• Want die van mij is oud en groot en log.
    Wat ik zoek :

    - Makkelijk meenemen (qua gewicht en grootte)
    - Het liefst 16b RAM & een i7 of zo (ivm games)

    Ik heb 0 verstand van videokaarten en zo hoor. Er zijn er genoeg te vinden maar hoe kies je? Welk merk is goed en welk merk niet? Het is nogal een uitgave en ik ben heel bang de verkeerde te kopen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wat is je budget? Verder zou ik kijken naar Asus ROG of MSI. Dat zijn de merken waar ik persoonlijk goede ervaringen mee heb.
    Qua videokaarten heb je NVIDIA die heel goed zijn. Een I7 processor laptop gaat vaak in combinatie met een NVIDIA 1050 dit is genoeg om bijvoorbeeld Overwatch op goede kwaliteit te spelen. Qua budget moet je hier dan denken aan 1300/1400 euro. Er zijn ook 1060 en 1070 videokaarten, dit heb je minstens nodig als je VR games wilt spelen. Qua budget is dit minimaal 1600 euro. Als je gewoon regular wilt gamen, is dit niet nodig. Wil je meerdere schermen aan je laptop hangen, zou ik wel kijken naar een goede videokaart, maar ook zou dit met een 1050 moeten lukken (tenzij het een 4K scherm is).
    Als je budget toch niet zo hoog is, als de prijzen die ik je net vertelde, zou ik tóch kijken naar een I5 processor. I7 is vooral goed als je meerdere programma's tegelijkertijd wilt laten draaien. Maar als je toch budget hebt, well why not! :)


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Nivada GeForce ❤️


    You were born original, don't die as a copy.

    ^ Het budget is op zich het probleem niet. Ik heb natuurlijk niet oneindig geld, maar ik investeer liever wel nu in een i7 bijvoorbeeld dan dat ik over twee jaar alweer toe ben aan een nieuwe. Dan ben ik uiteindelijk duurder uit.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Pinguino schreef:
    ^ Het budget is op zich het probleem niet. Ik heb natuurlijk niet oneindig geld, maar ik investeer liever wel nu in een i7 bijvoorbeeld dan dat ik over twee jaar alweer toe ben aan een nieuwe. Dan ben ik uiteindelijk duurder uit.


    Ik zou dan niet naar i7-i5 kijken maar eerder naar de kloksnelheid en het modelnummer. Een recentere i5 met gelijke of hogere kloksnelheid aan een i7 is natuurlijk beter en gaat ook een stuk langer mee ondanks het naamkaartje dat eraan hangt.

    16GB RAM is overigens ook niet per se nodig, als je daarop zou kunnen besparen. Windows idle't altijd wel 75% van je RAM zodat die niet inactief wordt, waardoor je vrije geheugen ongeveer gelijk blijft tussen 8, 12 en 16 GB RAM bijvoorbeeld. Als je van plan bent om zware renderingdingen te doen of VR te spelen, zou ik dan wel weer voor 12-16 GB gaan.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Je zou ook naar een laptop bij EVGA kunnen kijken.

    Ze hebben de SC15 met een i7 processor, 16gb ram en een GTX 1060 voor €1100, al zag ik net dat degene die nog op voorraad is een noors toetsenbord heeft en ik niet weet wanneer de gewone laptop weer op voorraad is.

    Wel hebben ze echt een goede klantenservice.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2018 - 20:16 ]