• Het Grote RPG Topic

    Geef hier je RPG door zodat de RPGlijst up to date blijft!

    Welkom in het Grote RPG Topic, het topic voor RPGers of je nu enkel ORPG doet, al jaren RPGt of net met je eerste RPG wil beginnen. RPG staat voor Role Playing Game en het is een soort schrijfspel waarbij je je eigen karakters kan besturen in een door de topicstarter gecreëerde wereld. In dit topic geven we je onder andere tips en tricks, leggen we je uit hoe een RPG werkt, staat een lijst van de actieve RPGs en kan je natuurlijk zelf chatten over RPGs.


    STANDAARD UITLEG
    • Hoe maak ik een realistische rol?
    • Basis RPG uitleg
    • Hoe maak ik een duidelijk en compleet RPG topic?
    • één op één RPG's

    INSTAP RPG
    INSTAP RPG! - International High is een school op het eiland Fanra die alle fandoms huist, van Harry Potter, tot Tolkien, tot The Hunger Games. Op International High komt alles bij elkaar! Dit RPG is bedoeld als instap RPG voor iedereen die RPGen eens een keer uit wil proberen. Er zitten weinig tot geen regels aan en iedereen kan komen en gaan wanneer hij/zij wilt! Dus kom dit RPG vooral gezellig joinen en misschien is het wel een opstapje naar de geweldige RPG wereld van Quizlet!

    TIPS
    Heb jij nog tips? Laat ze aan ons weten.
    • Maak een lijstje waar je bijhoud op wie je allemaal moet reageren, dan vergeet je het ook niet zo snel. [Gebruik hiervoor bijvoorbeeld https://workflowy.com/.]
    • Wil je samen met iemand anders een RPG openen? Gebruik google docs om daar de beginpost in te zetten, dan kan je het allebei makkelijk aanpassen!

    FAQ
    Heb jij nog vragen? Stel ze in dit topic, dan kunnen wij proberen om er antwoord op geven.

    ☾☾☾

    RPGS
    BE - beginner, makkelijk in te springen voor beginnende rpgers.
    GM - gemiddeld, voor iedereen makkelijk begrijpbaar, niet al te moeilijke verhaallijn en karakters.
    GV - gevorderd, lastige verhaallijn en karakters, niet heel makkelijk om aan mee te doen.
    ? - nog geen niveau bekend.

    Staat jouw RPG er nog niet bij? Laat dan de naam, link, max. woordenaantal en niveau achter. (Het niveau kan je bepalen door hoe moeilijk de storyline is en hoe makkelijk een nieuwe beginnende rpger mee kan doen.)

    NIEUW GEOPEND
          Non fandom
                • The Curse • [250] • [?]
                • Hatelist • [150] • [GM]
                • Spectra Creations • [150] • [?]
                • Mythicon High School • [200] • [?]
                • Nothing Like Highschool • [50] • [GM] • [ENG]
                • Suburbia • [300] • [?]
                • Behind the Curtain • [300] • [GM]
          Fandom


    SPEELTOPIC GEOPEND EN ROLLEN ZOEKEND
          Non fandom
                • Crimes & Riches [200] • [?]
                • Marshall High [200] • [?]
                • Hotel Entropy • [250] • [?]
                • S.O.L.A.R • [250] • [?]
                • Gates of Hell | 16+ • [250] • [?]
                • American Device • [150] • [?]
                • Los Angeles Performing Arts Academy • [250] • [?]
          Fandom
                • The Death Games [250] • [?]
                • The 100 • [300] • [?]
                • The Dauntless Initiaton [200] • [BE]*
                • A Disney Story [100] • [BE]
                • Back to Hogwarts • [200] • [?]
                • Manhattan’s Elite • [300] • [?]
                • Royal Blue Secrets • [300] • [?]


    SPEELTOPIC GEOPEND EN VOL
          Non fandom
                • De Kwaadaardige Club [50] • [BE]
                • War Angels • [300] • [GV] [16+]
                • Koningen van de Stad • [300] • [?]
          Fandom
                • A Modern Marauders Story [300] • [GM]
                • Black Chalk [0] • [?]*



    BUDDY SYSTEEM
    Het leek ons interessant om een “buddy systeem” te hebben, waarbij je met twee of meer mensen elkaar via een lijst of iets dergelijks (workflowy/docs/whatsapp/evernote/quizlet story etc) herinnert aan de RPGs waarin je nog moet posten. Dit is voornamelijk bedoelt om RPGs langer actief te maken en elkaar hierin te motiveren. Je kan in dit topic een buddy zoeken of je zelf samen met je buddy(s) opgeven.
          buddy1 & buddy2 • medium
          Paddiecakes, Granian, Prongsie & Marlow • workflowy

    LAY-OUT
    Je kan altijd gebruik maken van het lay-out topic, maar hier zijn twee basic templates gemaakt door Paddiecakes die gebruikt mogen worden.
    • rollen template
    • post template

    EXTRA
    Dit topic is niet alleen maar voor de bovenstaande dingen, maar je mag hier ook gewoon over RPGs praten, faceclaims bespreken, feedback vragen over rollen enzovoort.

