• Het Grote RPG Topic

    Geef hier je RPG door zodat de RPGlijst up to date blijft!

    Welkom in het Grote RPG Topic, het topic voor RPGers of je nu enkel ORPG doet, al jaren RPGt of net met je eerste RPG wil beginnen. RPG staat voor Role Playing Game en het is een soort schrijfspel waarbij je je eigen karakters kan besturen in een door de topicstarter gecreëerde wereld. In dit topic geven we je onder andere tips en tricks, leggen we je uit hoe een RPG werkt, staat een lijst van de actieve RPGs en kan je natuurlijk zelf chatten over RPGs.


    STANDAARD UITLEG
    • Hoe maak ik een realistische rol?
    • Basis RPG uitleg
    • Hoe maak ik een duidelijk en compleet RPG topic?
    • één op één RPG's

    INSTAP RPG
    INSTAP RPG! - International High is een school op het eiland Fanra die alle fandoms huist, van Harry Potter, tot Tolkien, tot The Hunger Games. Op International High komt alles bij elkaar! Dit RPG is bedoeld als instap RPG voor iedereen die RPGen eens een keer uit wil proberen. Er zitten weinig tot geen regels aan en iedereen kan komen en gaan wanneer hij/zij wilt! Dus kom dit RPG vooral gezellig joinen en misschien is het wel een opstapje naar de geweldige RPG wereld van Quizlet!

    TIPS
    Heb jij nog tips? Laat ze aan ons weten.
    • Maak een lijstje waar je bijhoud op wie je allemaal moet reageren, dan vergeet je het ook niet zo snel. [Gebruik hiervoor bijvoorbeeld https://workflowy.com/.]
    • Wil je samen met iemand anders een RPG openen? Gebruik google docs om daar de beginpost in te zetten, dan kan je het allebei makkelijk aanpassen!

    FAQ
    Heb jij nog vragen? Stel ze in dit topic, dan kunnen wij proberen om er antwoord op geven.

    ☾☾☾

    RPGS
    BE - beginner, makkelijk in te springen voor beginnende rpgers.
    GM - gemiddeld, voor iedereen makkelijk begrijpbaar, niet al te moeilijke verhaallijn en karakters.
    GV - gevorderd, lastige verhaallijn en karakters, niet heel makkelijk om aan mee te doen.
    ? - nog geen niveau bekend.

    Staat jouw RPG er nog niet bij? Laat dan de naam, link, max. woordenaantal en niveau achter. (Het niveau kan je bepalen door hoe moeilijk de storyline is en hoe makkelijk een nieuwe beginnende rpger mee kan doen.)

    NIEUW GEOPEND
          Non fandom
                • The Curse • [250] • [?]
                • Hatelist • [150] • [GM]
                • Spectra Creations • [150] • [?]
                • Mythicon High School • [200] • [?]
                • Nothing Like Highschool • [50] • [GM] • [ENG]
                • Suburbia • [300] • [?]
                • Behind the Curtain • [300] • [GM]
          Fandom


    SPEELTOPIC GEOPEND EN ROLLEN ZOEKEND
          Non fandom
                • Crimes & Riches [200] • [?]
                • Marshall High [200] • [?]
                • Hotel Entropy • [250] • [?]
                • S.O.L.A.R • [250] • [?]
                • Gates of Hell | 16+ • [250] • [?]
                • American Device • [150] • [?]
                • Los Angeles Performing Arts Academy • [250] • [?]
          Fandom
                • The Death Games [250] • [?]
                • The 100 • [300] • [?]
                • The Dauntless Initiaton [200] • [BE]*
                • A Disney Story [100] • [BE]
                • Back to Hogwarts • [200] • [?]
                • Manhattan’s Elite • [300] • [?]
                • Royal Blue Secrets • [300] • [?]


    SPEELTOPIC GEOPEND EN VOL
          Non fandom
                • De Kwaadaardige Club [50] • [BE]
                • War Angels • [300] • [GV] [16+]
                • Koningen van de Stad • [300] • [?]
          Fandom
                • A Modern Marauders Story [300] • [GM]
                • Black Chalk [0] • [?]*



    BUDDY SYSTEEM
    Het leek ons interessant om een “buddy systeem” te hebben, waarbij je met twee of meer mensen elkaar via een lijst of iets dergelijks (workflowy/docs/whatsapp/evernote/quizlet story etc) herinnert aan de RPGs waarin je nog moet posten. Dit is voornamelijk bedoelt om RPGs langer actief te maken en elkaar hierin te motiveren. Je kan in dit topic een buddy zoeken of je zelf samen met je buddy(s) opgeven.
          buddy1 & buddy2 • medium
          Paddiecakes, Granian, Prongsie & Marlow • workflowy

    LAY-OUT
    Je kan altijd gebruik maken van het lay-out topic, maar hier zijn twee basic templates gemaakt door Paddiecakes die gebruikt mogen worden.
    • rollen template
    • post template

    EXTRA
    Dit topic is niet alleen maar voor de bovenstaande dingen, maar je mag hier ook gewoon over RPGs praten, faceclaims bespreken, feedback vragen over rollen enzovoort.

