niet gedragen wordt, wordt het vaak donker grijs/zwartig en dit kun je schoon poetsen met een speciale zilver doek/spulletje. Maar dit gaat ook weg als het in contact komt met de huid dus als je het dan langer draagt dan gaat het weg.

    Als het kettinkje een andere kleur wordt (brons of goudkleurig) is het een kettinkje van lage kwaliteit (dat heb je ook met ringen en dan krijg je vaak zo'n blauwe ring in je huid van de reactie).
    Hier kun je eigenlijk niet zoveel aan doen. Ik heb ook gelezen dat je dit soort ringen inderdaad kunt insmeren met topcoat (wat een gedoe) en dan kun je er iets langer van genieten. Let wel dat ook de topcoat eraf slijt en het dan als nog kan verkleuren.

    Als het echt zilver is wordt dat vaak aangegeven op de verpakking (ik weet dat six zo'n lijn heeft) en anders kun je bij een juwelier vragen of het dat daadwerkelijk is.
    Of bij de winkel waar je de ketting gekocht hebt natuurlijk!

    Verder zou ik het ook niet weten, wel jammer zeg!


    Zilver kan wel degelijk roesten. Het is een minder edel metaal dan goud en kan oxideren.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 12:30 ]

    Ik had dat vroeger ook wel eens, en ik schrobde die kettinkjes dan schoon met tandpasta. Dat hielp meestal wel ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Zilver kan wel degelijk roesten. Het is een minder edel metaal dan goud en kan oxideren.


    Ten eerste roest is de oxidatie van ijzer, dus zilver kan niet roesten.

    Ten tweede is de oxidatie van zilver niet schadelijk voor je sieraden, dat is de donkere verkleuring van zilver en is er af te poetsen. Zilver is een edelmetaal en dus komt oxidatie daarvan zeker voor maar dat zal niet snel het geval zijn.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 12:49 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ten eerste roest is de oxidatie van ijzer, dus zilver kan niet roesten.

    Ten tweede is de oxidatie van zilver niet schadelijk voor je sieraden, dat is de donkere verkleuring van zilver en is er af te poetsen. Zilver is een edelmetaal en dus komt oxidatie daarvan zeker voor maar dat zal niet snel het geval zijn.


    Oké, my bad, sorry! In mijn woordenboek zijn oxidatie/roest en oxideren/roesten twee synoniemen die hetzelfde proces beschrijven. Mijn scheikunde is duidelijk lang geleden 🙊

    Als het echt xilver is, heeft het een keurmerk en dat kun je opzoeken. Dan kan je ook zien welke andere materialen er aan het zilver zijn toegevoegd. Ik denk dat er maar heel weinig zilver in jouw kertingen zit, zoals hierboven al is beschreven en dan kan je er niks aan doen. Zilver wordt alleen zwart als het roest en dat kun je niet te vaak poetsen, want op een dag poets je je ketting weg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Oké, my bad, sorry! In mijn woordenboek zijn oxidatie/roest en oxideren/roesten twee synoniemen die hetzelfde proces beschrijven. Mijn scheikunde is duidelijk lang geleden 🙊


    Hahaha. Ik vond het met biologie de leukste vakken van mijn bèta profiel (oké de enige leuke vakken van mijn bèta profiel).

    OT: veel succes! Hopelijk vind je een ketting die wel mooi blijft.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Als er geen stempel 925 in staat is het verzilverd en niet zilver. Verzilverde juwelen kunnen gemakkelijk verkleuren ook al kosten ze veel geld.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb zelf ook geen idee. Ik heb het zelf ook best een lange tijd gehad.


    Don't walk. Run, you sheep, run.