    Als je nog aanvullingen hebt op dit topic: let us know!

    [ bericht aangepast op 27 juli 2017 - 20:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dusss, ik heb behoorlijk veel zin in een Gossip Girl inspired RPG, maar dan meer over de rich kids with their fancy clothes & stuff dan met een roddelsite maar op de een of andere manier loopt zoiets altijd snel dood. Iemand tips om dit aantrekkelijk te maken, zodat het niet na twee posts alweer klaar is?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Sobral schreef:
    Dusss, ik heb behoorlijk veel zin in een Gossip Girl inspired RPG, maar dan meer over de rich kids with their fancy clothes & stuff dan met een roddelsite maar op de een of andere manier loopt zoiets altijd snel dood. Iemand tips om dit aantrekkelijk te maken, zodat het niet na twee posts alweer klaar is?


    Ooeh ik wil wel helpen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gadot schreef:
    (...)

    Ooeh ik wil wel helpen?


    Dat zou ik fijn vinden! Ik pb je even c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Heyo.

    Ik heb een nieuwe RPG geopend nl.: Hotel Entropy.

    Iets in het thema van drugs — partying — death. Beware.


    A girl who wonders.

    Ik zet het erbij! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Er zijn nog twee mannelijke rollen vrij in het RPG War Angels so feel free to join c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    A Disney Story • RPG • 100
    Zonet geopend, het is beginnersniveau en nog rollen zoekend!

    EDIT: en fandom fcourse.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2017 - 19:06 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik heb het RPG erbij gezet!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    zijn er lieve rpg'ers die mij willen helpen met iets? c;

    Ik wil binnenkort een rpg opstarten maar weet dat één van de grootste redenen waarom een rpg stopt de lak aan interesse is.

    Wat maakt voor jullie een rpg interessant?
    De layout? Goed uitgewerkte layout met duidelijke regels of een simpele layout waar je zelf nog je fantasie op kan uitoefenen
    Het woorden aantal? Veel woorden of weinig woorden?
    Start van de rpg, hoe lang mag het rollentopic geopend zijn voordat jullie een speeltopic willen zien
    Opmaak van je rollen, druipen jullie af bij het zien van grote/kleine rollen? Waarom? Hoe zien jullie een aantrekkelijke rol en tot hoever maken jullie een rol (qua uitschrijven van karakter, uiterlijk etc )
    Ik wil mijn thema nog niet meteen vrij geven maar de kans is groot dat er een beperkt aantal rollen komt. Hoeveel rollen vindne jullie het maximum? Wanneer vinden jullie dat de rpg vol zit (qua mannen en vrouwen, en als er eventueel LGTBQ rollen zijn, mogen er dan meer mannen/vrouwen bijkomen of niet ? )
    Soort Rpg : Wat is aantrekkelijk maar nog belangrijker wat soort rpg blijft het langst leven? Rpg's met een school verband, unief, stad, mensen op een bepaalde plek etc. En hoe blijven dit soort rpg's smooth lopen?
    Hoe zit het met reservaties? Wat vinden jullie daarvan ? En van de fc claims is dat nodig voor een rpg of houden jullie je fc's liever voor jezelf? ( en een vraagje uit interesse hoe voelen jullie je als iemand anders per toeval een fc heeft die jij vaak gebruikt? -voor eventuele fc story-)
    Wanneer vinden jullie dat een skip nodig is en red dit het doodbloeden van een rpg?
    Een vraagje nog voor mensen die al eens een topic hebben geopend. Wat te doen met mensen die voor een lange tijd op reis gaan?

    Dit zijn enkele vragen van mijn vragenvuur die ik voor jullie heb ;') Sorry als het wat verwarrend is, ik heb het meteen opgeschreven hoe het uit mijn hoofd klonk phahah :'D dus beware voor de vele typfouten
    Ik wil het thema van mijn rpg niet verklappen voordat ik toch enkele van deze vragen beantwoord heb ( mede doordat ik geen mensen wil die op voorhand al een rol willen reserveren voordat het topic er überhaupt al is)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Vaiana schreef:
    zijn er lieve rpg'ers die mij willen helpen met iets? c;

    Ik wil binnenkort een rpg opstarten maar weet dat één van de grootste redenen waarom een rpg stopt de lak aan interesse is.

