• De laatste tijd heb ik meerdere topics over school en studierichtingen gezien. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat iedereen in het algemeen doet.
    In welke vakken ben je goed, en in welke vakken ben je slecht? Welk profiel ga je kiezen of heb je gekozen?
    En voor degenen die studeren: Wat van studie doe je?
    En hoe is je school en hoe zijn je leraren ofcourse? Tell me (nerd)
    *Ik heb nog gezocht naar een algemeen school of studie topic, en het oudste topic is 7 jaar oud haha.
    * Als iemand zin heeft om een fatsoenlijke beginpost te maken mag dat, graag zelfs.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 14:18 ]

    In welke vak ben jij goed?

    23.4% (11 stemmen)
     
    Aardrijkskunde, Geschiedenis

    42.6% (20 stemmen)
     
    Talen

    4.3% (2 stemmen)
     
    WIskunde, Natuurkunde

    8.5% (4 stemmen)
     
    MAW, Maatschappijleer

    4.3% (2 stemmen)
     
    Economie, Rekenen

    17.0% (8 stemmen)
     
    Biologie, Scheikunde


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik zit momenteel in de tweede klas van het Gymnasium. Ik houd heel erg van aardrijkskunde, maar haat geschiedenis en heb daarom ook talen aangekruist, want dat vind ik ook ontzettend leuk (vooral Grieks).


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    HaIe schreef:
    (...)

    Ik heb de komende 2 weken tentamenweken, maar ik heb maar 1 toets (de 29ste Writing Exam) die ik nog moet doen en 2 portfolio's die ik moet maken (deadlines daarvan zijn 7 april). Moet even op een paar tips reageren.

    Tip 2: Ga op tijd slapen. > Hahahahahhahahahahahahahahhahahaha.
    Tip 3: Maak je huiswerk. > Huiswerk? Wat is dat? Kan je dat eten?
    Tip 5: Neem pauze. > Mijn pauze's duren op een gegeven moment zo'n 2 uur of gewoon de hele middag/avond.


    Ik herken dit wel zo erg haha ondanks dat het m'n eigen tips zijn :'D Ik zit op het moment midden in mijn toetsweek, ik heb volgende week de eerste 3 dagen 6 toetsen en er nog niks aan gedaan. Shiiiit


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    *zeurpost*

    Ik heb na een stroeve start dit collegejaar eindelijk weer een paar voldoendes gehaald en lig op zich best goed op schema voor mijn BSA, maar heb afgelopen tentamen een 4,5 gehaald, terwijl ik dacht dat ik minstens een 7,5 zou hebben. Domper. Daarnaast ook nog allerlei practica gehad, hele dagen, wat al mijn energie heeft opgeëist. Dus ik heb nauwelijks kunnen leren voor de tentamens van de komende weken. Verslagen op tijd inleveren lukt me maar ternauwernood. Ik word gewoon hartstikke moe van deze continue prestatiedruk, al die contacturen die me vermoeien, en al die docenten die maar verwachten dat je alles in één keer foutloos doet.

    Ik word hier gewoon zo moe van. Op dit moment haat ik de uni, al die colleges, die kutpractica, en vooral MEZELF.


    oi, suzy

    Ik ga morgen naar een kennismakingsdag voor mijn studie van volgend jaar. Ben benieuwd! (:

    Ik heb VMBO-T en Havo afgerond (E&M met Economie, Geschiedenis, Aardrijkskunde en Kunst)
    En doe op het moment Human Resource Management aan de Haagse Hogeschool
    Hiervoor poging gedaan tot Media, Informatie en Communicatie maar dat was een ramp


    --

    Katerina schreef:
    Ik heb VMBO-T en Havo afgerond (E&M met Economie, Geschiedenis, Aardrijkskunde en Kunst)
    En doe op het moment Human Resource Management aan de Haagse Hogeschool
    Hiervoor poging gedaan tot Media, Informatie en Communicatie maar dat was een ramp


    Hey, ik heb ook vmbo-t en havo met e&m, economie, geschiedenis, aardrijkskunde en nog een paar vakken afgerond.
    Daarna heb ik communicatie gedaan (ramp indeeeeed) en nu ga ik wss people and business management doen.
    Wauw dat is echt bijna hetzelfde zo'n beetje ;d


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Hey, ik heb ook vmbo-t en havo met e&m, economie, geschiedenis, aardrijkskunde en nog een paar vakken afgerond.
    Daarna heb ik communicatie gedaan (ramp indeeeeed) en nu ga ik wss people and business management doen.
    Wauw dat is echt bijna hetzelfde zo'n beetje ;d


    Hahaha zo grappig dit!
    People and Business management klinkt wel heel interessant!


    --

    Katerina schreef:
    Ik heb VMBO-T en Havo afgerond (E&M met Economie, Geschiedenis, Aardrijkskunde en Kunst)
    En doe op het moment Human Resource Management aan de Haagse Hogeschool
    Hiervoor poging gedaan tot Media, Informatie en Communicatie maar dat was een ramp


    Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij! Eerst VMBO-T en toen Havo en nu zit in in het derde jaar van HRM, maar dan wel op Hogeschool Leiden! Toevallig zeg!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij! Eerst VMBO-T en toen Havo en nu zit in in het derde jaar van HRM, maar dan wel op Hogeschool Leiden! Toevallig zeg!


