• Maar ik ben nog nooit zo blij geweest met een 'planswijziging'.

    In de derde klas was het zo ver, een profielkeuze maken. Ik heb er lekker twee jaartjes over na mogen denken, omdat ik de derde over moest doen. Ik was vrij zeker van mijn besluit, een Economie & Maatschappij profiel met wiskunde B (dingen met meetkunde). Niet dat ik die wiskunde later ergens voor nodig ging hebben, maar ik wilde per se wiskunde B. Maar ik ben helemaal niet goed in wiskunde, het vierde jaar heb ik bijna alleen maar zitten struggelen met de wiskunde, ook qua tijd bij de toetsen, ik wist wel hoe het ging maar ik deed er veel te lang over. Toen kwam ik in 5vwo. Ik snapte wiskunde wel, maar ik deed er veel te lang over. De wiskundeleraar had mij na de les al een keer langer laten zitten om te vertellen dat ik misschien over wiskunde A (kansrekening en statistiek) na moest denken, maar dat ik wel snel moest beslissen; anders was het niet meer mogelijk om te switchen. Dat was in oktober. Ik, zo eigenwijs als ik ben, ging lekker door met wiskunde B, dat differentiëren en integreren snapte ik heel goed en ik wist zeker dat ik voor de toets een goed cijfer zou krijgen. Dat dat een 4,3 was, was na mijn toets uit de toetsweek ervoor (een 3,2 die ik herkanst had naar een 4,7) een grote domper. Toen dacht ik: "Ach, hoofdstuk 5 en 6 zien er niet heel moeilijk uit" maar de werkelijkheid bleek heel anders. Ik kwam bij hoofdstuk 5 niet verder dan de eerste vraag van de eerste paragraaf, bij hoofdstuk 6 bleef ik bij de voorkennis al hangen. Ik heb lessen gespijbeld, fysioafspraken tijdens de lessen wiskunde ingepland, andere activiteiten tijdens wiskunde ingepland. De lessen dat ik wel bij wiskunde zat, heb ik heel erg zitten struggelen met de sommen tijdens de les en eigenlijk niets meer gedaan. Het lukte gewoon niet en het was ontzettend demotiverend.

    Afgelopen maandag heb ik bij een klas 3vwo'ers een 'voorlichting' gegeven over de profielkeuze. Ik vertelde de kinderen dat ik een Economie & Maatschappijprofiel had met wiskunde B. En ze vroegen allemaal: "Waarom heb je wiskunde B gekozen?" en toen dacht ik: "Ja... Waarom eigenlijk?" De dag erna had ik projectdag (waardoor ik weer geen wiskunde had), maar toen ik die woensdag in de wiskundeles weer 70 minuten niks zat te doen, dacht ik: "Dit kan zo niet langer." Ik heb aan vriendinnen een wiskunde A boek gevraagd om te kijken wat ze allemaal kregen, maar ik kon er geen kaas van maken. Ik schrok, wiskunde B trok ik niet langer meer, maar wiskunde A was ook geen optie want dat was allemaal zo anders! Ik had donderdagochtend een geschiedenispresentatie die 'facultatief' was (en verplicht voor de mensen die moesten presenteren) en twee vriendinnen van mij konden eigenlijk niet omdat ze dan wiskunde C zouden moeten missen, maar dat was geregeld voor de presentatie. Ik heb toen even in hun wiskunde C boek zitten bladeren. Dat is gelijk aan wiskunde A (statistiek en kansberekening) maar dan wordt er wat minder diep op ingegaan. Ik dacht: "Ik moet dit gewoon proberen. Er is geen andere optie, en ik moet m'n diploma halen." Dus ben ik met een vriendin naar de decaan gestapt in het tussenuur en gevraagd of het mogelijk was om van wiskunde B naar wiskunde C over te stappen. Ik moest het twee keer uitleggen, de decaan geloofde niet wat hij hoorde. Maar goed, hij heeft mijn profiel bekeken en ik zou moeten overstappen naar een Cultuur & Maatschappij profiel. Daarna heb ik nog met m'n mentor gesproken, de afdelingsleider en m'n wiskundedocent waren niet op school dus dat moest een dag wachten. Vrijdag ben ik naar de afdelingsleider gegaan, die hetzelfde reageerde als iedereen, maar die heeft toen weer gevraagd of ik wist wat voor gevolgen het zou hebben en ik zei dat ik er goed over na had gedacht. Ik had m'n wiskundeleraar een mail gestuurd, die hij heel duidelijk vond (ik vond 'm zelf nogal vaag tho). Hij vroeg ook of ik over de gevolgen nagedacht had. Daarna heb ik nog met m'n mentor gesproken en ik had tussendoor ook ergens met de wiskunde C docent gesproken, waarvan ik zelfs een knuffel kreeg omdat de tranen in haar ogen sprongen, ze had nog nooit zoiets gehoord en vroeg 'Wie heeft jou dit aangedaan?" en ik zat daar zo van "eh... ikzelf..." en alles ook nog eens doorgesproken.