    Wat maakt voor jullie een rpg interessant?
    De layout? Goed uitgewerkte layout met duidelijke regels of een simpele layout waar je zelf nog je fantasie op kan uitoefenen
    Het woorden aantal? Veel woorden of weinig woorden?
    Start van de rpg, hoe lang mag het rollentopic geopend zijn voordat jullie een speeltopic willen zien
    Opmaak van je rollen, druipen jullie af bij het zien van grote/kleine rollen? Waarom? Hoe zien jullie een aantrekkelijke rol en tot hoever maken jullie een rol (qua uitschrijven van karakter, uiterlijk etc )
    Ik wil mijn thema nog niet meteen vrij geven maar de kans is groot dat er een beperkt aantal rollen komt. Hoeveel rollen vindne jullie het maximum? Wanneer vinden jullie dat de rpg vol zit (qua mannen en vrouwen, en als er eventueel LGTBQ rollen zijn, mogen er dan meer mannen/vrouwen bijkomen of niet ? )
    Soort Rpg : Wat is aantrekkelijk maar nog belangrijker wat soort rpg blijft het langst leven? Rpg's met een school verband, unief, stad, mensen op een bepaalde plek etc. En hoe blijven dit soort rpg's smooth lopen?
    Hoe zit het met reservaties? Wat vinden jullie daarvan ? En van de fc claims is dat nodig voor een rpg of houden jullie je fc's liever voor jezelf? ( en een vraagje uit interesse hoe voelen jullie je als iemand anders per toeval een fc heeft die jij vaak gebruikt? -voor eventuele fc story-)
    Wanneer vinden jullie dat een skip nodig is en red dit het doodbloeden van een rpg?
    Een vraagje nog voor mensen die al eens een topic hebben geopend. Wat te doen met mensen die voor een lange tijd op reis gaan?

    Dit zijn enkele vragen van mijn vragenvuur die ik voor jullie heb ;') Sorry als het wat verwarrend is, ik heb het meteen opgeschreven hoe het uit mijn hoofd klonk phahah :'D dus beware voor de vele typfouten
    Ik wil het thema van mijn rpg niet verklappen voordat ik toch enkele van deze vragen beantwoord heb ( mede doordat ik geen mensen wil die op voorhand al een rol willen reserveren voordat het topic er überhaupt al is)

    Ik denk meerdere dingen, maar het belangrijkste is dat je een arena bedenkt die niet te klein is en niet te groot is, zodat iedereen genoeg ruimte heeft, maar niet te veel. Lay-out vind ik persoonlijk heel belangrijk, als iets er niet goed uit ziet, doe ik niet mee, maar ik ben daar best erg in haha. Ik werk het liefst met 300 woorden of meer en qua rollen vind ik het het fijnste als ze ongeveer 500-1000 woorden zijn. Enorm lange rollen ga ik niet lezen en het is fijn als je in een paar steekwoorden kan zien wat voor een personage het is. Een maximum qua rollen verschilt heel erg per RPG, maar meestal tussen de 10-20 (de helft man, de helft vrouw).

    Soort RPGs die het makkelijkste blijven leven zijn vaak school RPGs, maar dit komt heel erg omdat dit de perfecte arena is + iedereen is hier bekend mee, dus kan zich makkelijk inleven. Zelf vind ik het juist leuk om aan andere RPGs mee te doen, omdat school nu al zo vaak gedaan is en ik mezelf graag wat meer uitdaag. RPGs die blijven lopen, tja dat is lastig. Ik heb zelf een RPG waar ik als TS heel erg veel moeite in steek om het leuk, origineel en actief te houden. Dat helpt vaak wel.

    Ik vind het fijn als ik gewoon iets kan reserveren, vooral als ik graag mee wil doen, maar niet meteen de rol in kan vullen. FCs zet ik er standaard bij bij een rol. (dat vind ik niet super chill, ik doe heel hard mijn best om origineel te zijn met fcs, dus als mensen "de mijne" gebruiken vind ik dat jammer). Een skip is vaak nodig na rond de drie/vier weken of als te veel mensen vast komen te zitten, vaak helpt het wel om een RPG op gang te houden. Mensen die lang op reis gaan mogen best iets reserveren, maar moeten wel zelf weer terug komen in het RPG en proberen de rest niet op te houden.

