• De laatste tijd heb ik meerdere topics over school en studierichtingen gezien. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat iedereen in het algemeen doet.
    In welke vakken ben je goed, en in welke vakken ben je slecht? Welk profiel ga je kiezen of heb je gekozen?
    En voor degenen die studeren: Wat van studie doe je?
    En hoe is je school en hoe zijn je leraren ofcourse? Tell me (nerd)
    *Ik heb nog gezocht naar een algemeen school of studie topic, en het oudste topic is 7 jaar oud haha.
    * Als iemand zin heeft om een fatsoenlijke beginpost te maken mag dat, graag zelfs.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 14:18 ]

    In welke vak ben jij goed?

    23.4% (11 stemmen)
     
    Aardrijkskunde, Geschiedenis

    42.6% (20 stemmen)
     
    Talen

    4.3% (2 stemmen)
     
    WIskunde, Natuurkunde

    8.5% (4 stemmen)
     
    MAW, Maatschappijleer

    4.3% (2 stemmen)
     
    Economie, Rekenen

    17.0% (8 stemmen)
     
    Biologie, Scheikunde


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik studeer inmiddels, geschiedenis om precies te zijn. Dat was ook mijn beste vak op de middelbare school, naast maatschappijleer. Ik deed het ook goed op Engels, maatschappijwetenschappen, Nederlands en Kunst Beeldende Vorming. Maar ik in de bovenbouw nergens lager dan een zeven op mijn eindlijst gehad, dus al met al ging dat wel lekker. Ik ben een echte alfa-gamma, geef mij maar die maatschappijvakken en talen. Ik ben een drama met bètavakken; ik heb zelfs in de bovenbouw geen wiskunde gehad (ik deed Spaans, geen spijt, haha!) want ik was zo klaar met dat vak. Het is niet dat ik bètavakken inhoudelijk niet leuk vind, want hoewel ik er voor het grootste deel de ballen echt van snap of het kan toepassen, vind ik het oprecht interessant. Ik ben alleen ongeschikt om erop getoetst te worden. x]

    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 18:33 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik doe Grafisch Vormgeving op het Grafisch Lyceum Utrecht, derde leerjaar en momenteel op stage, hue


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik zit in het Belgische scholensysteem en zit op dit moment in het vijfde middelbaar op TSO-niveau Toerisme!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben goed in economie en rekenen (nerd). Ik doe de studierichting mbo 4 Junior Assistent Accountancy, oftewel boekhouden 8)

    Een aantal jaar geleden heb ik Havo met C&M profiel afgerond met de vakken: Nederlands, Engels, Duits, Kunstgeschiedenis, Maatschappijleer, geschiedenis en economie.

    Momenteel zit ik in het derde jaar van mijn studie HBO Human Resource Management (personeel en arbeid) op de Hogeschool Leiden, waar ik het prima naar mijn zin heb. Ik ga nu nog een half jaartje naar school. Vanaf september ga ik een minor volgen en volgend jaar februari ga ik alweer afstuderen. Daarna wil ik gaan voor een universitaire master, alleen heb ik nog geen idee welke! Waarschijnlijk organisatie psychologie, bedrijfs- en arbeidssociologie of filosofie in bedrijven en organisatie ehtiek. Lastig allemaal!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik heb een WO bachelor International Business Communication en studeer op dit moment de master Communicatie & Beïnvloeding (Letteren) aan de Radboud Universiteit. Ik had een E&M profiel, waarbij ik geen van mijn vakken lager dan een 7 heb afgesloten. Als keuzevakken had ik m&o, frans en maatschappijwetenschappen. Vooral die laatste is me bij mijn studie vaak van pas gekomen.

    Ik geef inmiddels bijles in bijna alle schoolvakken en ben aan het uitzoeken of ik er nog eventueel een brugprogramma voor docent Nederlands en de educatieve master achteraan wil knallen. Mijn andere optie is... werken en of ik dat al wil weet ik nog niet.

