• De stelling van deze week luidt:
    Het overdragen van een SOA moet strafbaar worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Patholoog schreef:
    (...)

    Iedereen kan een stelling gewoon inleveren in dit topic.

    Dat weet ik, hehe. Maar ik zie ze het daar zelden vandaan halen en was eerder verstomt waarom ze zulke stellingen kiezen, hehe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Onzin zeg...

    Zo als vele al zeggen, sommige weten het nog geeneens.

    En dan zouden ze beide een boeten moeten krijgen. Want beide personen zijn verantwoordelijk voor wat er gebeurt. Zeg maar.


    Treat People With Kindness

    Horvath schreef:
    En het overdragen van griep ook dan? :W


    Lmao, besides de verantwoording voor veilig vrijen komt van twee kanten. ;- )


    We're all mad here.

    Clowder schreef:
    (...)
    Dat weet ik, hehe. Maar ik zie ze het daar zelden vandaan halen en was eerder verstomt waarom ze zulke stellingen kiezen, hehe.

    De mods doen hun best voor ons ^^

    haha


    i put the fun in funeral

    ik zou eerder zeggen, maak het verplicht om je eens in de zoveel tijd te laten checken. maar eerlijk gezegd ben ik daar ook geen heel groot voorstander van omdat ik een hekel heb aan dokters 😎

    Krullie schreef:
    (...)
    De mods doen hun best voor ons ^^

    Ik heb niet gezegd dat ze dat niet doen ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens met de stelling. Natuurlijk heb je rotzakken die expres een ander die ziekte bezorgen terwijl ze weten dat ze het zelf hebben, maar velen weten dat niet eens van zichzelf. Goede voorlichting, het stoppen met stigmatiseren van mensen met een SOA ,is beter zodat mensen die bang zijn dat ze het hebben er makkelijker over kunnen praten en dit laten onderzoeken. Dan voorkom je effectiever besmettingen dan straffen opleggen.

    Het mensen in een hokje stoppen op grond van wat ze hebben meegemaakt is een ander onderwerp, maar het heeft wel verband met dat die ziekte onnodig wordt doorgegeven, omdat zo veel het niet bij zichzelf laten onderzoeken, van wege die angst om uitgesloten te worden in hun sociale leven.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2017 - 13:47 ]

    Het is al een miljoen keer vermeld in dit topic: Het is pure onzin. Er lopen zó veel mensen rond die zich er niet eens bewust van zijn dat ze een SOA hebben omdat sommige SOA's gewoon erg sneaky zijn. Dan denken ze dat hun junk in orde is en hebben ze onveilige seks met anderen. Zou je die mensen serieus een boete of celstraf geven?

    Al heb je (vooral in Amerika) in de gayscene wel mannen die erop kicken om HIV over te dragen. Gelukkig worden die personen wel snel ontmaskerd en berecht. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Nee, ik vind van niet, want het zou maar zo kunnen zijn dat iemand niet weet dat hij een SOA heeft.
    Dan zou het toch oneerlijk zijn om ze te straffen voor een "misdaad" waarvan ze niet weten dat ze die begaan hebben?
    Ik snap dat sommige mensen het in eerste instantie vinden, maar als je er even over nadenkt...

    Ik ben het ergens wel eens met de stelling, maar met de nodige bijschavingen. "Het overdragen van een SOA'' in het algemeen, dat kan niet berecht worden omdat het meestal niet met opzet is. Die mensen hoef je niet te veroordelen. Ik vind echter wel dat die etters die uit zijn op mensen hun levens te verwoesten en expres HIV gaan overdragen berecht zouden moeten worden. Het moet vreselijk zijn voor de slachtoffers om te weten dat iemand die alles kapot gemaakt heeft voor jou er zo gemakkelijk mee wegkomt. Ik vind de mindset van mensen die zo'n zaken doen even crimineel als die van een verkrachter, stalker, vluchtmisdrijfpleger... De pijn van de slachtoffers moet erkent worden.
    Een HIV - diagnose gaat via een dokter, dus er is bewijs dat de persoon op de hoogte was. Hoe dan ook, ik denk dat je toch moet uitkijken want er bestaan ook etters die mensen willen pesten door te zeggen dat die partner hun expres met HIV besmet heeft, terwijl het gewoon een ongelukje was. Zoals van die slechte vrouwen die bij de politie gaan beweren dat hun man hun heeft verkracht, terwijl dit niet het geval is, gewoon om hem een hak te zetten. Valse aangiftes zijn typisch gedrag bij pestkoppen, dus er moet sprake zijn van bewijzen, maar zoiets is moeilijk te bewijzen, denk ik, aangezien het om een intieme situatie gaat en niemand erbij was. Maar mocht het achterhaalbaar zijn, dan ben ik het persoonlijk helemaal eens met de stelling, maar dan alleen als het gaat om HIV of iets levensbedreigend. Er moet dus echt kwaad opzet zijn en er moeten bewijzen zijn dat er kwaad opzet is gepleegd.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2017 - 11:59 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Griep en SOA's vergelijken vind ik wel een beetje zwart wit. Ik vind dat het overdragen van HIV/AIDS wel bestraft moet worden. Ik vind dat er meer controle gemaakt moet worden op zulke ziektes en als iemand deze ziekte heeft de ander attent op moet maken. Aids is niet zomaar een ziekte en verwoest jaarlijks ontelbare levens. Misschien dat we in Nederland goede medicijnen tegen aids hebben, maar dat is lang niet zo in alle landen, waardoor er vele aan sterven. Daarnaast gun ik niemand om door een roekeloos 'pleziertje' voorgoed aan de medicatie te moeten.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Laat ons het da n op z'n minst houden op "het willens en wetens overdragen van SOA's" of zo, want anders wordt het wel wat moeilijk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried