• Hallo allemaal (cat)

    Ik begin volgende week met mijn mentor project. Hierbij moet ik een leerling uit groep 3 begeleiden, en de eerste opdracht is een kennismakingsspel.
    Het internet staat er redelijk vol mee, maar alles is gericht op klassen en groepen kinderen. Mijn kennismakingsspel moet dus geschikt zijn voor een één op één kennismaking.

    Heeft iemand toevallig een leuk idee?
    ('mijn' kindje is trouwens 6 en dol op prikkels, dus een 'actief' iets zou perfect zijn)

    Alvast heel erg bedankt! Ik begin radeloos te worden. :/

    [ bericht aangepast op 2 maart 2017 - 20:15 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik denk dat je dan,in een kring op de grond moet zitten en dan met een bal rollen of gooien

    Of

    Je kan als je op die school een digibord met internet en wifi hebt een rad van fontuin maken en dan moet je wel de namen van tevoren intypen


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Je zou misschien iets kunnen doen met kaartjes waar vragen op staan. Vragen als bijvoorbeeld: Wat vind je leuk om te doen?, Wat wil je later worden?, Welk eten vind je echt vies?, etc. Dan kunnen jullie allebei die vragen beantwoorden en er met elkaar over praten, om elkaar beter te leren kennen.
    Om het wat actiever te maken, zou je het in de vorm van een soort speurtocht kunnen maken. Dan kan het kind zelf de kaartjes zoeken, die jij van tevoren verstopt hebt.
    Geen idee of dit leuk en makkelijk genoeg is, maar misschien dat je hier iets aan hebt.

    Je kan misschien iets doen met een dobbelsteen, het liefst zo'n grote (die is namelijk het coolste) en dan bij elk getal moet je een ander soort kaartje pakken. Je hebt dan zelf zes stapeltjes met kaartjes, die je nummer van 1 t/m 6. Ze hebben allemaal een ander thema. Bijvoorbeeld nummer 1 Familie en vrienden, nummer 2 Hobby's, nummer 3 School, nummer 4 Herinneringen, nummer 5 Talenten en goede eigenschappen en nummer 6 Dromen en wensen. Je kan dan bijvoorbeeld om en om doen, als jij 6 gooit moet je kindje de vraag beantwoorden over zijn/haar dromen en wensen en als je kindje nummer 2 gooit moet jij de vraag beantwoorden over hobby's. Je kindje gaat dan misschien proberen bepaalde nummers te gooien omdat hij/zij dingen van je wil weten. Maak gekke vragen die prikkelen en waar je kindje misschien een verhaal bij vertelt, zoals: "Zou je ooit kikkerbilletjes eten?" of zo.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Indd met een bal overgooien en dan iets over jezelf vertellen, bijvoorbeeld lievelingsdier.

    Of een soort 'wie ben ik' spel, maar dan met vragen?

    Off tekenen, en dan met opdrachtjes dus, lievelingseten lievelingsdier lievelingskleur etc.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.