    Als je nog aanvullingen hebt op dit topic: let us know!

    [ bericht aangepast op 27 juli 2017 - 20:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ok, ik wist al van dit topic maar heb er dus nooit een MT op genomen omdat ik niets nuttigs te melden had. x: Nu heb ik eigenlijk een vraag.

    Right at this moment ben ik Coyote Ugly aan het kijken omdat ik oud ben en steeds meer van "nostalgie" begin te houden. Nu wilde ik in de eerste instantie vragen of er enige animo is naar een RPG van dit soort? Uiteraard wil ik wel het een en ander eraan veranderen dat er ook genoeg mannelijke rollen zijn en de bar / kroeg wat groter maken zodat er meer dan vier meiden tegelijk kunnen werken. ^_^
          Stiekem heb ik zo'n idee dat er wel animo voor is, dus dat brengt mij naar mijn volgende vraag... heeft iemand er behoefte aan mij te helpen met het verhaal en weet ik veel wat? Als we onze koppen samenvoegen kan dit natuurlijk stukken beter worden dan wat mijn plannen op dit moment zijn (en geloof me, dat is enkel een basisplan). Uh, nou ja val me maar lastig + hints en tips zijn welkom. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Budgen schreef:
    Ok, ik wist al van dit topic maar heb er dus nooit een MT op genomen omdat ik niets nuttigs te melden had. x: Nu heb ik eigenlijk een vraag.

    Right at this moment ben ik Coyote Ugly aan het kijken omdat ik oud ben en steeds meer van "nostalgie" begin te houden. Nu wilde ik in de eerste instantie vragen of er enige animo is naar een RPG van dit soort? Uiteraard wil ik wel het een en ander eraan veranderen dat er ook genoeg mannelijke rollen zijn en de bar / kroeg wat groter maken zodat er meer dan vier meiden tegelijk kunnen werken. ^_^
          Stiekem heb ik zo'n idee dat er wel animo voor is, dus dat brengt mij naar mijn volgende vraag... heeft iemand er behoefte aan mij te helpen met het verhaal en weet ik veel wat? Als we onze koppen samenvoegen kan dit natuurlijk stukken beter worden dan wat mijn plannen op dit moment zijn (en geloof me, dat is enkel een basisplan). Uh, nou ja val me maar lastig + hints en tips zijn welkom. ;D


    Ik ken de serie niet, maar als je er een goed verhaal rond kan verzinnen zou het wel iets heel leuks kunnen worden c;


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Scurll schreef:
    Ok, ik wist al van dit topic maar heb er dus nooit een MT op genomen omdat ik niets nuttigs te melden had. x: Nu heb ik eigenlijk een vraag.

    Right at this moment ben ik Coyote Ugly aan het kijken omdat ik oud ben en steeds meer van "nostalgie" begin te houden. Nu wilde ik in de eerste instantie vragen of er enige animo is naar een RPG van dit soort? Uiteraard wil ik wel het een en ander eraan veranderen dat er ook genoeg mannelijke rollen zijn en de bar / kroeg wat groter maken zodat er meer dan vier meiden tegelijk kunnen werken. ^_^
          Stiekem heb ik zo'n idee dat er wel animo voor is, dus dat brengt mij naar mijn volgende vraag... heeft iemand er behoefte aan mij te helpen met het verhaal en weet ik veel wat? Als we onze koppen samenvoegen kan dit natuurlijk stukken beter worden dan wat mijn plannen op dit moment zijn (en geloof me, dat is enkel een basisplan). Uh, nou ja val me maar lastig + hints en tips zijn welkom. ;D

    OEH. Nou heb ik zin om die film te kijken -- gelukkig heb ik 'm op DVD, hehe -- en begin de laatste tijd ook steeds meer te merken dat ik van de nostalgie ben.. Zo'n raar, maar toch fijn gevoel met sommige dingen. Dat betekend dan dat ik het toch met sommige tijden gezellig heb gehad. Raar genoeg (cat) OKAY -- terug ontopic: Ik zou het wel een leuk RPG-idee vinden, maar ik weet niet in hoeverre er dan mannen aangemaakt zouden worden, gezien ik al wel voorspel dat de meesten de "sexy vrouwen" gaan aanmaken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vaiana schreef:
    (...)

    Ik ken de serie niet, maar als je er een goed verhaal rond kan verzinnen zou het wel iets heel leuks kunnen worden c;

    Good to hear. c:

    Bbang schreef:
    (...)
    OEH. Nou heb ik zin om die film te kijken -- gelukkig heb ik 'm op DVD, hehe -- en begin de laatste tijd ook steeds meer te merken dat ik van de nostalgie ben.. Zo'n raar, maar toch fijn gevoel met sommige dingen. Dat betekend dan dat ik het toch met sommige tijden gezellig heb gehad. Raar genoeg (cat) OKAY -- terug ontopic: Ik zou het wel een leuk RPG-idee vinden, maar ik weet niet in hoeverre er dan mannen aangemaakt zouden worden, gezien ik al wel voorspel dat de meesten de "sexy vrouwen" gaan aanmaken.

