• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 20:36 ]

    Ik citeer de site van Kijkwijzer:

    Onder de 16 jaar, geen toegang
    Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd.
    Bij films met de overige leeftijdgrenzen worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten.


    26 - 02 - '16

    Nee, volgens mij mag dat niet.
    Als je naar een 12+ film wil maar je bent geen 12 mag je wel met een ouder iemand naar binnen. Maar dat geldt niet voor films voor 16+.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Of je moet geluk hebben en ze checken je ID niet (ze checkten mijn broertje eigenlijk ook nooit), maar anders mag je niet naar binnen als je onder de 16 bent.


    Caution first, always.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 20:37 ]

    Puur wettelijk niet, maar ik denk dat het ook een beetje afhangt naar welke bioscoop je gaat en wie daar achter de kassa zit. Kan je niet twee tickets in voorverkoop op het internet bestellen of bij zo'n automaat zodat je niet langs de kassa moet passeren maar gewoon de zaal in moet? In de Kinepolis geraak je op die manier echt zo en volledig zorgeloos binnen. Ik heb nog nooit iemand identiteitskaarten weten controleren in de zaal of voor de zaal en ik ben al ontelbare keren naar de bioscoop geweest. Ze komen daar al niet eens controleren of je wel betaald hebt. In die waar ik ga hebben ze dat zelfs nog nooit gedaan.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 18:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Mijn vriendinnen en ik wilden ooit naar een 16+ film gaan en we mochten niet binnen omdat we niet allemaal 16 waren (al scheelde het echt maar een paar maanden). Maar het ligt inderdaad heel erg aan wie er achter de kassa zit.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik werk toevallig bij een bioscoop (geen Pathé). En bij ons is de regel dat je gewoon 16+ bent bij een 16+ film. Elke keer weer worden we er op gehamerd te controleren en die ID's op te vragen omdat wij gewoon heel erg in de problemen kunnen komen wanneer we dat niet doen.
    De automaten zijn bij ons geen truc, want wij controleren de kaartjes zelf nog eens na voor je echt de zaal in kunt, maar ik weet dat dat niet overal het geval is dus succes. (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Riverbank schreef:
    Ik werk toevallig bij een bioscoop (geen Pathé). En bij ons is de regel dat je gewoon 16+ bent bij een 16+ film. Elke keer weer worden we er op gehamerd te controleren en die ID's op te vragen omdat wij gewoon heel erg in de problemen kunnen komen wanneer we dat niet doen.
    De automaten zijn bij ons geen truc, want wij controleren de kaartjes zelf nog eens na voor je echt de zaal in kunt, maar ik weet dat dat niet overal het geval is dus succes. (:


    Inderdaad het hangt er echt vanaf, denk ik. Als je weet dat ze in jouw bioscoop sowieso echt altijd voor de deuren staan te controleren als je naar binnen moet, dan is de kans niet zo heel groot dat je binnen zal kunnen geraken, want dan gaan ze er nu ook gewoon staan. Als er echter nooit een kat te bespeuren is om iets te controleren is de kans gigantisch groot dat het je lukt wanneer je het bestelt via een automaat of via het internet.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik denk dat ze het niet gaan merken. Bij mij denken ze ook altijd dat ik 15/16 ben, alleen omdat ik vroeg in de puberteit etc zit. Ik denk dat als hij er een beetje 16+ uitziet dat het wel goed komt. Maar het ligt er altijd aan welke bioscoop...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    MrGrey schreef:
    (...)

    Nouja, ik zit een beetje met mijn vingers te trommelen omdat mijn vriend al heel breed gebouwd is en een baard heeft. Hij ziet er veel ouder uit dan 15 hahah. Ikzelf zie er uit als een 11 jarig meisje. Laten we hopen dat ze niet om zijn ID vragen.

    Mijn broertje zag er destijds ook al ouder uit dan 16 en die lieten ze zo naar Django Unchained gaan, dus ik denk dat er hoop is. Succes :')


    Caution first, always.

    In Enschede (kinepolis) controleren ze nog in de zaal zelf en sturen ze mensen ook gewoon zonder pardon weg als ze te jong zijn. Dus dan helpt de tactiek van kaartjes kopen bij de automaat niet.

    Krolock schreef:
    In Enschede (kinepolis) controleren ze nog in de zaal zelf en sturen ze mensen ook gewoon zonder pardon weg als ze te jong zijn. Dus dan helpt de tactiek van kaartjes kopen bij de automaat niet.


    Dan hangt het echt van de locatie zelf af en niet van de keten^^


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het ligt er echt aan. De meisjes voor ons werden gecontroleerd, maar een vriendin en ik niet en ik zie er nou niet heel oud uit. O en we hadden allemaal kaartjes online gekocht, dus er wordt dan nog steeds gecontroleerd.


    Take risks and conquer your fears.

    Zelfs al wordt je, b.w.v.s., een week nadat je naar de film wilt gaan zestien mag je nog niet gaan. Zestien is zestien. Mijn zusje had daar bij een andere film ook al last van, omdat ze niet naar binnen mocht.

    Edit: Het wordt bij dit soort films ook echt wel gecontroleerd. Bij ons in elk geval wel.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2017 - 19:32 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik was vijftien toen ik naar Deadpool wilde; werd geweigerd om überhaupt kaartjes te kopen. Daarna zijn we naar de ticketautomaat gegaan en daar kaartjes gekocht, maar zonder succes want er werd weer om ID gevraagd bij de kaartencontrole. Uiteindelijk had ik mijn schoolpasje gephotoshopt en bij een aardige man mocht ik erin lol. De vrouw die een grugde op me had en van haar mocht ik er niet in, maar van andere mensen wel.
          Long story short, medewerkers dachten dat ik ouder was dan mijn vriendin die zestien was, maar uiteindelijk heeft die vrouw me uit de zaal gesleept toen de film net begon omdat ik geen ID had :'D Dus tja.


    I don't want you to die, I want you to suffer.