    Daarna haalde m'n mentor me nog een keer uit de les om wiskundeboeken te geven omdat ik wat in moet halen (ik heb een week voor 4 hoofdstukken van elk 8 paragrafen) en m'n ouders moesten gebeld worden over deze switch (ik heb toen m'n moeder maar even snel geappt want ik had het nog helemaal niet besproken thuis omdat m'n ouders heel graag wilden dat ik wisB bleef volgen). Maar het is allemaal goed gegaan, ik ben nu braaf bezig met die hoofdstukken inhalen (dat is van de stof van vwo4, de stof van vwo5 moet ik nog beginnen met inhalen maar da's over een week oid) en ik heb alleen nog een handtekening van m'n ouders nodig en dan heb ik officieel een CM-profiel met wisC.

    Dus, om een lang verhaal kort te houden:
    Ik ben in minder dan 1 week tijd veranderd van profiel, EM naar CM, en van wiskunde B naar wiskunde C (wat 2 niveautjes omlaag is). Iedereen verklaart mij voor gek, maar ik ben nog nooit zo zeker geweest van een keuze. Wiskunde is altijd al een struikelblok voor mij geweest, wat nu enigszins opgelost is en waardoor ik mij nu kan focussen op economie (waar ik een 4 voor sta).

    Om dit topic nuttig te houden:
    Hebben jullie laatst nog een keuze gemaakt / knoop doorgehakt waar jullie ontzettend blij mee waren / echt een goed gevoel over hadden?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wiskunde is gewoon een klote vak. Ik heb alleen maar de knoop doorgehakt te stoppen met mijn opleiding een tijd terug, maar of ik daar nou zo blij van ben geworden is vers twee =p Wel knap dat jij de beslissing hebt genomen :)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Wiskunde is gewoon een klote vak. Ik heb alleen maar de knoop doorgehakt te stoppen met mijn opleiding een tijd terug, maar of ik daar nou zo blij van ben geworden is vers twee =p Wel knap dat jij de beslissing hebt genomen :)


    Ja. Wiskunde is stom, beetje jammer dat het verplicht is...

    Welke opleiding deed je dan?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Klinkt als een goede keuze, Vincie!

    Ik had Economie & Maatschappij met wiskunde A. Ik wist alleen maar dat A gebruikelijk was bij E.M. en B meer was voor de scheikunde en natuurkunde mensen. En dat B moeilijker was.
    En dat C hoorde bij het profiel van de talen: C.M.
    Dus ik dacht al huh? Switchen naar wiskunde C?

    Maar Vincie, als je nu CM doet zijn er dan niet nog meer vakken die vervallen of erbij komen? Je moet een extra taal hebben, Economie is niet verplicht.. als ik t me goed herinner.

