• Deelnemers


    1. Jehan
    2. Varekai
    3. FireKeeper
    4. kehlani
    5. Roosje_8

    6. Tuena
    7. Scipio
    8. Marveldrake
    9. Hephaistion
    10. FreeThyself

    11. DreamerN
    12. wizardnightM
    13. Sucrose
    14. AdoreDelano
    15. Snapple

    16. Divide
    17. meleys
    18.
    19.
    20.



          Het is onrustig in Westeros. Wetend dat er het mogelijkheid is van een omverwerping, huurt Koning Robert Baratheon de gilde van huurmoordenaars in: De Faceless Men. Maar iets ging fout en De Faceless Men zijn nu losgeslagen. Het succes van De Faceless Men is ongeëvenaard. Als gevolg ervan is absoluut niemand meer veilig. Zowel de Highborns als de smallfolk zijn nu aan de genade van de Faceless Men overgelaten. In een poging om te overleven, werken er voor het eerste keer in de geschiedenis, alle noblehuizen van Westeros samen. Het is samenwerken of langzamerhand afgeslacht worden.

    Beste user van Westeros

    Hierbij wil ik jou hartelijk bedanken voor het meedoen aan mijn wedstrijd. Ik heb echt veel tijd erin gestoken en ik hoop van harte dat je het eindresultaat ook even leuk vind als ik. Voordat het spel namelijk gaat beginnen, wil ik eerst graag de huisregels eens doornemen en bespreken zodat het een leuk en vooral eerlijk spel wordt met interessante theorieën.


    Grondwetten van Westeros
    • Aan de huisregels van 'Quizlet.nl' houden. Dit houdt in dat schelden, pesten, ruzie maken en elkaar bedreigen ten strengste verboden is.
    • Rollen mogen niet doorgegeven worden. Houd deze dus voor jezelf! Komen we achter dat je jouw rol door heb gegeven, zullen er sancties volgen.
    • Samenwerking mag. Ook buiten het wedstrijdtopic, mogen theorieën worden besproken. Dit zolang huisregels van Quizlet niet worden overschreden.
    • En ten slotte: Geef naamsveranderingen en afwezigheden alsjeblieft door. Dit omdat ik verwarring en fouten als gevolg van onduidellijkheid wil voorkomen




    Rollen
    Jaqen H'ghar (1) [Alfawolf]: Jaqen H'ghar is het hoofd van de Faceless Men. Deze persoon staat in direct contact met mij. Dus wanneer er onderling bekend is wie De Faceless Men eruit stemmen, dan geeft diegene dit door aan alle wedstrijdhouders.

    Faceless Men (4) [Weerwolven]: zijn een gilde van huurmoordenaars die Westeros stuk voor stuk afslachten in een poging om in het einde, zelf met een eigen orde te komen. Dit doen ze door elke nacht een burger te doden. Wie deze mysterieuze personen zijn is onbekend. Bij elke walk of shame (dag) komen alle spelers bij elkaar en wordt er gestemd op een verdachte.

    The Waif (1) [Valse weerwolf] : De waif is een lid van de Faceless Men, maar heeft stiekem zijn eigen plannen. Als de Faceless Men besluiten dat iemand dood moet, veranderd de Waif soms de slachtoffer. De waif kan maximaal drie keren het gekozen slachtoffer van de Faceless Men veranderen en dit doorgeven aan de wedstrijdhouder(s) via PB. Let er wel op dat dit vóór de opgegeven deadline moet gebeuren! De spelers komen er echter niet achter wie het werkelijke slachtoffer was.

    Mercenary (1) [Heks]: Een mercenary (huursoldaat) is een onafhankelijke soldaat die geen officiële loyaliteit heeft aan een heer of land, maar die in plaats daarvan zijn diensten verhuurt voor betaling. Ze zijn het meest bekend onder de term 'sellsword', omdat ze hun diensten verkopen met een zwaard.
    De mercenary kan drie keer zijn diensten verkopen. De drie diensten die zij kan uitvoeren zijn: (1) users van de dood besparen (1) user doden en (1) user van rol laten veranderen.

    Whores (2) [Sletten]: Ros en Shae zijn whores. Whores zijn sletten die elke nacht bij een willekeurige burger kunnen slapen. Als een slet bij iemand aan het slapen is die dat nacht vermoord wordt door de Faceless Maan, gaan ze automatisch ook dood.

    Lord Varys (1) [Ziener]: Varys heeft een network van little birds (spionnen) die hem informatie geven. Als gevolg ervan is er mogelijkheid dat Varys achter de identiteit van de Faceless Men kan komen. Deze persoon kan na elke stemdag aan de wedstrijdhouders om een rol van een specifieke burger (user) vragen.

