• "Welkom bij de maandelijkse motivatie van Story Of The Year!"


    Lieve SOTY-deelnemers,

    Graag willen wij deze vijfde editie iets doen om de motivatie hoog te houden bij ieder van jullie. Op deze manier hopen wij aan het einde van het jaar nog meer afgeronde stories in ontvangst te mogen nemen, de topics actiever te houden, jullie te helpen waar wij bij kunnen helpen en natuurlijk hopen wij dat het voor jullie nog leuker zal worden om deel te nemen aan deze, maar ook de volgende edities!




    WAT ZIJN WIJ VAN PLAN?
    Na overleg met de crew van SOTY zijn wij tot de conclusie gekomen dat Naomi/Navarro en Qing/Goud dit onderdeel, de zogenoemde Maandelijkse motivatie, op zich zullen nemen. Dit betekent dat jullie bij alle vragen en/of ideeën omtrent motivatie contact op kunnen nemen met een van ons!
    LET OP: Wij zullen ons beiden richten op een van de thema's. Qing/Goud zal het thema Royalty voor haar rekening nemen, wat betekent dat Naomi/Navarro het thema Gothic op zich zal nemen.

    De bedoeling is dat wij iedere maand een nieuwe motivatie zullen posten. Dit kan een workshop zijn, waar jullie bijvoorbeeld ideeën kunnen uitwisselen, tot een wordwar met jouw groep (Royalty en Gothic strijden tegen elkaar!) of juist individueel. Wij zullen jullie begeleiden, maar op deze manier willen wij er ook voor zorgen dat jullie inspiratie kunnen krijgen van elkaar.

    Heel veel succes gewenst,
    Gemotiveerde Naomi/Navarro en enthousiaste Qing/Goud

    FAQ (lees dit eerst door voordat je een vraag stelt)
    Editie maart:
    - Hoeveel personages mag je gebruiken?
    Zoveel als je maar wilt!

    FEBRUARI
    Onze eerste activiteit starten we met een groepswordwar! Deze loopt van 11 februari tot en met 28 februari. In deze periode zal team Royalty (alle ingeschreven verhalen in thema Royalty) strijden tegen team Gothic (alle ingeschreven verhalen in thema Gothic) door zoveel mogelijk woorden te schrijven. Om mee te doen hoef je je niet speciaal in te schrijven, want alle ingeschreven stories van SOTY doen automatisch mee. Meedoen met een ander verhaal is niet mogelijk!

    Woordenaantallen doorgeven gebeurt via PB. BELANRGIJK: Het geschreven stuk moet tussen 11 februari en 28 februari geschreven zijn!
    Je stuurt de PB naar Naomi/Navarro voor verhalen in het thema Gothic en naar Qing/Goud voor verhalen in het thema Royalty. De titel van de PB moet er als volgt uitzien: 'Woordenaantal Gothic/Royalty: *naam verhaal + aantal woorden*'. In het bericht zelf plaats je je geschreven stuk zodat er niet valsgespeeld kan worden met het aantal woorden. Graag niet meer dan één keer per dag je woordenaantal doorgeven. Je kan ook wachten tot 28 februari en alles dan in één keer doorgeven. De officiële uitslag zal 1 maart verschijnen.

    TUSSENSTAND:
    Royalty WINNAAR!!! (Qing/Goud)
    Woordentaantal: 6872
    Gothic (Naomi/Navarro)
    Woordenaantal: -


    MAART
    Onze tweede maandelijkse activiteit luiden we in met enkele leuke workshops: world building, personagevorming & achterflapteksthulp. Iedere SOTY-deelnemer is vrij om te kiezen of hij/zij wil meedoen. De workshops lopen heel de maand maart door. Inzenden gaat via het topic en vergeet zeker niet om elkaar te inspireren en te motiveren.


    World building: SOTY is nu al twee maanden begonnen en we nemen aan dat iedereen er al flink is ingevlogen (zo niet, dan kan deze workshop handig zijn!). Het lijkt ons leuk om elkaar te laten zien hoe jouw fictieve wereld eruit ziet. Zet de plek waar je verhaal zich afspeelt in kaart, maak er een (digitale) tekening van of knutsel een 3D-maquette. Wees zo creatief mogelijk! Het zal het schrijven veel gemakkelijker maken als je er ook een visueel beeld van hebt. Degene die zijn wereld het creatiefst weet te brengen, krijgt een shout-out van de SOTY-crew met een spotlightbeurt!


    Personagevorming: We nemen aan dat je je eigen personages al net zo goed kent als je eigen broek-of rokzak en zo niet, dan is het nu tijd om te gaan speed-daten! Vul onderstaande vragenlijst in over een van jouw/meerdere personages en wie weet ontdek je wel verborgen talenten of geheimen. Het leukste personage zal via social media in de bloemetjes gezet worden!

    - Waar zou je personage graag willen wonen op onze wereld?
    - Wat is de meest gênante situatie die je personage ooit heeft meegemaakt?
    - Lijkt je personage meer op de vader of op de moeder (zowel innerlijk als uiterlijk bespreken)?
    - Op welk dier lijkt je personage het meest?
    - Hoe is de grootste angst van je personage ontstaan?
    - Waarom heeft je personage juist die levensdroom?
    - Als je personage een (alcoholische) drank zou zijn, welke dan?
    - Hoe verliep de geboorte van je personage?
    - Zou je personage iets willen veranderen aan zijn lichaam en zo ja, welk deel?
    - Waar heeft je personage het meest spijt van?
    - Beschrijf je personage in één woord.



    Achterflapteksthulp: Altijd al moeilijkheden gehad met je verhaal te samenvatten in een korte, bondige, maar vooraal spannende achterflap? Samen met andere SOTY-deelnemers kan je hier je huidige achterflap droppen zodat iedereen, die wil, zijn kritisch oog erop kan werpen en een feedback voor je kan schrijven.


    Veel succes!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 2 maart 2017 - 11:50 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 maart 2017 - 10:44 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Komt er in april ook een workshop? (:


    The soul needs autumn.

    door enkele problemen achter de schermen zal er in april waarschijnlijk geen workshop komen, sorry daarvoor! We proberen de uitslag van maart zo snel mogelijk bekend te maken


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Goud schreef:
    door enkele problemen achter de schermen zal er in april waarschijnlijk geen workshop komen, sorry daarvoor! We proberen de uitslag van maart zo snel mogelijk bekend te maken


    Geen probleem hoor! Ik vroeg het me gewoon af zodat ik wist of ik dit topic wel/niet in het oog moest houden.^^


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Geen probleem hoor! Ik vroeg het me gewoon af zodat ik wist of ik dit topic wel/niet in het oog moest houden.^^


    Dat is goed, hoor ^^ ik dacht dat ik het al gepost had, maar goed dat je me eraan herinnerde (;


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Maar er is dus ook niks voor mei?