    Bevalt het daar een beetje? Ik heb mijn zinnen gezet om na mijn MBO 4 diploma Toegepaste Psychologie te doen op Hogeschool Leiden, met misschien HRM als back-up plan. Ben wel erg benieuwd of de school een beetje fijn is. ;o


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij! Eerst VMBO-T en toen Havo en nu zit in in het derde jaar van HRM, maar dan wel op Hogeschool Leiden! Toevallig zeg!


    Hee! Mijn middelbare school was in Leiden!
    Dit word een beetje eng


    --

    Manoeuvre schreef:
    (...)

    Bevalt het daar een beetje? Ik heb mijn zinnen gezet om na mijn MBO 4 diploma Toegepaste Psychologie te doen op Hogeschool Leiden, met misschien HRM als back-up plan. Ben wel erg benieuwd of de school een beetje fijn is. ;o



    Ja het is een hele fijne school en ik ben er echt heel tevreden over. Hogeschool Leiden staat erom bekend dat alles kleinschalig en persoonlijk is. Voor docenten ben je geen nummer, maar ze kennen je echt bij naam. De begeleiding is heel erg goed en de sfeer in de school zelf is ook super gezellig. Ik zou het zeker aanraden! Toegepaste psychologie kan ik je niet zo heel veel over vertellen hoe het daar is, maar HRM is wel echt heel erg leuk daar. Het voordeel van hier HRM studeren ten opzichte van andere hogescholen is dat je hier in het eerste jaar al meteen een stage gaat lopen, terwijl je op andere scholen pas in het tweede of zelfs derde jaar je eerste stage gaat lopen. Naar mijn mening is dat al te laat, want dan kun je niet goed bepalen of je het echt leuk vind en of het echt bij je past. De theorie kan nog zo leuk lijken, maar de praktijk is altijd anders! Of andersom, de theorie kan heel saai lijken, maar de praktijk is juist heel erg leuk. Mocht je meer willen weten, stuur gerust een PB hoor!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Momenteel ben ik nog een eerstejaars hbo Communication and Multimedia Design-studente aan de HvA, maar als ik mijn propedeuse aan het einde van het schooljaar heb gehaald, stop ik met de opleiding. Ik wil namelijk gaan werken als Mediavormgever en daarvoor heb ik een niveau 4 opleiding voor gevolgd op het ROC van Flevoland.
    Aan het einde van het schooljaar heb ik dan in totaal vier jaar gestudeerd en ik ben best wel klaar met school. Het praktijk gedeelte van het mbo ligt mij gewoon 100%
    beter dan het theoretische hbo.
    Desalniettemin vind ik het studeren in Amsterdam echt fantastisch. De HvA is zo veel beter dan het ROC, maar dat is op zich niet zo moeilijk. Ik ben wel zo'n twee uur in totaal op een dag aan het reizen, maar ik heb het ervoor over.
    Ook heb ik nog nooit in zo'n leuke klas gezeten. Iedereen gaat met iedereen om en praat ook met elkaar. Er zijn niet echt overduidelijke groepjes in vergelijking tot mijn schooljaren op het middelbaar en op het ROC.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben nu aan het werken aan een onderzoeksvoorstel, over wat de invloed is van probiotica op het ontstaan van antibiotica-resistente darmflora. Yay. Echt leuk om zo praktisch en academisch bezig te zijn, maar het is wel vet moeilijk om al je hypotheses en argumenten goed te onderbouwen. (cool)


    oi, suzy

    Oké, ik heb net de lijst met vakken die ik op mijn exchange in Boedapest kan volgen doorgenomen en ik ben zoooo blij. Ze sluiten allemaal zo erg aan op wat ik graag wil doen en nu ben ik echt 10x zo excited als ik al was haha. <3


    When time and life shook hands and said goodbye.

    McMiller schreef:
    Momenteel ben ik nog een eerstejaars hbo Communication and Multimedia Design-studente aan de HvA, maar als ik mijn propedeuse aan het einde van het schooljaar heb gehaald, stop ik met de opleiding. Ik wil namelijk gaan werken als Mediavormgever en daarvoor heb ik een niveau 4 opleiding voor gevolgd op het ROC van Flevoland.
    Aan het einde van het schooljaar heb ik dan in totaal vier jaar gestudeerd en ik ben best wel klaar met school. Het praktijk gedeelte van het mbo ligt mij gewoon 100%
    beter dan het theoretische hbo.
    Desalniettemin vind ik het studeren in Amsterdam echt fantastisch. De HvA is zo veel beter dan het ROC, maar dat is op zich niet zo moeilijk. Ik ben wel zo'n twee uur in totaal op een dag aan het reizen, maar ik heb het ervoor over.
    Ook heb ik nog nooit in zo'n leuke klas gezeten. Iedereen gaat met iedereen om en praat ook met elkaar. Er zijn niet echt overduidelijke groepjes in vergelijking tot mijn schooljaren op het middelbaar en op het ROC.


    Haha, heb 1 jaar Mediavormgeving gedaan op ROC Flevoland en ben toen heeeeeel hard weggerend :')


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.