    Toen ik in de derde zat, kreeg ik te horen dat we wiskunde mochten laten vallen. Ik kon wel huilen van blijdschap en heb ook al mijn andere vakkenkeuzes daarop gebaseerd. :'D
    Iedereen zei tegen me dat ik gek was om geen wiskunde te nemen, maar ik heb het echt niet nodig en ik kan het ook echt niet. Mijn grootste angst was om te zakken puur omdat ik slecht was in wiskunde, haha. Uiteindelijk ben ik geslaagd en heb ik ook een gezegend jaar zonder wiskunde gehad en ik heb voor de rest geen moment gehad waarbij ik een hoek moest berekenen of sin cos tan moest gebruiken. Het leven is heerlijk.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Heel veel mensen leven nog steeds met het idee dat CM een pretpakket is en dat je met wiskunde C niks kunt, maar dat is echt onzin. (Been there, done that.)
    Wiskunde was ook altijd mijn struikelblok, dus ik was zo blij dat ik C kon kiezen. Zelfs toen was het nog tricky, want ik ging met een 4.7 gemiddeld mijn examens in voor wiskunde, dus iedereen dacht dat ik niet zou slagen, maar het examen was zo goed te doen dat ik door een 7.2 met een voldoende slaagde voor wiskunde tegen iedereens verwachtingen in. :')
    Ik heb een aantal maanden geleden besloten om te stoppen met mijn universitaire opleiding (Pedagogische Wetenschappen), omdat er ziek veel statistiek/analyse in zat en ik me er gewoon niet op mijn plek voelde. Daarna besloot ik een half jaar (minstens) naar 'het buitenland' te gaan als au pair, dus nu woon ik in Brussel en ik ben extreem blij met deze keuze.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik wil zelf héél graag een E&M profiel met Wiskunde B omdat ik niets bak van wiskunde A. Ik zit nu in de derde. Wat bij mij eigenlijk het grootste probleem is, is dat ik niet zo goed ben met formules, maar Wiskunde A ga ik helemaal niet halen (en E&M was gewoon perfect voor mij). Ik zit heel hard te twijfelen.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Fuck wiskunde
    Maar je houdt dus wel gewoon economie?


    i put the fun in funeral

    Ik snap die hele wiskunde A, B, C en D compleet niet (bij ons is de keuze min of meer gewoon: alles maar niet uitgediept, alles meer uitgediept, alles vrij uitgediept, alles heel erg uitgediept, om het heel zwart-wit te schetsen), maar ik ben heel blij dat je zo zeker bent van je keuze! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gelukkig dat je het hebt kunnen aanpassen!
    Een vriendin van me wilde ook perce Wiskunde B (wel havo-niveau) en zij is daardoor keihard blijven zitten, haha.

    Ikzelf heb niet echt een knoop doorgehakt, behalve dan misschien dat ik eindelijk ga leren aangezien mijn examens om de hoek zijn (':
    Yay voor 5 jaar niks doen en nu alles inhalen in de 2 maanden voor mijn examens (en 18 dagen voor mijn derde SE-week die ik moet killen, anders mag ik niet naar vwo D: )
    Whoo.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik heb zelf wiskunde B gedaan en ik snap heel goed hoe je je voelde! Ik heb het uiteindelijk met heel hard werken gehaald. Nu zit ik op de universiteit en heb eigenlijk niks aan wiskunde B, ik krijg alleen maar statistiek(wiskunde A).

    Ik wens je veel succes met wiskunde C! Klinkt als een goede keuze ;)


    Treat people with kindness

    Krullie schreef:
    Klinkt als een goede keuze, Vincie!

    Ik had Economie & Maatschappij met wiskunde A. Ik wist alleen maar dat A gebruikelijk was bij E.M. en B meer was voor de scheikunde en natuurkunde mensen. En dat B moeilijker was.
    En dat C hoorde bij het profiel van de talen: C.M.
    Dus ik dacht al huh? Switchen naar wiskunde C?

