• Hallo allemaal,

    Ik kwam er onlangs achter dat een account op instagram (@diarymadam) mijn foto's plaats op zijn instagram.
    Dit vind ik natuurlijk echt ontzettend vervelend, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen, aangezien ik verder geen logo's of iets heb verwerkt in de foto's die ik plaats.

    Hebben jullie enig idee?
    Mijn account is trouwens @wheeksqueak.

    thaankss...


    nothing is true, everything is permitted.

    Wat zijn jouw cavia's schattig! ~
    Ik heb helaas geen idee wat je tegen zoiets kan doen :/


    26 - 02 - '16

    Je kunt de persoon benaderen en vertellen dat je dit vervelend vindt. Als diegene niet jouw foto's wilt verwijderen kun je diegene melden, dan verwijderd Instagram zo snel mogelijk de foto's.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Inderdaad even een berichtje sturen. Je kan diegene ook vragen of hij voortaan credits bij zijn foto zet, met jouw account. En anders gewoon melden.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ben ik nu fout of zie ik jouw foto's niet op die pagina? Maar inderdaad kun je best een berichtje sturen, en vriendelijk vragen ermee te stoppen. Anders kun je de foto's melden geloof ik die hij heeft gestolen (:


    soul made of stardust and chaos.

    Aloy schreef:
    Inderdaad even een berichtje sturen. Je kan diegene ook vragen of hij voortaan credits bij zijn foto zet, met jouw account. En anders gewoon melden.

    + als het daadwerkelijk jòuw fotos zijn even je naam of username op je foto zetten. Dan weten ze dat het van jou komt en hoe je er verder niet moeilijk over te doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat ik vooral raar vind is dat deze persoon jouw geen toestemming heeft gevraagd noch jou credit geeft voor de foto's. Ik weet niet hoe het zit met auteursrechten op Instagram, maar het is gewoon wel zo fatsoenlijk.

    Ik weet niet zo goed wat je moet doen, eigenlijk. Ik zou eerst kijken of je meer te weten kan komen over auteursrechten op Instagram. Maakt het uit of je naam erbij staat? Of iemand toestemming heeft gevraagd? Of je een disclaimer erbij hebt gezet? Mag iemand zomaar jouw foto's gebruiken?Etc. Kennis is macht, als deze persoon moeilijk gaat doen en jij hebt je bewijs achter de hand, is je positie beter. Voor nu printscreens maken van het account met jouw foto's en je eigen account. Zorg dat er bewijs is.

    Misschien is dit wel onnodig defensief en voorbarig, maar met dit soort dingen kan je voor mijn gevoel beter het zekere voor het onzekere nemen. Succes nog!

    [ bericht aangepast op 8 maart 2017 - 12:52 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Na aandringen heeft hij ze gelukkig verwijderd! bedankt allen! Hij vond ze gewoon´´zo leuk´´ raaarrr...


    nothing is true, everything is permitted.