    Ghehe, do it! Ja, same, dus dat is wel mooi. Of we zijn gewoon de verkeerde herinneringen langzaamaan aan het vergeten voor ons eigen bestwil. Wie weet, in ieder geval vind ik het helemaal geen probleem. c:
    Dan zou het denk ik zoiets zijn dat de mannen achter de bar staan (met natuurlijk enkele avonden per week een womensnight) bijvoorbeeld, of dat je echt een mannenkant en vrouwenkant hebt waar beide helemaal los kunnen gaan. Sowieso gaat de bar groter zijn. En natuurlijk moeten de vrouwen sexy zijn, ghehe. De betekenis van Coyote Ugly slaat niet op die woest aantrekkelijke dames he, lol. Maar daarom wil ik met iemand over brainstormen hoe we het beter kunnen maken zodat iedereen happy is natuurlijk. We kunnen niet iedereen natuurlijk als mannelijke vaste klant laten spelen, dat zou een beetje onlogisch zijn. x:


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik heb laatst ook weer een topic geopend dus bij deze.

    Hatelist • [150] • [GM]

    Deze heb ik heropend, geen idee of je dat ook ergens wil vermelden maar bij deze ^^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Alles is weer up to date!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Oh, ik heb ook weer een RPG geopend, en ik ben nog op zoek naar (vooral) mannelijke rollen:
    Nothing like Higschool [50] • [GM] • [ENG]


    Mhm?

    Oh ja, dat kan ook hier haha.
    Penn en ik hebben ook een RPG gestart waar we nog rollen zoeken. Voor nu hebben we even een mannentekort, dus deze rollen hebben we hard nodig.

    [RPG » 300] Behind The Curtain —— Rollentopic.
    Het is GM, denk ik zo, al is er geen echte verhaallijn, dus beginners kunnen evengoed meedoen. Penn en ik zullen ons best doen een goede begeleiding te geven. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Scurll schreef:
    (...)
    Ghehe, do it! Ja, same, dus dat is wel mooi. Of we zijn gewoon de verkeerde herinneringen langzaamaan aan het vergeten voor ons eigen bestwil. Wie weet, in ieder geval vind ik het helemaal geen probleem. c:
    Dan zou het denk ik zoiets zijn dat de mannen achter de bar staan (met natuurlijk enkele avonden per week een womensnight) bijvoorbeeld, of dat je echt een mannenkant en vrouwenkant hebt waar beide helemaal los kunnen gaan. Sowieso gaat de bar groter zijn. En natuurlijk moeten de vrouwen sexy zijn, ghehe. De betekenis van Coyote Ugly slaat niet op die woest aantrekkelijke dames he, lol. Maar daarom wil ik met iemand over brainstormen hoe we het beter kunnen maken zodat iedereen happy is natuurlijk. We kunnen niet iedereen natuurlijk als mannelijke vaste klant laten spelen, dat zou een beetje onlogisch zijn. x:

    Hehe, dus je bent het wel echt van plan het te starten? Want dan zou ik graag daar mee aan willen doen, of iniedergeval een berichtje dat je het me laat weten wanneer je het aanmaakt, hehe.
    En nee, logisch, het was meer bedoeld als dat men meer neigt een vrouw te nemen dan een man in RPGs, dus ben er daarmee ook bang voor dat de mannen niet echt een 'aantrekkelijk' bod spelen in het hele RPGidee en dat niet zo populair is. Misschien als je de mannen inderdaad ook zo'n soort avond geeft, dat het dan helpt. Of dat er iets anders 'aantrekkelijks' voor hun als optie is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben op zoek naar iemand die met mij een Harry Potter RPG wil openen. Een echte verhaallijn heb ik nog niet, dus daar zou ik graag samen over willen brainstormen (het liefste iemand die al wat ervaring heeft met RPG's starten, zodat we het werk kunnen delen) c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    Ik ben op zoek naar iemand die met mij een Harry Potter RPG wil openen. Een echte verhaallijn heb ik nog niet, dus daar zou ik graag samen over willen brainstormen (het liefste iemand die al wat ervaring heeft met RPG's starten, zodat we het werk kunnen delen) c:


    Ik wil wel helpen, als je dat wil.


    Bowties were never Cooler

    Ziegler schreef:
    Ik ben op zoek naar iemand die met mij een Harry Potter RPG wil openen. Een echte verhaallijn heb ik nog niet, dus daar zou ik graag samen over willen brainstormen (het liefste iemand die al wat ervaring heeft met RPG's starten, zodat we het werk kunnen delen) c:


    Me? ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hopps schreef:
    (...)

    Me? ^^


    Ik heb SebastianVerlac net een berichtje gestuurd, maar wat mij betreft ben je meer dan welkom. Ik stuur je zo een berichtje! c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler Hopps en ik hebben een nieuwe RPG geopend op zoek naar spelers

    Bloodtraitors het speelt in de harry potter universe, is 300w en gemiddelt


    Bowties were never Cooler

    Ik heb een RPG geopend Back in time Op zoek naar mensen die een vrouw of een man willen spelen.

    Daarnaast vroeg ik mij af of iemand nog tips heeft om een goede faceclaim te vinden.


    Physics is awesome