    Maar Vincie, als je nu CM doet zijn er dan niet nog meer vakken die vervallen of erbij komen? Je moet een extra taal hebben, Economie is niet verplicht.. als ik t me goed herinner.


    Ja, wisA is gebruikelijk bij EM, dat klopt inderdaad. Maar eigenwijze ik wilde ooit per se wisB, ook om van die stomme verhaaltjessommen en de boomstamdiagrammen af te komen, want daar was ik altijd oh zo slecht in (maar in alles eigenlijk).

    Ja, wisC is alleen mogelijk bij CM, daarom moest ik van profiel veranderen. Maar mijn vakken blijven verder gelukkig hetzelfde! Al baal ik wel dat ik niet gelijk een CM-profiel heb gekozen, want dan had ik ook nog Frans kunnen hebben ipv economie. Maar ik had zo'n pesthekel aan Frans dat ik voor economie had gekozen, waar ik ook bagger in ben, maar ja. Nu heb ik, als ik bijgewerkt heb met wisC, alle focus over voor economie, dan lukt dat misschien ook wel beter. Met economie heb je ook continue kansberekening... Ik had eigenlijk mijn plusvak (sociale wetenschappen) moeten laten vallen, maar dat mag ik nu de eerste weken (nou ja, eigenlijk de weken tot aan de toetsweek) als zelfstudie volgen gelukkig. Dankzij mijn wiskundeleraar die er vertrouwen in had dat ik aan 2x in de week wisC wel genoeg zou hebben en de derde keer (die samen valt met sociale wetenschappen) niet per se nodig was. Maar om bij te werken moet ik voorlopig wel al die lessen volgen.

    Kogane schreef:
    Toen ik in de derde zat, kreeg ik te horen dat we wiskunde mochten laten vallen. Ik kon wel huilen van blijdschap en heb ook al mijn andere vakkenkeuzes daarop gebaseerd. :'D
    Iedereen zei tegen me dat ik gek was om geen wiskunde te nemen, maar ik heb het echt niet nodig en ik kan het ook echt niet. Mijn grootste angst was om te zakken puur omdat ik slecht was in wiskunde, haha. Uiteindelijk ben ik geslaagd en heb ik ook een gezegend jaar zonder wiskunde gehad en ik heb voor de rest geen moment gehad waarbij ik een hoek moest berekenen of sin cos tan moest gebruiken. Het leven is heerlijk.


    Ja, als je wiskunde echt niet nodig hebt, waarom zou je het dan gaan volgen? Gelijk heb je! Ik vind het echt jammer dat wiskunde op het VWO verplicht is :c

    Valtersen schreef:
    Heel veel mensen leven nog steeds met het idee dat CM een pretpakket is en dat je met wiskunde C niks kunt, maar dat is echt onzin. (Been there, done that.)
    Wiskunde was ook altijd mijn struikelblok, dus ik was zo blij dat ik C kon kiezen. Zelfs toen was het nog tricky, want ik ging met een 4.7 gemiddeld mijn examens in voor wiskunde, dus iedereen dacht dat ik niet zou slagen, maar het examen was zo goed te doen dat ik door een 7.2 met een voldoende slaagde voor wiskunde tegen iedereens verwachtingen in. :')
    Ik heb een aantal maanden geleden besloten om te stoppen met mijn universitaire opleiding (Pedagogische Wetenschappen), omdat er ziek veel statistiek/analyse in zat en ik me er gewoon niet op mijn plek voelde. Daarna besloot ik een half jaar (minstens) naar 'het buitenland' te gaan als au pair, dus nu woon ik in Brussel en ik ben extreem blij met deze keuze.


    Klopt, er is mij ook echt 10x per persoon die ik gesproken heb (decaan, afdelingsleider, docenten) gezegd van "bel met je vervolgopleiding of je daar echt met wiskunde C binnen kunt komen" "heb je een alternatieve studie?" "je weet dat je heel veel studies uitsluit en je alle deuren dichtgooit?" "weet je zeker dat je een plek kunt krijgen bij je vervolgopleiding?" "is wiskunde A niet beter? het is wel een erg grote stap omlaag".

