• Dat wil ik graag gaan doen, vanwege dat ik wat conditie wil krijgen en niet hijgen alsof ik half dood ga na een klein sprintje. Maar ik twijfel tussen een aantal dingen. Namelijk de sportschool of gewoon in de buurt sporten en wat ik dan qua sport/oefeningen ik het beste kan doen. Want het is een tijd geleden dat ik überhaupt iets aan sport heb gedaan. Hoewel iemand die me begeleidt tijdens het sporten me ook te ver gaat en daar gaat mijn portemonnee ook niet al te blij mee zijn.

    Dus is er iemand die begonnen is met sporten die tips heeft? (Ook qua kleding/schoenen)


    Physics is awesome

    Als je graag begeleiding hebt of iets van leiddraad dan raad ik je de Nike+ aan. Je hebt er eentje voor lopers, runclub, en eentje voor oefeningen (van yoga tot crossfit), trainingsclub. Cass (Caricia) had daar onlangs nog een topic over. Voor andere tips of vragen verwijs ik je dan ook met alle liefde naar haar door. Zij is geobsedeerd door fitness en training en schema's en whatever the fuck not.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik volg bij de sportschool groeplessen. Doordat je in een groep werkt leer je veel meer over die sport, omdat je tips en tricks kunt krijgen. Daarnaast is het ook nog eens gezellig, een sociale bezigheid. Dit zorgt ervoor dat ik vaker ga, omdat ik het leuk vind!

    Ook niet onbelangrijk: doe een sport die je écht leuk vindt. Ik vind hardlopen zo saai, dat ik het 1 keer in een heel jaar heb gedaan. Maar dansen bijvoorbeeld vind ik super en daar ga ik graag heen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    Ik volg bij de sportschool groeplessen. Doordat je in een groep werkt leer je veel meer over die sport, omdat je tips en tricks kunt krijgen. Daarnaast is het ook nog eens gezellig, een sociale bezigheid. Dit zorgt ervoor dat ik vaker ga, omdat ik het leuk vind!

    Ook niet onbelangrijk: doe een sport die je écht leuk vindt. Ik vind hardlopen zo saai, dat ik het 1 keer in een heel jaar heb gedaan. Maar dansen bijvoorbeeld vind ik super en daar ga ik graag heen.


    Dat ik daar nog niet aan heb gedacht. Dan is er toch ook altijd iemand ie het zeg maar voordoet?

    Ja, dat heb ik me inderdaad voor genomen. Ik haak al snel af dus ik moet wel iets vinden wat ik leuk vind.


    Physics is awesome

    Tolstoy schreef:
    Als je graag begeleiding hebt of iets van leiddraad dan raad ik je de Nike+ aan. Je hebt er eentje voor lopers, runclub, en eentje voor oefeningen (van yoga tot crossfit), trainingsclub. Cass (Caricia) had daar onlangs nog een topic over. Voor andere tips of vragen verwijs ik je dan ook met alle liefde naar haar door. Zij is geobsedeerd door fitness en training en schema's en whatever the fuck not.


    Dus dat is een app?

    O, dan zoek ik haar op en dan kan ik haar misschien het een en ander vragen.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dus dat is een app?

    O, dan zoek ik haar op en dan kan ik haar misschien het een en ander vragen.


    Jup, runclub zet je aan tijdens het lopen en die gaat dan prestaties en tijd enzo bijhouden en trainingsclub toont je oefeningen en maakt een 'gepersonaliseerd' schema voor je op. Beiden hebben ook trainingsprogramma's (kracht, conditie, afstand, halve marathon, beginner, etc)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Je kan ook naar de dichtstbijzijnde atletiekclub gaan, en mee gaan met zo'n 'beginnerstraining'-ding. Is ook heel gezellig, met andere mensen. Dat is is ook meestal op vaste tijden, dus haak je minder snel af.

    Tip: Als je een vriendin hebt die dit ook wilt, ga dan samen. Das dubbel gezellig!

    Anders zou ik idd zo'n app doen.

    Suc6!(flower)


    -

    Tolstoy schreef:
    Als je graag begeleiding hebt of iets van leiddraad dan raad ik je de Nike+ aan. Je hebt er eentje voor lopers, runclub, en eentje voor oefeningen (van yoga tot crossfit), trainingsclub. Cass (Caricia) had daar onlangs nog een topic over. Voor andere tips of vragen verwijs ik je dan ook met alle liefde naar haar door. Zij is geobsedeerd door fitness en training en schema's en whatever the fuck not.


    Lol. Steph. Overdrijven is een kunst meid. Zó geobsedeerd ben ik nu ook weer niet.

    Het meeste is wel al gezegd eigenlijk. Zoek iets dat je graag doet maar ook regelmatig kan doen. Het meeste hangt van jezelf af; sport je beter in groep of beter alleen? Ik loop bijvoorbeeld liever alleen maar boksen is iets dat ik in de fitness doe in groepslessen, anders kan het net een tikkeltje te agressief worden :')
    Probeer ook niet te snel te beginnen. Als je direct de helft van je work outs met spierpijn moet doen kan dat heel demotiverend zijn. Respecteer dus zeker je rustdagen en plan deze ook echt in. Zoek voor je begint een goede muzieklijst of maak er zelf eentje met nummers die je meer 'pep in je step' geven. Je kent het wel, de soort nummers die je adrenaline aan de gang krijgen enkel door af te spelen. Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een berichtje! Ik ben geen professional zoals *sommige* hier beweren maar ik zal m'n best doen! :')


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Als je echt rustig wilt beginnen, dan wordt ook wel eens aangeraden om te beginnen met zwemmen om je conditie makkelijk omhoog te krijgen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat ik daar nog niet aan heb gedacht. Dan is er toch ook altijd iemand ie het zeg maar voordoet?

    Ja, dat heb ik me inderdaad voor genomen. Ik haak al snel af dus ik moet wel iets vinden wat ik leuk vind.


    Jaa!! Bij onze sportschool zijn heel veel verschillende dingen. Bij zumba staat er gewoon iemand voor de groep die je na doet, bij boksen worden de oefeningen 3 keer voor gedaan en dan ga je in tweetallen of drietallen de opdrachten ook doen. Boksen leer je niet in 1 keer dus je zult foutjes maken en dat is helemaal niet erg. Bij zumbavast ook maar daar kom ik niet vaak haha. Bij spinnen zit ook iemand die zegt wat je moet doen en die heel enthousiast roept en doet. Wel handig om op tijd te komen en zeggen dat je nieuw bent en of iemand je even wilt helpen met de fiets instellen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Patholoog schreef:
    Als je echt rustig wilt beginnen, dan wordt ook wel eens aangeraden om te beginnen met zwemmen om je conditie makkelijk omhoog te krijgen.


    Dat is ook een goed idee. Ik ben wel eens mee geweest met mijn moeder (die ging ongeveer een keer per week zwemmen) en daarna kon ik heerlijk een dutje doen. Daarnaast vind ik ook een best ontspannende manier van sporten.


    Physics is awesome

    Ik wil ook sporten en ga morgen beginnen aan een intro maand bij de roeivereniging . Misschien is zoiets wat? Kijken of je iets kan uitproberen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one