    Queen Cersei (1) [Silencer]: Queen Cersei heeft veel geheimen en wilt deze allemaal behouden. Elke avond kiest ze een user om te silencen. Deze persoon mag dan niet meepraten of stemmen. Als zij dit toch doet, wordt haar stem gediskwalificeerd. Een silencer kan ook een lid van De faceless Men een silencen. De silencer werkt dus alleen overdag, 's nachts kan de speler in kwestie wel gewoon weer mee praten. Een silencer mag niet twee keren achter elkaar dezelfde speler kiezen geven.

    Talisa Stark [Genezer]: Talisa Starks is een genezer. Haar gaven zijn om mensen te beschermen. Dit personage mag elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven, ook zichzelf. Het mag niet twee nachten na elkaar dezelfde persoon zijn.

    Hallyne [Pyromancer]: De pyromaan kan eenmalig een huis van een burger in brand steken. De burger blijft in leven, maar verliest wel zijn speciale eigenschappen.

    Koning Baratheon (1) [Burgemeester]: Koning Baratheon is in deze spel de burgemeester. Iedereen mag weten wie deze user is. User met deze rol mag zelf kiezen of ze het bekend maakt of niet.

    Priest (1) [Cupido]: Een priest kan een huwelijk sluiten tussen twee burgers. Wanneer één van deze twee mensen wordt vermoord, dan sterft de ander vanzelf uit liefdesverdriet. Pas als twee gehuwde personen dood zijn, kan de priest weer een huwelijk sluiten.

    Jon Snow: Deserter (1) [Zondebok]: Deserter is iemand die zijn wachtpost verlaat. Het straf die hieraan is verbonden, is de dood. Wanneer er bij de stemming een ex aequo ontstaat (gelijkstand tussen twee of meerdere users) zal de deserter, ongeacht de stemming, gedood worden.

    Grand Maester Pycelle (1) [Dorpsoudste]: De maester Pycelle is een zeer opgeleide persoon. Daarom kan hij of zij het eerste aanval van een Faceless Men overleven. Bij een tweede aanval gaat hij toch dood.

    Khal Drogo (1) [Jager]: Khal drogo is een dothraki krijgsheer en word vaak “the great khal” genoemd. Als hij dood gaat, wilt hij er zeker van zijn dat diegene niet kan zeggen dat hij het machtige khal drogo heeft vermoord en neemt degene die verantwoordelijk is voor zijn dood mee naar de graf. De jager kan zovel overdag als ‘s nachts (bij zijn dood!) iemand kiezen om mee naar de graf te nemen.

    Peter Baelish [Nog onbekend] Ik ga even iets nieuws proberen. Degene die Peter Baelish als rol krijgt, mag zelf een rol kiezen! Echter gelden er natuurlijk wel een paar regels. Zo mag je geen rol kiezen die al hierboven staat. Ook kan je geen zevende wolf worden. Je mag zelf het wereldweb afgaan en terugkomen met een rol die bij weerwolven van wakkerdom hoort en dan verwerk ik het rol in het spel. Je mag 1x je rol kiezen, dus kies goed!

    Daenerys Targaryan [Nog onbekend!] Hetzelfde als bij Peter Baelish kan de user met deze rol, zelf het web afgaan en terugkomen met een zelfgekozen rol. Zelfde regels als bij Peter Baelish voor het kiezen van een rol, gelden ook voor Daenerys Targaryan.

    Noble (10-15) [Burger]: Leden van Noblehuizen zijn de versie van burgers in deze spel. Overdag kunnen ze overleggen, maar ‘s nachts slapen ze.


    Organisator
    • Poncho
    •
    Ook ben ik op zoek naar een co-wedstrijdhouder. Kantidaten moeten aan drie eisen voldoen: (1) Tijd hebben, (2) Kennis hebben van het spel en GOT en (3) bereid zijn om facebook en telefoonnummer te wisselen.


    Vragen
    Mag ik mijn rol doorgeven?
    Nee, je mag je rol niet doorgeven. Iets wat geheim is, blijft geheim.

    Hoe weet ik wanneer ik moet stemmen?
    Ik zal zelf aangeven wanneer het overdag is en de stemming dus open is.

    Hoe breng ik mijn stem uit?
    Dit doe je heel gemakkelijk via een reactie in de story op de dag van de vergadering. Als het 's nachts is, moeten de deelnemers met een speciale rol Poncho een privé bericht sturen. Het is dus aan te raden om een abonnement te nemen op de story.