    Ik kan wel met trots zeggen dat ik wisB voldoende heb 'afgesloten' want ik stond immers een 5,5 (en ik heb de 4e klas ook afgesloten met een 5,5 gemiddeld, lang leve praktische opdrachten!). Iedereen zette er ook vraagtekens bij 'je staat toch voldoende? er staan mensen slechter voor en die gaan ook gewoon door' maar er is een verschil tussen alleen maar 5,4'en halen en af en toe een goed cijfer oid en tussen alleen maar vieren halen en het ophalen met praktische opdrachten waarbij je met mensen zit die gemiddeld een 9 staan en dus dat PO wel goed berekenen (het enige wat ik gedaan heb is alles uittypen in een excelbestandje en het in word uitwerken). Maar goed, ik ga me niets van die anderen aantrekken. Ik weet al heel lang welke studie ik wil gaan doen en hen hebben nog geen idee.

    Kill schreef:
    Ik wil zelf héél graag een E&M profiel met Wiskunde B omdat ik niets bak van wiskunde A. Ik zit nu in de derde. Wat bij mij eigenlijk het grootste probleem is, is dat ik niet zo goed ben met formules, maar Wiskunde A ga ik helemaal niet halen (en E&M was gewoon perfect voor mij). Ik zit heel hard te twijfelen.


    Volgens mij zit jij in dezelfde situatie als die ik toen zat, haha. Ik kon ook niks van wiskunde A dacht ik, dus ik koos wisB. Als je het echt wilt en er 100% voor gaat, dan moet het jou echt wel lukken! Mij lukte het helaas niet, het was voor mij iets te hoog gegrepen. Maar ik kan je wel zeggen: Met wisB krijg je ontzettend veel formules! Echt ontzettend veel. Daar ging het bij mij uiteindelijk ook fout, ook deels doordat we dingen kregen die de mensen die natuurkunde/scheikunde hadden allang gehad hebben en het voor mij allemaal nieuw was, en ik begreep het gewoon niet.

    Een aanrader voor jou is om even op de site math4all te kijken. Daar staan allerlei wiskundige onderdelen goed uitgelegd, mijn wiskundeleraar had me die website ook aan te raden om even te kijken of de wisA onderwerpen mij zouden liggen. En praat met je docent. Ook belangrijk.

    Overkill schreef:
    Fuck wiskunde
    Maar je houdt dus wel gewoon economie?


    Idd, dikke middelvinger naar wiskunde. Ja, ik behoud wel economie (helaas), maar nu ik niet meer met wiskunde hoef te struggelen zal economie ook wel beter gaan verwacht ik (ik moest altijd heel veel aandacht besteden aan zowel wisB als economie omdat ik in beide gewoon echt slecht ben, maar daar leden de andere vakken dan ook onder waardoor ik iets minder tijd besteedde aan economie. Nu gaat dat vast ook goed komen)

    Firgun schreef:
    Ik snap die hele wiskunde A, B, C en D compleet niet (bij ons is de keuze min of meer gewoon: alles maar niet uitgediept, alles meer uitgediept, alles vrij uitgediept, alles heel erg uitgediept, om het heel zwart-wit te schetsen), maar ik ben heel blij dat je zo zeker bent van je keuze! (:

    Ik snap dat ook niet, maar ik ben wel blij dat er verschil tussen zit haha, dat je de keuze hebt om voor een soort wiskunde te kiezen en niet dat je alles krijgt. Thanks :)

    Rohrer schreef:
    Gelukkig dat je het hebt kunnen aanpassen!
    Een vriendin van me wilde ook perce Wiskunde B (wel havo-niveau) en zij is daardoor keihard blijven zitten, haha.

