• Hey!

    Ik kan het antwoord niet me Google vinden, dus helaas is Google nu niet mijn beste vriend. Maar de vraag is wel zeer belangrijk.

    Stel ik schrijf een scène, en in die scène hebben twee personages een meningsverschil, dan is dit een dialoog. Maar wat nou als aan het einde van de dialoog, het tweede personage niet lijkt 'te bestaan', maar een stem in het hoofd van het eerste personage is, of een denkbeeldige vriend, misschien een hallucinatie. Heb ik dan een monoloog geschreven, of een dialoog? Want in de scène zijn wel twee personages 'zichtbaar' met elkaar aan het praten, tot je erachter komt dat het tweede personage dus geen echt persoon is.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik denk een dialoog?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik zou het inderdaad nog steeds een dialoog noemen, omdat het tweede personage toch op z'n minst wel echt lijkt. Zelfs als die persoon alleen maar in het hoofd van het eerste personage bestaat, dan is er toch een dialoog in zijn hoofd zeg maar... (A)


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    Dat is een dialoog, aangezien er sprake is van een gesprek, ook al is het met zichzelf (dus telkens wel reactie op elkaar).

    Een monoloog is echt dat je een verhaal vertelt. Dus denk aan retorica en betogen, dan is er geen sprake van reactie, maar een stroom van één kant.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Zoals hierboven ook al gezegd, lijkt het me een dialoog.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Dialoog.

    Of je de stem in je hoofd hoort of in het echt, het blijft toch een gesprek want je personage gaat er op in.
    Dat de ander een denkbeeldig vriend/vriendin is, kun je bewaren voor op het eind. Zorgt nog voor een leuke plottwist in je verhaal.

    Je maakt me wel nieuwsgierig naar je verhaal. ;p


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Dialoog. Een monoloog is alleen als de persoon niet terug praat.


    Searching heavens for another earth

    Oh ik dacht dat het dan een interne monoloog was. Weer wat geleerd. 😅


    The truth is out there.

    Dialoog - of een karakter nu bedacht is of niet, er is een discussie geweest tussen twee verschillende aanwezigheden.


    Tijd voor koffie.

    --> Slotje op aanvraag


    in love with the fictional characters, I'm sorry