    Heb je hier iets aan? (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dank je Lisa! 😊 dat help inderdaad al wat! Al hoop ik nog meer mening te kunnen verzamelen hehe c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Vaiana schreef:
    zijn er lieve rpg'ers die mij willen helpen met iets? c;

    Ik wil binnenkort een rpg opstarten maar weet dat één van de grootste redenen waarom een rpg stopt de lak aan interesse is.

    Wat maakt voor jullie een rpg interessant?
    De layout? Goed uitgewerkte layout met duidelijke regels of een simpele layout waar je zelf nog je fantasie op kan uitoefenen Nou ik vind het fijn als het duidelijk is wat er precies mee bedoeld wordt en ik niet niet begrijp wat de bedoeling is dan haak ik af.
    Het woorden aantal? Veel woorden of weinig woorden? Ik denk ongeveer 150-200. 100 vind ik een te weinig om goed informatie over te brengen en 300 te veel als ik geen inspiratie heb.
    Start van de rpg, hoe lang mag het rollentopic geopend zijn voordat jullie een speeltopic willen zien Ik kan wachten, maar het is wel fijn als je niet eeuwig hoeft te wachten op een speeltopic.
    Opmaak van je rollen, druipen jullie af bij het zien van grote/kleine rollen? Waarom? Hoe zien jullie een aantrekkelijke rol en tot hoever maken jullie een rol (qua uitschrijven van karakter, uiterlijk etc ) Ik vind het prettig als vooral het Innerlijk een beetje uitgewerkt is en als ik zie dat iedereen alleen steekwoorden opschrijft haak ik meestal af. Ik vind het dijn als de rollen 500-1000 woorden zijn.
    Ik wil mijn thema nog niet meteen vrij geven maar de kans is groot dat er een beperkt aantal rollen komt. Hoeveel rollen vindne jullie het maximum? Wanneer vinden jullie dat de rpg vol zit (qua mannen en vrouwen, en als er eventueel LGTBQ rollen zijn, mogen er dan meer mannen/vrouwen bijkomen of niet ? ) Nou dit ligt helemaal aan het thema.
    Soort Rpg : Wat is aantrekkelijk maar nog belangrijker wat soort rpg blijft het langst leven? Rpg's met een school verband, unief, stad, mensen op een bepaalde plek etc. En hoe blijven dit soort rpg's smooth lopen? Ik weet het niet. Ik denk fandoms.
    Hoe zit het met reservaties? Wat vinden jullie daarvan ? En van de fc claims is dat nodig voor een rpg of houden jullie je fc's liever voor jezelf? ( en een vraagje uit interesse hoe voelen jullie je als iemand anders per toeval een fc heeft die jij vaak gebruikt? -voor eventuele fc story-) Nou als je hem altijd gebruikt dan krijg je toch wel een gevoel dat hij van je is afgepakt maar ik vind het niet zo erg als iemand een FC gebruikt die ik vaak gebruik. Ik vind het prima als je kan reserveren maar dan is het fijn dat er een limiet op zit ofzo.
    Wanneer vinden jullie dat een skip nodig is en red dit het doodbloeden van een rpg? Nou ja als er veel mensen op vakantie zijn geweest ofzo dan is het handig om een skip te doen of na een maand. Het red het doodbloeden van een RPG af en toe en alleen als je er vroeg bij bent denk ik.
    Een vraagje nog voor mensen die al eens een topic hebben geopend. Wat te doen met mensen die voor een lange tijd op reis gaan? Vraag degene om een laatste post te doen voor dat hij om reis gaat. Dan kan je spelen alsof diegene iemand gaat bezoeken, op wereldreis gaat, afstudeert of in coma ligt ofzo.

    Dit zijn enkele vragen van mijn vragenvuur die ik voor jullie heb ;') Sorry als het wat verwarrend is, ik heb het meteen opgeschreven hoe het uit mijn hoofd klonk phahah :'D dus beware voor de vele typfouten
    Ik wil het thema van mijn rpg niet verklappen voordat ik toch enkele van deze vragen beantwoord heb ( mede doordat ik geen mensen wil die op voorhand al een rol willen reserveren voordat het topic er überhaupt al is)


    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2017 - 18:48 ]

    Ik heb een nieuwe RPG geopend:

    [RPG – 200] The Dauntless Initiaton • Divergent || Rollentopic [Heropend]

    Het is fandom en ik weet niet precies of het BE is of GM.

    Aangepast c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gates of Hell is ook net nieuw en zoekt nog spelers.
    Minimum 250 woorden, GM en non-fandom.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.