    Ikzelf heb niet echt een knoop doorgehakt, behalve dan misschien dat ik eindelijk ga leren aangezien mijn examens om de hoek zijn (':
    Yay voor 5 jaar niks doen en nu alles inhalen in de 2 maanden voor mijn examens (en 18 dagen voor mijn derde SE-week die ik moet killen, anders mag ik niet naar vwo D: )
    Whoo.


    Tussen wiskunde B op havoniveau en op vwoniveau zit volgens mij niet eens zo heel veel verschil, tenminste, in de 4e klas niet in ieder geval, een aantal vrienden van mij kregen dezelfde onderwerpen als ik haha. Maar wisB is echt stom. Heel stom, als ik 't zo mag zeggen.

    Aaaaaaah, heel veel succes met je examens!

    Nadine23x schreef:
    Ik heb zelf wiskunde B gedaan en ik snap heel goed hoe je je voelde! Ik heb het uiteindelijk met heel hard werken gehaald. Nu zit ik op de universiteit en heb eigenlijk niks aan wiskunde B, ik krijg alleen maar statistiek(wiskunde A).

    Ik wens je veel succes met wiskunde C! Klinkt als een goede keuze ;)


    Ik red het met heel hard werken al niet eens meer. Maar wel stom zeg, dat je er helemaal niks aan hebt op de uni!

    Thanks :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Kill schreef:
    Ik wil zelf héél graag een E&M profiel met Wiskunde B omdat ik niets bak van wiskunde A. Ik zit nu in de derde. Wat bij mij eigenlijk het grootste probleem is, is dat ik niet zo goed ben met formules, maar Wiskunde A ga ik helemaal niet halen (en E&M was gewoon perfect voor mij). Ik zit heel hard te twijfelen.


    Ik doe zowel wiskunde A als wiskunde B en ik zit in 6VWO en wiskunde A vond ik uiteindelijk véél makkelijker, nu ik erop terugkijk. Wiskunde B kost me zoveel meer tijd om het te begrijpen en ik heb 2 weken lang zitten oefenen voor B en ik had een 6,2 waar ik super blij mee was. Het kost écht veel tijd om B te begrijpen. Ik had ook op havo wiskunde A en B gedaan en met havo A had ik zoveel meer bij vwo A dan dat ik had met B.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik vind het juist knap dat je de knoop doorgehakt hebt! Ik hoop dat je veel voordeel gaat halen uit deze keuze. Er is helemaal niks mis met een CM-profiel en Wiskunde C.

    Ikzelf heb in de laatste dagen van het vorige schooljaar nog snel kunnen regelen dat ik van Wiskunde A naar Wiskunde C kon switchen (ik heb al een CM-profiel), omdat ik het einde op gebied van wiskunde al zag naderen. Wiskunde A kon ik gewoon niet. Nu volg ik Wiskunde C. Eén van de beste keuzes die ik ooit gemaakt heb. Ik ben van gemiddeld een 4.6 naar een 7.0 gegaan en ben zeer tevreden met mijn keuze.

    Standal schreef:
    (...)

    Ik doe zowel wiskunde A als wiskunde B en ik zit in 6VWO en wiskunde A vond ik uiteindelijk véél makkelijker, nu ik erop terugkijk. Wiskunde B kost me zoveel meer tijd om het te begrijpen en ik heb 2 weken lang zitten oefenen voor B en ik had een 6,2 waar ik super blij mee was. Het kost écht veel tijd om B te begrijpen. Ik had ook op havo wiskunde A en B gedaan en met havo A had ik zoveel meer bij vwo A dan dat ik had met B.


    Oh damn, het lijkt me echt heel lastig om allebei te doen! Diep respect voor jou, petje af! Ik snap dat je blij was met die 6,2! (ik was zelf al blij met alles hoger dan een 4,5 omdat je voor wiskunde afgerond een 5 mag staan, haha)

    Hannibal_Lecter schreef:
    Ik vind het juist knap dat je de knoop doorgehakt hebt! Ik hoop dat je veel voordeel gaat halen uit deze keuze. Er is helemaal niks mis met een CM-profiel en Wiskunde C.

