• Hoi allemaal!

    Voor filosofie moet ik een spel ontwerpen, en ik heb het volgende spel bedacht. Het stresskeuzespel. (Als je een betere naam hebt roep dan even want ik kon zo snel niets beters verzinnen.)

    Oké, hoe werkt het?

    Ik, als spelleider omschrijf een scenario. Uiteindelijk geef ik een aantal keuzes op alfabetische volgorde waaruit jullie moeten kiezen.
    Op de eerste reactie van het scenario die ik krijg schrijf ik verder en zo ontstaat er een verhaal.

    Naast de opties kiezen en snel reageren (spam dit topic dus dood) hoef je niet veel te doen! Je mag uiteraard mee commentaar leveren op de scenario's (waarom kies je bijvoorbeeld voor B?) en de kans is aanwezig dat ik dat meeneem in de volgende scenario die ik erop schrijf.

    BELANGRIJK
    Omdat dit een opdracht is voor school ga ik ook jullie reacties presenteren. Wil je dat liever niet, is het verstandig om alleen mee te lezen en niet te reageren. :P
    Wil je dat je reactie als anoniem wordt gepresenteerd, geef het even aan, dan is dat geen probleem!

    Laat ik het spits dan maar afbijten!

    Situatie

    Je staat vooraan de kassa om je boodschappen af te rekenen, maar je bent je portemonnee vergeten. Wat doe je?

    A. Je zakt huilend op de grond, roept dat het leven kut is en je zo'n zin had in gesuikerde walnoten die je nu niet kan kopen.
    B. Je vraagt aan je buurman of je zijn geld mag hebben.
    C. Je pakt je boodschappen in en loopt weg.
    D. Je belt de pinda's voor hulp


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hihi, leuk dat er zo fanatiek op gereageerd wordt!

    Nonpluvius schreef:
    B


    'Pijn maal verzet is lijden' zeg je in een licht vlaams accent gezien dit ook zo werd gedaan in de mindfullnesstraining die je hebt gevolgd in de late avonduurtjes op donderdag, samen met andere overspannen collega's die samen met jou werken in de horeca. Je buurman heeft echter een soort allergie voor mindfullness en begint te hoesten, te proesten en te niezen en lijkt in ademnood te komen. Hij ploft neer naast de cassière die inmiddels lijkt te zijn overleden.

    Je vind het toch wat dubieus dat hij daar zo'n heftige reactie op krijgt. Zouden er meerdere oorzaken zijn? Je kan er vier bedenken.

    A. Je hebt luizen die je overdraagt aan je medemens bij fysiek contact.
    B. Een omgeving waarin wij opgroeien bepaalt voor een groot deel hoe wij ons ontwikkelen. Onder de omgeving wordt verstaan: familie, voedingspatroon, leefgewoonten, landsgewoonten en het klimaat waarin men leeft. Door al deze invloeden wordt niet alleen onze fysieke verschijningsvorm beïnvloed, maar ook onze wijze van denken en doen. Een andere denkwijze betekent niet een verkeerde denkwijze. Maar wellicht waren mindfullnessoefeningen bij de opvoeding van deze man in zijn vroege jeugd niet inbegrepen.
    C. Dropjes, het levensantwoord op alles is dropjes.
    D. Misschien dat het gelinkt kan worden aan het telefoongesprek met de pinda's?

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 0:36 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    B. Het langste antwoord is altijd het beste.