• -

    [ bericht aangepast op 2 juni 2017 - 11:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind 'Gruwelen der Verraad' wel mooier klinken en ook beter pas bij het eerste boek. Toch vind ik 'Gruwelen des Verraad' ook niet verkeerd klinken hoor. Al snap ik wel heel goed dat je er een beetje van baalt en het zelf niet geweldig vindt klinken.
    Anyway naar mijn idee klinkt de titel zeker niet lame.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2017 - 10:15 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Na wat research doen moet het volgens mij zelfs Gruwelen des verraads worden, maar ik snap het niet heel goed haha. Is hier toevallig een Neerlandicus die mij kan helpen? :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damn het is drie jaar geleden dat ik die Nederlandse naamvallen gehad heb. Ik kan straks wel even mijn boek zoeken.
    Ik vind de titel wel goed bij die andere passen.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb een Middelnederlands boek hier liggen, dus ik zal het later even controleren.

    Wat ik op internet kan vinden is dat het een genitief is van een onzijdig woord, dus moet het inderdaad 'des' (van het) zijn en daarnaast een s achter verraad.
    Het is ook "heer des huizes".


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Tbh vind ik Gruwelen des Verraads juist mega cool klinken, haha. En hoewel de des misschien niet meer gelijk is aan de der, eindigt Verdoemenis ook op een S net als Verraads, dus ik vind het ook niet slechter passen daardoor.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik moet inderdaad Verraads worden, bedankt voor het meezoeken, Perffect.

    En dat is eigenlijk ook wel waar, Anna! Dat matcht inderdaad wel weer mooi :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Gruwelen des Verraad klonk nog wel oké, maar Gruwelen des Verraads klinkt écht mooi! En zoals Goldstein zei past het mooi achter Schaduwen der Verdoemenis.
    Maar als er dan een derde deel komt, gaat het wel nog moeilijker zijn om die in het rijtje te laten passen vrees ik. (;


    The soul needs autumn.

    Dat zou vooralsnog Stervenskreet der vallenden worden, dus dat past op zich wel. Eindigt dan wel niet op een s, maar het laatste woord begint al telkens met een V.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tbh, als je het tweede deel "Luotisade ||" zou noemen zou ik dat wel een klein beetje lame vinden. x'D
    Maar deze titel past goed! I like it. :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het vet klinken! Sowieso klinkt des verraads beter dan des verraad in mijn oren, dus ik denk dat het inderdaad dat is, haha. Nice! c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gibbs schreef:
    Tbh, als je het tweede deel "Luotisade ||" zou noemen zou ik dat wel een klein beetje lame vinden. x'D
    Maar deze titel past goed! I like it. :3

    Hehehe, dit dus.


    Don't walk. Run, you sheep, run.