    Ikzelf heb in de laatste dagen van het vorige schooljaar nog snel kunnen regelen dat ik van Wiskunde A naar Wiskunde C kon switchen (ik heb al een CM-profiel), omdat ik het einde op gebied van wiskunde al zag naderen. Wiskunde A kon ik gewoon niet. Nu volg ik Wiskunde C. Eén van de beste keuzes die ik ooit gemaakt heb. Ik ben van gemiddeld een 4.6 naar een 7.0 gegaan en ben zeer tevreden met mijn keuze.


    Dankje :) Ah nice, maar jij bent er dan wel op tijd bij geweest met switchen lijkt me ;). Ik moet deze week dus 4 hoofdstukken inhalen van elk 8 paragrafen. Nu ben ik dus al ff bezig geweest met wat opdrachten en ik heb nu de eerste 5 paragrafen af. Maar wat blijkt, als ik de zaterdag t/m de zondag neem (9 dagen) dan moet ik 3,5 paragrafen per dag maken. Ik loop dus al wat paragrafen achter, haha oeps. En dan mag ik ook nog lekker veel gaan werken, joepie. Maar het komt wel goed, denk ik...
    Ik vind het echt fijn voor je dat je je cijfer zo verbeterd hebt! Iedereen zit tegen mij zo van: "Waarom doe je niet gwn wisA, je hebt wisB gedaan hallo" en dan denk ik zo van "maar kansrekening en statistiek ligt mij niet en ik ga dan heel erg achter lopen en mja". Stel dat ik met wisC opeens achten ga halen (denk het niet maar stel dat) dan ben ik daar tevreden mee. Dan ga ik zeker niet balen van "oh nee had ik maar wisA gedaan". Ik vind het goed zo.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Dankje :) Ah nice, maar jij bent er dan wel op tijd bij geweest met switchen lijkt me ;). Ik moet deze week dus 4 hoofdstukken inhalen van elk 8 paragrafen. Nu ben ik dus al ff bezig geweest met wat opdrachten en ik heb nu de eerste 5 paragrafen af. Maar wat blijkt, als ik de zaterdag t/m de zondag neem (9 dagen) dan moet ik 3,5 paragrafen per dag maken. Ik loop dus al wat paragrafen achter, haha oeps. En dan mag ik ook nog lekker veel gaan werken, joepie. Maar het komt wel goed, denk ik...
    Ik vind het echt fijn voor je dat je je cijfer zo verbeterd hebt! Iedereen zit tegen mij zo van: "Waarom doe je niet gwn wisA, je hebt wisB gedaan hallo" en dan denk ik zo van "maar kansrekening en statistiek ligt mij niet en ik ga dan heel erg achter lopen en mja". Stel dat ik met wisC opeens achten ga halen (denk het niet maar stel dat) dan ben ik daar tevreden mee. Dan ga ik zeker niet balen van "oh nee had ik maar wisA gedaan". Ik vind het goed zo.


    Oké, ik was er inderdaad eerder bij dan jij. Maar: beter laat dan nooit, toch?
    Dat inhalen klinkt echt verschrikkelijk, maar aangezien het niveau van Wiskunde C een stuk lager ligt dan wat je gewend bent, moet het wel te doen zijn.

    Ik hoop dat het je lukt, en dat je ook op hoge resultaten uit komt! Je hoeft je niets aan te trekken van anderen die je voor gek verklaren. Als jij je hier goed bij voelt, moet je vooral je keuze volgen. Als jij maar achter je keuze staat; jij moet tenslotte Wiskunde C gaan volgen, zij niet.
    En daarbij: een 8 voor Wiskunde C staat beter op je lijst dan een 6 voor Wiskunde A, nietwaar?