    Also, ik kan niet slapen door dr scriptiestress... De joy.

    Hè, Belgisch systeem hiero. Ik zit momenteel in mijn tweede jaar Moderne Wetenschappen ASO-niveau. Volgend jaar ga ik Wetenschappen volgen en de jaren daarop Moderne Talen-Wetenschappen.


    Heaven is a place that we all have

    Ik zit sinds november vorig jaar al thuis door ziekte (Y) Maar op 5 april is er een open dag op het REA-college en daar ga ik zeker heen. (REA is een instituut voor mensen die geen gewone opleiding kunnen volgen door lichamelijke problemen. Via een traject van 8 weken helpen ze je opleidingen te vinden die je echt kan doen en die lichamelijk ook goed zijn. Dus hopen dat ik deze keer écht vind wat ik leuk vind en kan doen met mijn ziekte. Want ik heb nu al 7 jaren van mijn leven verspild.)

    [ bericht aangepast op 2 maart 2017 - 19:57 ]

    tbh wil ik oftewel taalwetenschappen volgen oftewel iets dat gerelateerd is aan esthetica


    Heaven is a place that we all have

    Ik doe momenteel de master Geschiedenis aan de KU Leuven en volgend jaar een master culturele studies.^^


    The soul needs autumn.

    nerveus schreef:
    Een aantal jaar geleden heb ik Havo met C&M profiel afgerond met de vakken: Nederlands, Engels, Duits, Kunstgeschiedenis, Maatschappijleer, geschiedenis en economie.
    Momenteel zit ik in het derde jaar....

    Almost the same! Ik heb ook C&M gedaan, maar met Aardrijkskunde ipv economie. En ik zit in het tweede jaar van mijn (universiteit) studie.
    Ik bedacht me net dat studies die te maken hebben met computers/informatica/programmeren eigenlijk niet echt in één bepaald profiel passen. Het is gewoon een heel ander gebied. Ik werd in ieder geval gewoon binnen gelaten bij zo'n studie met mijn Wiskunde A + CM profiel :D

    *opent Quizlet voor het eerst sinds 2012* wow, nerveus bestaat nog. vet cool.


    ~brrrrrrrrrrrrr~

    Zit je net in je toetsweek of in een tentamenweek of komt die er binnenkort aan? Hier heb ik tips! :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Zit je net in je toetsweek of in een tentamenweek of komt die er binnenkort aan? Hier heb ik tips! :)

    Hahaha mijne is net afgelopen, ik zal het zo even bekijken ^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Derks schreef:
    Zit je net in je toetsweek of in een tentamenweek of komt die er binnenkort aan? Hier heb ik tips! :)


    Ik heb de komende 2 weken tentamenweken, maar ik heb maar 1 toets (de 29ste Writing Exam) die ik nog moet doen en 2 portfolio's die ik moet maken (deadlines daarvan zijn 7 april). Moet even op een paar tips reageren.

    Tip 2: Ga op tijd slapen. > Hahahahahhahahahahahahahahhahahaha.
    Tip 3: Maak je huiswerk. > Huiswerk? Wat is dat? Kan je dat eten?
    Tip 5: Neem pauze. > Mijn pauze's duren op een gegeven moment zo'n 2 uur of gewoon de hele middag/avond.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    (...)

    Ik heb de komende 2 weken tentamenweken, maar ik heb maar 1 toets (de 29ste Writing Exam) die ik nog moet doen en 2 portfolio's die ik moet maken (deadlines daarvan zijn 7 april). Moet even op een paar tips reageren.

    Tip 2: Ga op tijd slapen. > Hahahahahhahahahahahahahahhahahaha.
    Tip 3: Maak je huiswerk. > Huiswerk? Wat is dat? Kan je dat eten?
    Tip 5: Neem pauze. > Mijn pauze's duren op een gegeven moment zo'n 2 uur of gewoon de hele middag/avond.


    This. Oeps.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2017 - 19:06 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.