• Een van mijn oordopjes heeft het op gegeven en ik kan nu dus nog maar met een oordopje naar onder andere muziek luisteren. Dus ik ga nieuwe moeten kopen, ben ik bang.

    Voordat ik deze kocht (die ik nu heb), heb ik ook getwijfeld en een topic aangemaakt. Waarin iemand dus zei dat het misschien slimmer/handiger zou zijn om een koptelefoon te kopen. Wat ik zeker overweeg nu. Mijn vorige ervaringen met koptelefoons (op bijvoorbeeld school) zijn op zich goed, alleen lijkt de koptelefoon niet helemaal goed op mijn hoofd te willen zitten. Misschien heb ik een raar hoofd. En ik vraag mij af of een koptelefoon niet duurder is dan een paar oordopjes.

    Dus ik vroeg mij af wat jullie zouden kiezen en waarom dan.


    Physics is awesome

    Koptelefoon is beter voor je gehoor dan oordopjes, daarom heb ik een koptelefoon. Je zou een wat duurdere koptelefoon kunnen kopen die beter zit, alleen ik weet natuurlijk niet hoeveel geld je voor een koptelefoon wilt neerleggen.
    Je hebt ook koptelefoons die niet perse heel duur hoeven te zijn, tho. Hangt er gewoon vanaf bij welke winkels je kijkt.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik ga sowieso voor oortjes, koptelefoons zijn onhandig om mee te nemen. Ik vind koptelefoons ook veel asocialer staan dan oortjes zelf. Ik heb oortjes van de Mediamarkt, zijn erg goed, heb ze al meer dan 2 jaar en nog nooit stuk geweest. Bij mij passen koptelefoons trouwens nooit. Het enige wanneer ik echt een koptelefoon zou willen hebben, is als ik ga rennen door het bos. Mijn oortjes gaan dan snel uit mijn oor.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Romulus schreef:
    Koptelefoon is beter voor je gehoor dan oordopjes, daarom heb ik een koptelefoon. Je zou een wat duurdere koptelefoon kunnen kopen die beter zit, alleen ik weet natuurlijk niet hoeveel geld je voor een koptelefoon wilt neerleggen.
    Je hebt ook koptelefoons die niet perse heel duur hoeven te zijn, tho. Hangt er gewoon vanaf bij welke winkels je kijkt.


    Ik dacht zo rond de €30 voor een koptelefoon, want ik wil er een die het goed doet, maar de nieuwste of de beste hoeft niet per se.

    Als ik bij de Action kijk dan zijn ze heel goedkoop, maar waarschijnlijk niet van goede kwaliteit of misschien gaan die snel stuk. [color]


    Physics is awesome

    Ik heb een koptelefoon van Phillips en ik gebruik hem al 4 jaar. Ik heb hem heel erg vaak laten vallen en hij doet het nog steeds alsof hij nieuw is. De geluidskwaliteit it uitstekend. Veel mensen op mijn school vinden dat vrij bijzonder omdat voor hen Phillips ''ouderwets'' is. Hij kostte mij toen iets van 20 euro en ze liggen nog steeds in de winkel. Als ik jou was zou ik een koptelefoon kopen. Ze zijn veel beter voor je gehoor en het sluit beter af. Meestal heb je koptelefoons die je gewoon kan verstellen als hij te groot of te klein is.

    Nonpluvius schreef:
    Ik ga sowieso voor oortjes, koptelefoons zijn onhandig om mee te nemen. Ik vind koptelefoons ook veel asocialer staan dan oortjes zelf. Ik heb oortjes van de Mediamarkt, zijn erg goed, heb ze al meer dan 2 jaar en nog nooit stuk geweest. Bij mij passen koptelefoons trouwens nooit. Het enige wanneer ik echt een koptelefoon zou willen hebben, is als ik ga rennen door het bos. Mijn oortjes gaan dan snel uit mijn oor.


    Persoonlijk draag ik mijn oordopjes nooit als ik naar buiten ga, want ik hoor soms eerder auto's dan dat ik ze zie. En ik kan heel wat kwijt in de tassen die ik meestal mee neem als ik naar buiten ga. Dus voor mij gelden die argumenten niet.

    Wel ben ik blij dat ik niet de enige ben met een hoofd dat niet geschikt is voor koptelefoons.


    Physics is awesome

    Apple oortjes vind ik het fijnst van allen, de house of marley die ik nu heb zijn ook ontzettend fijn tho


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Adornanble schreef:
    Ik heb een koptelefoon van Phillips en ik gebruik hem al 4 jaar. Ik heb hem heel erg vaak laten vallen en hij doet het nog steeds alsof hij nieuw is. De geluidskwaliteit it uitstekend. Veel mensen op mijn school vinden dat vrij bijzonder omdat voor hen Phillips ''ouderwets'' is. Hij kostte mij toen iets van 20 euro en ze liggen nog steeds in de winkel. Als ik jou was zou ik een koptelefoon kopen. Ze zijn veel beter voor je gehoor en het sluit beter af. Meestal heb je koptelefoons die je gewoon kan verstellen als hij te groot of te klein is.


    Dat is handig om te weten, mocht ik hem ooit laten vallen. Daarbij maakt het mij ook geen sikkepit uit wat andere mensen ervan vinden, ik heb namelijk ook geen Iphone terwijl die (voor zover ik weet) toch het populairst is qua mobiele telefoons.

    Het gaat er voor mij meer om of iets goed zijn werk doet en merk speelt dan geen rol.

    Misschien lag het ook wel aan de koptelefoons die ik hiervoor heb mee gemaakt.

    Enig idee welk type het is? Want ik kan me voorstellen dat Phillips meer dan een koptelefoon heeft voor €20


    Physics is awesome

    ik heb beide gewoon (nerd) een paar appleoortjes die bij mijn ipod zaten en ik heb een extra paar voor als ik ga videochatten (die zijn van angry birds en ontzettend onhandig hahaha maar ze hebben een microfoontje)
    de hoofdtelefoon is van bose maar die gebruik ik enkel thuis (bose is nu wel een vrij duur maar goed merk van hoge kwaliteit maar ik denk niet dat je er zult vinden van 30€)

    ik zou er alleszins geen in de action kopen (nerd)

    edit: hier heb je de appleoortjes voor 17,49€

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 18:59 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Goud schreef:
    ik heb beide gewoon (nerd) een paar appleoortjes die bij mijn ipod zaten en ik heb een extra paar voor als ik ga videochatten (die zijn van angry birds en ontzettend onhandig hahaha maar ze hebben een microfoontje)
    de hoofdtelefoon is van bose maar die gebruik ik enkel thuis (bose is nu wel een vrij duur maar goed merk van hoge kwaliteit maar ik denk niet dat je er zult vinden van 30€)

    ik zou er alleszins geen in de action kopen (nerd)

    Ma maar mijn koptelefoon van de action gaat al drie jaar mee.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    doggo schreef:
    Apple oortjes vind ik het fijnst van allen, de house of marley die ik nu heb zijn ook ontzettend fijn tho


    Bedankt voor de tip! Goed om te weten. Volgens mij heb ik nooit Apple oortjes of de house of Marley oortjes geprobeerd.


    Physics is awesome

    Appleoortjes vind ik nog het meest asociaal van allemaal. Daar hoor je het geluid zo goed doorheen; heb er een hekel aan als ik in de trein zit en er luisteren meerdere mensen muziek door van die verschrikkelijke Apple oortjes zodat de hele coupé verplicht is om mee te luisteren :'D hahaha dat is echt mijn grootste trein-frustratie.
    Maar om even on topic te blijven: Samsung oortjes zijn prima en anderen hebben er geen last van. Verder heb ik 0 verstand van koptelefoons.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    doggo schreef:
    (...)
    Ma maar mijn koptelefoon van de action gaat al drie jaar mee.


    Dat is lang. Verkopen ze die nog steeds?

    Ik koop regelmatig bij de Action iets, maar gezien de prijs had ik niet verwacht dat ze het zo lang zouden doen. Hoewel mijn pennen het ook uithouden, hoewel dat geen vergelijking is. Maar mijn oplader van € 2,50 doet het ook nog (wel van de Kruidvat) en hij heeft een langer snoer dan mijn vorige oplader.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat is handig om te weten, mocht ik hem ooit laten vallen. Daarbij maakt het mij ook geen sikkepit uit wat andere mensen ervan vinden, ik heb namelijk ook geen Iphone terwijl die (voor zover ik weet) toch het populairst is qua mobiele telefoons.

    Het gaat er voor mij meer om of iets goed zijn werk doet en merk speelt dan geen rol.

    Misschien lag het ook wel aan de koptelefoons die ik hiervoor heb mee gemaakt.

    Enig idee welk type het is? Want ik kan me voorstellen dat Phillips meer dan een koptelefoon heeft voor €20


    Ik heb de Philips SHP2600/27.

    Ik heb gewone Sony oordopjes, al jaren. Ik vind koptelefoons super irritant. Ze nemen best veel ruimte in beslag, het zit niet lekker op je hoofd, je doet niet even gauw een oortje uit als je in gesprek bent en het staat ook voor geen ene meter. Thuis draag ik wel een koptelefoon, maar buitenshuis zie ik daar geen voordelen in.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zou gewoon voor een koptelefoon gaan. Koptelefoons klinken over het algemeen beter. Ik heb vroeger wel oortjes gebruikt, maar die zaten voor geen meter en/of klonken echt niet zo goed. Zover ik weet maken Sennheiser en AKG goede koptelefoons.

    En omdat je zegt dat koptelefoons nooit helemaal goed op je hoofd zitten: Heb je al wel eens een koptelefoon met een automatisch verstellende hoofdband geprobeerd?

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 19:28 ]