    Hoe lang duren de dagen en hoe lang duurt de nacht?
    De dagen duren normaal gesproken drie dagen lang, hetzelfde geldt voor de nachten. Soms kan dit wat langer duren, want ik zit op de Uni en soms moet ik me opeens richten op school. Vooral als het groepsopdrachten zijn. Als er na zestien weken nog steeds geen vooruitgang is, dan maken wij zelf bekend wie er gewonnen heeft. Dus als er bijvoorbeeld meer Faceless Men zijn dan Noble burgers, dan hebben de Faceless Men gewonnen. Omgekeerd is dit dan ook het geval.

    Wat gebeurt er als ik wordt gedood door de faceless men?
    Als je door de Faceless Men wordt gedood, of het nu terecht was of onterecht en je niet gered werd door de heks, dan ben je ook echt dood. Je houdt je dan stil en je mag niets doorvertellen.

    Wat gebeurt er als ik een paar dagen weg bent?
    Dan hebben wij graag dat je dit mededeelt. Als je in de tussentijd wordt gedood, dan ben je helaas niet gered. Het spel gaat dus ondanks jouw afwezigheid, gewoon door en wordt je niet bespaard van de dood.

    Maar waarom zou ik dan mededelen dat ik weg ben?
    Dit voorkomt dat je niet onterecht waarschuwingen ontvangt. Bij de derde waarschuwing lig je er namelijk automatisch uit.

    Wat gebeurt er als ik me inschrijf en niet reageer?
    Dan krijg je een waarschuwing van ons. Je krijgt niet meer dan twee waarschuwingen! Hierna wordt je uit het spel gezet.

    Wat moet ik doen als ik nog vragen hebt?
    Alle vragen die je hebt mogen gesteld worden. Ik ben geen weerwolf, dus ik bijt niet!!


    Story
    Link naar story
    Voor het zekerheid, neem je een abo, om niks te missen.


    Doden
    Lijst van dode burgers komt hier te staan


    Afwezigen
    Users die afwezig zijn komen hier te staan


    Whats App
    Users die in het groepchat willen, moeten mij via pb hun telefoon nummer doorgeven.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 18:12 ]


    -

    Ik had het met walkers verwacht, maar dit heeft ook wel wat (:
    Ik wil wel weer eens meedoen, alleen ik zit niet meer heel actief op facebook, dus dat is het enige waar ik bij twijfel of ik het zou willen delen of niet :$

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 22:30 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    PICK ME, PICK ME. Dit lijkt me zo gaaf!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Jolllly schreef:
    Ik had het met walkers verwacht, maar dit heeft ook wel wat (:
    Ik wil wel weer eens meedoen, alleen ik zit niet meer heel actief op facebook, dus dat is het enige waar ik bij twijfel of ik het zou willen delen of niet :$

    Hahaha, White Walkers praten niet. Dat was mijn issue :Y)
    Maar facebook delen hoeft ook niet echt hoor. Dat is alleen voor een co organisator. En nummer uitdelen als een speler is ook geen verplichting ;')


    -

    Poncho schreef:
    (...)
    Hahaha, White Walkers praten niet. Dat was mijn issue :Y)
    Maar facebook delen hoeft ook niet echt hoor. Dat is alleen voor een co organisator. En nummer uitdelen als een speler is ook geen verplichting ;')

    Fair point.
    Ooh dan las ik verkeerd en mooi, dan kan ik meedoen dus (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Varekai schreef:
    PICK ME, PICK ME. Dit lijkt me zo gaaf!

    I appreciate your enthousiasm :Y)


    -

    Poncho schreef:
    (...)
    I appreciate your enthousiasm :Y)


    I appreciate the time and effort you put into this _O_


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Count me in ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    IK


    Heaven is a place that we all have

    Varekai schreef:
    (...)

    I appreciate the time and effort you put into this _O_

    Haha, awh, you are most kind :Y)

    FireKeeper schreef:
    Count me in ^^


    taeh schreef:
    IK


    Welcome, welcome!


    -

    I’m in ^^


    "All monsters are human"

    OMG this is so great , i'm in


    Firm believer of all that is magic

    Oké, ik twijfel echt ontzettend hard of ik mee ga doen. Alleen heb ik een vraagje, is het een probleem dat ik enkel het eerste boek heb gelezen (de tweede is er nooit in de bib, ugh)?

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 10:01 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik doe graag mee

    Oeh, count me in ^^


    Stenenlikker

    Yesss, ik doe mee!
    (Leuk thema voor weerwolven, btw! (; )


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall