• Hoi hoi,

    Een tijdje terug blijkt al twee jaar geleden te zijn geweest ok is het Lucht je hart topic naar het off-topic gedeelte verplaatst, omdat het meer gebruikt werd als plek om gesprekken te voeren. Toen zijn de regels omtrent het topic strenger geworden en is het als uiteindelijke oplossing naar het off-topic verplaatst.

    Nu was het een korter tijdje terug een issue dat het forum weer wat actiever moest worden, en ondanks het feit dat het dat al weer een beetje wordt, stel ik voor ook het LJH-topic weer terug te verplaatsen.
    Het geeft simpelweg nog wat extra leven tussen de rpg's, wedstrijden en et cetera in, en misschien moedigt het mensen ook aan om zelf meer topics te maken. Het lijkt mij een goed idee om het weer tussen 'Liefde, Vriendschap & Familie' te zetten.

    Afijn, dat dus. Misschien is het een beetje een shot in the dark, maar misschien wel het pitchen waard.

    Wat denken jullie?

    Hierbij de topics van toen
    En de tweede


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)
    Naar mijn idee - wat misschien niet helemaal klopt - is hetzelfde groepje dat in het LJH post, juist pas gekomen, nadat het in off-topic werd gezet. Destijds vergat ik zelf de hele tijd dat het nog bestond en toen ik nieuw was, keek ik echt niet in het off-topicgedeelte van de site. Laat staan dat ik wist dat het bestond. Ik denk juist dat er wat meer nieuwe mensen in posten als het meer in de voorgrond staat.


    Dat is precies wat ik zeg haha


    i put the fun in funeral

    Ik zie niet waarom het LJH uit het off-topic gedeelte zou moeten? Aangezien er toch telkens offtopic gesprekken in gemaakt worden, is het ook beter het daar te houden.


    † Love? I want to sleep.

    Overkill schreef:
    (...)

    Dat is precies wat ik zeg haha


    Oh. Sorry, dan ben ik het roerend met je eens. :Y)

    Murkrow schreef:
    Ik zie niet waarom het LJH uit het off-topic gedeelte zou moeten? Aangezien er toch telkens offtopic gesprekken in gemaakt worden, is het ook beter het daar te houden.


    Nou ja, eigenlijk om de punten die door het topic heen staan. Ik kan ze allemaal verzamelen, maar ik zit op mijn telefoon.


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)

    Nou ja, eigenlijk om de punten die door het topic heen staan. Ik kan ze allemaal verzamelen, maar ik zit op mijn telefoon.

    Dan moeten ze ook geen gesprekken meer aangaan in het LJH, als het daadwerkelijk weer terug wordt geplaatst, want daar is het dan niet voor.


    † Love? I want to sleep.

    Murkrow schreef:
    (...)
    Dan moeten ze ook geen gesprekken meer aangaan in het LJH, als het daadwerkelijk weer terug wordt geplaatst, want daar is het dan niet voor.

    Nee klopt, daar hebben we het over gehad. Dan worden daar regelingen voor getroffen, maar nu worden er ook echt niet meer van die hele elaborate discussies gevoerd zoals vroeger. Maar naar mijn mening is het ook niet al te erg om gewoon een iets chaotischer topic in het ontopic-gedeelte te hebben. Het is er maar eentje - vroeger hadden we een officieel offtopicontopic-topic, maar dat is ook stil gevallen.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 23:26 ]


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)
    Nee klopt, daar hebben we het over gehad. Dan worden daar regelingen voor getroffen, maar nu worden er ook echt niet meer van die hele elaborate discussies gevoerd zoals vroeger. Maar naar mijn mening is het ook niet al te erg om gewoon een iets chaotischer topic in het ontopic-gedeelte te hebben. Het is er maar eentje - vroeger hadden we een officieel offtopicontopic-topic, maar dat is ook stil gevallen.

    Als ze daar aan kunnen houden, vind ik het best, maar ik denk niet dat het lukt heel eerlijk gezegd.


    † Love? I want to sleep.

    Murkrow schreef:
    (...)
    Als ze daar aan kunnen houden, vind ik het best, maar ik denk niet dat het lukt heel eerlijk gezegd.


    Maar nu lukt het ook en destijds ging het ook goed. Als de regels gewoon in de beginpost worden gezet, lijkt het me dat het prima lukt.
    Bovendien lijkt het mij ook gewoon zo vervelend niet om één drukker topic in het ontopic te hebben. Het is maar een topic, het zal niet meteen voor enorme drama in het hele ontopic zorgen. Mij lijkt het echt het proberen waard.


    Ik heb trouwens nog niet echt input van moderators gehoord. Is dat omdat er geen interesse in is of omdat het besproken wordt? Of geen van beiden?

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 23:32 ]


    Tijd voor koffie.

    Murkrow schreef:
    Ik zie niet waarom het LJH uit het off-topic gedeelte zou moeten? Aangezien er toch telkens offtopic gesprekken in gemaakt worden, is het ook beter het daar te houden.


    Eens met dit :Y)

    En nee, ik hoef geen reactie, niet lullig bedoeld. Je bent aardig actie aan het voeren, maar ik ben gewoon lekker niet met de suggestie eens. Mooi laten staan dat ljh


    It's never gonna happen, Guys.

    Jammer schreef:
    (...)

    Maar nu lukt het ook en destijds ging het ook goed. Als de regels gewoon in de beginpost worden gezet, lijkt het me dat het prima lukt.
    Bovendien lijkt het mij ook gewoon zo vervelend niet om één drukker topic in het ontopic te hebben. Het is maar een topic, het zal niet meteen voor enorme drama in het hele ontopic zorgen. Mij lijkt het echt het proberen waard.


    Ik heb trouwens nog niet echt input van moderators gehoord. Is dat omdat er geen interesse in is of omdat het besproken wordt? Of geen van beiden?

    Je mag er vanuit gaan dat er zaken besproken worden. ;-)

    Maar even een vraag: waarom zouden 'regels' in het topic nu wel werken? Enkele duidelijke regels om het topic aan de regels te laten voldoen en voor het comfort te zorgen van dit topic en het forum werkten in het verleden ook niet. (dit was een van de maatregelen die getroffen werden om het kwaliteit van het topic terug op te krikken) Deze regels werden toen al niet nageleefd en zelfs in het belachelijke getrokken. Waarom denk je dat het nu wel zou werken?

    Want naar mijn mening is het lucht-je-hart niet veel veranderd tegenover toen het nog wel in het ontopic stond, misschien een beetje gemoedelijker omdat er nu geen mods en users meer zijn die vragen ontopic te blijven. Maar voor de rest is het hetzelfde: off-topic gesprekken (wat nu toegestaan is), er worden nog steeds mensen onderhuids geviseerd/aangevallen/gepest met een grote slaagkans omdat het over eender wie had kunnen gaan, users gaan nog steeds hun verhaal vertellen in dit topic ipv even een kort topic aan te maken omdat ze de indruk krijgen dat zeiktopics uit den boze zijn en zodra ze een beetje klagen meteen een zeiker zijn,...
    Iemand had ook ergens enkele regels opgesomd die niet overtreden werden, maar daar was ik het over het algemeen niet mee eens. Er worden daadwerkelijk regels overtreden (ook die niet vermeld stonden in die post) en het belachelijke aan ljh is dat het over eender wie kan gaan waardoor er een kleinere kans is dat we een waarschuwing/straf/(forum)ban kunnen geven. Je kan iemand niet bestraffen op het basis van een vermoeden. Daar was laatst zelfs nog een sensibiliserend filmpje over.

    Als ik zelfs heel eerlijk mag zijn, zit ik eerder met deze vraag: "moet het lucht-je-hart eigenlijk nog open blijven gezien de onderhuidse steken, aanvallen en gepest?" ipv of dat het terug in het ontopic-gedeelte moet. Wil ik als admin/moderator dat dit soort cyberpesten (dit is een groot woord, maar ik vind dit echt) voortaan op de voorgrond (ontopic-gedeelte) komt te staan?

    Dus ik denk dat je eerst aan andere problemen moet werken in dat topic alvorens het terug naar het ontopic mag. In principe is iets permanent, permanent, maar mensen kunnen veranderen en soms geven we iemand een 500e kans na een permanente beslissing en dat is de ultieme kans. Maar dit moet een weloverwogen beslissing zijn en hoe het er nu aan toe gaat, heb ik niet het idee dat ik voor kan zijn om een ultieme kans te geven aan het ljh.

    Dit is trouwens mijn rauwe mening en zeker geen kritiek naar jou. Maar hoe het er nu naar uit ziet, zie ik onvoldoende doorslaggevende elementen om het te verplaatsen en nog een te grote onopgeloste problematiek waar moderators zelf geen blijf mee weten. Dus als je zelf suggesties hebt om het ljh leefbaarder te maken op vlak van 'anoniem' cyberpesten, gooi het zeker in de groep. Hoe laten we (iedereen, niet alleen moderators) zien dat cyberpesten not done is?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Muh dunno. Van mij hoeft het allemaal niet zo nodig. Voor mij is dr geen hoge nood om dingen te veranderen oid.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Maar guys, even iets anders (naast dat ik het met Erica eens ben, maar dat heeft volgens mij nu even geen nut om te zeggen): er is ook een officieel offtopic, dat in de actieve topics staat. Heeft misschien niet precies hetzelfde principe als het Lucht Je Hart, maar je mag daar zo offtopic gaan als je wilt, maar het staat wel gewoon bij het "gewone forum" alias "actieve topics". Ik denk dat dat veel gezelliger is dan allemaal mensen die hun hart luchten. 😊


    Deep inside, I've never felt alive

    Dalgliesh schreef:
    Maar guys, even iets anders (naast dat ik het met Erica eens ben, maar dat heeft volgens mij nu even geen nut om te zeggen): er is ook een officieel offtopic, dat in de actieve topics staat. Heeft misschien niet precies hetzelfde principe als het Lucht Je Hart, maar je mag daar zo offtopic gaan als je wilt, maar het staat wel gewoon bij het "gewone forum" alias "actieve topics". Ik denk dat dat veel gezelliger is dan allemaal mensen die hun hart luchten. 😊


    Heb je zin om dat topic een bump te geven, of de link hier neer te zetten? Want ik weet zo snel even niet over welk topic je het hebt, en je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dalgliesh schreef:
    Maar guys, even iets anders (naast dat ik het met Erica eens ben, maar dat heeft volgens mij nu even geen nut om te zeggen): er is ook een officieel offtopic, dat in de actieve topics staat. Heeft misschien niet precies hetzelfde principe als het Lucht Je Hart, maar je mag daar zo offtopic gaan als je wilt, maar het staat wel gewoon bij het "gewone forum" alias "actieve topics". Ik denk dat dat veel gezelliger is dan allemaal mensen die hun hart luchten. 😊

    Ik heb nooit begrepen waarom dat topic wel bij ontopics mag staan en ljh niet. Heb het liever omgedraaid.


    Pretty is just a pretty word.

    Zoo eens met Erica / Scandal.

    Divide schreef:
    (...)
    Ik heb nooit begrepen waarom dat topic wel bij ontopics mag staan en ljh niet. Heb het liever omgedraaid.

    Omdat het offtopic wel een soort kletstopic is en niet echt om je hart te luchten. Wat het LJH wel is.


    Maar om op Scandal te reageren:
    Als ik zelfs heel eerlijk mag zijn, zit ik eerder met deze vraag: "moet het lucht-je-hart eigenlijk nog open blijven gezien de onderhuidse steken, aanvallen en gepest?" ipv of dat het terug in het ontopic-gedeelte moet. Wil ik als admin/moderator dat dit soort cyberpesten (dit is een groot woord, maar ik vind dit echt) voortaan op de voorgrond (ontopic-gedeelte) komt te staan?

    Ik merk het echt heel erg dat iedereen na een discussie naar het LJH komt om steken onder water te geven. Die zijn alleen overduidelijk. Vooral als anderen de reactie quoten.

    Ik zou het echt niet erg vinden als het LJH gesloten wordt, en soortgelijke topics die daarna gemaakt worden ook. Niet dat ik dan topics zou maken om mijn hart te luchten, want dan krijg ik toch alleen maar commentaar (:

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 12:32 ]